В 1win казино вас ждут захватывающие игры и щедрые бонусы. Регистрация проста, вход удобен, а промокоды помогут увеличить ваши шансы на выигрыш. Want to diversify your crypto portfolio? Immediate Edge offers tools for balanced asset allocation. Immediate Spike

آموزش ثبت نام و استفاده از سامانه فروش خودرو برقی (evauto.ir)

سامانه یکپارچه خودرو برقی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامانه یکپارچه خودرو برقی همان سایتی است که باید برای ثبت نام خودرو برقی به سراغ آن بروید. البته باید گفت که شرایط پیچیده و ریزه کاری‌هایی که دارد کمی کار را سخت کرده است. در این مقاله یک راهنمای کامل برای داشتن ثبت نامی قطعی و بی دردسر را برای شما ارائه خواهیم کرد.

خودرو‌های خارجی همیشه یکی از بهترین زمینه‌های سرمایه گذاری در ایران بوده اند و می‌توان گفت کمتر بازاری را می‌توان اینطور داغ و خوب پیدا کرد. امکان ثبت نام این خودروهای وارداتی اکنون توسط سامانه یکپارچه خودرو برقی (EV Car) فراهم شده است و هر کسی که واجد شرایط باشد می‌تواند با تهیه مدارک لازم نسبت به ثبت نام این خودرو‌ها اقدام نماید. البته باید گفت کار کردن با سامانه یکپارچه خودرو برقی دردسر‌های ریز و درشت خود را هم دارد. در ادامه این مقاله پلازا، با هم در مورد اینکه این سامانه چطور کار می‌کند و باید برای استفاده از آن چکار کنيم، صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

سامانه یکپارچه خودرو برقی چیست؟

در صورتی که تجربه ثبت نام با سامانه‌های خودرو را داشته باشید، یک پیش زمینه از این نوع سایت‌ها دارید که البته باید گفت در اینجا قرار نیست دمار از روزگار ما در بیاید و سامانه یکپارچه خودرو برقی تا اندازه زیادی از سایت‌های سایر خودروسازان و دردسر‌هایی که دارد، فاصله داشته و بهبود خوبی داشته است. البته می‌توان این موضوع را مدیون خلوت بودن و کم طرفدار بودن این خودرو‌ها به دلیل قیمت بالایی که دارند دانست. سامانه یکپارچه خودرو برقی با آدرس evauto.ir راه اندازی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. شما به راحتی می‌توانید با وارد شدن به این سایت و ثبت نام در آن برای ثبت نام خودرو‌های برقی اقدام نمایید.

سامانه یکپارچه خودرو برقی چیست؟

این سامانه که به تازگی راه اندازی شده است، محصولات مختلفی را از کمپانی های متعدد اروپایی و آسیایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. هر چند نمی توان خودروهای لوکسی مانند خودرو شیائومی SU7 را در فهرست محصولات آن دید، اما تولید کنندگان دیگری مانند آئودی، بی ام و و فولکس واگن در آن حضور دارند. خیلی از خودرو های ارائه شده در این سامانه به راحتی می توانند در فهرست بهترین خودرو های برقی در ایران جای بگیرند و می توان آنها را خودروهایی سطح بالا دانست.

البته باید در نظر داشته باشید که سامانه یکپارچه خودرو برقی به صورت خود اظهاری کار می‌کند. به این معنی که شما خودتان اطلاعات را در اختیار آن گذاشته و مسئولیت صحت این اطلاعات بر عهده شما می‌باشد. در این سامانه اطلاعات شما در مراحل پایانی کنترل شده و در صورتی که چیزی را اشتباه وارد کرده باشید و یا واحد شرایط نباشید، شما را از لیست دریافت کنندگان خودروی برقی کنار خواهند گذاشت. پس بهتر است در زمان ثبت نام، اطلاعات دقیق را وارد کرده و دقت کافی را به خرج دهید. این موضوع می‌تواند اهمیت راهنمای جامعی که در این مقاله ارائه می‌دهیم را دو چندان کند.

