В 1win казино вас ждут захватывающие игры и щедрые бонусы. Регистрация проста, вход удобен, а промокоды помогут увеличить ваши шансы на выигрыш. Want to diversify your crypto portfolio? Immediate Edge offers tools for balanced asset allocation. Immediate Spike Experience the future of finance with Uniswap. Buy, sell, or swap cryptocurrencies.

بهترین برنامه های تار کننده فیلم برای کامپیوتر و گوشی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برنامه های شطرنجی کردن فیلم برای حفظ حریم خصوصی افرادی که اتفاقی در قسمتی از ویدیو شما هستند، ابزارهای بسیار مهمی هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع برنامه تار کننده فیلم، بپردازیم.

برخی اوقات ممکن است مشغول عکاسی یا فیلمبرداری از یک محلی باشید و افراد دیگر به‌صورت اتفاقی در داخل قاب تصویر شما قرار بگیرند. برخی اوقات نیز ممکن است از یک سند به‌خصوص عکسبرداری کنید و نخواهید اطلاعات خصوصی افرادی که در آن سند هستند، منتشر شود. در این مواقع می‌توانید با استفاده از بهترین برنامه های تار کننده فیلم، بخش‌های مدنظرتان در تصویر را از دید پنهان کنید. با پلازا همراه باشید تا چندین برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای گوشی آیفون و اندروید، آشنا شویم.

فهرست مطالب

برنامه های تار کننده قسمتی از فیلم برای گوشی

برنامه‌های زیادی وجود دارند که امکان تار کردن یک قسمت از ویدیو یا تصویر را به‌شما می‌دهند. در ادامه نگاهی داشتیم به چند نمونه از این برنامه‌ها که می‌توانید برای گوشی خود دانلود کنید.

۱. برنامه Partial Blur Video Editor

برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای گوشی آیفون

این برنامه تار كردن قسمتی از فیلم، ویژگی‌های جالب توجهی از جمله امکان متحرک کردن بخش‌های تار شده در تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن Partial Blur، می‌توانید قسمت‌های دلخواه را مشخص کرده و آن‌ها را یا تار کنید یا ابعاد پیکسل‌هایشان را برای نامشخص کردن تصویر، بزرگ کنید. برنامه دارای یک ادیتور تایملاین است تا بتوانید زمان تار کردن را دقیقا مشخص کنید.

۲. برنامه Blur Video Background

نرم افزار شطرنجي كردن فيلم

Blur Video Background یک برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای گوشی آیفون است که امکانات زیادی دارد. با این برنامه شما می‌توانید هر قسمتی از ویدئو خود را تار کنید و در کنار آن فیلترهای جالبی هم به ویدیو اضافه کنید. امکان انتخاب افکت تاری، مشخص کردن ابعاد بخش تار شده، تنظیم شدت تاری، تار کردن بخش‌های در حال حرکت و ذخیره ویدئو با کیفیت حداکثر 4K از جمله امکاناتی است که نرم افزار شطرنجي كردن فيلم Blur Video Background در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • دانلود برنامه Blur Video Background برای: iOS

۳. برنامه FilmoraGo Video & Movie Editor

برنامه های شطرنجی کردن فیلم و عکس در اندروید

این برنامه یک ابزار قدرتمند برای ویرایش ویدیو است. ابزارهای بسیار زیادی برای ادیت یک فایل ویدیویی در آن وجود دارد اما یکی از بهترین ابزارهای آن، تار کردن ویدیو است. با استفاده از قابلیت Face off این برنامه، می‌توانید یک چهره را در تصویر یا ویدیو مشخص کرده تا برنامه به‌صورت خودکار و با دنبال کردن حرکات چهره، آن را در تمام نماها تار کند. البته برنامه به ویدیو شما واترمارک اضافه می‌کند و تبلیغات زیادی هم دارد.

  • دانلود برنامه FilmoraGo Video & Movie Editor برای: اندروید | iOS

۴. برنامه Blur-Video

برنامه شطرنجی کننده فیلم

برنامه تار کردن چهره ویدیو و کلیپ آیفون Blur-Video یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های این دسته در اپ‌استور است. با استفاده از آن می‌توانید چهره‌ها، لوگوها و هر قسمتی از ویدیو را تار کنید. در این برنامه امکان تار کردن بیش از یک قسمت از ویدیو نیز وجود دارد و شما می‌توانید مدت زمان تار بودن قسمت مدنظر و همچنین مقدار آن را هم مشخص کنید. علاوه بر این در صورت تمایل امکان استفاده از اموجی به‌جای افکت تاری نیز وجود دارد.

