The Arabic word "سكس" (saks) is a transliteration of the English word "sex." It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus кракен ссылка кракен ссылка kraken darknet kraken darknet кракен зеркало онион кракен зеркало онион.

چگونه برنامه های حذف شده گوشی های اندرویدی را برگردانیم؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا برنامه‌ها یا فایل‌های سیستم اندروید شما به طور تصادفی حذف شده اند و اکنون، به دنبال چند راه آسان برای برگرداندن برنامه های پیش فرض اندروید هستید؟ در این مطلب راه‌های بازگردانی برنامه های سیستمی گوشی را به شما آموزش داده ایم.

اندروید دارای چندین برنامه پیش‌فرض است و سازندگان گوشی‌ها نیز برنامه‌های اضافی خودشان را هم به مجموعه برنامه‌های پیش‌فرض اضافه می‌کنند. از آنجایی که این برنامه‌ها حجم زیادی اشغال می‌کنند، بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای حذف کردن آن‌ها هستند. اما برخی اوقات نیز پس از حذف کردن برنامه‌ها، ممکن است بخواهیم دوباره آن‌ها را بازیابی کنیم. اما چگونه برنامه های اصلی گوشی را برگردانیم؟ چند راه برای برگرداندن برنامه های پیش فرض اندروید وجود دارد. با پلازا همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شویم.

فهرست مطالب:

چگونه برنامه سیستمی حذف شده را برگردانیم؟

به‌طور کلی و در اکثر رابط‌های کاربری اندروید، امکان حذف برنامه‌های سیستمی بدون روت کردن گوشی وجود ندارد. در گوشی‌هایی که روت نشده باشند، برنامه حذف نمی‌شود و تنها به حالت آرشیو درخواهد آمد. ما در ادامه نحوه بازگردانی برنامه‌ها در هر دو حالت را شرح خواهیم داد.

۱. استفاده از تنظیمات کارخانه (Factory Reset)

راحت‌ترین راه برای بازگرداندن اپ‌های سیستمی، ریست فکتوری گوشی است. با انجام این کار گوشی با همان تنظیمات اولیه در دسترس شما قرار خواهد گرفت و برنامه‌های سیستمی حذف شده نیز مجددا نصب می‌شوند؛ با این حال، با ریست فکتوری گوشی، تمامی داده‌هایی که در حافظه دستگاه داشتید نیز حذف می‌شوند. پس قبل از انجام این کار حتما از مواردی که نیاز دارید پشتیبان تهیه کنید. برای ریست فکتوری می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

در گوشی‌های سامسونگ

به تنظیمات بروید و General management را انتخاب کنید.

ریست فکتوری اندروید

از صفحه باز شده گزینه Reset را انتخاب کنید.

چگونه برنامه سیستمی حذف شده را برگردانیم

حالا روی گزینه Factory data reset بزنید.

برگرداندن برنامه های پیش فرض اندروید

برای ریست فکتوری، روی گزینه Reset بزنید. گوشی ریستارت شده و با تنظیمات کارخانه بوت می‌شود. برنامه‌های سیستمی نیز مجددا نصب خواهند شد.

چگونه برنامه های حذف شده گوشی شیائومی را برگردانیم؟

ابتدا به تنظیمات رفته و روی About phone بزنید.

چگونه برنامه سیستمی حذف شده را برگردانیم

گزینه Factory reset را انتخاب کنید.

برگرداندن برنامه پیش فرض شیائومی

برای شروع ریست فکتوری اندروید باید گزینه Erase all data را انتخاب کنید.

چگونه برنامه سیستمی حذف شده را برگردانیم

با این روش امکان برگرداندن برنامه پیش فرض شیائومی وجود خواهد داشت.

۲. فلش زدن رام رسمی (Stock ROM) در گوشی‌های روت شده

اگر گوشی خود را روت کرده‌ و یک رام کاستوم روی آن نصب کرده‌اید، می‌توانید با فلش زدن رام رسمی گوشی، برنامه‌های سیستمی را بازگردانی کنید. این کار ریسک‌های زیادی دارد و ممکن است سبب بریک شدن گوشی شود؛ به همین دلیل، باید مراحل را به دقت انجام دهید و یا اگر آشنایی کافی ندارید، این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. همچنین قبل از انجام این کار از داده‌های خود در گوشی بکاپ تهیه کنید.

