The Arabic word "سكس" (saks) is a transliteration of the English word "sex." It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus кракен ссылка кракен ссылка kraken darknet kraken darknet кракен зеркало онион кракен зеркало онион. Casibom

معرفی سریال نیلوفر سفید (The White Lotus)؛ بازیگران، داستان و نقد

سریال نیلوفر سفید / سریال The White Lotus 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال نیلوفر سفید (The White Lotus) محصول شبکه HBO است که پخش آن از سال 2021 آغاز شد. تاکنون 2 فصل سریال منتشر شده و در جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. فصل سوم نیز در سال 2025 منتشر خواهد شد.

سریال نیلوفر سفید (The White Lotus) یک مجموعه تلویزیونی از مایک وایت (Mike White) است که برای شبکه HBO ساخته شده است. این سریال داستان کارمندان و مسافران یک هتل زنجیره‌ای را به تصویر کشیده و قرار است در 6 فصل تولید شود. فصل اول سریال The White Lotus در 11 ژانویه 2021 (22 دی 1399) منتشر و با استقبال گرمی از سوی منتقدین روبرو گشت. بدین ترتیب فصل دوم سریال نیز در 30 اکتبر 2022 (8 آبان 1401) پخش شده و ساخت فصل سوم، برای انتشار در سال 2025، تایید شده است. سریال نیلوفر سفید از سوی موسسه فیلم آمریکا به عنوان یکی از بهترین سریال‌های سال 2021 و 2022 معرفی شده و تاکنون افتخارات بسیاری نظیر جایزه امی و جایزه گلدن گلوب را کسب کرده است.

ما این مقاله از پلازا را به بررسی سریال The White Lotus 2021 اختصاص داده‌ایم. قصد داریم داستان آن را بخوانیم، با بازیگران آشنا شویم، و درنهایت نگاهی به جوایز سریال و نظرات منتقدین داشته باشیم.

فهرست مطالب

داستان سریال نیلوفر سفید

داستان سریال نیلوفر سفید / سریال The White Lotus 2021

ژانر سریال The White Lotus 2021 درام و کمدی سیاه است که به صورت یک سریال آنتولوژی تهیه شده است. این سریال داستان میهمانان و کارمندان یک هتل زنجیره‌ای به نام “نیلوفر سفید” را دنبال کرده و به تدریج حقایق پنهانی را آشکار می‌کند. هر فصل سریال در یک شعبه از این هتل لوکس، و طی یک هفته روایت می‌شود. هر روزی که می‌گذرد پیچیدگی تیره‌تری در مسافران، کارمندان هتل و افراد محلی ظاهر می‌شود و آنها در تعاملات خود تحت تاثیر اختلالات روانی اجتماعی قرار می‌گیرند.

تعداد قسمت های سریال نیلوفر سفید 13 قسمت، 6 قسمت فصل اول و 7 قسمت فصل دوم است. داستان فصل اول در جزیره مائوئی و فصل دوم در جزیره‌ سیسیلی می‌گذرد. به نقل از نشریه Forbes داستان فصل سوم نیز در تایلند رخ می‌دهد.

بازیگران سریال نیلوفر سفید

همانطور که گفتیم سریال White Lotus یک سریال آنتولوژی است، بدین معنا که بازیگران هر فصل با فصل دیگر متفاوت  است. در ادامه با برخی از بازیگران دو فصل اول سریال آشنا می‌شویم.

بازیگران فصل اول

موری بارتلت در نقش آرموند، مدیر هتل

هنرپیشه های سریال نیلوفر سفید / نقد سریال The White Lotus 2021

موری بارتلت (Murray Bartlett) بازیگر استرالیایی متولد 20 مارس 1971 (29 اسفند 1349) است. او از سال 1987 بازیگری را آغاز کرد و امروزه با نقش دام در سریال Looking (2004-2005)، نقش موس تاویلر در فیلم Tales of the City (2019) و نقش فرانک در سریال The Last of Us (2023) شناخته می‌شود. وی برای سریال نیلوفر سفید برنده جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

کانی برایتون در نقش نیکول

زمان پخش سریال The White Lotus 2021 / بازیگران سریال نیلوفر سفید

کانی برایتون (Connie Britton)، با نام اصلی کنستانس الین ووماک (Constance Elaine Womack)، یک بازیگر آمریکایی متولد 6 مارس 1967 (15 اسفند 1345) است. این بازیگر مستعد تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم 2 بار نامزدی جایزه گلدن گلوب برای سریال Nashville و سریال Dirty John و همچنینی نامزدی جایزه امی برای سریال نیلوفر سفید را نام ببریم.