  • دانلود برنامه Blur-Video برای: iOS

۵. برنامه KineMaster – Video Editor

برنامه های شطرنجی کردن فیلم و عکس در اندروید

KineMaster نیز می‌تواند بهترین برنامه بلور ویدیو باشد. یک اپلیکیشن جامع برای ویرایش ویدیوها که قابلیت‌های فراوان زیادی از جمله امکان تار کردن تصویر را در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید یک قسمت از ویدیو را مشخص کرده و سپس با استفاده از افکت Mosaic آن بخش را تار کنید. بخشی که مشخص کردید در تمام فریم‌های ویدیو تار باقی خواهد ماند.

۶. برنامه Point Blur

برنامه تار کردن فیلم و عکس در اندروید

اگر به‌دنبال یک برنامه تار كردن قسمتی از عکس اندروید می‌گردید که امکانات اضافه نداشته باشد، Point Blur یکی از بهترین‌هاست. با استفاده از آن می‌توانید یک قسمت یا کل یک تصویر را تار کنید. این برنامه همچنین دارای افکت‌های مختلفی برای تار کردن قسمت مدنظر شما است.

۷. برنامه Blur Photo Editor

برنامه تار کردن فیلم و عکس در اندروید

نرم افزار شطرنجي كردن عکس برای گوشی های اندروید Blur Photo Editor، مانند برنامه بالا تنها برای تار کردن عکس کاربرد دارد. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند پس‌زمینه تصویر را نیز به‌صورت خودکار شناسایی و تار کند. خود شما نیز می‌توانید قسمتی که می‌خواهید تار شود را مشخص و به‌صورت جداگانه آن بخش را تار کنید. در این برنامه همچنین افکت‌های تاری مختلفی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید و تنها محدود به افکت ساده برای تار شدن تصویر، اکتفا نکنید.

۸. برنامه VITA – Video Editor & Maker

برنامه تار کردن فیلم و عکس در اندروید

یکی از برنامه های تار کننده قسمتی از فیلم برای گوشی که می‌توانید دانلود کنید، برنامه ویرایش ویدیو VITA است. این برنامه یک ابزار جامع برای ویرایش ویدیو است و ابزارهای متنوعی برای برش، اضافه کردن افکت‌های تصویری و متنی و موسیقی به ویدیو است. با استفاده از زبانه Mosaic در این برنامه، می‌توانید قسمت مدنظرتان در ویدیو را مشخص کرده و سپس مدت زمان تار شدن آن قسمت در ویدیو را نیز مشخص کنید.

  • دانلود برنامه VITA – Video Editor & Maker برای: اندروید | iOS

۹. برنامه PutMask

برنامه تار کردن فیلم و عکس در اندروید

یکی از بهترین برنامه های تار کننده قسمتی از ویدیو در اندروید، PutMask است. این برنامه می‌تواند به‌صورت خودکار در هر ویدیو به‌دنبال چهره بگردد و پس از شناسایی نیز چهره‌ها را به‌صورت مداوم در هر فریم از ویدیو، تار خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید به‌صورت دستی هم بخشی از ویدیو را که می‌خواهید، مشخص کنید تا برنامه آن قسمت را نیز تار کند. به گفته سازندگان برنامه، این اپلیکیشن می‌تواند چهره‌ها را با رزولوشن ۱۰ پیکسل در ۱۰ پیکسل در ویدیو نیز شناسایی کند. اگر تمایلی به دانلود یک برنامه ویرایش ویدیو ندارید، این برنامه بهترین جایگزین برای شما است.

۱۰. برنامه Blur Video and Photo Editor

برنامه تار کننده قسمتی از ویدیو

همانطور که از نام این برنامه مات کننده فیلم برای گوشی مشخص است، از آن می‌توانید هم برای ویدیوها و هم تصاویر استفاده کنید. با استفاده از ابزار تار کردن برنامه، می‌توانید شکل مدنظر خود را روی ویدیو و قسمتی که می‌خواهید تار شود بکشید و شدت تاری را نیز مشخص کنید.

