آشنایی با بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان، از بهار تا زمستان

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قطعا که سفر به شمال ایران برای هر ایرانی و غیرایرانی جذابیت خاصی دارد. با تیم پلازا همراه باشید تا اگر برایتان سوال است که برای تفریح در گیلان کجا بریم؟ مشهورترین جاهای دیدنی گیلان کدامند؟ روستاهای ییلاقی گیلان در کدام شهر واقع شده؟ و… شما را بیشتر با بهترین مناطق دیدنی و تفریحی گیلان یکی از پرطرفدارترین استان‌های شمالی ایران آشنا کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید یک گیلان گردی حسابی را تجربه کنید.

برای تمام مردم ایران، مخصوصا کسانی که در تهران زندگی می‌کنند سفر به شمال کشور یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که به آنها کمک می‌کند برای چند روز از مشغله کاری و شلوغی پایتخت دور بوده و حال و هوایی تازه کنند. اغلب ما تنها شهرهای شمالی را با دریاهای آنها می‌شناسیم و دیگر هیچ شناختی نسبت به دیگر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهرهای شمالی نداریم. خوشبختانه در استان گیلان، شهرستان‌های بسیاری وجود دارند که هر کدام مملو از جاذبه‌های دیدنی بسیاری هستند.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان
لیست بهترین مناطق دیدنی و تفریحی گیلان

استان گیلان با وجود شهرستان‌های بسیار زیادی که دارد همچنین به‌لطف آب‌وهوای معرکه، مملو از طبیعت بکر و جذابی است که در طی چند سال اخیر مراکز رفاهی و تفریحی بسیاری در آن شروع به کار کرده‌اند. برخی از این مناطق دیدنی و تفریحی بسیار معروفند و به همین علت در تمام فصول سال، شلوغ و مملو از جمعیت هستند. اما برخی دیگر از جاهایی هستند که هنوز آنطور که باید شناخته نشده‌اند و یا اینکه به غیر از مردم این استان هنوز افراد غیر بومی به وجود آنها پی نبرده‌اند. امروز با یک گیلان گردی حسابی می‌خواهیم به معرفی بهترین جاهای دیدنی این استان سرسبز پرداخته و علاوه بر جاهای دیدنی معروف و شناخته شده استان گیلان شما را با گنج‌های پنهان در این استان نیز آشنا کنیم.

گیلان از جمله استان‌های شمالی ایران است که فاصله چندان زیادی با تهران، پایتخت ایران ندارد و می‌توان گفت که برای تفریحات آخر هفته تهرانی‌ها یک گزینه مناسب است. برای سفر به استان گیلان باید مسافتی حدود ۳۳۳ کیلو‌متر را طی کنید.

همچنین بخوانید :

برای سفر به شهرهای استان گیلان، باید قبل از هر اقدامی نسبت به شرایط آب و هوای این استان و شهرستان‌های آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید فصل مناسبی را برای گشت و گذار در گیلان انتخاب کنید تا از تفریحات خود در این استان سرسبز نهایت لذت را ببرید. همه ما استان گیلان را با بارش‌های شدید آن می‌شناسیم و می‌دانیم که شهرستان‌های این استان همیشه بارانی هستند. بنابراین، این موضوع در اصل ماجرا تفاوتی را ایجاد نخواهد کرد چرا با تمام این اوصاف می‌توان هر چهار فصل سال به استان گیلان سفر کرد.

با تمام این صحبت‌ها نیاز است بدانید که استان گیلان، به دلیل بارش فراوان باران، دارای آب و هوایی همیشه مرطوب و معتدل است و بر‌خلاف اکثر شهر‌های ایران، خشک نیست. اما، برایتان بگوییم که از بهترین فصل سفر به استان گیلان، اگر هدف شما از سفر به این استان ماندن در خانه و استراحت کردن است فصل پاییز و زمستان مناسبترین زمان برای سفر به استان گیلان است.

