Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

معرفی، بررسی و مقایسه گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پرو XL گوگل

گوشی پیکسل 9 پرو گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پیکسل گوگل از جمله گوشی‌هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد و افراد مختلفی از این گوشی‌ها لذت می‌برند. این گوشی توسط کمپانی معروف گوگل ساخته می‌شود و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا طرفداران زیادی داشته باشد.

گوگل اخیرا از دو پرچمدار خود یعنی گوشی پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL رونمایی کرده است. این دو گوشی به ترتیب با قیمت‌های پایه‌ی ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ دلار به بازار عرضه شده‌اند و جزو گوشی‌های گران‌قیمت و بالارده‌ی بازار محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید که تفاوت گوشی Google Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL را بدانید، در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی‌های Galaxy Z Flip5 و Galaxy Z Flip6

مشخصاتگوشی Google Pixel 9 Proگوشی Google Pixel 9 Pro XL
ابعاد۱۵۲.۸x۷۲x۸.۵ میلی‌متر۱۶۲.۸x۷۶.۶x۸.۵ میلی‌متر
وزن۱۹۹ گرم۲۲۱ گرم
اندازه صفحه نمایش۶.۳ اینچ۶.۸ اینچ
نوع صفحه نمایشLTPO OLEDLTPO OLED
رزولوشن۱۲۸۰ در ۲۸۵۶ پیکسل۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ پیکسل
نرخ تازه‌سازی۱۲۰ هرتز۱۲۰ هرتز
تراشهگوگل تنسور G4گوگل تنسور G4
دوربین‌های پشتی۴۸ + ۴۸ + ۵۰ مگاپیکسل۴۸ + ۴۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو۴۲ مگاپیکسل۴۲ مگاپیکسل
میزان رم۱۶ گیگابایت۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
قیمت کانفیگ پایه
کانفیگ پایه ۱۰۰۰ دلارکانفیگ پایه ۱۱۰۰ دلار

بررسی گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پرو XL

کمپانی‌های مختلف در کنار گوشی‌های معمولی خود، هر سال گوشی‌هایی نیز تولید می‌کنند که به عنوان پرچمدار شناخته می‌شود. این گوشی نسبت به گوشی‌های معمولی قوی‌تر بوده و امکانات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند تا تمام نیاز شما را برطرف کنند. گوشی‌های پرچمدار از نظر سخت‌افزاری قدرت بیشتری داشته و می‌توانند کار‌های بیشتری برای شما بکنند. کمپانی گوگل نیز گوشی‌های پرچمدار مخصوص خودش را دارد که گوشی پیکسل ۹ پرو گوگل و پیکسل ۹ پرو XL از جمله پرچمداران گوگل محسوب می‌شود. البته گوگل گوشی‌های سری ۹ خود را روی هم رفته در چهار مدل معمومی، پرو، پرو XL و پرو فولد عرضه کرده است.

گوشی های پیکسل گوگل سری 9

طراحی

تفاوت گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پرو XL گوگل در بخش طراحی نسبتا محسوس است و در این بخش تفاوت‌هایی با هم دارند. از جمله تفاوت‌های اصلی این دو گوشی در اندازه آن است که گوشی پرو XL اندازه بزرگتری نسبت به نسخه معمولی دارد و بالطبع سنگین‌تر است. از نظر طراحی اما هر دو گوشی از سبک طراحی گوشی‌های پیکسل پیروی می‌کنند و نوار افقی که دوربین‌ها در آن جای گرفته‌اند، مؤید این موضوع است که در هر دو گوشی به چشم می‌خورد. قسمت پشتی و جلویی هر دو گوشی با استفاده از شیشه ساخته شده است که توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود و بدین ترتیب در برابر ضربه‌های مختلف مقاوم است. از آنجایی که دو گوشی پرچمدار هستند، انتظار می‌رود که از فریم مقاوم ساخته شده باشد و هر دو گوشی نیز از فریم‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند.