  • دانلود برنامه Blur Video and Photo Editor برای: اندروید

۱۱. برنامه Video Mosaic App

برنامه تار کننده فیلم

برنامه محو کننده فیلم موبایل Video Mosaic App یکی از برنامه‌های شناخته شده برای انجام این کار است اما متاسفانه تنها برای iOS در دسترس قرار دارد. برنامه امکانات خیلی زیادی ندارد و تنها برای تار کردن بخشی از ویدیو است. به همین خاطر تمامی قابلیت‌های آن نیز مبتنی بر همین موضوع هستند. شما در این اپلیکیشن امکان اضافه کردن افکت موزاییک و یا تاری را به ویدیو دارید. می‌توانید یک قسمت از ویدیو یا تمام آن را تار کرده و شکل و اندازه بخشی که می‌خواهید تار شود را نیز مشخص کنید.

  • دانلود برنامه Video Mosaic App برای: iOS

برنامه مات کردن فیلم برای کامپیوتر

در بالا انواع برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای گوشی ایفون و اندروید را معرفی کردیم اما برای تار کردن ویدیوها در کامپیوتر نیز برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱. برنامه Shotcut

برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای کامپیوتر

نرم افزار Shotcut یک برنامه متن‌باز و رایگان برای ویرایش ویدئو، صدا و عکس است که از سال ۲۰۱۱ در دسترس کاربران قرار گرفته است. این برنامه امکانات زیادی را با توجه به رایگان بودنش ارائه می‌کند. از جمله این امکانات می‌توانیم به پشتیبانی از انواع فرمت‌های مطرح، پشتیبانی از انیمیشن‌های افترافکت، تایملاین چند فرمته، پشتیبانی از رزولوشن 8K، امکان اضافه کردن رنگ متن و نویز به فیلم، اشاره کنیم. این اپلیکیشن دارای فیلترهای مختلفی از جمله فیلتر تار کردن ویدیو است. برای تار کردن بخشی از ویدئو با این برنامه می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویدئو را به تایم‌لاین اضافه کنید.
  • به پنل Filters بروید و افکت Blur را اضافه کنید.
  • با استفاده از ابزار Mask، ناحیه‌ای که می‌خواهید تار شود را انتخاب کنید.
  • میزان Blur را تنظیم کنید.

۲. نرم افزار Avidemux

برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای کامپیوتر

برنامه Avidemux نیز یک برنامه رایگان و متن‌باز برای ویرایش ویدیو است. یک برنامه نسبتا ساده که با توجه به رابط کاربری یکدستی که دارد، برای ویرایش‌های سبک و سریع، بهترین گزینه است. این نرم‌افزار از فرمت‌های زیادی از جمله AVI و ASF پشتیبانی می‌کند و قابلیت خودکارسازی وظایف را نیز دارد. در کنار این ویژگی‌ها، می‌توان از آن به‌عنوان یک برنامه تار کننده قسمتی از فیلم برای کامپیوتر نیز یاد کرد. برای تار کردن ویدیو با این برنامه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویدئو را وارد کنید.
  • به قسمت Video Filter Manager بروید.
  • گزینه Blur را انتخاب کنید.
  • با استفاده از ابزار Mask، ناحیه‌ای که می‌خواهید تار کنید را انتخاب کنید.
  • میزان Blur را تنظیم کنید.

۳. برنامه Adobe After Effects

برنامه تار کننده قسمتی از ویدیو

افتر افکت با اختلاف بهترین برنامه برای افزودن جلوه‌های تصویری به ویدیوها است. این نرم‌افزار قابلیت تار کردن ویدیو را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید سوژه مدنظرتان را مشخص کرده و آن را تار کنید. برنامه به صورت خودکار سوژه را دنبال می‌کند و آن را در فریم‌های مختلف تار خواهد کرد.

۴. برنامه Movavi Video Editor

برنامه شطرنجی کننده فیلم

Movavi Video Editor یکی از ادیتورهای ویدیو مطرح و شناخته شده است که از آن می‌توانید به‌عنوان برنامه شطرنجی کننده فیلم نیز استفاده کنید. برنامه دارای قابلیت‌های فراوان زیادی است و از فرمت‌ها و افکت‌های زیادی نیز پشتیبانی می‌کند. در این برنامه نیز می‌توانید کل یک ویدیو یا تنها بخشی از آن را تار کنید. برنامه مانند افتر افکت، سوژه را حتی در حال حرکت ردیابی کرده و آن را در هر فریم شطرنجی خواهد کرد. نحوه کار با این برنامه، به‌شرح زیر است:

  • ویدئو را به تایم‌لاین اضافه کنید.
  • از پنل Effects، گزینه Blur یا Mosaic را انتخاب کنید.
  • افکت را روی کلیپ بکشید.
  • با استفاده از ابزار Mask، ناحیه‌ای که می‌خواهید تار کنید را انتخاب کنید.
  • میزان Blur یا Mosaic را تنظیم کنید.

