В 1win казино вас ждут захватывающие игры и щедрые бонусы. Регистрация проста, вход удобен, а промокоды помогут увеличить ваши шансы на выигрыш. Want to diversify your crypto portfolio? Immediate Edge offers tools for balanced asset allocation. Immediate Spike

گوشی گلکسی A05 سامسونگ + قیمت، نقد و بررسی

گوشی سامسونگ a05
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی گلکسی A05 سامسونگ به‌عنوان یکی از جدیدترین موبایل‌های اقتصادی این برند کره‌ای، معرفی شده است. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با مشخصات و امکانات گلکسی A05 سامسونگ آشنا شویم.

تنوع مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ، آن را تبدیل به یکی از بهترین برند‌های ارائه دهنده موبایل در جهان کرده است. عموما گوشی‌های سامسونگ در بازار با سابقه خوب در ارائه خدمات و البته کیفیت کار بالا شناخته می‌شوند. اما باید گفت استفاده از گوشی‌های پرچم دار این برند هزینه‌های سنگینی را روی دست ما می‌گذارد. اما نسخه‌های اقتصادی و ارزان قیمت نیز وجود دارند که برای کاربرد‌های روزمره و معمولی عالی هستند. گوشی گلکسی A05 سامسونگ یکی از همین گوشی‌ها است.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی A05 سامسونگ

گوشی Samsung Galaxy A05
ابعاد۱۶۸.۸x۷۸.۲x۸.۸ میلی‌متر
وزن۱۹۵ گرم
نمایشگر۶.۷ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰x۱۶۰۰
تراشههلیو G85 (دو هسته A75 با شش هسته A55)
پردازنده گرافیکیمالی G52 MC2
رم۴/۶ گیگابایت
حافظه۶۴/۱۲۸ گیگابایت
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۲۵ وات
دوربین‌ها۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی۸ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI Core 5.1
قیمتحدود ۵ میلیون تومان

معرفی گوشی گلکسی A05 سامسونگ

سامسونگ در اواخر سال ۲۰۲۳ از گوشی Galaxy A05 رونمایی کرد. گوشی که قرار است جایگزین گلکسی A04 در بازارهای جهانی شود و تغییرات قابل توجهی هم نسبت به آن مدل دارد. سامسونگ علاوه بر تراشه، اندازه نمایشگر، رم و حافظه را نیز با تغییراتی همراه کرده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این تغییرات آشنا شویم.

طراحی گوشی گلکسی A05 سامسونگ

از نظر طراحی این گوشی تا حد زیادی شبیه به مدل قبلی خود است. در پنل پشتی همچنان شاهد قرارگیری دو لنز دوربین به‌صورت مستقل از یکدیگر در کنار فلاش هستیم و در پنل جلویی نیز یک پنل بزرگ با ناچ قطره‌ای از شما استقبال می‌کند. با این حال حاشیه‌های نمایشگر گوشی گلکسی A05 تا حد زیادی کمتر از سال قبل است.

گوشی a05

همچنین در پنل پشتی دیگر خبری از طراحی خمیده گلکسی A04 نیست و این پنل به‌صورت کاملا تخت درست مثل دیگر گوشی‌های جدید این کمپانی درآمده است. البته قاب گوشی همچنان خمیدگی خود را حفظ کرده تا کاربر با راحتی بیشتری بتواند از موبایل خود استفاده کند. نکته قابل توجه دیگری که در تصاویر گوشی گلکسی A05 سامسونگ جلب توجه می‌کند، مربوط به حلقه‌های دور لنزها است. در این گوشی برخلاف مدل سال گذشته حلقه‌های اطراف لنز همرنگ با بدنه گوشی هستند و به همین خاطر نیز زیبایی بیشتری به گوشی داده‌اند.

گوشی سامسونگ a05

تغییر دیگری که در بخش طراحی می‌بینیم مربوط به طرح پنل پشتی است. در گلکسی A04 سامسونگ از خطوط مورب برای آرایش این قسمت استفاده کرده بود اما در این گوشی شاهد استفاده از خطوط عمودی هستیم. این خطوط در قسمت وسطی پنل بیشتر از همه خودنمایی می‌کنند اما در کناره‌ها کمی کمرنگ‌تر هستند.

