Присоединяйтесь к 1win казино и наслаждайтесь азартными играми. Удобный вход, быстрая регистрация и множество бонусов ждут вас. Используйте промокоды для максимальных выигрышей. The Arabic word "سكس" (saks) is a transliteration of the English word "sex." It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus

معرفی 10 جزیره معروف استانبول | بهترین جزایر استانبول کدامند؟

جزایر معروف استانبول کدامند؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مشهورترین جزایر استانبول کدامند؟ شهر استانبول که یکی از بزرگترین شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شود علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی که در دل خود جای داده است، دارای جزایر بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد که حسابی مورد توجه و استقبال مسافران و توریست‌های این شهر قرار گرفته‌اند. استانبول از جمله شهرهای ترکیه است که همه چیز تمام است و پر است از جاذبه‌های خاص و تماشایی، از بناهای تاریخی همچون مساجد معروف این شهر گرفته تا بازارها و مراکز خریدی که برای هر نوع بوجه و سلیقه‌ای جذابیت دارند. اگر میخواهید سفری به شهر استانبول داشته باشید و دوست دارید که بهترین سفر عمر خود را در استانبول تجربه کنید پیشنهاد می کنیم که حتما به دیدن جزایر معروف استانبول هم بروید. جزایری که نوبه خود بهترین جای دیدنی و تفریحی در استانبول می باشند و می توانید لحظات خوشی را در این جزایر سپری کنید. برای اینکه بتوانید در سفر به استانبول نهایت لذت را ببرید لازم است که معروفترین جزایر دیدنی استانبول را بشناسید و با ویژگی‌ها و جاذبه‌های هر کدام آشنا شوید.

همچنین بخوانید :

از جمله بهترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی در شهر استانبول رفتن به جزایر زیبای این شهر بزرگ توریستی است. این جزایر به قدری شگفت آور هستند که بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های اصلی جزایر زیبا و دیدنی استانبول سکوتی است که در این جزایر حاکم است. استفاده از هر نوع وسیله نقلیه در این جزایر ممنوع است و به همین خاطر است که آرامش همیشه در این جزایر حکم فرما است. برای گشا و گذار در جزایر زیبای استانبول می‌توانید از وسایل نقلیه که در خود جزایر وجود دارد مانند: اتوبوس برقی، دوچرخه و کالسکه‌برقی استفاده کنید.

فهرست مطالب

لیست جزایر معروف استانبول

لیست جزایر معروف استانبول
جزایر معروف استانبول
با وجود اینکه شهر استانبول دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیاد و متنوعی می باشد برخی از مسافران و گردگشرانی که به استانبو سفر می کنند علاقه زیادی به گشت و گذار در جزیرایر زیبای استانبول را دارند. در استانبول جزایر متعددی وجود دارد که هر یک از آنها به نوبه خود زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند و مورد توجه توریست‌ها و گردشگران قرار گرفته اند. برای رفتن به هر یک از جزایر معروف و زیبای استانبول نیاز است تا بخوبی درباره آنها بدانید تا در سفر خود زمان کافی برای بازدید از آنها را داشته باشید.
در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با چند مورد از بهترین و معروفترین جزایر زیبای استانبول آشنا کنیم.

1- جزیره بویوک آدا، از بزرگترین جزایر استانبول

جزیره بویوک آدا، از بزرگترین جزایر استانبول
بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر پرنس

اولین و زیباترین جزیره‌ای که در شهر استانبول می خواهیم به شما معرفی کنیم، جزیره بویوک آدا نام دارد که بزرگترین جزیره در 9 جزیره‌ای است که در جزایر پرنس استانبول واقع شده است.  این جزیره دارای مساحت تقریبی 5 کیلومتر مربع می‌باشد که در منطقه آدالار استانبول واقع شده است.

جزیره بویوک آدا دارای دو قله است که به آنها تپه عیسی «Isa Tepesi» گفته می شود. در میان این تپه دره‌ای وجود دارد که زیبایی خاصی به جزیره بویوک آدا بخشیده است. علاوه بر آنها نیز در این جزیره زیبا یک کبیسا و صومعه نیز وجود دارد که با رفتن به جزیره می توانید از آنها دیدن کنید.

برای رفتن به این جزیره می‌توانید از اتوبوس‌های دریایی که در ساعات خاصی به این جزیره می روند استفاده کنید که حدودا 2 ساعت طول خواهد کشید تا به این جزیره برسید. پیشنهاد می کنیم با رفتن به جزیره حتما در کافه‌های زیبایی که در آنجا وجود دارد کمی استراحت کرده و از خوردن چیپس‌های خوشمزه، ساندویچ‌های سوسیس و نوشیدنی‌های خوشمزه که در این کافه ها سرو می شود لذت ببرید.