در ادامه مراحل انجام این کار را با کاستوم ریکاوری TWRP شرح خواهیم داد:

  • رام رسمی مخصوص گوشی خود را پیدا و دانلود کنید. می‌توانید با مراجعه به فروم XDA Developers و جستجوی نام گوشی، رام رسمی را پیدا و دانلود کنید.
  • فایل به دایرکتوری روت دستگاه انتقال دهید یا آن را در کارت حافظه گوشی ذخیره کنید.
  • از داده‌های خود در گوشی بکاپ بگیرید.
  • گوشی را در حالت ریکاوری TWRP بوت کنید. نحوه انجام این کار بسته به مدل گوشی متفاوت است. در اکثر مدل‌ها باید گوشی را خاموش کرده و سپس دکمه‌های افزایش صدا و پاور را همزمان نگه دارید تا لوگو اندروید ظاهر شود.
  • در منو ریکاوری روی گزینه Wipe بزنید تا گوشی ریست فکتوری شود.
  • در منو اصلی ریکاوری، گزینه Install را انتخاب کنید. سپس به محل ذخیره فایل رام رسمی که در قدم اول دانلود کردید، بروید.
  • فایل را انتخاب و آن را نصب کنید.

اگر فایل رام رسمی که دانلود کرده‌اید، از قبل روت شده است، دیگر نیازی به انجام کاری ندارید. پس از بالا آمدن گوشی، می‌توانید به برنامه‌های سیستمی دسترسی پیدا کنید. اگر فایل روت نشده است و می‌خواهید دسترسی روت گوشی را هم از بین ببرید، باید بوتلودر را قفل کنید.

۳. استفاده از دستورات ADB (برای کاربران پیشرفته)

روش بعدی استفاده از دستورات ADB برای بازگردانی برنامه‌ها است. اگر برنامه‌های سیستمی را با کمک فرمان

adb shell pm uninstall -k –user 0 <name of package here>

حذف کرده‌اید، می‌توانید دوباره آن‌ها را بازیابی کنید. برای نصب مجدد و بازیابی برنامه‌ها، باید فرمان زیر را وارد کنید:

adb shell cmd package install-existing <name of package here>

در قسمت <name of package here> باید نام پکیج برنامه را وارد کنید. این نام بسته به برنامه متفاوت است. برای پیدا کردن نام پکیج، می‌توانید به صفحه برنامه در گوگل‌پلی بروید. در لینک URL صفحه برنامه، نام پکیج در انتهای آدرس و پس از علامت = نوشته شده است. برای مثال آدرس URL برنامه Phone به صورت زیر است:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.dialer

آدرس پکیج این برنامه نیز com.google.android.dialer خواهد بود. پس اگر بخواهیم برنامه Phone را مجددا روی گوشی نصب کنیم، باید از فرمان زیر استفاده کنیم:

adb shell cmd package install-existing com.google.android.dialer

همچنین در صورتی که پس از وارد کردن فرمان بالا، ارور

/system/bin/sh: adb: not found

را دریافت کردید، از فرمان زیر استفاده کنید:

cmd package install-existing <package name>

۴. برنامه‌های غیرفعال شده را دوباره فعال کنید

همانطور که پیش‌تر گفته شد، در اکثر گوشی‌های جدید، بدون روت کردن دستگاه امکان حذف برنامه‌های سیستمی وجود ندارد. اما شما می‌توانید این برنامه‌ها را غیرفعال کنید. اگر شما نیز همین کار را انجام داده‌اید، می‌توانید برای بازیابی این برنامه‌ها، مجددا آن‌ها را فعال کنید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و لیست برنامه‌ها را باز کنید. برنامه‌های سیستمی غیر فعال شده با عبارت Disabled قابل شناسایی هستند. در مثال زیر Google Play Services for AR، غیر فعال شده است. برای فعال‌سازی مجدد، آن را انتخاب می‌کنیم.

برگرداندن برنامه های پیش فرض اندروید

در صفحه بعدی برای فعال‌سازی مجدد برنامه، روی گزینه Enable بزنید.

چگونه برنامه های اصلی گوشی را برگردانیم

بارها پیش می‌آید که برخی از اپلیکیشن‌ها به دلیل استفاده نکردن توسط کاربران غیرفعال می‌شوند. بنابراین برنامه حذف شده خود را در لیست برنامه غیرفعال بررسی کنید تا برنامه‌های حذف شده در اندروید را بازیابی کنید. گاهی اوقات، غیرفعال کردن برنامه مشکلاتی مانند حذف یا گم شدن فایل‌های سیستمی را ایجاد می‌کند. بنابراین باید برنامه را فعال کنید تا فایل‌ها را برگرداند.

۵. برگرداندن برنامه پیش فرض اندروید با نشان دادن برنامه‌های پنهان

اندروید دارای قابلیتی برای پنهان کردن برنامه‌ها از App drawer است. در صورتی که یک برنامه را پنهان کرده باشید، نمی‌توانید آن را در فهرست پیدا کنید و گمان خواهید کرد برنامه حذف شده است.

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که لانچری را که از قبل روی گوشی اندرویدی نصب شده است باز کنید.
  • حالا به تنظیمات آن بروید و گزینه Hide apps را پیدا کنید.
  • گزینه Hide apps را بزنید و سپس برنامه‌هایی را که می‌خواهید از حالت پنهان خارج کنید، انتخاب کنید.

