نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد Word + آموزش تصویری

پسورد گذاشتن برای فایل ورد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا می‌دانید که می‌توانید روی فایل‌های ورد خود نیز رمز بگذارید؟ برای انجام این کار، در ادامه همراه ما باشید. در این مطلب نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد را به شما آموزش داده ایم.

اگر فایل های Word دارید که می‌خواهید از آن محافظت کنید، می‌توانید به راحتی آن را با یک رمز عبور قفل کنید. اگر نمی‌خواهید بینندگان دیگر تغییراتی ایجاد کنند، حتی می‌توانید فایل را به عنوان “فقط خواندنی” علامت گذاری کنید. همیشه از رمز عبوری استفاده کنید که بتوانید آن را به خاطر بسپارید زیرا در صورت گم شدن نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. این مطلب از پلازا به شما نشان می‌دهد که چگونه از یک فایل Microsoft Word با استفاده از رایانه Windows یا Mac خود با رمز عبور محافظت کنید.

فهرست مطالب:

نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد

در ادامه این مطلب، آموزش پسورد گذاشتن برای فایل ورد را در ویندوز و مک توضیح داده ایم.

پسورد گذاشتن برای فایل ورد با استفاده از ویندوز

  • یک فایل را در Microsoft Word باز کنید.
  • روی File کلیک کنید. این در گوشه سمت چپ بالای پنجره، در کنار صفحه اصلی است.

نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد Word

  • روی Info کلیک کنید. این گزینه را می‌توانید در پنل سمت چپ پیدا کنید.

آموزش رمز گذاشتن بر روی فایل ورد

  • روی Protect Document کلیک کنید. بعد از کلیک، یک منوی کشویی باز می‌شود.

پسورد گذاشتن برای فایل ورد

  • در منوی کشویی روی Encrypt with Password کلیک کنید.

نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد Word

  • یک کادر پاپ آپ باز می‌شود.

آموزش رمز گذاشتن بر روی فایل ورد

  • یک رمز عبور وارد کنید و روی OK کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که اگر رمز عبور را فراموش کنید، نمی‌توانید آن را بازنشانی یا بازیابی کنید. حتما از رمز عبوری استفاده کنید که به خاطر بسپارید.
  • رمز عبور را دوباره وارد کنید و روی OK کلیک کنید. رمز عبور مشابه مرحله قبل را وارد کنید.
  • اکنون باید یک نماد قفل و کلید را در زیر Protect Document ببینید.
  • فایل را ببندید. اگر از شما خواسته شد که فایل خود را ذخیره کنید، حتما ذخیره کنید.

پسورد گذاشتن برای فایل ورد

  • هنگامی که فایل را دوباره باز می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور خود را وارد کنید.

پسورد گذاشتن برای فایل ورد با استفاده از مک

  • یک فایل را در Microsoft Word باز کنید.
  • در بالا روی برگه Review کلیک کنید. این برگه در کنار View است.

نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد Word

  • روی Protect کلیک کنید. یک منوی کشویی باز می‌شود.

آموزش رمز گذاشتن بر روی فایل ورد

  • روی Protect Document کلیک کنید. پنجره Password Protect باز می‌شود.

پسورد گذاشتن برای فایل ورد

  • رمز عبور را وارد کنید. می‌توانید برای باز کردن فایل و تغییر فایل، رمز عبور تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید این رمز عبور را بازیابی کنید، بنابراین از رمز عبوری استفاده کنید که بتوانید به خاطر بسپارید.

نحوه پسورد گذاشتن برای فایل ورد Word

  • روی OK کلیک کنید.

آموزش رمز گذاشتن بر روی فایل ورد

  • فایل را ببندید. اگر از شما خواسته شد که فایل خود را ذخیره کنید، حتما ذخیره کنید.

پسورد گذاشتن برای فایل ورد

  • هنگامی که فایل را دوباره باز می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور خود را وارد کنید.
همچنین بخوانید :

جمع بندی

پس از انجام مراحل، هرکسی که پسورد نداشته باشد، قادر به باز کردن و ویرایش فایل ورد شما نخواهد بود. نظرات خود را درباره این آموزش پسورد گذاشتن برای فایل ورد با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها