Присоединяйтесь к 1win казино и наслаждайтесь азартными играми. Удобный вход, быстрая регистрация и множество бонусов ждут вас. Используйте промокоды для максимальных выигрышей. The Arabic word "سكس" (saks) is a transliteration of the English word "sex." It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus

معرفی انیمیشن پرنسس قوها | داستان، صداپیشگان و نمرات

انیمیشن پرنسس قوها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن پرنسس قوها یکی از نوستالژیک‌ترین انیمیشن‌های ساخته شده در تاریخ سینمای آمریکا است که افراد بسیاری در سراسر جهان با آن خاطره دارند. انیمیشن The Swan Princess پس از گذشت سال‌های بسیاری همچنین یکی از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین کارتون‌های هالیوود محسوب می‌شود. در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی این انیمیشن خاطره‌انگیز و تماشایی بپردازیم.

انیمیشن پرنسس قوها یکی از موفق‌ترین کارتون‌های سینمای آمریکا در دوران خود بود که خیلی زود به محبوبیتی جهانی دست پیدا کرد. چنان محبوبیتی که سازندگان این انیمیشن جذاب و دوست‌داشتنی را مجاب کرد تا قسمت‌های جدیدی از آن را نیز تولید کنند! این انیمیشن تماشایی پس از اکران موفق شد نامزد جوایز معتبر بسیاری در سراسر جهان شود. کارگردانی کارتون پرنسس قوها را ریچارد ریچ (Richard Rich) برعهده داشته است. همچنین ریچارد ریچ در نگارش فیلم‌نامه این انیمیشن موزیکال نیز دست داشته است. علاوه بر او، بریان نیسن (Brian Nissen) نیز در نوشتن این فیلم‌نامه همکاری کرده است.

همانطور که اشاره کردیم فیلم‌نامه انیمیشن The Swan Princess به همکاری دو نویسنده زبردست نگاشته شده است. شاید همین موضوع سبب موفقیت داستان آن شده است! در مورد تاریخ اکران انیمیشن پرنسس قوها باید اشاره کنیم که این انیمیشن جذاب برای اولین بار در تاریخ 18 نوامبر 1994 معادل 27 آبان 1373 در آمریکا پخش شد و پس از آن در کشورهای دیگر بر روی پرده رفت. ژانر انیمیشن پرنسس قوها، ماجراجویانه و کمدی است. مدت زمان کارتون پرنسس قوها نیز چیزی در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه داستان انیمیشن The Swan Princess بپردازیم. پس از آن نیز به معرفی صداپیشگان و نقدهای این انیمیشن آمریکایی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن پرنسس قوها

انیمیشن The Swan Princess

انیمیشن پرنسس قوها یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های دهه 1990 میلادی بود که بسیاری از کودکان و نوجوانان آن سال‌ها خاطراتی فراموش‌نشدنی با این انیمیشن دارند!

داستان انیمیشن پرنسس قوها در مورد پادشاهی به نام ویلیام و ملکه‌ای به نام اوبرتا است. پادشاه ویلیام یک دختر به نام اودت دارد و از سوی دیگر ملکه اوبرتا پسری به نام درک دارد. ویلیام و اوبرتا نقشه‌ای در سر دارند تا در طی آن کاری کنند که اودت و درک عاشق یکدیگر شوند و با ازدواج آن‌ها، سرزمین‌هایشان را برای همیشه متحد کنند. اما نقشه آن‌ها به خوبی پیش نمی‌رود و اودت و درک به جای عشق، از یکدیگر متنفر می‌شوند!

در این میان جادوگری به نام روثبارت سعی دارد تا با تسلط بر نوعی جادوی ممنوعه به نام جادوی سیاه، قدرت پادشاه ویلیام را تصاحب کند و جانشین او شود. اما پادشاه از خواسته شوم او باخبر شده و روثبارت را دستگیر می‌کند. ویلیام برخلاف خواسته اکثر مردم، تصمیم می‌گیرد به جای اعدام روثبارت او را تبعید کند. اما روثبارت سوگند می‌خورد که روزی بازگشته و انتقام خود از ویلیام را می‌گیرد.

سرانجام درک و اودت در بزرگ‌سالی عاشق یکدیگر می‌شوند اما به دلیل اختلافاتی که دارند از ازدواج منصرف می‌شوند. ویلیام به همراه اودت راهی سرزمین خود می‌شود که در راه موجود بزرگی به آن‌ها حمله می‌کند! روثبارت که خود را به شکل موجو بزرگی درآورده است، ویلیام را زخمی کرده و اودت را می‌دزدد.

روثبارت از اودت خواستگاری می‌کند اما پس از شنیدن جواب نه، اودت را طلسم می‌کند و او را در طول روز به شکل یک قو در می‌آورد. از سوی دیگر درک به همراه دوست صمیمی خودـ در جستجوی اودت است تا با پیدا کردن او، عشق واقعی‌اش را نسبت به اودت ثابت کند و او را از دست روثبارت نجات دهد.