دوربین گوشی گلکسی A05 سامسونگ

در بخش دوربین سامسونگ هیچ تغییری نسبت به گذشته به این گوشی نداده است. گلکسی A05 همچنان از همان سنسور ۵۰ مگاپیکلسی دوربین اصلی در کنار سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق استفاده می‌کند. البته با توجه به قیمتی که گوشی دارد نباید انتظار تغییرات خیلی زیادی در بخش دوربین را داشته باشیم. به‌خصوص با توجه به این که دوربین گلکسی A04 عملکرد قابل قبولی نسبت به قیمت و رقبای خود داشت.

در عمل می‌توان گفت دوربین‌ گوشی نسبت به قیمت و رقبایی که دارد، عملکرد قابل قبولی دارد. دوربین اصلی تصاویر را با وضوح قابل قبولی در اختیارتان قرار می‌دهد. عکس‌های گوشی جزئیات قابل قبولی دارند و رنگ‌ها نیز مثل اکثر میان‌رده‌های سامسونگ، کمی بیش از اندازه اشباع شده‌اند.

در زوم ۲ برابر اما کیفیت عکس‌ها کمتر می‌شود و فوکوس کردن روی سوژه نیز کار مشکلی خواهد بود. از طرف دیگر در حالت پرتره نیز دوربین عملکرد خیلی سریعی در فوکوس کردن ندارد و اگر جزئیات زیادی در سوژه‌ها وجود داشته باشد، برخی اوقات مجبور می‌شوید به‌صورت دستی فوکوس کرده یا پس از عکاسی پس‌زمینه را محو کنید.

در شب عکس‌ها اصلا تعریفی ندارند. رنگ‌ها از شادابی زیادی برخوردار نیستند و جزئیات آن‌ها نیز به‌اندازه قابل توجهی کمتر از عکس‌هایی است که در روز می‌گیرید. همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، برگ درختان بیشتر به رنگ خاکستری متمایل است تا سبز.

گوشی a05

گذشته از دوربین‌های اصلی، سامسونگ دوربین سلفی را تغییر داده است. دوربین سلفی گوشی از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرده است و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بالاتری در اختیار شما قرار دهد.

ویژگی‌های گوشی گلکسی A05 سامسونگ

گوشی گلکسی A05 سامسونگ از آن دست گوشی‌هایی است که نمی‌توان از آن قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار را انتظار داشت. خصوصا اینکه یک گوشی ارزان از یک برند نسبتا گران مانند سامسونگ به حساب می‌آید. اما باز هم باید گفت ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این گوشی از نظر سنسور‌ها دارای سنسور شتاب سنج و سنسور مجاورتی می‌باشد.

از نظر شبکه‌های ارتباطی این گوشی یک گوشی 4G است و متاسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی کند، اما با تمامی ورژن‌های قبلی خود سازگار است. سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۳ بوده و ویژگی‌های نرم افزاری خیلی خوبی را برای شما فراهم می‌کند. از نظر صدا و اسپیکر دارای سیستم کاهش نویز بوده (Noise Canceling) و هم دارای اسپیکر‌های خارجی و جک ۳.۵ میلیمتری برای خروجی صدا می‌باشد. همینطور ویژگی دیگری که جای آن در این گوشی خالی است، NFC می‌باشد که به نوعی یکی از معایب گوشی گلکسی A05 سامسونگ به شمار می‌آید.

سخت افزار گوشی گلکسی A05 سامسونگ

مهمترین تغییر نسبت به قبل مربوط به پرازنده ی گوشی گلکسی A05 سامسونگ است. سامسونگ در این گوشی تراشه هلیو P35 را جایگزین تراشه هلیو G85 کرده است. تراشه اقتصادی مدیاتک که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده اما نسبت به هلیو P35 به اندازه قابل ملاحظه‌ای قدرت پردازشی بیشتری دارد و می‌تواند تجربه روان‌تری از کار با این گوشی اقتصادی در اختیار کاربران قرار دهد. با ارتقای تراشه، پردازنده گرافیکی گوشی Samsung Galaxy A05 نیز نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است و از فرکانس بالاتری برخوردار است.

