Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

آشنایی با انواع کارت های اعتباری و مزایای آن ها

آشنایی با انواع کارت های اعتباری بین المللی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انواع کارت‌ های اعتباری بین المللی این روزها بیشترین میزان تقاضا را در کشورهای مختلف به خصوص ایران دارند. یکی از دلایل اصلی استقبال گسترده ایرانیان از کارت‌های اعتباری بین المللی، صدور راحت و بدون درسر آن‌ها است. البته فرایند صدور این کارت‌ها در ایران با برخی محدودیت‌ها همراه است، اما خوشبختانه با حضور موثر برخی ارگان‌های قانونی تحت عنوان سایت‌های پرداخت ارزی تمامی این محدودیت‌ها برطرف شده‌اند. شاید با خود بپرسید که اصلا کارت اعتباری بین‌المللی چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه این مجله از پلازا به صورت کامل و جامع در این باره صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

انواع کارت های اعتباری و مزیت های هر کدام
در این مطلب هر یک از انواع کارت های اعتباری را معرفی خواهیم کرد.

کارت اعتباری بین المللی چیست؟

اولین سوالی که به محض شنیدن نام کارت‌های اعتباری به ذهنتان خطور خواهد کرد این است که اصلا این نوع کارت‌ها چه کاربردهایی داشته و چگونه صادر می‌شوند؟ در واقع کارت‌های اعتباری بین المللی دسته از کارت‌ها هستند که می‌توان از آن‌ها برای انجام انواع تراکنش‌های مالی اعم از خرید و پرداخت استفاده کرد.

کارت‌های اعتباری بین المللی به حساب بانکی اشخاص متصل شده و بدین طریق می‌توانند خدمات‌رسانی کنند. این کارت‌ها به سیستم خط اعتباری مجهز هستند؛ یعنی اشخاص دارنده این کارت‌ها به اندازه میزان اعتبار موجود در کارت و حتی بیشتر از سقف موجودی می‌توانن تراکنش‌های خود را انجام دهند.

کارت اعتباری مانند کارت‌های بانکی ایرانی دارای 16 رقم شماره مخصوص و تاریخ انقضا به همراه کد سه رقمی cvv2 است.

نحوه خرید و صدور انواع کارت های اعتباری در ایران

فرایند خرید کارت‌های اعتباری بین‌المللی در ایران همان طور که می‌دانید با برخی محدودیت‌ها همراه است. علت این امر اعمال تحریم‌های متوالی بر علیه ایران و مسدود شدن خدمات سیستم‌های پرداخت بین‌المللی است. اما نهادهای قانونی همچون سایت‌های پرداخت ارزی در حال حاضر تنها راهکار مقرون‌به‌صرفه و قانونی برای صدور انواع کارت های اعتباری هستند.

اهمیت استفاده از کارت‌های اعتباری

کارت‌های اعتباری با نام Credit Card نیز در سطح بین‌الملل شناخته می‌شوند. این کارت‌ها یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارها برای انجام پرداخت‌های مختلف هستند. یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های کردیت کارت‌ها انجام تراکنش‌ها به صورت لحظه‌ای و در کمترین زمان است. امروزه داشتن حداقل یک نوع کارت اعتباری نزد هر شخصی که به سفرهای بین المللی علاقه داشته و یا در سطح بین‌المللی تجارت می‌کند، بسیار لازم و ضروری است.

انواع کارت‌های اعتباری

کارت‌های اعتباری بین‌المللی توسط شرکت‌های مطرحی همچون ویزا و مستر عرضه می‌شوند. هر یک از این کارت‌ها مزیت‌های خاص خود را داشته و تنها تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند. اما در کل خرید و صدور انواع ویزا یا مستر کارت اعتباری در ایران از مزیت‌های بی‌شماری برخوردار است. البته در دسته بندی دیگر، کارت‌های اعتباری در دو نوع فیزیکی و مجازی صادر می‌شوند که نوع مجازی آن‌ها به مراتب برای ایرانیان بهتر و کاربردی‌تر است. حتی فرایند صدور کارت‌های اعتباری مجازی نسبت به نسخه فیزیکی راحت‌تر و کم‌هزینه تر است.

انواع کارت های اعتباری بین المللی
کارت های اعتباری توسط شرکت هایی همچون ویزا مستر و… صادر می شوند.