اما، اگر تصمیم دارید با سفر به استان گیلان سری به شهرستان‌های مختلف زده و از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی استان گیلان لذت ببرید فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید. در این دو فصل سال بارش باران تقریبا کمتر از فصل‌های دیگر است و مانعی برای تفریح و گشت و گذار وجود ندارد. خب برسیم به فهرست بهترین جاهای دیدنی گیلان:

1- جاده اسالم به خلخال

بهترین جاهای دیدنی گیلان - جاده اسالم به خلخال
جاهای دیدنی شناخته‌شده گیلان

در ابتدای مطلب امروز برایتان شرح دادیم که برخی از جاهای دیدنی گیلان شناخته شده هستند و برخی دیگر هنوز به صورت یک گنج پنهان هستند که خیلی از گردشگران از وجود آنها اطلاعی ندارند. جاده رمز آلود اسالم به خلخال از جمله جاهای دیدنی و شناخته شده در استان گیلان است.

این جاده که لقب زیباترین جاده ایران هم برایش کم است، یک جاذه زیبا و دیدنی است که به صورت زنجیره‌ای دو شهر اسالم و خلخال را به هم وصل کرده است. جاده زیبا و دیدنی اسالم به خلخال که از استان گیلان آغاز می‌شود و در استان اردبیل به پایان می‌رسد پوشیده از درختان سربه فلک کشیده و زیبایی است که در فصل بهار و تابستان سرسبزی آن هوش از سرتان می‌برد و در پاییز درختان به رنگ نارجی درآمده و طبیعیت زیبایی را پیش روی شما قرار می‌دهند.

این جاده که به دلیل ارتفاع زیاد بسیاری از مواقع پوشیده از مه است، با باران‌های گاه و بیگاه و صدای رودخانه زیبایش تجربه‌ای متفاوت و رویایی برایتان خواهد بود. در این جاده می‌توانید هر زمان و در هر کجای جاده که دلتان می‌خواهد پیک نیک کنید.

در جاده اسالم به خلخال رستوران‌های محلی وجود داند که در آنجا می‌توانید خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین غذاهای محلی استان گیلان که با محصولات ارگانیگ تهیه می‌شوند را میل کنید و دلی از عذا درآورید.

2- ماسال

ماسال از بهترین مناطق دیدنی گیلان
ماسال بهشت کوچک گیلان

بدون شک آوازه شهر ماسال در استان گیلان زیاد به گوشتان خورده است و شاید برای یکبار هم به این شهر زیبا و دیدنی با آب و هوای بی‌نظیرش سفر کرده باشید.

ماسال که بهشت کوچک گیلان شهرت پیدا کرده است از جمله شهرستان‌های استان گیلان است که دست نخورده باقی مانده. این شهر میراثی از فرهنگ کهن تالش است و مردمانش همگی به زبان خوش آهنگ تالشی صحبت می‌کنند. سفر به ماسال تجربه‌ای خاص و به یادماندنی برای کسانی است که دوست دارند راه رفتن در میان مه را تجربه کنند. طبیعت این منطقه بسیار جذاب بوده و حضور در آن شما را مملو از احساس تازگی، شادابی و آرامش خواهد کرد.

در بهشت کوچک گیلان می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی بسیار همچون غارهای باستانی، چشم‌اندازهای وسیع و سرسبز، زیارتگاه‌های کوچک و صمیمی و در نهایت محل شهادت میرزا کوچک خان دیدن کنید.

در شهر ماسال، روستای معروفی به نام اولسبلنگاه وجود دارد که بیشتر گردشگران و توریست‌های داخلی و ایرانی با آن آشنایی بسیاری دارند چرا که یکی از بینظیرترین مناطق ماسال برای اقامت است.

این روستای زیبا که نام آن معنای جایگاه بلندی می‌دهد که بر روی آن درخت ممرز رشد می‌کند در میان جاهای دیدنی گیلان کم‌نظیر است. در این روستا ابرها آنقدر به سطح زمین نزدیک می‌شوند که خیال و رویا ذهن‌تان را پر می‌کند. برای اقامت در روستای اولسبلنگاه ماسال جای نگرانی وجود ندارد چرا که اقامتگاه‌های و خانه های محلی با امکانات رفاهی کامل برای اقامت مسافران تهیه شده‌اند.

پیشنهاد تیم پلازا به شما دوستانی که قصد اقامت در این روستای بینظیر شهرستان ماسال را دارید این است که خوردن غذاهای محلی و صبحانه‌های لذیذ که از محصولات ارگانیک تهیه می‌شوند را از دست ندهید.

3- دیلمان

دیلمان
دیلمان کجاست؟

از دیگر روستاهای زیبا در استان گیلان که حتما پیشنهاد می‌کنیم در گیلان گردی خود سری به آنجا بزنید روستای دیلمان است. دیلمان منطقه‌ای بهشتی در نزدیکی سیاهکل است که دارای طبیعت بی‌نظیر با مناظر با شکوهی است که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آنرا به هیچ وجه از دست ندهید. برای رفتن به این روستای ییلاقی و زیبا باید از جاده فوق‌العاده لاهیجان سیاهکل عبور کنید که زیبایی منحصر به فردی دارد.

آب‌و‌هوای فوق‌العاده مطبوع دیلمان، دلیل دیگری است که گردشگران را به سوی این منطقه سوق می‌دهد. منطقه دیلمان جاذبه‌های بسیار تاریخی و طبیعی دارد. از آبشارهای زیبا گرفته تا قله‌های سر به فلک کشیده، دیدنی‌های تاریخی همچون کاروانسرای تی تی، قلعه خشتی دیلمان و حمام تاریخی.

  • آدرس دیلمان: ۱۵ کیلومتری جاده لاهیجان سیاهکل

4- قلعه رودخان

جاذبه های دیدنی گیلان - قلعه رودخان
عجایب هفت‌گانه گیلان

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی و تقریحی گیلان، جای نیست به جزء قلعه رودخان، قلعه‌ای بسیار قدیمی که به دوران ساسانیان باز می‌گردد. در گذشته این قلعه به‌عنوان محلی امن در زمان جنگ استفاده می‌شد و هم‌اکنون عضوی از میراث فرهنگی کشور است.

این قلعه زیبا و دیدنی، بزرگترین قلعه آجری در ایران است که با رفتن به آنجا می‌توانید منظره حیرت‌آور، تاریخ هیجان‌انگیز، آب و هوای دلنشین، طبیعت بکر، غذاهای محلی خوشمزه و آرامشی وصف‌ناپذیری را تجربه کنید.

این قلعه که در ۴۵ کیلومتری ماسوله قرار دارد یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی استان گیلان می‌باشد که گردشگران بسیاری را تا به امروز مجذوب خود کرده است. برای رسیدن به قلعه اصلی باید حدود هزار پله را بالا بروید تا به قلعه برسید و به محض اینکه عظمت قلعه‌ای با ۱۵۰۰ متر دیوار و ۶۵ برج و بارو را می‌بینید از راهی که طی کرده‌اید اصلا احساس خستگی نخواهید کرد چرا که طبیعیت زیبا و بکر در طول مسیر قلعه تمامی خستگی را از تن شما بیرون خواهد کرد. در راه بازگشت هم می‌توانید پایین کوه برای خوردن غذاهای خوشمزه گیلانی و اقامت در کنار قلعه از امکاناتی که بومیان آنجا برای گردشگران تدارک دیده‌اند استفاده کنید.