گوشی پیکسل ۹ پرو در ابعاد ۱۵۲.۸ در ۷۲ در ۸.۵ میلی‌متر ساخته شده است و اندازه معمولی دارد. این گوشی با توجه به وزن ۱۹۹ گرمی که دارد می‌تواند جزو گوشی‌های سبک وزن به حساب بیاید و در استفاده‌های طولانی خیلی شما را اذیت نخواهد کرد. در طرف مقابل، گوشی پیکسل ۹ پرو XL نیز در ابعاد ۱۶۲.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۵ میلی‌متر ساخته شده است و اندازه نسبتا بزرگ‌تری نسبت به برادر خود دارد و به درد کسانی می‌خورد که به گوشی‌های بزرگ علاقه دارند. وزن این گوشی نیز ۲۲۱ گرم بوده و نسبتا سنگین‌تر است.

نمایشگر

تفاوت گوشی های پیکسل ۹ پرو و پرو XL گوگل در بخش نمایشگر نیز کاملا مشهود است. البته که هر دو گوشی از یک نوع نمایشگر استفاده می‌کنند، اما در قسمت اندازه با هم متفاوت هستند. از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی در تراکم پیکسلی این که تراکم نسخه پرو بیشتر بوده و ۴۹۵ پیکسل در هر اینچ است و نسخه XL تراکم ۴۸۵ پیکسل در هر اینچ دارد. همچنین نسخه XL لبه‌های نسبتا نازک‌تری داشته و نسبت بدنه به نمایشگر ۸۸ درصد است و در طرف مقابل نسخه پرو ۸۷.۶ درصد است.

گوشی پیکسل 9 پرو گوگل

گوشی پیکسل ۹ پرو گوگل دارای نمایشگر ۶.۳ اینچی با پنل LTPO OLED است که این پنل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند تصاویر باکیفیتی را برای شما به ارمغان بیاورد. رزولوشن تصویر این صفحه‌نمایش نیز ۱۲۸۰ در ۲۸۵۶ خواهد بود.

در طرف مقابل گوشی پیکسل ۹ پرو XL دارای نمایشگر ۶.۸ اینچی است که این پنل نیز از نوع LTPO OLED است و تفاوتی با برادر خود ندارد و همان کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. رزولوشن تصویر این صفحه‌نمایش متفاوت بوده و دارای رزولوشن ۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ است.

پردازنده Google Pixel 9 Pro و 9pro XL

باید اشاره کرد که دو گوشی پیکسل ۹ پرو گوگل و گوشی پیکسل ۹ پرو XL هیچ تفاوتی در بخش پردازنده ندارند و هر دو از یک مدل پردازنده و یک قدرت استفاده می‌کنند و نمی‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب گوشی مناسب باشد و باید به بخش‌های دیگر رجوع کنید.

هر دو گوشی از پردازنده تنسور G4 ساخت خود گوگل استفاده می‌کنند. این پردازنده ۴ نانومتری بوده و هشت هسته دارد و قدرت خوبی در اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های گرافیکی از خود نشان داده است. از هشت هسته تشکیل‌دهنده این پردازنده یک هسته آن از نوع Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز است.

این دو گوشی از پردازنده گرافیکی نیز برخوردار هستند که به عملکرد بهتر تراشه مرکزی کمک می‌کند. هر دو گوشی از پردازنده‌ گرافیکی Mali-G715 MC7 استفاده می‌کنند که قدرت خوبی در پردازش بازی‌های گرافیکی روز دنیا دارد و مشکلی برای شما به‌وجود نمی‌آورد.