همینطور باید گفت که سامانه یکپارچه خودرو برقی، علاوه بر ثبت نام شما، بهترین مرجع برای خبر رسانی در مورد رویداد‌هایی که در مسیر تحویل خودرو‌ها و ثبت نام وجود دارد و ارائه اسامی پذیرفته شدگان نیز می‌باشد. پس در صورتی که اخباری متناقض با اخبار درج شده در خود سایت دیدید، بهتر است که به آنها اهمیت نداده و کار عجولانه ای انجام ندهید. در ادامه روش ثبت نام در سایت و استفاده از این سامانه را با هم بررسی خواهیم کرد.

روش کار سامانه فروش خودرو برقی

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به سراغ بررسی روش کاری ای که در سامانه یکپارچه خودرو برقی وجود دارد بپردازیم و ببینیم برای اینکه ما بتوانیم یک خودروی برقی وارداتی داشته باشیم، اصلا باید چه مراحلی انجام شود. این بخش می‌تواند به خیلی از سوالات شما پیرامون قرعه کشی ها، نوع خودرو ها، مراحل انجام کار و… پاسخ دهد. در اولین مرحله برای ثبت نام خودرو برقی وارداتی لازم است که شما یک حساب وکالتی از یکی از بانک‌ها داشته باشید. عموم بانک‌ها این حساب‌ها را پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید از حساب‌های موجود خود نیز برای این کار استفاده کنید.

روش کار سامانه یکپارچه خودرو برقی

البته لازم است قبل از اینکه برای این کار اقدام کنید، با مراجعه به شعبه درخواستی برای وکالتی کردن حساب خود ثبت کرده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز در این حساب موجودی داشته و آن را برای خرید خودرو بلوکه کنید. به طور کلی باید گفت برای اینکه کار ثبت نام و تحویل خودرو در این سایت انجام شود، نیاز است تا مراحل اصلی زیر طی شوند:

  • ایجاد حساب وکالتی و بلوکه کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در بانک
  • ثبت نام در سایت و ارائه مدارک
  • انجام قرعه کشی توسط سامانه با نظارت مراجع ذیصلاح
  • انتشار لیست اولیه پذیرفته شدگان و تکمیل مدارک
  • تحویل خودرو‌های وارداتی

بعد از تکمیل حساب، به دلیل بالا بودن درخواست برای خرید این خودرو‌ها و محدودیت تعداد واردات، یک قرعه کشی انجام خواهد شد که اسامی برندگان آن تعیین می‌کند چه کسانی خودروی خود را دریافت خواهند کرد. تعداد افرادی که در اولین دوره برای خرید این خودرو‌ها اقدام کرده بودند ۱۴۰ هزار نفر بود و با توجه به تعداد محدود واردات، یعنی ۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی، این قرعه کشی با هدف مشخص شدن اولویت‌ها انجام گرفت.

بعد از این قرعه کشی، افراد در سه دسته طبقه بندی خواهند شد:

  • پذیرفته شدگانی که قرار است خودرو خود را دریافت کنند؛
  • افرادی که در لیست انتظار قرار گرفته و در صورتی که هر یک از اعضای دسته اول نتوانند مدارک یا آورده خود را تکمیل کنند و یا انصراف دهند، این افراد جای آنها را خواهند گرفت؛
  • افرادی که کلا رد شده اند و قرار نیست در این مرحله از ثبت نام خودرویی بگیرند که در این صورت می‌توانند شانس خود را در مراحل بعدی امتحان کنند؛

با توجه به این اطلاعات، نوبت به این رسیده است که در مورد روال ثبت نام و کارهایی که باید برای آن انجام دهیم صحبت کنیم. در بخش بعدی آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو برقی را ارائه خواهیم کرد.

آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو برقی

نحوه کار کردن با سامانه یکپارچه خودرو برقی خیلی پیچیده نبوده و تقریبا از سایر سامانه‌های دیگر که دمار از روزگارمان در می‌آورند ساده تر می‌باشد. برای استفاده از سامانه یکپارچه خودرو برقی لازم است که ابتدا با کمک کد ملی خود در آن ثبت نام کرده و یک پروفایل کاربری برای خود ایجاد کنید و بعد از آن می‌توانید کار ثبت نام و پیگیری روند واردات خودروی مورد نظر خود را از طریق آن انجام دهید. برای این منظور لازم است وارد سایت evauto.ir شوید. بعد از آن از بالا و سمت چپ روی گزینه ثبت نام کلیک کرده تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود:

آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو برقی

با وارد کردن کد ملی در این بخش می‌توانید کار ثبت نام را انجام دهید. البته باید دقت داشته باشد در صورتی که در بازه ثبت نام برای این کار اقدام نکنید، با پیام “مدت ثبت نام به پایان رسیده است” مواجه خواهید شد و باید تا زمانی که سایت مجددا برای ثبت نام باز باشد صبر کنید.