برگرداندن برنامه پیش فرض اندروید

۶. برگرداندن برنامه پیش فرض اندروید از طریق گوگل پلی

برخی از برنامه‌های پیش‌فرض که توسط شرکت سازنده گوشی روی دستگاه نصب می‌شوند، قابل حذف شدن هستند. اگر این برنامه را می‌خواهید بازیابی کنید، به‌احتمال زیاد می‌توانید آن‌ها را از طریق گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید. برای پیدا کردن این برنامه‌ها، وارد گوگل‌پلی شده و روی تصویر پروفایل خود در بالای سمت راست صفحه بزنید. سپس گزینه Manage apps & device را انتخاب کنید. در صفحه بعدی به زبانه Manage بروید.

برگرداندن برنامه های پیش فرض اندروید

حالا گزینه Installed بالای صفحه را روی Not installed تنظیم کنید. اکنون از فهرست، برنامه‌های پیش‌فرض حذف شده را پیدا و آن‌ها را تیک بزنید.

چگونه برنامه های اصلی گوشی را برگردانیم

پس از انتخاب برنامه‌ها، روی آیکون دانلود بزنید.

برگرداندن برنامه پیش فرض شیائومی

این برنامه پس از دانلود روی گوشی نصب می‌شوند.

چگونه برنامه‌های حذف شده سیستم را در گوشی Realme بازیابی کنیم؟

اگر کاربر گوشی ریلمی هستید، بازیابی برنامه‌های سیستمی حذف شده برای شما آسان است. با این رابط کاربری جدید، یک ویژگی عالی برای بازگرداندن برنامه‌های سیستم حذف شده دریافت می‌کنید. این مراحل را دنبال کنید تا بدانید چگونه می‌توانید از این ویژگی در تلفن Realme خود استفاده کنید:

  • به تنظیمات گوشی خود بروید.
  • روی Apps ضربه بزنید.
  • گزینه Recover Uninstalled System Apps را انتخاب کنید.

چگونه برنامه سیستمی حذف شده را برگردانیم

  • روی برنامه سیستمی که می خواهید بازیابی کنید کلیک کنید.
  • اکنون، برنامه های سیستمی حذف شده خود را دوباره بر روی تلفن دریافت خواهید کرد.

چگونه با ColorOS 11 برنامه های سیستم را در Oppo بازیابی کنیم؟

اگر به طور ناخواسته برنامه‌های از پیش نصب شده روی تلفن Oppo خود را حذف کرده اید و اکنون نمی‌دانید چگونه آن‌ها را برگردانید، خوب، با به‌روزرسانی ColorOS 11، این برای شما کار بسیار آسانی است. به روز رسانی ColorOS 11 دارای برخی ویژگی‌های مفید است و بازیابی برنامه‌های حذف شده یکی از آن‌ها است. اکنون، بیایید ببینیم این ویژگی چگونه برای بازیابی برنامه‌های حذف شده در تلفن Oppo کار می‌کند:

  • تنظیمات گوشی را در گوشی Oppo خود باز کنید.
  • به مدیریت برنامه بروید.
  • روی Recover Uninstalled System Apps ضربه بزنید.

برگرداندن برنامه های حذف شده شیائومی

  • در مرحله بعد، روی دکمه Install که در کنار برنامه ها قرار دارد ضربه بزنید.
  • اکنون برنامه‌های سیستمی حذف شده گوشی Oppo بازیابی خواهند شد.

دلایل احتمالی حذف برنامه های سیستم اندروید چیست؟

در زیر برخی از رایج ترین دلایلی که باعث حذف برنامه‌های سیستم در اندروید می شوند، آورده شده است.

  • بازیابی دستگاه Android: انتخاب تصادفی گزینه “بازیابی” می‌تواند دستگاه شما را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کند که می‌تواند منجر به حذف داده‌ها از جمله برنامه‌های سیستم شود.
  • تضادهای نرم افزاری: برنامه‌ها یا فایل‌های سیستم می‌توانند به دلیل تداخل نرم افزاری با برنامه‌های شخص ثالث نصب شده حذف شوند.
  • ویروس: تهدیدات مشکوک ویروس، تروجان یا نرم افزارهای جاسوسی ممکن است از طرق مختلف وارد گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی شما شده و باعث حذف داده‌های برنامه‌های سیستمی شوند.

سخن پایانی

وقتی برنامه‌ها یا فایل‌های مهم سیستم شما از دستگاه شما حذف می‌شوند، وضعیت بسیار ناامیدکننده‌ای برای کاربران آن ایجاد می‌شود. این برنامه‌ها نقش بسیار حیاتی در مدیریت و دسترسی به داده‌ها دارند، بنابراین بازیابی آن‌ها بسیار ضروری است. نظرات خود را درباره این آموزش با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402