بازیگران انیمیشن پرنسس قوها

در بخش‌های بالایی به طور کلی به معرفی و بررسی انیمیشن پرنسس قوها پرداختیم. سپس به خلاصه داستان، تاریخ اکران و … انیمیشن The Swan Princess اشاره کردیم. اکنون در این بخش از متن به معرفی هنرپیشه های کارتون پرنسس قوها و همچنین صداپیشگان این کارتون جذاب خواهیم پرداخت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید :

جک پالانس صداپیشه روثبارت در انیمیشن پرنسس قوها

معرفی انیمیشن The Swan Princess

صداپیشه قدیمی و مشهور دنیای انیمیشن و کارتون، جک پالانس (Jack Palance)، در تاریخ 18 فوریه 1919 معادل 28 بهمن 1297 در پنسیلوانیای آمریکا چشم به جهان گشود. جک پالانس صداپیشه‌ی مشهوری بود که بیشتر به دلیل صدای سرد و تاریک خود شناخته می‌شد؛ صدایی که از او بیشتر در آثار وسترن و ملودرام استفاده شد. وی در دوران حرفه‌ای خود توانست جوایز متعددی را بدست آورد که از جمله آن‌ها باید به Best Supporting Actor اشاره کرد. البته بهترین و برترین جایزه کارنامه هنری جک پالانس بی‌شک اسکار او بوده است! قد جک پالانس در حدود 1 متر و 92 سانتی‌متر بوده است.

جک پالانس آثار سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های بسیاری را در کارنامه هنری خود جای داده است. از میان مشهورترین آثار او می‌توان به Shane ،Tango & Cash و Contempt اشاره کرد. سرانجام جک پالانس در تاریخ 10 نوامبر 2006 معادل 19 آبان 1385 چهره در نقاب خاک کشید.

هووارد مک‌گیلین صداپیشه پرنسس درک در انیمیشن The Swan Princess

نمرات انیمیشن پرنسس قوها

صداپیشه پیشکسوت و مشهور دنیای کارتون و انیمیشن، هووارد مک‌گیلین (Howard McGillin)، در تاریخ 5 نوامبر 1953 معادل 14 آبان 1332 در شهر لس‌آنجلس چشم به جهان گشود. وی علاوه بر صداپیشگی، به عنوان بازیگر نیز در آثار سینمایی چندی حضور داشته است. قد هووارد مک‌گیلین در حدود 1 متر و 94 سانتی‌متر است. وی در سال 1976 با ماری لیود باتلر (Mary Lloyd-Butler) ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو فرزند بود. اما آن‌ها در سال 1990 از یکدیگر جدا شدند. سپس هووارد مک‌گیلین در سال 2013 با ریچارد سامسون (Richard Samson) ازدواج کرد.

در کارنامه هنری هووارد مک‌گیلین آثار سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های بسیاری به چشم می‌خورد. از جمله مهم‌ترین آثار هووارد مک‌گیلین باید به tick, tick… BOOM! (2021) ،South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999) و The Swan Princess (1994) اشاره کرد.

میشل نیکاسترو صداپیشه پرنسس اودت در کارتون پرنسس قوها

هنرپیشه های کارتون پرنسس قوها

صداپیشه و بازیگر سینمای هالیوود، میشل نیکاسترو (Michelle Nicastro)، در تاریخ 31 مارس 1960 معادل 11 فروردین 1339 در شهر واشینگتون متولد شد. میشل یکی از با استعدادترین بازیگران دوران خود بود اما خیلی زود و در دوران جوانی به دلیل بیماری سرطان درگذشت. اما در همین مدت کوتاه، میشل نیکاسترو آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشته است که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به When Harry Met Sally… (1989) ،It’s Garry Shandling’s Show. (1986) و  The Swan Princess (1994) اشاره کرد.

میشکل نیکاسترو در سال 1986 با استیو استارک (Steve Stark) ازدواج کرد و دو فرزند حاصل این ازدواج بود. سرانجام مرگ میشل، این دو زوج را از یکدیگر جدا کرد. قد مبشب نیکاسترو در حدود 1 متر و 56 سانتی‌متر بوده است. وی سرانجام در تاریخ 4 نوامبر 2010 معادل 13 آبان 1389 درگذشت.

جان کلس صداپیشه جین باب در کارتون The Swan Princess

تریلر انیمیشن The Swan Princess

هنرپیشه و صداپیشه انگلیسی، جان کلس (John Cleese)، در تاریخ 27 اکتبر 1939 معادل 4 آبان 1318 در انگلستان چشم به جهان گشود. وی در یک خانواده معمولی به دنیا آمد و پدر او به عنوان فروشنده در یک شرکت بیمه کار می‌کرد. پدر جان کلس او را برای تحصیلات عالی به مدرسه خصوصی فرستاد. جان کلس نیز بسیار مستعد بود و خیلی زود توانست آینده‌ای خوب برای خود رقم بزند. قد جان کلس در حدود 1 متر و 96 سانتی‌متر است و به همین دلیل یکی از بازیگران بلند قامت سینمای انگلستان محسوب می‌شود.