یک نکته مهم که لازم است در گیلان گردی برای رفتن به قلعه رودخان مد نظر داشته باشید اطلاع از فصل مناسب برای رفتن به این مکان تاریخی و دیدنی در استان گیلان می‌باشد. در فصل بهار این منطقه دارای آب و هوای مطبوع و دلپذیری است و تابستان‌ها برای رهایی از گرمای شدید گزینه مناسبی است. فصل پاییز قلعه رودخان جلوه و زیبایی مسحوره کننده‌ای به خود می‌گیرد و رنگارنگی طبیعت و جنگل واقعا شما را شگفت زده خواهد کرد.در فصل زمستان این قلعه دلنوازی خاص خود را دارد. پوشیده شدن قلعه با برف آن را بسیار تماشایی خواهد کرد. اما، از آنجایی که در فصل سرما با وجود برف و بارش باران رفتن به این قلعه کاری نسبتا سخت و دشوار است و ممکن است از عهده هر کسی برنیاید، توصیه ما برای رفتن به این جاذبه تاریخی و دیدنی در استان گیلان به ترتیب فصل‌های بهار، پاییز و تابستان می‌باشد.

  • آدرس قلعه رودخان: ۴۵ کیلومتری ماسوله و ۲۰ کیلومتری جنوب غرب فومن

5- آبشار ویسادار

جاهای دیدنی و تفریحی نا‌شناخته گیلان
جاهای دیدنی و تفریحی نا‌شناخته گیلان

در سفر به شمال غرب استان گیلان حتما سری به یکی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی استان گیلان که خیلی از گردشگران و توریست‌ها از وجود آن اطلاعی ندارند بزنید. آبشار ویسادار یکی از مرتفع‌ترین آبشار‌های گیلان. تفاوت ویژه‌ای که این آبشار با سایر آبشارهای استان گیلان دارد ارتفاع آن نیست بلکه سرسبزی صخره‌ها و شکل متفاوت آن‌ است که این آبشار را به بهترین جای دیدنی نشناخته در استان گیلان تبدیل کرده است.

آبشار ویسادار که سومین آبشار بلند در استان گیلان است در دل جنگل‌های سرسبز شمال قرار دارد که با رفتن به آنجا هم می‎توانید تفریحات آبی انجام دهید و هم به تماشای مناظر زیبای اطراف آبشار بپردازید.

این آبشار با ۱۵ متر ارتفاع از بلندی سنگی و به شکل نیم‌دایره آب را به زمین می‌ریزد و منظره‌ای خارق‌العاده خلق می‌کند. نکته قابل توجه درباره این آبشار این است که،  دسترسی به بالای آبشار ویسادار ساده‌تر از آبشارهای دیگر است و می‌توانید آن بالا بنشینید و از تماشای ریزش باشکوه آب لذت ببرید.

درباره شرایط آب و هوایی این منطقه در استان گیلان باید بگوییم که، آبشار ویسادار در میان جنگل در دامنه‌های کوه تالش آب و هوایی بسیار مطلوب‌تر از نقاط نزدیک به دریا در این استان دارد. با این اوصاف می توان گفت: بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار از اواخر فروردین آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

برای محل اقامت خود هم اصلا نگران نباشید چرا در طی چند سال اخیر با توجه به استقبال زیاد گردشگران از این منطقه در اطراف آبشار کلبه های چوبی با امکانات اولیه مناسب تعبیه شده‌اند که اگر تمایل داشته باشید برای چند روز در دل طبیعت و جنگل زندگی کنید می‌توانید از کلبه‌های چوبی را اجاره کنید.

اگر هم از علاقه‌مندان به کمپ هستید در دل طبیعت و جنگل‌های اطراف آبشار ویسادار این امکان برایتان فراهم است و گزینه بسیار مناسبی است. فاصله نزدیک آبشار تا روستاهای اطراف و جاده اصلی نیز این منطقه را به مکانی محبوب برای علاقه‌مندان کمپ کردن در طبیعت تبدیل کرده است.

