بهترین جاهای دیدنی مشهد | ۳۰ مکان دیدنی در سفر به مشهد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حتما می دانید که جاهای دیدنی مشهد نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است و به همین خاطر است که توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نماید. اکثر افرادی که در گذشته به مشهد سفر می‌کردند برای زیارت امام هشتم بود که حرم مطهرشان در این شهر قرار دارد. اما امروز قبل از آنکه سفری به مشهد داشته باشیم این سوال مطرح می‌شود که جاهای دیدنی مشهد کدامند؟ و برای خودمان لیستی از جاهای دیدنی مشهد با آدرس تهیه می‌کنیم تا در سفر به این شهر مذهبی بتوانیم از بهترین جاهای دیدنی در مشهد دیدن کنیم. اگر تصمیم دارید به مشهد سفر کنید و می خواهید با جاذبه های دیدنی مشهد هم آشنا شوید همراه شوید.

آنچه در سفر به مشهد و سایر شهرهای ایران باید در نظر داشته باشیم هدف از سفر کردن به این شهر می‌باشد. خیلی‌ها برای زیارت سفر می‌کنند و خیلی‌ها هم قصد تفریح و سیاحت را دارند. از این رو اطلاع  و شناخت کافی داشتن نسبت به جاهای دیدنی مشهد حتی جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم می تواند بر کیفیت سفر تاثیر زیادی بگذارد. از این رو ما سعی کرده ایم تا مجموعه ای کامل از جاهای دیدنی مشهد در شب، قیمت جاهای دیدنی مشهد، جاهای دیدنی مشهد با مترو و… را در این مطلب تهیه کرده و تا حدودی راهنمای شما باشیم. اگر میخواهید با شهر مشهد بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم راهنمای سفر به مشهد پلازا را حتما مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

راهنمای بهترین جاهای دیدنی مشهد

مشهد از جمله شهرهای زیارتی و گردشگری در ایران است که توانسته طیف بسیار وسیعی از انگیزه‌های سفر را در خود پوشش دهد. این شهر زیارتی دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی از جمله جاهای مذهبی، دیدنی‌های تاریخی، دیدنی‌های طبیعی، مراکز خرید و پارک‌های متعددی می‌باشد. اما بیشترین شهرت این شهر به خاطر بارگاه مقدس امام رضا(ع) می باشد که جلوه ویژه‌ای به این شهر داده است. اگر قصد دارید فقط برای زیارت به مشهد سفر کنید بد نیست کمی درباره جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم هم بدانید.

جاهای دیدنی مشهد در شب
جاذبه‌های گردشگری مشهد

مشهد تنها یک شهر زیارتی نیست و در طی سال های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی برای جاهای دیدنی مشهد شده است که از لحاظ استانداردهای جهانی در جایگاه مناسبی قرار گرفته‌اند. بهترین جاهای دیدنی مشهد که شامل: مساجد، آرامگاه‌ها، پارک‌ها، موزه‌ها و هزاران جای دیدنی دیگر می شوند موجب شده اند که صنعت گردشگری در مشهد نیز رونق بسیار زیادی پیدا کند.

در ادامه می خواهیم برای آشنایی با جاذبه های دیدنی مشهد، لیست جاهای دیدنی و تاریخی، مذهبی، جاهای طبیعی، موزه‌ها، پارک‌ها و حتی مساجد مشهد را در اختیارتان قرار دهیم.

1- حرم امام رضا (ع)، بهترین جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم
معرفی دیدنی‌های مذهبی مشهد

مشهد دارای جاذبه‌های فراوانی از انواع گردشگری می‌باشد که در کنار آن ها جاذبه‌های مذهبی هم جایگاه خاصی را بدست آورده اند. مهمترین جای دیدنی مشهد که مقصد اصلی هر مسافری از سفر به مشهد می باشد حرم اما رضا (ع) هشتمین امام شیعیان می باشد. مسافرانی که به مشهد سفر می کنند علاوه بر زیارت حرم مطهر امام هشتم سری هم به جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم می زنند و همچنین از جاذبه‌های مذهبی این شهر که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد هم دیدن می کنند.

2- مسجد گوهرشاد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم
آشنایی با مسجد گوهرشاد مشهد

بعد از بارگاه ملکوتی امام هشتم در مشهد، بناها و مکان‌های مذهبی بسیار دیگری همچون مساجد مختلف در این شهر وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نمی باشد.

