Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

گوشی ردمی 14C شیائومی؛ تحلیل دقیق مشخصات و ارزش خرید

گوشی Xiaomi Redmi 14C
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدت زمانی است که برند محبوب شیائومی جدیدترین گوشی خود یعنی گوشی Xiaomi Redmi 14C به بازارهای جهانی معرفی کرده‌ است. این گوشی‌ هوشمند، همانند نسل‌های قبلی خود با مشخصاتی فوق‌العاده و قیمتی فوق رقابتی و کاملا مناسب عرضه می‌‌شود. همچنین لازم به ذکر است که برند شیاومی در نسل جدید گوشی‌های خود به ظاهر گوشی‌ حسابی اهمیت داده و در نسل جدید، شاهد گوشی‌های بسیار زیبا و شکیلی هستیم. این گوشی هوشمند جز اولین گوشی‌ها از سری Redmi 14 است و قطعاً شاهد عرضه آن در زیرمجموعه پوکو و برای بازار چین در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود. در ادامه این مطلب مشخصات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند قدرتمند و زیبا را بررسی خواهیم کرد، پس با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 14C

ویژگی‌هاگوشی ردمی 14C
نمایشگر۶.۸۸ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۷۲۰x۱۶۴۰
پردازندهمدیاتک هلیو G81 Ultra
ابعاد۱۷۱.۹x۷۷.۸x۸.۲ میلی‌متر
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
حافظه/رم۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
دوربین‌۰.۸ + ۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
باتری۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۱۸ واتی
قیمتحدود ۱۲۰ یورو

بررسی کامل گوشی ردمی 14C شیائومی

با گذشته زمان، برند شیائومی به طراحی اقتصادی‌ترین گوشی‌های خود اهمیت داده و به تک تک این محصولات شخصیت قابل توجهی بخشیده‌ است. شیائومی با این روند، در تصاحب بازار پایین رده تا حدودی موفق هم بوده است. این شخصیت بخشی و تاثیر بی‌نظیر آن بر روی کیفیت و ظاهر گوشی از گوشی‌های سری قبل با ارتقای متریال و مواد به‌کار رفته در گوشی‌های پایین‌رده آغاز شده و اکنون به بحث طراحی جدیدترین نسل گوشی برند شیائومی رسیده است.

گوشی ردمی 14C شیائومی

طراحی

همانطور که از ظاهر گوشی Xiaomi Redmi 14C مشخص است، به هیچ عنوان با طراحی تکراری و خسته کننده گوشی‌های پایین‌رده در این برند مواجه نیستیم و برند شیائومی همانند یک غول‌های حوزه تکنولوژی قصد دارد مقرون به‌صرفه‌ترین محصولات خود را نیز با‌کیفیتی باورنکردنی و بی‌همتا و همچنین طراحی چشم نواز راهی بازار نماید.

اولین تغییر بزرگ گوشی ردمی 14C شیائومی نسبت به نسل‌های قبل از خود، تغییر طراحی کلی دستگاه است. حال با رونمایی از این محصول به جای طراحی آشنای گوشی‌های فوق اقتصادی از این کمپانی معروف، شاهد طراحی بسیار جذاب‌تری هستیم، که قبلا در گوشی Xiaomi 12S Ultra دیده شده‌ بود. این طراحی یکی از ارکان شخصیت جدید مقرون به صرفه‌ترین گوشی شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۴ می‌باشد. البته قابل توجه است که در قسمت جلوی دستگاه همچنان دوربین سلفی در بریدگی قطره‌ای مشاهده می‌شود و هنوز خبری از حُفره‌ برای دوربین سلفی نیست.

از دیگر تفاوت‌های گوشی  Xiaomi Redmi 14C نسبت به نسل‌های قبلی، می‌توانیم به تغییر وضعیت دوربین اصلی اشاره کنیم. در این گوشی اقتصادی با طراحی بسیار جالب‌تری برای دوربین اصلی روبه‌رو می‌شوید، که در این دستگاه به جای دو سنسور نه چندان دلچسب که در نسل‌های قبلی وجود داشت، حال میزبان ۳ سنسور دوربین هستید. البته علاوه بر تغییر در طراحی، شاهد تغییر در مواد اولیه محصول نیز هستیم و این تغییر به معنای مواجه با گوشی با‌کیفیت‌تر است.