  • آدرس آبشار ویسادار : رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری شهر پره‌سر، دهستان ییلاقی ارده

6- کوه درفک

معرفی کوه درفک

جواهری در میان شهرستان رودبار از توابع استان گیلان که دارای طبیعت زیبا و بکر و آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع است. کوه درفک یکی از مناطق ییلاقی گیلان است که با یکبار سفر کردن به آنجا دلتان نمی‌خواهد به زندگی روزمره خود بازگردید. وجود قله‌ای بلندبالا که یکی از دلایل اصلی سرسبزی و زیبایی منحصر به فرد گیلان است از ویژگی‌های این منطقه ییلاقی است.

کوه درفک با ارتفاع دو هزار و ۷۰۰ متری خود، همه آنچه یک طبیعت‌گرد مایل به دیدن آن است در خود دارد. در دامنه‌های این کوه دشت‌های باصفای پر از گزنه‌های کوهی وجود دارند. این منطقه یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند چرا که در مسیر صعود به قله درفک زیبایی دشت و جنگل را در تلفیق با ابهت صخره‌های سنگی خواهید دید.

در منطقه زیبا و دیدنی درفک و در بالای قله درفک شاهد یک قله آتشفشانی و غاری یخی خواهید بود که برف را در تمام طول سال برای روستاییان در خود نگه می‌دارد.

  • آدرس کوه درفک: ۳۵ کیلومتری رودبار، بین رودبار و سیاهکل

7- سوباتان

زیباترین مناطق ییلاقی گیلان
زیباترین مناطق ییلاقی گیلان

اگر به دنبال جایی بکر و طبیعی زیبا در ییلاقات استان گیلان هستید، پیشنهاد ما به شما سوباتان است که به آن بهشت ایران نیز می‌گویند. دشتی پر از مراتع و تپه‌های سبز و سرشار از انواع گل‌های خوشبو. این منطقه زیبا و دیدنی در  ۳۲ کیلومتری شمال غرب تالش واقع شده است. این ییلاق زیبا با آب و هوای دل‌انگیز خود در بهار و تابستان بهترین گزینه برای گیلان گردی می‌باشد.

ییلاق سوباتان، دارای مناظر فوق‌العاده زیبا و رویایی است که حتی تصورش را هم نمی‎‌توانید بکنید. دشت‌های وسیع سرسبز، کلبه‌های چوبی با نرده‌های زیبا، گله‌های اسب‌ وحشی در دل دشت و ابرهایی که چند قدمی با زمین فاصله دارند بدون شک لذت سفر به این منطقه را چندین برابر خواهند کرد.

ییلاق سوباتان دارای دیدنی‌های بسیار همچون دریاچه نئور، آبشار ورزان، رودخانه لیسار و …می‌باشد.

  • آدرس سوباتان: تالش، ییلاق سوباتان

8- تالاب چاف

طبیعت زیبای تالاب چاف در پاییز

در گیلان گردی خود اگر سری به شهر لنگرود زدید حتما به دیدن تالاب زیبا و دیدنی چاق هم بروید. تالابی به وسعت ۸۰۰ هکتار که طبیعت بکر و بی‌نظیرش شما را غرق در رویا می‌کند. در منطقه زیبا و دیدنی تالاب چاف شکار ممنوع است و به همین خاطر است که بسیاری از جانوارن با آرامش در این تالاب زندگی می‌کنند.

در اطراف تالاب زیبای چاف، آب و هوا بسیار معتدل و کمی مرطوب است و درختان سرسبز و گیاهان بی‌شمار بسیار زیبا محیط را دلنشین‌تر می‌کنند. بازدید از این تالاب در فصل پاییز لذت زیادی دارد چرا که رنگ‌های بی‌شمار طبیعت هوش از سرتان خواهد برد و هوای خنک منطقه لذتتان را دوچندان خواهد کرد.

این تالاب یکی دیگر از جاهای دیدنی و تفریحی استان گیلان است که همچنان دست نخورده باقی مانده است و وجود مراتع سبز و درختان زیبا منظره بینظیری را در این تالاب به وجود آورده است.

