Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

۵ ایده عالی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بدون چهره

تولید محتوا بدون چهره
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا تولید محتوا بدون چهره امکان پذیر است؟ آیا می توان بدون اینکه خود را نشان داد محتوایی خوب ساخت؟ برای این کار چه روش هایی وجود دارد؟ در انتهای این مقاله از پلازا قرار است یک جواب خوب و قانع کننده برای تمامی این سوالات داشته باشید.

چند سال پیش که اینترنت به صورت عمومی وارد زندگی مردم شد و در اختیار همه قرار گرفت، کمتر کسی احتمال می داد که تا این اندازه با زندگی ما گره بخورد و در واقع کار به جایی برسد که در نبود آن کار و زندگی ما تا اندازه زیادی به هم بریزد. هر روز حجم زیادی از اطلاعات در این فضا تولید شده و از طریق پلتفرم های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد و تولید این محتوا تبدیل به یکی از کارهای پردرآمد شده است. در واقع تولید این محتوا آنقدر داغ است که هر کسی را وسوسه می کند به این سمت حرکت کنند. در صورتی که شما هم به این فکر افتاده اید و وارد جریان شده اید، اما به هر دلیلی می خواهید چهره خود را نشان ندهید، ما با بررسی تکنیک ها و ایده های تولید محتوا بدون چهره راه حل های خوبی برای شما خواهیم داشت.

در این مقاله قرار است با هم ببینیم که تولید محتوا بدون چهره چطور انجام می شود و اصلا دلیل اینکه همه تولید کنندگان محتوا روی نمایش چهره تاکید دارند چیست و چطور می توان آن را دور زد. در ابتدا لازم است که اصلا ببینیم تولید محتوا بدون چهره کار اصولی ای است یا نه. در بخش بعد به سراغ این موضوع می رویم.

فهرست مطالب

آیا تولید محتوا بدون چهره کار درستی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تولید محتوا ربطی به نشان دادن چهره ندارد. این یک تفکر غلط است که شما باید برای تولید محتوا حتما جلوی دوربین بیایید. البته باید گفت در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، حضور شما در ویدئو می تواند تا اندازه خوبی روی بالا رفتن بازدهی آن تاثیر داشته باشد. اما در نظر داشته باشید جلوی دوربین آمدن همه چیز نیست و برای داشتن یک محتوای خوب خیلی چیز ها لازم است.

در صورتی که سری به سایر پلتفرم های ارائه ویدئو که بعضا درآمد های بیشتر و بازدهی های بهتری از اینستاگرام را در اختیار کاربران خود می گذارند بزنید، می توانید محتوا های بدون چهره زیادی را ببینید که میلیون ها بار بازدید شده و بازدهی خوبی داشته اند. برای داشتن محتوایی خوب که بتواند با کاربران ارتباط بگیرد، لازم است که این موارد را در نظر داشته باشید:

  • موضوعی خوب و جالب توجه انتخاب کنید؛
  • یک سناریو عالی بنویسید که نیاز های کاربران در مورد این موضوع را پوشش دهد؛
  • از هر چه در توان دارید برای ساخت یک محتوای با کیفیت استفاده کنید؛
  • استراتژی های انتشار را برای بالا بردن بازدهی در نظر داشته باشید؛

جلوی دوربین آمدن یکی از کارهایی است که مربوط به مورد سوم می شود و اگر جلوی دوربین بیایید و سه مورد دیگر را درست رعایت نکرده باشید، تنها تبدیل به کسی خواهید شد که خود را مسخره کرده است. پس باید گفت تولید محتوا بدون چهره نه تنها هیچ ایرادی ندارد، بلکه اگر درست انجام شود از محتوای کسانی که جلوی دوربین هستند هم بهتر از آب در خواهد آمد.

البته نمی توان از نقش مهم جلوی دوربین آمدن برای پلتفرم هایی مانند اینستاگرام هم غافل شد. در واقع اگر بخواهیم بازدهی پیج را به درست کردن آتش تشبیه کنیم، جلوی دوربین آمدن مانند ریختن بنزین روی چوب هایی که می خواهیم بسوزانیم عمل می کند، اما چه کسی میگوید که نمی توان بدون بنزین آتش روشن کرد؟!

اکنون که می دانیم داستان تولید محتوا بدون چهره از چه قرار است بهتر است به سراغ بررسی تکنیک هایی که برای این کار وجود دارد برویم.

ایده های تولید محتوا بدون چهره

این روز ها همه انقدر در مورد تولید محتوا با جلوی دوربین آمدن و صحبت کردن مصر هستند و ترند شده است که آدم فراموش می کند تا چند سال پیش تنها روش ساخت ویدئو، تولید محتوا بدون چهره بود و همه به سراغ پیدا کردن ایده های خوب برای این کار می رفتند. در این بخش از مقاله قرار است با هم در مورد اینکه بهترین روش ها و ایده های تولید محتوا بدون چهره که می توانند از نظر بازدهی، در رده های خوبی قرار بگیرند صحبت خواهیم کرد.