جنیفر کولیج در نقش تانیا

بررسی سریال The White Lotus 2021 / معرفی سریال نیلوفر سفید

جنیفر کولیج (Jennifer Coolidge) بازیگر آمریکایی متولد 28 آگوست 1961، برابر با 6 شهریور 1340 است. او بازیگری را از سال 1993 آغاز کرده و امروزه برای بازی در نقش‌های غیرمعمول و عجیب، به خصوص در آثار طنز شناخته می‌شود. جنیفر در سال 2023 از سوی نشریه تایم به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا معرفی شد. او را اخیرا در فیلم Promising Young Woman (2020) و فیلم Shotgun Wedding (2022) دیده‌ایم. جنیفر برای بازی در سریال نیلوفر سفید برنده جایزه امی و جایزه گلدن گلوب شده است.

نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های فصل اول سریال نیلوفر سفید را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید:

  • الکساندرا داداریو (Alexandra Daddario) در نقش ریچل پاتون
  • فرد هچینجر (Fred Hechinge) در نقش کوین
  • جیک لسی (Jake Lacy) در نقش شین پاتون
  • بریتانی اوگرادی (Brittany O’Grady) در نقش پائولا
  • ناتاشا روثول (Natasha Rothwell) در نقش بلیندا لیندسی

بازیگران فصل دوم

اف. موری آبراهام در نقش برت دی گراسو

تعداد قسمت های سریال نیلوفر سفید / ژانر سریال The White Lotus 2021

اف. موری آبراهام (F. Murray Abraham) بازیگر آمریکایی متولد 24 اکتبر 1939 (1آبان 1318) است. او بازیگری را از سال 1959 آغاز کرد و با نقش آنتونی سالیری در فیلم Amadeus (1984) شناخته شد؛ وی برای این نقش‌آفرینی برنده جایزه اسکار شد. از جدیدیترین کارهای او می‌توانیم به سریال Moon Knight (2022) اشاره کنیم. وی برای بازی در سریال The White Lotus نامزد جایزه امی و گلدن گلوب شده است.

آدام دی‌مارکو در نقش البی دی گراسو

سریال The White Lotus 2021 / خلاصه سریال نیلوفر سفید

آدام دی‌مارکو (Adam DiMarco) بازیگر کانادایی متولد 14 آوریل 1990 (25 فروردین 1369) است. او از سال 2011 به صورت جدی بازیگری را آغاز کرد و امروزه برای حضور در سریال The Magicians (2016-2020)، سریال The Order (2019-2020) و سریال Pillow Talk (2022) شناخته می‌شود.

در فهرست زیر نام و نش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال نیلوفر سفید ، فصل دوم را می‌خوانیم:

  • مگان فاهی (Meghann Fahy) در نقش دافنه سالیوان
  • بئاتریس گرانو(Beatrice Grannò) در نقش میا
  • جان گریس (Jon Gries) در نقش گرگ هانت
  • تام هالندر (Tom Hollander) در نقش کوئنتین
  • سابرینا ایمپاچاتوره (Sabrina Impacciatore) در نقش ولنتینا

نقد سریال The White Lotus 2021

اکنون که خلاصه سریال نیلوفر سفید را خواندیم و با بازیگران آن آشنا شدیم نوبت به نظرات منتقدین می‌رسد. این سریال درام از همان ابتدا عالی ظاهر شده و نظرات مثبت منتقدین را از آن خود کرد. 90% نقدهای فصل اول و 93% نقدهای فصل دوم سریال در وسایت راتن تومیتوز نقد مثبت بوده است. سریال The White Lotus در جشنواره‌ها عالی درخشید و 112 نامزدی و 43 برد را از آن خود کرد. از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به 3 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن گلوب، و 18 نامزدی و 6 برد جایزه امی اشاره کنیم. در ادامه مروری بر نظرات منتقدین و نمرات سریال نیلوفر سفید خواهیم داشت.

سریال The White Lotus 2021 / نمرات سریال نیلوفر سفید

The Independent/ اد کامینگ: 100

حتی در این چشم‌انداز کابوس‌وار از بهشت، هنوز بقایای انسانیت یافت می‌شود. این سریال خنده‌دار و تند و تیز، که احتمالا بهترین کمدی سال می‌تواند باشد، از هر لحاظ غنی و پربار است.