2- جزیره بورگاز آدا، از جزایر معروف استانبول

جزیره بورگاز آدا، از جزایر معروف استانبول
راه‌هاس رفتن به جزیره بورگاز آدا

یکی دیگر از بزرگترین جزیره‌هایی که در مجمع الجزایر پرنس واقع شده است، جزیره بورگاز آدا نام دارد که گفته می شود در قرن ۲۰ اقامتگاه اقلیت یونانیان بوده است اما بعدها بسیاری از مردم استانبول به این مکان آمدند.

جزیره بورگاز آدا یکی از بهترین جزایر دیدنی استانبول در شب است چرا که منظره غروب خورشید در غرب این جزیره بسیار دیدنی است. طول این جزیره زیبا تنها 2 کیلومتر می باشد و برای رفاه حال گردشگرانی که به آنجا می‌آید امکان تجربه انواع تفریحات مانند: کافه‌گردی، خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه، خرید سوغاتی، تماشای غروب بکر جزیره، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، درشکه‌سواری، استفاده از استراحتگاه‌های ساحلی، عکاسی  و… را فراهم کرده‌ است.

در ضمن با رفتن به این جزیره زیبا می‌توانید از موزه « Sait Faik Abasıyanık » نیز دیدن نمایید.

3- جزیره هیبلی

جزیره هیبلی از معروف ترین جزایر استانبول
جزیره هیبلی کجاست؟

از دیگر جزایر زیبای استانبول که در این بخش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، جزیره هیبلی است. در این جزیره علاوه بر جاذبه‌های توریستی زیبایی که دارد مدرسه‌ای در آنجا وجود دارد که یکی از آثار تاریخی در زمینه علوم دینی است و ارزش دیدن هم دارد. علاوه بر این مدرسه دیدنی که همه روزه میزبان پذیرایی از گردشگران و توریست‌هایی است که از اقصی نقاط دنیا برای دیدن جزیره هیبلی آمده اند، در این جزیره می توانید از کلیسا و آرامگاه سفیر انگلستان یعنی ادوارد بارتون که در این جزیره واقع شده اند نیز دیدن کنید.

طبیعت بکر و دست نخورده‌ای که در جزیره هیبلی استانبول وجود دارد از مهمترین دلایلی است که باعث جذب گردشگران زیادی به این جزیره شده است. در این جزیره شما شاهد انواع درختان پربار، منظره‌های فوق‌العاده و آرامشی تکرارنشدنی، خواهید بود.

لازم به ذکر است که جزیره هیبلی دومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر پرنس در دریای مرمره استانبول می باشد که جمعیت ساکنین این جزیره در زمستان حدود 5500 نفر است و در تابستان ها که ساکنین به خانه‌های تابستانی خود باز می گردند جمعیت این جزیره به 30000 نفر هم افزایش می‌یابد.

4- جزیره سیوری، از بهترین جزایر استانبول

جزیره سیوری، از بهترین جزایر استانبول
معرفی جزیره سیوری

یکی دیگر از جذابترین وزیباترین جزایر استانبول که به آن جزیره بی فایده نیز گفته می شود، جزیره سیوری است که یکی از بخش‌های اصلی جزایر پرنس را به خود اختصاص داده است. این جزیره کوچک در نزدیکی استانبول قرار دارد و در زمان‌های قدیم محل عبادت کشیشان بیزانسی به حساب می‌آمده است. مساحت کلی این جزیره حدود 0.05 کیلومتر مربع است و علت اصلی نامگذاری آن به خاطر کشتن سگ‌های ولگرد بوده است که خشم خدا را به این مکان آورده است.

در سال‌های بسیار دور، در جزیره سیوری استانبول زندانی قرار داشت که از آن برای زندانی کردن افرادی استفاده می شده است که تصور می شده است دردسر ساز هستند. شما دوستان گردشگر عزیز با سفر به این جزیره می‌توانید از ویرانه‌های جدا شده یک صومعه بیزانسی که متعلق به قرن نهم است و یک صومعه رومی بازدید کنید. علاوه بر اینها در جزیره سیوری کلیسای کوچک، و آب‌انباری که در مرکز جزیره شهر در قرن نهم ساخته شده است از دیگر جاذبه‌های دیدنی هستند که در این جزیره می توانید از آنها دیدن کنید.