اگر بخواهیم فهرستی از این ایده ها را معرفی کنیم، نتیجه کار به این صورت در خواهد آمد:

استفاده از ماسک و ساخت یک کاراکتر جدید

دقت داشته باشید در آنجا منظور ما این نیست که یک ماسک محافظ بزنید و دوران کرونا را در یاد و خاطر مخاطبانتان زنده کنید. برای استفاده از ماسک لازم است که از یک ماسک درست و حسابی که به موضوع محتوای پیج شما بیاید استفاده نمایید. شما می توانید بعد از زدن این ماسک یک نام جدید برای خود پیدا کنید، خلق و خویی که فکر می کنید مناسب این کاراکتر از را به خود بگیرید و به طور کلی شخص دیگری باشید که فکر می کنید می تواند محتوای شما را به حد اوج خود برساند. برا این کار لازم نیست حتما خودتان باشید. این ماسک به شما قدرتی خواهد داد که تاکنون نداشته اید!

استفاده از ماسک و ساخت یک کاراکتر جدید

شما برای این کار می توانید از انواع مختلفی از ماسک ها استفاده کنید که محبوب ترین آنها از این قرارند:

  • استفاده از ماسک های مشهور سینمایی؛
  • گریم های سنگین و تغییر چهره؛
  • فعال کردن فیلتر های دیجیتال؛
  • استفاده از ایموجی ها به جای صورت؛
  • استایل های کازپلی از بازی ها و انیمیشن ها؛

حتی می توانید صدای خود را هم تغییر داده و یا برای صفحه خود کاراکتر های مختلف با اخلاق مختلف طراحی کنید. این کار می تواند برای شما بسیار پر بازده باشد. البته ایجاد کاراکتری که طیف گسترده ای از کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند کار چندان ساده ای نیست.

اسکرین و صفحه نمایش خود را نشان دهید

این کار برای طیف گسترده ای از کاربران که در تلاش هستند ویدئو های آموزشی درست کنند و در این زمینه از محتوا فعالیت دارند، می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد. شما همان کاری که می خواهید انجام دهید و جلوی دوربین توضیح دهید را می توانید با کمک گرفتن از اسکرین خود و رکورد کردن آن انجام دهید که بازدهی خوبی هم خواهد داشت و احتمال ذخیره شدن آن بیشتر است. زیرا معمولا کاربران برای انجام دستور العمل های کسی که در چشمان آنها زل زده است دچار مشکل می شوند، اما وقتی صفحه اسکرین را می بینند بهتر درک می کنند در مورد چه چیزی صحبت می کنید و باید چه کار کنند.

اسکرین و صفحه نمایش خود را نشان دهید

روش نمایش اسکرین حتی می تواند برای چیزهایی که به نظر نمی رسد بتوان آنها را نشان داد و به نوعی کاری عملی هستند هم می تواند انجام شود. در کل می توانید از این اطلاعات برای نمایش روی اسکرین استفاده کنید:

  • کار کردن با برنامه و یا سایت مورد نظر؛
  • نمایش توضیحات متنی، تصویری و یا حتی اسلاید های پاورپوینت؛
  • بالا و پایین کردن وبسایت و یا سرچ کردن در مورد آن در گوگل؛
  • نمایش صفحه ویکی پدیا در مورد موضوع و صحبت کردن روی آن؛

در صورتی که کمی خلاقیت را چاشنی کار خود کنید می توانید تولید محتوا بدون چهره خود ار با این تکنیک به سرانجام برسانید.

ویدئو را اول شخص فیلمبرداری کنید!

زاویه دید اول شخص به صورتی است که دوربین دقیقا به جای چشمان شما قرار گرفته است و کاربران می توانند هر چیزی که شما می بینید را ببینند. این شرایط محبوب خیلی از بازی های کامپیوتری است و می توان گفت که کاربران ارتباط خوبی با آن خواهند گرفت. به خصوص در صورتی که کار را به درستی انجام دهید و فیلمبرداری خوبی داشته باشید. این زاویه دوربین بیشتر برای تولید محتوا در فضای باز مناسب است و برای تولید محتوای استودیویی چندان خوشایند نمی باشد.

ویدئو را اول شخص فیلمبرداری کنید!

اگر در مورد رکورد کردن ویدئو هایی از این زاویه نگران هستید و نمی دانید چطور باید دوربین را روی صورت خود فیکس کنید باید گفت که ابزار های زیادی برای این کار وجود دارد. ابزار هایی مانند عینک هوشمند ریبن متا، با دو دوربین 8 مگاپیکسلی در دو طرف آن، می تواند به شما کمک کند که ویدئو های خود را برای شبکه های اجتماعی از این زاویه رکورد کنید. همینطور پایه های مختلف و حرفه ای برای استفاده از دوربین های بزرگتر و یا دوربین های جمع و جور با نگهدارنده از دیوایس هایی هستند که می توانید برای این منظور از آنها استفاده کنید.