گوهرشاد دختر امیرغیاث الدین ترخان و همسر پادشاه شاهرخ تیموری در سال 818 هجری قمری، دستور داد تا مسجدی در ضلع جنوبی حرم امام رضا ساخته شود. ساخت این بنا در سال 821 هجری قمری به اتمام رسید. این مسجد شاهکار معماری ایرانی در دوره ی تیموری است. شیوه معماری این مسجد به سبک معماری مساجد چهار ایوانی ایرانی با گنبد است. بنای مسجد شامل ۸ ایوان بزرگ و ۷ شبستان است.

  • آدرس: مشهد، ضلع جنوبی حرم مطهر رضوی

3- مسجد 72 تن

جاهای دیدنی مشهد
مساجد قدیمی و تاریخی مشهد

این بنا شامل بقعه‌ای با گنبد دوپوش، دو مناره و یک ایوان می‌شود که در ابتدا مقبره امیر غیاث الدین ملک شاه بوده است.

بنای این مسجد تاریخی و قدیمی به ابعاد حدود ۲۰×۳۳ متر، جمعا حدود ۶۶۰ متر مربع می باشد. نمای مناره‌ها، غرفه‌ها و ایوان، دارای کاشی معرق بسیار نفیسی هستند.

مسجد 72 تن دارای دری ساخته شده به تاریخ ۱۱۵۵ هجری قمری است که به نظر می‌رسد از محل دیگری به این نقطه منتقل شده باشد.

  • آدرس: مشهد، ناحیه سرشور، خیابان خسروی، ابتدای بازار بزرگ، مجاورت ضلع جنوب غربی حرم

4- کلیسای مسروپ مقدس

بهترین جاهای دیدنی مشهد
کلیسای مسروپ مقدس

کلیسای مسروپ مقدس، برای ارامنه ساکن در شهر مشهد ساخته شده است که در کنار جاهای دیدنی مشهد مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

این کلیسا که نام دیگر آن کلیسای ده دی می باشد در سال ۱۹۴۱ میلادی برای ارامنه ساخته شد که مربوط به ‏اواخر دوران سلطنت پهلوی اول است.

زیر بنای کلیسای مسروپ مقدس به مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث گردیده است و بعد از اتمام ساخت کلیسا، بخش هایی مثل مدرسه آرین، ساختمان اداری و کتابخانه هم به آن اضافه شدند. معماری و شکل ‏کلی کلیسا شبیه به ذوزنقه است که با دو گنبد مخروطی با صلیب آهنی در رأس آنها خودنمایی می کند.‏

  • آدرس: مشهد، میدان ده دی، خیابان جانبازان

5- سید ناصر و سید یاسر

جاهای دیدنی مشهد با مترو
آستان متبرکه امامزادگان سید ناصر و سید یاسر

علاوه بر آستان مقدس امام هشتم که مهمترین جاذبه مذهبی در مشهد می باشد، حرم‌ها و آستان‌های متبرکه بسیار دیگری هم در این شهر وجود دارند که مورد استقبال بسیاری از مسافرانی هستند که به مشهد سفر می کنند.

یکی از حرم‌ها و آستان‌های متبرکه مشهد، آستان متبرکه امام زادگان سیدناصر و سید یاسر که فرزندان ذکور حضرت موسی کاظم (ع) می باشند است. نکته جالب درباره این جاذبه دیدنی مشهد این است که، علاوه بر زائرین داخلی ،پذیرای گردشگران و مسافرین از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اقصی نقاط کشورهای مسلمان نیز می باشد.

  • آدرس: مشهد، انتهای وكیل آباد، ابتدای جاده طرقبه

6- برج کرات

جاهای دیدنی مشهد در شب
جاذبه های تاریخی مشهد

یکی از زیباترین برج های مشهد برج کرات است که در ۲۵ کیلومتری جنوب تایباد در روستای کرات قرار دارد. این برج 25 متری کاربرد راهنمای مسافران را داشته و کاروان‌ها راه خود را بر اساس آن پیدا می‌کردند.

7- برج یا میل اخنگان

جاهای دیدنی مشهد در شب
تاریخچه برج یا میل اخنگان

سفر به زادگاه فردوسی یعنی روستای پاژ، جذابیت خاصی دارد. شما می‌توانید در جاده توس به پاژ، یکی از شاهکارهای تاریخی ایران را ببینید. برج زیبای 18 متری اخنگان با معماری و تزیینات ویژه خود، یکی دیگر از  بهترین جاهای دیدنی مشهد است که به دوران ایلخانی برمی‌گردد و عده‌ای آن را آرامگاه گوهرشاد می‌دانند.