  • آدرس تالاب چاف: حاشیه شهرستان چاف، ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود

9- تله کابین لاهیجان

جاهای تفریحی گیلان - تله کابین لاهیجان
جاهای تفریحی گیلان

یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی گیلان تله کابین احرار یا همان تله کابین لاهیجان است که شهرت جهانی دارد. این تله کابین در مجموعه تفریحی بام سبز شهر لاهیجان قرار دارد و به‌جهت دسترسی مناسب یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار این شهر است.

تله‌ کابین بام سبز لاهیجان در مجاورت خود کافه، رستوران، شهربازی و امکانات رفاهی مناسبی دارد که برای یک گردش یک روزه همراه با خانواده گزینه بسیار مناسبی است.

  • آدرس تله کابین لاهیجان: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۲۸۶۵۳
  • ساعت کار:  هشت صبح تا ۲۰ شب

10- ییلاق سی دشت

ییلاق سی دشت
ییلاق سی دشت

یکی از بهترین و دیدنی‌ترین جاهای استان گیلان ییلاق سی دشت شهرستان رودبار است. منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا که در میان کوه‌های بلند و پوشیده از جنگل‌های سرسبز پنهان شده است.

روستای زیبا و دیدنی سیدشت در ۳۰ کیلومتری رستم آباد قرار دارد که با عبور از رستم‌آباد، توتکابن، پره‌سر، دفراز، پلنگ‌دره و روستای رشی به روستای سی دشت خواهید رسید.

این دشت زیبا و دیدنی در ارتفاع ۱۰۰۸ متری از دامنه قله درفک قرار گرفته و برای کوهنوردی و کمپ زدن گزینه بسیار مناسبی است.

ییلاق سی دشت، به خاطر طبیعت خاص و پوشش گیاهی متنوع و منحصر به فردی که دارد در تمام فصل‌های سال دارای چهره بسیار زیبا و دیدنی است.با توجه به ارتفاع و ییلاقی بودن این منطقه اواخر فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به سی دشت می‌باشد که از رطوبت و هوای شرجی شهرهای حاشیه دریای خزر در این منطقه خبری نیست.

11- تالاب انزلی

تالاب انزلی
تالاب انزلی

از جمله زیباترین و مهم‌ترین تالاب‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندر انزلی و دریای کاسپین قرار گرفته که به تالاب انزلی شهرت دارد.

این تالاب به دلیل منظره منحصر به فرد، تنوع زیستی و قدمت ۱۵ هزار ساله خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت گردی استان گیلان به شمار می‌آید.

تالاب انزلی مکانی مناسب برای تماشای نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، قایق سواری و ماهیگیری می‌باشد.

این تالاب زیبا و دیدنی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ یک از تالاب‌های دیگر ایران قابل مقایسه نیست. تالاب انزلی که زیستگاه لاله‌های مردابی، محل تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر می‌باشد در سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و از جمله نخستین تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در ایران به حساب می‌آید.

نکته بسیار جالب در رابطه با تالاب انزلی این است که وسعت این تالاب با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی متفاوت است یعنی ممکن است در طول فصول پر بارش سال به ۱۲۰ کیلومتر مربع برسد و در فصل‌های کم باران به ۸۰ کیلومتر مربع.

مساحت تالاب انزلی ۳۷۴ هزار هکتار است که شامل مرتع، زمین‌های کشاورزی، آب بند، استخر و غیره می‌شود.

12- ماسوله

روستای تاریخی و دیدنی ماسوله
روستای تاریخی و دیدنی ماسوله

از جمله شهرهای تاریخی و دیدنی استان گیلان شهر زیبای پلکانی ماسوله است که در ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به عنوان یکی از آثار فرهنگی و طبیعی و اولین شهر تاریخی زنده ایران به ثبت رسیده است.