بعد از ورود لازم است که فرم اطلاعات هویتی را پر کرده و اطلاعات و مشخصات حساب وکالتی که در بخش‌های قبل در مورد آن توضیح دادیم را در اختیار سایت قرار دهید. در این مورد باید ابتدا خودروی مورد نظر خود را از بین موارد عرضه شده در سایت انتخاب نمایید:

انتخاب محصولات در سامانه یکپارچه خودرو برقی

بعد از انتخاب محصولات نوبت به قرعه کشی خواهد رسید و هر یک از افراد در یکی از سه دسته گفته شده قرار خواهند گرفت.

نکات مهم در ثبت نام خودرو برقی وارداتی

در زمان کار کردن با سامانه یکپارچه خودرو برقی، نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید و قبل از اینکه برای ثبت نام خودرو برقی وارداتی اقدام کنید، بهتر است از این موضوعات اطلاع داشته باشید. مهمترین نکاتی که می‌توان در این خصوص به آنها اشاره کرد از این قرارند:

  • علیرغم مسدود سازی هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی در بانک، هر فرد برای دریافت خودرو لازم است که کار ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو برقی را نیز انجام دهد. در غیر اینصورت در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.
  • بعد از اعلام نتایج، کلیه متقاضیان می‌توانند وجه بلوکه شده را از حساب خود خارج نمایند.
  • اولویت بندی‌های اعلام شده در هر دوره، در مدت ۷ روز بعد از پایان تاریخ ثبت نام اعلام خواهند شد.
  • هر فرد بعد از ثبت نام، باید آمادگی واریز وجوه خواسته شده برای خرید خودرو را در حداکثر ۵ روز کاری داشته باشد. در غیر این صورت امتیاز خرید خودرو از وی سلب خواهد شد و از اولویت‌ها خارج می‌شود.
  • امکان انصراف از معامله بدون پرداخت جریمه، تا زمان نهایی شدن قرارداد برای وارد کنندگان و همینطور متقاضیان محفوظ بوده و می‌توانند فرایند را لغو کنند.
  • اطلاعات کلیه متقاضیان ثبت نام شده در این طرح با توجه به قانون مبارزه با پولشویی در اختیار مراجع و نهاد‌های ذیربط قرار خواهد گرفت.
  • در آخر باید دقت داشت که ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو برقی و بلوکه کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومانی هیچ تعهدی را برای تحویل خودرو ایجاد نمی‌کند و فرایند باید کامل شود.

نکات مهم استفاده از سامانه یکپارچه خودرو برقی

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی سامانه یکپارچه خودرو برقی پرداختیم و دیدیم که چطور باید کار ثبت نام در آن را انجام داد و چه نکاتی را برای این مورد باید در نظر داشت. به طور کلی می‌توان گفت متقاضیان برای ثبت نام خودرو برقی وارداتی لازم است که ابتدا یک حساب وکالتی ایجاد کرده و ۱۰۰ میلیون تومان در آن بلوکه کنند، سپس در سایت evauto.ir ثبت نام کرده و منتظر قرعه کشی باشند. در صورت تایید در این بخش، باید آمادگی پرداخت وجه در ۵ روز را داشته باشند، در غیر اینصورت یا در لیست انتظار قرار داشته و یا باید شانس خود را در دوره‌های بعدی امتحان کنند. در مورد تحویل خودرو‌ها نیز اعلام شده است که در مدت ۹۰ روز انجام خواهد شد. در صورتی که در این مورد سوالی داشتید خوشحال می‌شویم به ما اجازه دهید در پیدا کردن پاسخ، به شما کمک کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402