گوشی پیکسل 9 پرو گوگل

 رم و حافظه داخلی

اتفاقی که در قسمت پردازنده‌ها افتاد بدون هیچ تغییری در بخش رم و حافظه داخلی نیز اتفاق افتاده است و بدین ترتیب این دو گوشی در بخش رم و حافظه داخلی نیز هیچ تفاوتی با هم ندارند. گوشی پیکسل ۹ پرو گوگل و پیکسل ۹ پرو XL از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت برخوردار هستند. در بخش رم این دو گوشی خیلی تنوع ندارند و تنها رم ۱۶ گیگابایتی در اختیار است. نسخه های ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ و ۱ ترابایتی با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه شده‌اند.

نسخه پرو و پرو XL نیز با حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه شده‌اند. هر دو حافظه داخلی از سرعت بالایی برخوردار بوده و می‌توانند با حداکثر سرعت اطلاعات را در قسمت‌های مختلف گوشی شما منتقل کنند. باید اشاره کرد که این دو گوشی از حافظه خارجی یا SD Card پشتیبانی نمی‌کنند. البته با توجه به وجود نسخه یک ترابایتی دیگر نیازی به حافظه خارجی نخواهد بود و می‌توانید تمامی فایل‌های خود را در گوشی ذخیره نمایید.

دوربین گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پرو XL

این دو گوشی در عملکرد دوربین نسبتا شبیه به هم هستند و هر دو می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی را برای شما ذخیره نمایند. اگر به عکس گرفتن علاقه دارید، این دو گوشی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشند تا از عکس گرفتن لذت ببرید.

هردو گوشی از ترکیب سه تایی دوربین استفاده می‌کنند؛ دوربین اصلی از نوع واید بوده و ۵۰ مگاپیکسلی است. لنز دوم اولترا واید بوده و ۴۸ مگاپیکسلی است. تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی نیز دوربین سوم گوشی این گوشی‌ها است و در نهایت دوربین سلفی نیز ۴۲ مگاپیکسلی است. به‌طور کلی، عملکرد دوربین هر دوی این گوشی‌ها تقریبا یکسان بوده و تفاوت خاصی ندارد. این دو گوشی در بخش فیلم‌برداری عملکرد یکسانی داشته و دوربین پشت قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 8K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. در کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ فریم به ۲۴۰ فریم بر ثانیه خواهد رسید. دوربین سلفی نیز قابلیت فیلم‌برداری تا کیفیت 4K و نرخ حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت.

باتری

این دو گوشی در بخش باتری نیز تفاوت‌های زیادی با هم دارند. گوشی پیکسل ۹ پرو گوگل دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این در حالی است که نسخه XL از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۶۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم برخوردار هستند. نسخه پرو این گوشی شارژر ۲۷ واتی و نسخه XL شارژر ۳۷ واتی دارد. در شارژ بی‌سیم نیز نسخه XL با حداکثر توان شارژ ۲۳ واتی نسبت به عملکرد ۲۱ واتی برادر خود عملکرد بهتری دارد.

گوشی پیکسل 9 پرو xl

قیمت و تاریخ عرضه

دو گوشی گوگل برای اولین‌بار در تاریخ ۱۳ آگوست معرفی گردیدند. گوشی Pixel ۹ Pro XL در تاریخ ۲۲ آگوست سال ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه شد، اما در حال حاضر گوشی Pixel ۹ Pro عرضه نشده است و با توجه به گفته‌های گوگل انتظار می‌رود که این گوشی در تاریخ ۹ سپتامبر سال ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه گردد. نسخه XL این گوشی گران‌تر بوده و در هنگام عرضه قیمت تقریبی ۱۱۰۰ یورو دارد. با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، نسخه پرو این گوشی نیز با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ یورو عرضه خواهد شد و قیمت نسبتا بالایی دارد.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی تفاوت گوشی های پیکسل ۹ پرو و پرو XL گوگل همراه شما عزیزان بودیم و به‌طور کامل این دو گوشی را به شما عزیزان معرفی کردیم و با هم مقایسه کردیم تا در خرید به شما عزیزان کمک کنیم. نظر شما چیست؟ بنظر شما کدام یک از این دو پرچمدار گوگل ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402