5- جزیره گوکچه آدا

جزیره گوکچه آدا
جاهای دیدنی جزیره گوکچه آدا

از جمله بزرگترین جزایر استانبول که در کل ترکیه شناخته شده است، جزیره گوکجه آدا است که در شمال دریای اژه قرار گرفته است. بازدید از این جزیره زیبا و دیدنی در تمام فصول سال زیبایی خاصی دارد اما بهترین زمان برای بازدید از این جزیره فصل تابستان و بهار می باشد که جزیره منظره بسیار سرسبزی پیدا می کند.

با رفتن به جزیره زیبا و دیدنی گوکجه آدا استانبول می‌توانید شاهد فلامینگوهای صورتی باشید که محل اصلی زندگی آنها همین جزیره می باشد.

6- جزیره کاشیک استانبول

جزیره خصوصی کاشیک استانبول
جزیره خصوصی کاشیک استانبول

اگر برای تعطیلات آخر هفته در استانبول به دنبال مکانی دنج می باشید پیشنهاد ما به شما جزیره زیبا و دیدنی کاشیک است که به آن جزیره قاشق نیز گفته می شود. نکته بسیار جالب که باید درباره جزیره کاشیک استانبول بدانید است که این جزیره دارای یک مالک شخصی می‌باشد. در حقیقت جزیره قاشق استانبول متعلق به خانواده یونانی به نام” دلنون” است. پس به خاطر داشته باشید که حتما قبل از رفتن به این جزیره حتما از صاحب آن اجازه بگیرید.

برای رفتن به این جزیره بهترین کار این است که در تورهای گردشگری ثبت نام کنید زیرا که آنها راحتر میتوانند مجوز ورود به این جزیره را از صاحب آن دریافت کنند. با ورود به جزیره کاشیک بدون شک از تماشای ساحل شنی و فضای سبز این جزیره بسیار لذت خواهید برد.

7- جزیره صدف

جزیره صدف کوچکترین جزیره استانبول
جزیره صدف کوچکترین جزیره استانبول

از دیگر جزایر معروف در استانبول، جزیره صدف نام دارد که بحش از جزایر عظیم پرنسس را به خود اختصاص داده است. جزیره صدف از جمله کوچکترین جزایر استانبول است که فاصله چندان زیادی با استانبول ندارد. علت نامگذاری این جزیره به شاهزاده قسطنطنیه ایگناسیووس بوده که سال 857 برای بار اول به مدت ده سال به جزیره صدف تبعید شد.

جزیره صدف نیز همچون جزیره کاشیک، از جمله جزایر نیمه خصوصی استانبول معرفی شده است. قسمت بسیار زیادی از جزیره که تحت مالکیت خصوصی است با درختان سرسبزی پوشیده شده است.

یک نکته بسیار جالب درباره قوانین حاکم بر این جزیره کوچک اما زیبا در شهر استانبول ترکیه این است که برای حفاظت از محیط‌زیست، اجازه ساخت املاک و ساختمان با بیش از دو طبقه را برای مردم محلی صادر نمی‌کنند.

برای رفتن به جزیره صدف راحت ترین و سریعترین روش، استفاده از اتوبوس‌های دریایی است.

8- جزیره یاسی‌آدا

جزیره یاسی‌آدا از بهترین جزایر استانبول
قدیمی ترین جزیره استانبول

از جمله قدیمی ترین جزایر استانبول، جزیره یاسی‌آدا نام دارد که نام این جزیره به معنای” جزیره مسطح” می باشد. این جزیره دارای مساحت 0.05 کیلومتر مربع می‌باشد که در محله‌ای در منطقه «آدالار» استانبول در ترکیه قرار دارد. این جزیره در زمان خودش اغلب توسط بیزانس برای فرستادن افراد برجسته و زندانیان دردسرساز از جنگ‌های صلیبی به تبعید استفاده می‌شد.

با رفتن به جزیره یاسی‌آدا می‌توانید بقایای باقی مانده از چهارسلول زندان را نیز در زیرزمین ببینید. علاوه بر این‌ها، در این جزیره زیبا یک صومعه نیز وجود دارد که توسط امپراتور بیزانس «تئوفیلوس» و کلیسایی که توسط «پاتریارک»، تبعید شده ایگناتیوس در سال 860 ساخته شده است که از جاذبه‌های دیدنی در جزیره یاسی‌آدا به شمار می‌آیند.