این شهر که از جمله کوچکترین شهرهای ایران به شمار می‌آید در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

شهر تاریخی و گردشگری ماسوله با معماری منحصر به فرد و قدمت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال قبل یکی از خاص‌ترین روستاها و شهرهای پلکانی جهان محسوب می‌شود.

این شهر با کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاق‌های سرسبز خود از جمله پرطرفدارترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که در اواخر بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از اقصا نقاط دنیا می‌باشد.

همچنین بخوانید :

13- مجموعه قصر بازی رشت

مجموعه قصر بازی رشت

این مجموعه تفریحی، اولین مجموعه تفریحی سرپوشیده شمال کشور است و طیف وسیعی از انواع بازی های هیجانی، کامپیوتری، تفریحات و سرگرمی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در قصر بازی رشت که بهترین مرکز تفریحی برای تمام سنین است می‌توانید انواع بازی های کامپیوتری مانند: فایربال، پنالتی گل، چکش قدرت و … را در کنار بازی های داخل سالنی مانند: ایرهاکی، فوتبال دستی، ماشین کوبنده، دارت و … انجام دهید.

علاوه بر اینها در این مجموعه، تفریحایت متنوع دیگری همچون: بیلیارد، اسنوکر، بولینگ نیز وجود دارد که برای ساعت‌های می‌توانید در این مجموعه تفریح کرده و لذت ببرید.

قصر بازی رشت ارائه دهنده امکانات رفاهی مناسبی از قبیل: رستوران با تراس، کافی شاپ، یک چایخانه سنتی، یک آمفی تئاتر با امکان برگزاری نمایش های مختلف خانوادگی، جشن های تولد و مراسم فرهنگی و یک پارکینگ با ظرفیت 300 خودرو است.

  • آدرس: استان گیلان، رشت، کیلومتر 5 جاده رشت- بندر انزلی
  • شماره تلفن: 01334491208

سوالات متداول بهترین مناطق دیدنی و تفریحی گیلان

بهترین ییلاق گیلان برای بهار و تابستان کدام منطقه است؟

ییلاق سوباتان با آب و هوای دل‌انگیز خود در بهار و تابستان بهترین گزینه برای سفر است.

در کدام تالاب گیلان شکار ممنوع است؟

در منطقه زیبا و دیدنی تالاب چاف شکار ممنوع است و به همین خاطر است که بسیاری از جانوارن با آرامش در این تالاب زندگی می‌کنند.

معروفترین روستای ماسال چه نام دارد؟

روستای اولسبلنگاه از معروفترین روستاهای شهر ماسال در استان گیلان است.

جمع بندی

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان کم نیست. زیبایی شهرهای این استان فراتر از چند طبیعت بکر و زیبا است. در شهرهای این استان باید زندگی کنید تا بتوانید به خوبی با آب و هوای مطبوع و آداب و رسوم مردم شهرهای مختلف در این استان آشنا شوید. در گیلان گردی امروز سعی کردیم تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان که برایتان شناخته شده هستند و هم نامی از آنها نشینده‌اید را معرفی کنیم. اما شک نداشته باشید که مناطق تفریحی و دیدنی در استان گیلان آنقدر زیاد هستند که برای معرفی و دیدن تک تک آنها زمان کم خواهد آمد. در مقالات بعدی و سفر بعدی به استان گیلان شما را با چندی دیگر از بهترین مناطق دیدنی و تفریحی این استان آشنا خواهیم کرد و برایتان از طبیعیت زیبای آنها خواهیم گفت.

شما تا به حال به استان گیلان سفر کرده‌اید؟ با اهل این استان هستید؟ برایمان بگویید در سفر به گیلان کدامیک از جاهای دیدنی و تفریحی را باید در اولویت قرار دهیم؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
فاطمه لشکری
.
19 شهریور 1402، 00:34
پاسخ
1
1
ماسوله زیبا هم اضافه کنید
avatar
احمدسعید
.
12 شهریور 1402، 11:21
پاسخ
1
8
جواهردشت رو هم اضافه کنید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402