سامسونگ a05

در تست گیک‌بنچ ۶، گوشی در تست عملکرد تک‌هسته‌ای امتیاز ۴۲۴ و در عملکرد چندهسته‌ای نیز امتیاز ۱۲۰۵ را دریافت می‌کند. از سوی دیگر در بنچمارک Antutu هم گوشی موفق به کسب امتیاز ۲۵۰.۹۳۹ می‌شود. در جدول زیر می‌توانید امتیازات عملکرد این گوشی در مقایسه با مدل قبلی و همچنین گلکسی A05s ببینید:

نام گوشیتراشهگیک‌بنچ ۶ (تک هسته‌ای/چند هسته‌ای)Antutu v10
گلکسی A05sاسنپدراگون ۶۸۰۱۴۴۹/۴۱۸۳۱۶.۹۵۶
گلکسی A05هلیو G85۱۲۰۵/۴۲۴۲۵۰.۹۳۹
گلکسی A04هلیو P35۸۴۶/۱۷۹۱۴۴.۵۶۷

با توجه به این بنچمارک‌ها، می‌توان گفت این گوشی در این بازه قیمتی، بهترین انتخاب از لحاظ عملکرد خواهد بود و هیچ رقیب جدی دیگری هم ندارد. تمامی گوشی‌هایی که می‌توانند به‌نوعی عملکرد بهتری داشته باشند، در بازه قیمتی بالاتری از گلکسی A05 قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر حافظه داخلی و رم گوشی Samsung Galaxy A05 نیز با تغییراتی همراه بوده است. در پیکربندی پایه، رم و حافظه به ۴/۶۴ گیگابایت ارتقا پیدا کرده‌اند و علاوه بر این پیکربندی، دو پیکربندی دیگر ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی نیز از این گوشی موجود است. البته همچنان یکی از ویژگی های گوشی گلکسی A۰۵ سامسونگ پشتیبانی از کارت حافظه خواهد بود.

گوشی سامسونگ a05

باتری گوشی نیز تغییری نداشته و همچنان یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود؛ با این تفاوت که سرعت شارژ گوشی از ۱۵ وات به ۲۵ وات ارتقا پیدا کرده و حالا هم اندازه دیگر گوشی‌های گران‌قیمت سامسونگ است.

در بخش نمایشگر نیز شاهد استفاده از یک پنل جدیدتر هستیم. گلکسی A05 قرار است با یک پنل 6.7 اینچی PLS LCD عرضه شود. این پنل علاوه بر این که اندازه بزرگ‌تری از پنل A04 دارد، حاشیه‌های ظریف‌تری هم دارد ولی رزولوشن آن همچنان قرار است 720p باشد. با توجه به اندازه بزرگ‌تر این پنل، شاید بهتر بود سامسونگ رزولوشن آن را به 1080p ارتقا می‌داد تا تصویر وضوح بهتری داشته باشد.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی گلکسی A05 سامسونگ

گوشی گلکسی A۰۵ سامسونگ همانطور که گفتیم در اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی شد و از آذر ماه نیز سر و کله آن در بازار ایران پیدا شد. در حال حاضر این گوشی در پیکربندی پایه از حدود ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و در بهترین پیکربندی نیز قیمت آن به حدود ۶ میلیون تومان می‌رسد.

نتیجه گیری

گوشی گلکسی A05 سامسونگ نسبت به مدل قبلی خود با تغییرات مثبتی همراه شده است. این گوشی حالا از تراشه قدرتمندتر، نمایشگر بزرگ‌تر و رم بیشتری بهره‌ می‌برد. با این وجود باید برای بررسی گوشی گلکسی A05 سامسونگ منتظر بمانیم و ببینیم این محصول جدید سامسونگ در عمل چگونه ظاهر خواهد شد. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402