در طراحی فریم فوقانی این محصول جک ۳.۵ میلی‌متری صدا با تغییری جزئی نسبت یه نسل قبلی دیده می‌شود. همچنین در فریم فوقانی پورت USB نوع C برای شارژ کردن گوشی ردمی 14C شیائومی و یک خروجی بلندگو نیز مشاهده می‌شود. همانطور که تا کنون متوجه شده‌اید قسمت پشت این محصول با بیشترین میزان تغییرات روبه‌رو شده‌است، به گونه‌ای که با مشاهده گوشی Xiaomi Redmi 14C با این طراحی جذاب در رنگ آبی شک خواهیم‌کرد که با یک محصول اقتصادی پایین‌رده مواجه هستیم یا یک میان‌‌رده بی‌نظیر!

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی دارای پنلی IPS LCD با سایز ۶.۷۴ اینچی است. با توجه و بررسی نسل‌های قبلی این گوشی به راحتی می‌توان متوجه شد که، این پنل نسبت به نسل قبل یک ارتقا و بهبودی موثر را تجربه نموده و آن چیزی نیست جز ارتقای نرخ نوسازی از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز. این ویژگی صفحه نمایش گوشی Xiaomi Redmi 14C به اندازه بزرگ و حائز اهمیت است که مرز بین یک گوشی فوق اقتصادی و گوشی میان‌رده‌ای را جابجا و یا حتی به طور کاملا مشخص می‌کند. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش گوشی ردمی 14C شیائومی می‌توان به درخشندگی پایه ۴۵۰ نیت و حدأکثری ۶۰۰ نیت اشاره کرد.

لازم به ذکر است که صفحه نمایش مورد استفاده در این محصول قابلیت نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ و همچنین رنگ‌های غنی ۸ بیتی را دارد. رزلوشن تصویر این تلفن هوشمند نیز ۱۶۴۰ در ۷۲۰ یا همان +HD می‌باشد و نسبت تصویر ۲۰:۹ و محافظ گوریلاگلس نیز بهره می‌برد. ناگفته نماند که صفحه نمایش گوشی Xiaomi Redmi 14C از کنتراست ۱۵۰۰:۱، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و همچنین تکنولوژی‌های DC dimming، عدم نشر نورهای آبی مضر و Flicker Free به صورت کامل پشتیبانی می‌نماید. شایان توجه است که نسبت بدنه به صفحه نمایش در این گوشی ۸۹.۷ درصد می‌باشد.

سخت افزار

همانطور که اغلب طراحان و منتقدان گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی کرده بودند، گوشی ردمی 14C شیائومی به چیپست جدید Helio G81-Ultra مدیاتک مجهز شده‌است. این چیپست ۸ هسته‌ای بوده و از فناوری ساخت ۱۲ نانومتری هنگام تولید آن استفاده شده‌ است. هلیو G81 اولترا ساختاری ۲ خوشه‌ای دارد؛ در خوشه اول این چیپست شاهد ۲ هسته بزرگ Cortex-A75 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی بوده و در خوشه دوم آن نیز ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی به چشم می‌خورد. ناگفته نماند که چیپ گرافیکی این چیپست نیز Mali-G52 MC2 بوده، که دارای فرکانس ۹۵۰ مگاهرتز نیز می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری گوشی Xiaomi Redmi 14C می‌توان به بهره‌گیری رم‌های نسل ۴ ارتقا یافته (LPDDR4x) و حافظه داخلی eMMC 5.1 اشاره نماییم. این گوشی در سه نوع حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه‌های داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی طراحی و تولید شده‌ است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی عدم وجود حافظه ۶۴ گیگابایتی جهت احترام به مشتری است. ناگفته نماند که این گوشی به شیار اختصاصی مموری کارت و حافظه رم مجازی تا ۸ گیگابایت، اندروید ۱۴ و سیستم عامل HyperOS نیز همانند بسیاری از گوشی‌های پیشرفته دیگر مجهز می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که با این ویژگی رم مجازی، در نسخه ۸ گیگابایتی این محصول می‌توانیم شاهد ۱۶ گیگابایت حافظه رم باشیم.

