آشنایی با گوشی گوگل پیکسل ۹ و قابلیت‌های آن

گوشی گوگل پیکسل ۹
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در نهایت پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، گوشی گوگل پیکسل ۹ رونمایی شد. گوشی پرچم‌داری که از طراحی و امکانات جدیدی بهره می‌برد و قیمت بالاتری هم نسبت به مدل قبلی دارد.

پیکسل‌های گوگل در طول چند سال گذشته هم از نظر طراحی و هم امکانات نرم‌افزاری، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. حالا نسل جدید این گوشی‌ها از راه رسیده‌اند و قابلیت‌های جالب توجهی را هم با خود، همراه کرده‌اند. گوگل پیکسل ۹ با طراحی تازه‌ای معرفی شده و از چندین قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هم بهره می‌برد. گوگل همچنین تراشه Pixel 9 را نیز بهبود داده است تا تجربه کار با این گوشی از همیشه روان‌تر و بهینه‌تر باشد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر با مشخصات گوگل پیکسل ۹ آشنا شویم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Google Pixel 9

ویژگی‌هاگوشی گوگل پیکسل ۹
نمایشگر۶.۳ اینچی اولد با رزولوشن 1080p و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
پردازندهتنسور G4
سیستم عاملاندروید ۱۴
حافظه/رم۱۲ گیگابایت رم | حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌‌ها۴۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۰.۵ مگاپیکسل
باتری۴۷۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۲۷ وات
قیمتاز ۷۹۹ دلار

معرفی گوشی گوگل پیکسل ۹

پیکسل ۹ در مقایسه با پیکسل ۸ از نظر طراحی تغییرات جالب توجهی داشته است. گوگل نوار دوربین در پنل پشتی را با یک ماژول برآمده در مرکز پنل پشتی جایگزین کرده است. همچنین قاب گوشی حالا کاملا تخت است و البته تراشه نیز بهتر شده است.

طراحی گوشی گوگل پیکسل ۹

همانطور که پیشتر هم گفته شد، در بخش طراحی گوگل دست به تغییرات نسبتا زیادی زده است. مدل جدید پیکسل گوشه‌های کمی گردتری دارد تا به شکل راحت‌تری در دست جای بگیرد. نوار دوربین نیز تبدیل به یک جزیره بیضی شکل شده است و دیگر تا کناره‌ها کشیده نمی‌شود. همچنین نمایشگر دستگاه نیز کمی بزرگ‌تر شده و از ۶.۲ اینچ به ۶.۳ اینچ رسیده است و خود دستگاه نیز حدود ۱ میلی‌متر نازک‌تر شده است. البته وزن گوشی ۱۱ گرم افزایش پیدا کرده و به ۱۹۸ گرم رسیده است.

گوشی گوگل پیکسل ۹

پنل پشتی دستگاه از شیشه ساخت شده و قاب گوشی نیز از آلومینیوم است. گوگل برای محافظت از پنل پشتی و همچنین نمایشگر، از محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده کرده است. پیکسل ۹ مانند مدل قبلی خود، دارای گواهی IP68 است و تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام خواهد آورد.

از سمت دیگر، چینش دکمه‌ها در این گوشی مانند اکثر پیکسل‌ها است. در سمت چپ قاب، هیچ دکمه‌ای وجود ندارد ولی در سمت راست می‌توانید به کلیدهای پاور و تنظیم صدا دسترسی پیدا کنید. در حاشیه بالایی قاب، گوگل تنها یکی از میکروفون‌ها را قرار داده و در حاشیه پایینی نیز اسلات سیم‌کارت، درگاه شارژ، میکروفون دوم و خروجی یکی از بلندگوها از شما استقبال می‌کنند. گوگل خروجی بلندگو دوم را نیز درست در قسمت بالای نمایشگر قرار داده است.

نمایشگر گوشی گوگل پیکسل ۹

پیکسل ۹ از نسل جدید نمایشگرهای Actua گوگل بهره می‌برد. نمایشگر ۶.۳ اینچی دستگاه قادر است حداکثر ۲۷۰۰ نیت روشنایی داشته باشد و در حالت HDR نیز روشنایی آن به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد. این در حالی است که حداکثر روشنایی پیکسل ۸ از ۲۰۰۰ نیت بیشتر نمی‌رفت و روشنایی HDR آن نیز به ۱۴۰۰ نیت می‌رسید.