۵. برنامه Adobe Premiere Pro

برنامه تار کننده قسمتی از ویدیو

پریمیر پرو نرم افزار مرجع برای ویرایش ویدیو در کامپیوتر است. امکانات این نرم‌افزار تقریبا هر موضوعی در ارتباط با ویرایش ویدیو را پوشش می‌دهند. قابلیت تار کردن ویدیو نیز از جمله این امکانات است. این برنامه امکان ویرایش ویدیو در فرمت‌ها و رزولوشن‌های مختلف، حتی 8K و VR را دارد و با توجه به پشتیبانی از پلاگین‌ها، می‌تواند در زمینه ویرایش ویدیو، شما را از هر برنامه دیگری بی‌نیاز کند. نحوه تار ویدیو برنامه با پریمیر پرو به این شکل است:

  • ویدئو را به تایم‌لاین اضافه کنید.
  • از پنل Effects، افکت Gaussian Blur یا Mosaic را انتخاب کنید.
  • افکت را روی کلیپ مورد نظر بکشید.
  • در پنل Effect Controls، با استفاده از ابزار Mask (مثل Ellipse Mask یا Rectangle Mask) ناحیه‌ای که می‌خواهید تار کنید را انتخاب کنید.
  • میزان Blur یا Mosaic را تنظیم کنید.

۶. برنامه Corel VideoStudio

برنامه تار کننده فیلم

Corel VideoStudio تمامی ابزارهای لازم برای ویرایش ویدیو و اضافه کردن افکت‌های مختلف از جمله افکت تاری را دارد. در این برنامه می‌توانید به بیش از ۱ هزار فیلتر مختلف و امکانات متنوع برای ادیت ویدیو دسترسی داشته باشید و چهره‌ها و یا هر قسمت از ویدیو که می‌خواهید را تار کنید.

سوالات متداول

۱. کدام ادیتور ویدئو می‌تواند چهره را تار کند؟

تقریبا تمامی برنامه‌های ویرایش ویدیو قادر به تار کردن چهره یا هر قسمتی از ویدیو هستند و این قابلیت یک ویژگی ساده در این نوع برنامه‌ها به‌حساب می‌آید. پریمیر پرو، داوینچی و یا فاینال کات پرو از جمله ادیتورهایی هستند که با استفاده از افکت Blur و از طریق ابزار Mask، قابلیت تار کردن چهره را دارا هستند.

۲. آیا قسمت تار شده قابل بازگردانی است؟

زمانی که شما یک قسمت از تصویر را تار می‌کنید، داده‌های مربوط به آن قسمت، برای همیشه از بین خواهد رفت و جای خود را به داده‌های جدید می‌دهد. در این حالت دیگر امکان بازگرداندن تاری به ویدیو وجود نخواهد داشت.

۳. چگونه به‌راحتی چهره را از ویدیو محو کنیم؟

این کار فرایند خیلی سختی ندارد. همانطور که پیشتر هم گفتیم، در هر برنامه ادیتور ویدئو، می‌توانید با انتخاب افکت Blur و سپس از طریق ابزار Mask، چهره مدنظر خود را مشخص کرده و آن را تار کنید. برخی برنامه‌ها مثل Filmora نیز دارای افکت‌های اختصاصی برای تار کردن چهره، برای مثال افکت Face Off هستند و کار شما را راحت‌تر می‌کنند.

۴. کدام برنامه تار کردن ویدیو رایگان است؟

در این مطلب به چند نمونه از این برنامه‌ها اشاره کردیم. در کامپیوتر می‌توانید از برنامه‌هایی مثل Shotcut یا OpenShot استفاده کنید و در گوشی نیز اپلیکیشن‌های PutMasK و یا اینشات و کاین‌مستر از جمله گزینه‌های رایگان هستند.

سخن پایانی

برنامه تار کننده فیلم می‌تواند در بسیاری از مواقع به حفظ حریم خصوصی افراد در تصاویر و ویدیوها کمک کند. با استفاده از برنامه‌های بالا می‌توانید به‌راحتی، قسمت مدنظرتان را مشخص کرده و آن را با افکت‌های متخلف تار کنید. در صورتی که شما نیز با برنامه های شطرنجی کردن فیلم و عکس دیگری آشنا هستید، آن‌ها در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402