مزایای خرید کارت اعتباری بین‌المللی

انواع کارت های اعتباری هر کدام مزایایی دارند. اما در کل صدور این کارت‌ها برای ایرانیان مقیم کشورهای خارجی به صرفه‌ترین گزینه پیش رو است. حتی آن دسته از افرادی که می‌خواهند تنها از سایت‌های خارجی خریدهای خود را انجام دهند، به جای افتتاح حساب در سیستم‌های پرداخت بین المللی و صرف هزینه‌های کلان، تنها با صدور کارت اعتباری ویزا یا مستر می‌توانند به راحتی از تمامی خدمات اعم از خرید، پرداخت اینترنتی و… بهره‌مند شوند.

1- سهولت در استفاده

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کارت‌های اعتباری راحتی استفاده از آن‌ها است. در واقع برای پرداخت با استفاده از این کارت‌ها نیازی به حمل پول نبوده و به راحتی می‌توان حجم بسیار بالایی از مبالغ را به حساب‌های مختلف در سراسر دنیا واریز کرد.

برای نمونه در سفرهای توریستی دور دنیا، شما به جای مراجعه به بانک‌های مختلف و یا دستگاه‌های atm از طریق اپلیکیشن‌ها می‌توانید در کمترین زمان مبالغ مختلفی را واریز کنید.

2- دریافت پاداش‌های ارزشمند

شرکت‌های صادر کننده این کارت‌ها همواره طرح‌های تخفیفاتی و پاداش‌های متعددی را برای کاربران در نظر می‌گیرند. برخی از پاداش‌ها به صورت دوره‌ای برای دارندگان کارت‌های اعتباری اعم از وام‌های متعدد نیز اعطا می‌شود.

3- امنیت تضمین شده

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، انواع کارت های اعتباری از نظر امنیت کاملا تضمین شده هستند. حتی در صورت انجام سرقت از کارت شما می‌توانید به شرکت صادر کننده آن را گزارش داده و به راحتی مبلغ دزدیده شده را دریافت کنید!

موارد کاربرد کارت اعتباری بین المللی

انواع کارت های اعتباری بین المللی، در مقایسه با سایر کارت‌ها نسبتا کاربرد بیشتری دارد. برای نمونه با بهره‌گیری از این کارت‌ها شما قادر خواهید بود تا هزینه انواع آزمون‌های بین المللی، رزرو بلیط و… را پرداخت کنید. علاوه بر این، کردیت کارت‌ها استفاده‌های دیگری دارند:

  • رزرو هتل به صورت اینترنتی
  • خرید از سایت‌های خارجی همچون آمازون، ایبی و…
  • پرداخت هزینه سفارت
  • و…
موارد کاربرد انواع کارت های اعتباری
کارت های اعتباری بین المللی کاربرد بسیار زیادی دارند.

کارمزد و هزینه کارت‌های اعتباری

یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با انواع کارت های اعتباری باید مورد توجه قرار گیرد، بحث هزینه و کارمزد تراکنش است. در حالت کلی کارمزدی که شرکت‌های صادر کننده کارت اعتباری دریافت می‌کنند به ازای هر تراکنش حدود 3 درصد از مبلغ کل است.

سوالات متداول در مورد انواع کارت های اعتباری

کارت های اعتباری مجازی، پرکاربردترین انواع کارت‌های بین‌المللی هستند که در ایران صادر می‌شوند. در ادامه به برخی از سوالات متداول افراد در مورد این کارت‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت بین کارت فیزیکی و مجازی اعتباری؟

ارت‌های مجازی اعتباری تنها در پرداخت‌های اینترنتی کاربرد دارند، در حالی که کارت‌های فیزیکی از نظر کاربرد طیف گسترده‌تری را در بر می‌گیرند.

کارمزد انتقال با کارت اعتباری چقدر است؟

هزینه انجام تراکنش واریزی با این کارت‌ها تقریبا بین 3 الی 5 درصد از کل مبلغ واریزی است.

سخن پایانی

انواع کارت های اعتباری بین المللی در کشورهایی همچون ایران در حال حاضر بهترین راهکار برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی با کارمزدی معقول هستند. این دسته از کارت‌های بین‌المللی به واسطه داشتن امنیت تضمین شده و مهم‌تر از همه سهولت در استفاده امروزه بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار می‌گیرند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402