گوشی گوگل پیکسل ۹

این صفحه نمایش مثل مدل قبلی از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نیز همراه شده است. رزولوشن صفحه روی ۱۰۸۰x۲۴۲۴ و تراکم پیکسلی نیز روی 422ppi تنظیم شده است. گوگل همچنین نسبت تصویر را همچنان بر روی ۲۰:۹ قرار داده است. نکته قابل توجه این است که حاشیه‌های نمایشگر پیکسل ۹، به اندازه کمی کاهش پیدا کرده است و از همین رو، نسبت صفحه به بدنه دستگاه روی ۸۶.۱ درصد قرار گرفته است.

نرم افزار و قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی Google Pixel 9

پیکسل ۹ با اندروید ۱۴ عرضه شده است و قرار است تا ۷ سال هم نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل را به‌همراه وصله‌های امنیتی دریافت کند. انتظار می‌رود این گوشی جزو اولین موبایل‌هایی باشد که اندروید ۱۵ را دریافت می‌کند.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، مهمترین ویژگی نرم‌افزاری جدید این گوشی هستند. هوش مصنوعی گوگل Gemini در این گوشی در دسترس قرار دارد و کاربران تا یک سال نیز می‌توانند به‌صورت رایگان از اشتراک Advanced این هوش مصنوعی استفاده کنند. این هوش مصنوعی به قسمت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف دستگاه دسترسی دارد و می‌تواند یک دستیار تمام عیار برای شما باشد.

برای مثال هوش مصنوعی جمینای می‌تواند با مشاهده تقویم گوگل، اطلاعاتی در مورد رویدادهای روزهای آینده در اختیارتان قرار دهد. همچنین برنامه آب و هوا گوشی نیز به‌روزسانی شده و حالا دارای یک پنل اختصاصی برای جمینای است که از طریق آن می‌توانید از وضعیت آب و هوا و خلاصه وضعیت هوا در روزهای مختلف مطلع شوید.

گوشی گوگل پیکسل ۹

گوگل همچنین دو برنامه جدید به‌نام‌های Pixel Screenshots و Pixel Studio برای این گوشی منتشر کرده است. اپلیکیشن Pixel Screenshots مشابه قابلیت جنجالی Recall ویندوز عمل می‌کند اما کمی محدودتر است. با کمک آن می‌توانید به تمامی اسکرین‌شات‌های خود در یکجا دسترسی داشته و از جمینای بخواهید اطلاعات مورد نیازتان مثل تصاویر، آدرس‌ها و کلمات را از آن‌ها استخراج کند.

اپلیکیشن Pixel Studio یک برنامه تصویر ساز هوش مصنوعی است که امکان ساخت عکس‌های جدید از یک نقاشی و یا یک عکس را به شما می‌دهد. گوگل در کنار این برنامه ویژگی جدید Add Me را هم به دوربین دستگاه اضافه کرده است. با این قابلیت می‌توانید عکس‌های گروهی را دو بار بگیرید تا فردی که عکس را می‌گیرد هم در عکس گروهی حاضر باشد؛ گوشی با ترکیب دو عکس، یک عکس جدید در اختیار شما قرار خواهد داد که همه اعضا در آن هستند.

سخت افزار گوشی Google Pixel 9

مثل هر سال، گوگل از یک تراشه جدید تنسور در پرچم‌دار جدید خود استفاده کرده است. پیکسل ۹ این بار با تراشه تنسور G4 همراه شده است. این تراشه ۴ نانومتری، دارای ۸ هسته است. هسته اصلی آن یک هسته Cortex X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز است که در کنار ۳ هسته Cortex A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A520 با فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز قرار گرفته است. گوگل می‌گوید این تراشه جدید تا ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تری در باز کردن برنامه‌ها و تا ۱۷ درصد نیز مصرف باتری بهینه‌تری دارد.