مشخصات گوشی ردمی 14C شیائومی

دوربین

دوربین‌ اصلی این گوشی به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با لنز عریض، دیافراگم f/1.8 و لنزهای ۵ لایه یا همان 5P مجهز می‌باشد و دیگر دوربین این محصول دارای یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و دیافراگم f/2.4 و یک سنسور ۰.۸ مگاپیکسلی با لنز عمق دهنده است. در قسمت جلویی گوشی ردمی 14C شیائومی نیز یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز عریض و دیافراگم  f/2.0  مشاهده می‌شود. دوربین اصلی و سلفی این محصول از فیلمبرداری با دو کیفیت ۱۰۸۰ و ۷۲۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌نمایند. از دیگر امکانات و ویژگی‌های دوربین این گوشی هوشمند می‌توانیم به filmCamera، حالت HDR، حالت  Soft-light ring، حالت پرتره حرفه‌ای و Time-lapse اشاره نماییم.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی دارای باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی می‌باشد و درون جعبه گوشی Xiaomi Redmi 14C یک شارژ سریع ۱۸ واتی و همچنین یک شارژر ۳۳ واتی وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، بلوتوث ۵.۳، وایفای دو بانده، ۲ سیم‌کارت بودن و شیارهای اختصاصی مموری کارت تا ۱ ترابایت و همچنین سنسور اثر انگشت در بدنه کناری محصول، تراشه NFC و رادیو FM اشاره نماییم.

رنگ‌های گوشی Xiaomi Redmi 14C

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، گوشی ردمی 14C شیائومی در چهار رنگ مشکی، بنفش، سبز و آبی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. درست است که سه رنگ مشکی، بنفش و سبز رنگ‌های پرتکرار و ساده‌ای در دنیای تلفن‌های هوشمند و نسل جدید هستند، اما رنگ آبی طرح‌دار این گوشی که با نام منظومه ستاره‌ای نیز بین عموم مردم شناخته می‌شود، بسیار محبوب و پرطرفدار است. همچنین لازم به ذکر است که این گوشی از هم اکنون در کشورهای اروپایی در دسترس عموم مردم و علاقه‌مندان این برند قرار گرفته است.

قیمت و زمان عرضه این گوشی در بازار ایران

گوشی ردمی 14C شیائومی به زودی یعنی تا حدود یک ماه دیگر با قیمتی رقابتی وارد بازارهای کشور عزیزمان ایران خواهد‌شد. پیش‌بینی اغلب سایت‌ها برای قیمت نسخه پایه این گوشی چیزی حدود ۶ میلیون تومان و برای نسخه نهایی آن چیزی حدود ۸ میلیون تومان می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که این قیمت‌ها کاملا حدودی و بر پایه پیش‌بینی‌ها است. ناگفته نماند که برند شیاومی این گوشی را در ۴ نسخه با حافظه داخلی و رم ۴/۱۲۸، ۴/۲۵۶، ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ به بازار معرفی کرده که با قیمت گوشی رابطه مستقیمی دارد. در ادامه جدولی از قیمت این گوشی وجود دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آن مراجعه کنید.

نوع گوشیقیمت
حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت۱۱۹ یورو
حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتهنوز مشخص نیست.
حافظه رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتچیزی حدود ۱۴۰ یورو
حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت۱۵۰ یورو

 

جمعبندی

به طور کلی، گوشی ردمی 14C شیائومی دارای مزایا بی‌شماری در طراحی و ساخت خود می‌باشد که سبب خوش دستی و کارایی قابل‌قبول این محصول شده‌اند. همچنین تراشه مورد استفاده در این محصول نیز قدرت پردازشی بسیار مناسبی در این محدوده قیمتی دارد. باتری دستگاه نیز عمر بالایی داشته و عملکرد خوبی از خود در استفاده طولانی مدت نشان می‌دهد بنابراین اگر به دنبال خرید گوشی با کیفیت با قیمتی مناسب و کاملا اقتصادی هستید، گوشی Xiaomi Redmi 14 بهترین گزینه است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402