CNN/ برایان لوری: 90

اگر وسوسه شده‌اید برای تعطیلات به یک مکان گرمسیری بروید، سریال نیلوفر سفید احتمالا این وسوسه را خاموش کند. آخرین محصول از ذهن تاریک و پر پیچ‌وخم مایک وایت، به کلاسی می‌پردازد که تولیدات تلویزیونی کمی اخیرا بدان پرداخته‌اند. این سریال مهیج و جذاب HBO، داستان‌های متعددی را دنبال می‌کند و به نوعی نسخه مدرن سریال Upstairs, Downstairs است.

Pittsburgh Tribune-Review/ راب اوون: 85

سریال نیلوفر سفید در قسمت اول به آرامی و بازحمت به جلو می‌رود، اما هرچه تماشاگران طولانی‌تر به تماشای آن بنشینند، بهتر و جذاب‌تر می‌شود.

The Hollywood Reporter/ دن فاینبرگ: 80

سریال The White Lotus به طرز لذت‌بخشی بدجنس و به طور غیرمنتظره‌ای گشاده‌دست است که احتمالا سبب دوقطبی شدن مخاطبین می‌شود. من آن را به شدت آشفته و از لحاظ احساسی فریبنده یافتم، نمایشی که پس از یک قسمت متقاعد نشده بودم به دردبخور باشد و پس از 6 قسمت نمی‌خواستم تمام شود.

San Francisco Chronicle/ میک لاسال: 75

سریال نیلوفر سفید در قسمت آخر چیزی را از دست می‌دهد، زمانی که به دنبال گردهم‌آوردن عناصر به دنبال پیامی می‌رود، آن را میی‌ابد و درست در آن زمان پایان می‌یابد. این تجربه غمگین و بی‌روح به پایان می‌رسد، درحالی که می‌توانست وحشی و بی‌معنا باشد.

سریال نیلوفر سفید / سریال The White Lotus 2021

Chicago Sun-Times/ ریچارد روپر: 70

درحالی که اتفاقات زیادی در داستان رخ می‌دهد، هنوز سرنخ‌های کمی داریم که چه کسی به قتل خواهد رسید و کدام شخصیت مسئول این قتل است. این ادای احترام به عمق نوشته و کار گروهی عالی است که هرکس در انتها در دریا شناور شود، به حال او افسوس خواهم خورد اما احتمالا می‌فهمم که چه کسی می‌خواسته او به دریا برود.

Radio Times/ ابی رابینسون: 60

پیشرفت‌ها و جزئیات خاصی از فصل اول به عاریه گرفته شده‌اند، که جلوه‌های مورد نظر را کاهش می‌‌دهند. پویایی برخی شخصیت‌ها نسبت به دیگران جالب‌توجه‌تر است که به سریال احساس ناهمواری می‌دهد.

New York Magazine/ رکسانا حدادی: 50

نتیجه پرتره‌ای است که انگار نیمی از آن را تنسی ویلیامز بازی می‌کند و نیمی دیگر از کتاب “مردان مریخی، زنان ونوسی” آمده است. بازیگران، به خصوص آبری پلازا و اف. موری آبراهام کلیشه‌های جنسیتی را با اجراهایی که به طرز دقیقی گیج‌کننده و آزاردهنده هستند، ارتقا می‌دهند.

Chicago Tribune/ نینا متز: 37

هیچکس مکالمه واقعی ندارد. آنها چیزهایی را به هم می‌گویند و انگار توپ‌های تنیس کلامی را روی تور می‌اندازند، شاید به همین دلیل است که همه چیز خیلی پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد. سریال حتی وقتی شخصیت‌ها را به صلابه می‌‌کشد، آنقدر عاشق ایده ثروتنمد بودن است که واقعا پوسیدگی درون هسته را در نظر نمی‌گیرد.

سخن پایانی

سریال نیلوفر سفید / سریال The White Lotus 2021

در این مقاله با معرفی سریال نیلوفر سفید با شما همراه شدیم. درباره داستان آن خواندیم، با بازیگران آشنا شدیم، زمان پخش سریال The White Lotus 2021 را دانستیم و نظرات منتقدین را مرور کردیم. نظر شما درباره این سریال درام کمدی چیست؟ به نظر شما فصل سوم نیز می‌تواند موفقیت دو فصل اول را تکرار کند؟ به محض اینکه اخبار جدیدی از زمان پخش فصل سوم سریال نیلوفر سفید منتشر شود، آن را با شما در میان می‌گذاریم. شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402