نمایش دست و کاری که انجام می دهید

یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوا بدون چهره که می توان گفت حتی خیلی از کسانی که خودشان جلوی دوربین می آیند هم  از آن استفاده می کنند. نمایش دست ها و کاری است که در حال انجام است. قطعا شما ویدئو هایی را دیده اید که در آن صرفا یک کار خاص مانند تعمیر یک وسیله، اپن باکس کردن یک کالا، کشیدن یک نقاشی، درست کردن یک مجسمه و کار هنری و یا حتی حل کردن یک مسئله ریاضی نمایش داده می شود. اینها نمونه های خوبی برای تولید محتوا بدون چهره با استفاده از این تکنیک می باشد. در صورتی که جنس محتوایی که دارید از نوعی است که می توانید از این روش استفاده کنید و توضیحات خاصی را در مورد محصول و یا کاری که انجام می دهید ارائه کنید، این روش برای شما بهترین خواهد بود.

نمایش دست و میز در تولید محتوا بدون چهره

برای رکورد کردن ویدئو در این حالت می توانید دوربین را به وسیله پایه ها ثابت کرده و کار فیلمبرداری را انجام دهید. همینطور یکی دیگر از مسائل مهم نورپردازی و بالا بردن وضوح است. دقت داشته باشید که دست ها خود را طوری نگه دارید که هدف اصلی و کاری که در حال انجام آن هستید، به خوبی قابل رویت باشد. در غیر اینصورت نمی توان  انتظار داشت که محتوای شما بازدهی خوبی داشته باشد. اگر سری به مقاله تجهیزات فیلمبرداری حرفه ای بزنید می توانید هر چیزی که برای ضبط چنین ویدئو هایی نیاز است را پیدا کنید.

صحبت کردن روی ویدئو ها و تصاویر موجود

در خیلی از موارد برای تولید محتوا بدون چهره لازم نیست حتی ایده خاصی را هم به خرج دهید و همین که به دنبال پیدا کردن محتوا های خوب دیگر بروید و روی آنها صحبت کنید، می توانید بازدهی خوبی را از آنها بگیرید. در مورد این ایده باید گفت که یکی از قدیمی ترین روش های تولید محتوای فارسی به شمار نمی رود. وقتی که هنوز تولید محتوا به صورت حرفه ای توجیه چندانی نداشت، خیلی ها کار را تنها با یک میکروفون و صحبت کردن روی ویدئو های دیگر شروع کردند. هرچند این تکنیک اولین تکنیک تولید محتوا ویدئویی فارسی زبان بود اما باید گفت که اکنون هم می تواند کارایی داشته باشد.

تولید محتوا بدون چهره با صحبت کردن روی ویدئو ها و تصاویر موجود

علاوه بر این اگر می خواهید محتوایی اورجینال و تک را ارائه کنید، می توانید خودتان دست به کار شده و ویدئویی را که می خواهید فیلمبرداری کنید و یا از تکنیک های ساخت انیمیشن برای آن استفاده کنید. هوش مصنوعی یکی دیگر از موارد مهمی است که می تواند در این حوزه حسابی به شما کمک کند.

برای این منظور شما می توانید از محتواهای زیر به عنوان تصاویر پس زمینه خوب استفاده کنید:

  • ویدئو ها و فوتیج های اینترنتی؛
  • محتوای غیر فارسی زبان تولید شده توسط سایر بلاگر ها؛
  • بریده های برنامه های تلویزیونی و یا اخبار؛
  • ویدئو های آماده که در کتابخانه های مختلف پیدا می شوند؛
  • ساخت ویدئو یا انیمیشن به صورت اختصاصی؛
  • استفاده از ابزار های هوش مصنوعی تولید ویدئو؛

نتیجه گیری

تولید محتوا بدون چهره یکی از مواردی است که برای خیلی از کسانی که قصد ورود به دنیای تولید محتوا را دارند یک سوال اساسی به شمار می رود.در واقع باید گفت انواع متنوعی از محتواهای بدون چهره وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. مهمترین روش هایی که می توان کار تولید محتوا را بدون چهره انجام داد استفاده از ماسک، نمایش اسکرین یا همان صفحه نمایش خودتان، تغییر زاویه دوربین به اول شخص و حالتی که خودتان پشت دوربین هستید، نمایش دست ها، میز کار و کاری که انجام می دهید و یا صحبت کردن روی تصاویر و ویدئو های دیگر می باشند. در صورتی که ایده ای داشتید که در این مقاله از قلم افتاده بود، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402