9- جزیره گالاتاسرای

زیباترین جزایر معروف استانبول
زیباترین جزایر استانبول

از دیگر جزایر کوچک استانبول، جزیره گالاتاسرای است که متعلق به کلوب ورزشی Galatasara می باشد. این جزیره زیبای شهر استانبول در فاصله 165 متری از قسمت اروپایی استانبول قرار دارد که بای رفتن به آنجا به راحتی می‌توانید از کشتی‌های رایگان استفاده کنید.

از ویژگی‌های خاص این جزیره کوچک اما دیدنی این است که امکانات جذاب و تفریحی زیادی دارد از جمله ۶ رستوران، ۲ استخر شنا، کافه و بار.

10- جزیره کینالی آدا

جزیره کینالی آدا
جزایر تابستانی استانبول

از دیگر جزایر نزدیک به استانبول، جزیره کینالی آدا می باشد که به جزایر تابستانی در استانبول شهرت پیدا کرده است. علت آن هم این است که در این جزیره خانه‌های تابستانی زیادی وجود دارند که هرساله در تابستان اجاره داده می شوند و محلی آرام برای استراحت در اوقات فراغت هستند. جزیره کینالی آدا بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند چند روزی را در این جزیره اقامت داشته باشند. در این جزیره انواع امکانات رفاهی مانند فروشگاه‌ها خرید خوراکی، محل اقامت، خانه‌های دنج و نقلی و … برای رفاه حال گردشگران و توریست‌ها فراهم می باشد.

در جزیره کینالی آدا می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این جزیره مانند: آرامگاه و صومعه هریس‌توس، امپراتور روم شرقی نیز دیدن کنید.

سوالات متداول معرفی 10 جزیره معروف استانبول

مشهورترین جزایر استانبول کدامند؟

جزیره بویوک آدا، جزیره بورگاز آدا، جزیره هیبلی، جزیره سیوری، جزیره گوکچه آدا، جزیره کاشیک استانبول، جزیره صدف، جزیره یاسی‌آدا، جزیره گالاتاسرای و جزیره کینالی آدا

کدام جزایر استانبول دارای مالک شخصی می باشند؟

جزیره کاشیک استانبول، جزیره صدف و جزیره گالاتاسرای

بهترین زمان برای رفتن به جزیره گوکچه آدا چه فصلی است؟

بهترین زمان برای بازدید از این جزیره فصل تابستان و بهار می باشد که جزیره منظره بسیار سرسبزی پیدا می کند.

جمع بندی

مجموعه جزایری که در شهر استانبول کشور ترکیه وجود دارند بسیار زیاد و متنوع هستند که از مشهورترین آنها می‌توان به جزیره بویوک آدا، جزیره بورگاز آدا، جزیره هیبلی، جزیره سیوری، جزیره گوکچه آدا، جزیره کاشیک استانبول، جزیره صدف، جزیره یاسی‌آدا، جزیره گالاتاسرای و جزیره کینالی آدا اشاره کرد. از میان جزایر معرفی شده چندی دارای مالکین شخصی می‌باشند که نیاز است  حتما قبل از رفتن به این جزایر از صاحبین آنها اجازه دریافت کنید. یکی از محبوبترین کارهایی که در سفر به استانبول می‌توان انجام داد سفر یک روزه به همین جزایر زیبا و دیدنی است که در دل خود جاذبه‌های تاریخی و طبیعیت زیبا و بکری را قرار داده اند. مثلا با رفتن به جزیره زیبای بورگاز آدا استانبول می توانید شاهد غروب زیبای خورشید در غرب این جزیره باشید یا اینکه در جزیره گوکچه آدا شاهد فلامینگوهای صورتی باشید که محل اصلی زندگی آنها همین جزیره می باشد.

این مقاله، در واقع راهنمای گشت و گذار شما در جزایر زیبای استانبول است که تعداد زیادی از آنها تشکیل دهنده مجمع الجزایر پرنس در استانبول می باشند. برای رفتن به این جزایر باید از کشتی‌های دریایی استفاده کنید زیرا که ورود هر نوع وسیله نقلیه در جزایر استانبول ممنوع می باشد. همین مسئله باعث شده تا آرامش بسیار خاصی در جزایر استانبول حاکم باشد و به همین خاطر است که اغلب گردشگرانی که استانبول سفر میکنند یک روز سفر خود را به گشت و گذار در این جزایر اختصاص می‌دهند.

تا به حال به استانبول سفر کرده‌اید؟ از جزایر معروف استانبول دیدن کرده‌اید؟ برای خوانندگان پلازا بگویید که بهترن زمان برای بازدید از جزایر زیبای استانبول چه فصلی است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402