جان کلس تاکنون چهار بار ازدواج کرده است که سه مورد از این ازدواج‌ها به طلاق ختم شده است! او سرانجام در سال 2012 با جنیفر واد (Jennifer Wade) ازدواج کرد و اکنون مشغول زندگی با یکدیگر هستند. آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری در کارنامه جان کلس به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار جان کلس باید به Monty Python and the Holy Grail ،A Fish Called Wanda و The Meaning of Life اشاره کرد.

نقد انیمیشن پرنسس قوها

دانلود انیمیشن The Swan Princess

در این بخش از مقاله به سراغ نقد کارتون پرنسس قوها خواهیم رفت. انیمیشن پرنسس قوها در سال 1994 برای اولین بار منتشر شد و خیلی زود محبوبیت بسیار بالایی در میان دوست‌داران دنیای انیمیشن پیدا کرد. این انیمیشن کمدی و ماجراجویانه یکی از ماندگارترین انیمیشن‌های آمریکایی بوده که حتی امروزه پس از گذشت بیش از 25 سال از اکرانش، یکی از پربیننده‌ترین کارتون‌های آمریکایی محسوب می‌شود. انیمیشن پرنسس قوها پس از اکران موفق شد نامزد هشت جایزه مهم در دنیای سینما شود و از این میان جوایزی را نیز از آن خود بکند. از سوی دیگر عوامل و صداپیشگان این کارتون نیز توانستند به جوایز و افتخارات فردی بسیاری دست پیدا کنند که موجب شهرت بیشتر آن‌ها در دنیای سینما شد.

همچنین بخوانید :

انیمیشن پرنسس قوها توانست نظر مثبت بسیاری از بینندگان و منتقدان سینمایی را به سوی خود جلب کند. داستان شیرین و شخصیت‌های دلنشین این انیمیشن باعث شده تا تبدیل به یک خاطره نوستالژیک برای بینندگانش شود. به طوری که بسیاری از افراد در نقد این انیمیشن به این نکته اشاره کرده‌اند که هنوز هم گاهی به تماشای این انیمیشن کمدی و قدیمی می‌پردازند! انیمیشن پرنسس قوها با چنان واکنش مثبتی از سوی مردم مواجه شد که سازندگان آن به تولید قسمت‌های جدید آن قانع شدند و پس از این انیمیشن، دنباله‌هایی برای آن تولید کردند. تماشای انیمیشن پرنسس قوها را به همه شما دوستان عزیز که عاشق دنیای کارتون و انیمیشن هستید، پیشنهاد می‌کنیم.

نمرات انیمیشن پرنسس قوها

همانطور که اشاره کردیم انیمیشن پرنسس قوها یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های دهه 1990 میلادی بود. این انیمیشن در دوران خود حسابی غوغا به پا کرد و به یکی از پربیننده‌ترین آثار سینمایی در آن سال‌ها تبدیل شد. البته بر این انیمیشن با گذشت سال‌ها و پیشرفت صنعت سینما ایرادهایی وارد شد. اما این ایرادها برای دوست‌داران این انیمیشن به راحتی قابل چشم‌پوشی خواهند بود. در مورد نمرات انیمیشن پرنسس قوها باید اشاره کنیم که این انیمیشن در سایت IMDB نمره 6.4 از 10 را به خود اختصاص داده است. نمره‌ای که شاید شایسته این انیمیشن تماشایی نباشد!

سخن پایانی

داستان انیمیشن پرنسس قوها

در این مقاله از پلازا با معرفی انیمیشن The Swan Princess همراه شما عزیزان بودیم. در طول متن به اطلاعات بسیاری از این انیمیشن نظیر خلاصه کارتون پرنسس قوها، صداپیشگان، نمرات و تاریخ اکران آن اشاره کردیم. اگر شما نیز هنوز این انیمیشن کمدی، ماجراجویانه و نوستالژیک را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود انیمیشن The Swan Princess اقدام کنید و از تماشای آن در کنار کودکان و خانواده خود لذت ببرید.

به نظر شما پرنسس درک موفق به نجات پرنسس اودت از دست جادوگر شیطانی خواهد شد؟! آیا پرنسس درک خواهد توانست عشق واقعی خود به اودت را ثابت کند و طلسم شاهزاده را از بین ببرد؟! باید به تماشای انیمیشن جذاب پرنسس قوها نشست تا به سرانجام کار پرنسس اودت و درک پی برد. لطفا نظرات و نقدهای خود در مورد انیمیشن پرنسس قوها را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402