گوشی گوگل پیکسل ۹

تراشه جدید تنسور همچنین از پردازنده گرافیکی Mali-G715 MC7 برخوردار است. به گفته گوگل، تنسور G4 بیشتر از قبل برای استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت بهینه‌سازی شده است و می‌تواند به‌شکل بهتری پردازش‌های آفلاین مربوط به قابلیت‌های جمینای را انجام دهد.

پیکسل ۹ همچنین از رم بیشتری هم برخوردار است؛ گوگل رم دستگاه را در تمامی پیکربندی‌ها به ۱۲ گیگابایت ارتقا داده است. البته حافظه تغییری نکرده و همچنان در دو ظرفیت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود.

دوربین گوشی Google Pixel 9

در بخش دوربین این دستگاه از دوربین‌های دوگانه بهره می‌برد. دوربین اصلی یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی است از فوکوس خودکار لیزری تک ناحیه‌ای و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز بهره می‌برد. دیافراگم این دوربین همچنین روی f/1.7 تنظیم شده و گوگل از لرزش‌گیر اپتیکال نیز برای آن استفاده کرده است.

دوربین فوق‌عریض یک دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه است. این دوربین هم از فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز بهره می‌برد و دیافراگم آن نیز مانند دوربین اصلی، f/1.7 است. هر دو دوربین از ویژگی‌هایی مثل Pixel Shift و Ultra HDR بهره می‌برند. این دوربین‌ها همچنین از ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن را نیز با رزولوشن 1080p و حداکثر نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

گوشی گوگل پیکسل ۹

دوربین سلفی گوشی تغییری نسبت به مدل قبلی نداشته است. این دوربین یک لنز ۱۰.۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و می‌تواند ویدیوها را با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

با توجه به این که پیکسل ۹ هنوز وارد بازار نشده، باید منتظر بمانیم و ببینیم دوربین‌ها چه عملکردی از خود نشان می‌دهند. ولی با توجه به این که دوربین اصلی و سلفی همان دوربین‌های مدل قبلی هستند، انتظار داریم کیفیت تصاویر این گوشی مانند پیکسل ۸ در سطح بسیار عالی باشد. دوربین فوق‌عریض نیز با توجه به برخورداری از رزولوشن بیشتر می‌تواند عملکرد بهتری از مدل قبلی داشته باشد.

باتری و ارتباطات گوشی گوگل پیکسل ۹

از نظر باتری باید گفت که گوشی گوگل پیکسل ۹ یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری از نوع لیتیوم – ین خواهد داشت. گوگل مدعی است که گوشی با یک بار شارژ کامل می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. متاسفانه سرعت شارژ تغییری نکرده است و همچنان روی ۲۷ وات ثابت باقی مانده است؛ با این وجود، گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی گوگل پیکسل ۹

گوگل این گوشی را در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۴ رونمایی کرده است و قرار است در ۲۲ آگوست آن را وارد بازار کند. نکته قابل توجه افزایش قیمت دستگاه است. پیکربندی پایه دستگاه با قیمت ۷۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد و ۱۰۰ دلار گران‌تر از مدل قبلی است. همچنین پیکربندی ۲۵۶ گیگابایتی گوشی نیز ۸۹۹ دلار قیمت دارد. گوگل این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و صورتی عرضه می‌کند.

نتیجه گیری

گوشی گوگل پیکسل ۹ از لحاظ سخت‌افزاری پیشرفت قابل توجهی داشته است. این گوشی همچنین از طراحی جدید، نمایشگر بهتر و باتری بزرگ‌تری از مدل قبلی بهره می‌برد؛ با این وجود، افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری پیکسل ۹، یکی از عواملی است که می‌تواند کاربران را از خرید این گوشی منصرف کند. البته باید منتظر عرضه این موبایل بمانیم و ببینیم پرچم‌دار جدید گوگل در عمل چگونه ظاهر خواهد شد. نظر شما در مورد پیکسل ۹ چیست؟ از نظر شما این گوشی در مقایسه با رقبا ارزش خرید بالاتری دارد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
.
25 مرداد 1403، 22:45
پاسخ
0
0
فرانک این گوشی عالیه من دراینده قصعن میخرمش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402