8- کاخ‌ خورشید کلات

جاهای دیدنی مشهد
نمایی از کاخ خورشید کلات در مشهد

این کاخ و بنای تاریخی در سال 1151 هجری قمری به دستور نادرشاه افشار جهت اقامت و خزانه برای جواهرات و غنایم در کلات (نادر دژ) ساخته شد. کاخ خورشید کلات مربوط به سال ‌های آغازین به قدرت رسیدن نادرشاه افشار است. این کاخ در وسط باغ بزرگی قرار گرفته شده که شامل یک بنا در سه طبقه‌ است. این بنا یک بنای آرامگاهی است و به نیت آرامگاه نادر ساخته شده اما هرگز تکمیل نشد و با مرگ نادر نیمه کاره رها شد.

  • آدرس: مشهد، کیلومتر 150 جاده کلات
  • ساعت بازدید: 08:00 الی 17:00

9- قلعه دختر بازه هوره

از جمله پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد آثار و بناهای تاریخی می‌باشند که قلعه‌های قدیمی نیز در این دسته‌بندی قرار دارند. شهر مشهد که از قدیمی ترین مناطق ایران به شمار می آید دارای، قلعه‌های تاریخی زیادی همچون قلعه دختر، قلعه حسن آباد، قلعه رستم خوسف، قلعه اسماعیلیان و… در اطراف مشهد هستند.

یکی از بناهای تاریخی استان خراسان رضوی که در ۷۰ کیلومتری شهر مشهد قرار داره قلعه‌ای است به نام قلعه دختر بازه هوره. این قلعه تاریخی از دوران ساسانیان به جا مانده، اما از آنجایی که سبک معماری این قلعه شبیه به سبک معماری دوره ساسانی می باشد آن را به این دوره نسبت داده اند.

  • آدرس: مشهد، ۷۰ كیلومتری جنوب شهر مشهد، ضلع شرقی روستای رباط سفید، ابتدای تنگه ای بازه هور
همچنین بخوانید :

10- مقبره پیر پالان دوز

مجموعه آرامگاه‌ها و مقبره‌هایی که در شهر مشهد واقع شده اند هر یک به نوبه خود می توانند جذابیت خاصی برای گردشگران داشته باشند. مقبره‌های مشهد از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند.شهر مشهد در دوران اسلامی به استقرار یکی از اصلی ترین زیارتگاه های جهان که برای امام هشتم شیعیان، علی بن موسی الرضا، بنا شده است، باز می گردد.

یکی از مقبره های معروف مشهد مقبره پیر پالان دوز است.

  • آدرس: مشهد،خیابان نواب صفوی- شمال شرقی حرم مطهر رضوی

11- آرامگاه حکیم فردوسی، از بهترین جاهای دیدنی خراسان

جاهای دیدنی مشهد با آدرس
معرفی آرامگاه‌ها و مقبره‌های مشهد
  • آدرس: مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان
  • شماره تماس: 05132663825
  • ساعت کاری: شش ماه اول سال از ساعت 9 صبح تا 17 عصر، شش ماه دوم سال از ساعت 9 صبح تا 16 عصر

12- حمام شاه، از بهترین اماکن دیدنی تاریخ مشهد

قیمت جاهای دیدنی مشهد
حمام شاه مشهد

شهر مشهد از جمله شهرهای ایران است که در گذشته دارای حمام‌های بسیار زیادی بوده است علت آن هم وجود شهروندان، مسافران و زائرانی بود که از یک شهر دور به مشهد سفر کرده بودند و نیاز به استحمام داشتند. از این رو اغلب این حمام‌های قدیمی در نزدیکی حرم وجود داشتند که بیشتر آن ها از بین رفته اند. اما، یک حمام تاریخی در مشهد وجود دارد به نام حمام شاه که یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های ساخته شده در ایران به شمار می‌ آید.

در این حمام غرفه‌های متعددی تعبیه شده است و در آن وسایل قدیمی به نمایش گذاشته‌ شده که برای بازدیدکنندگان بسیار جالب و دیدنی است.

  • آدرس: مشهد، خیابان اندرزگو، اندرزگو 13، انتهای بازار فرش‌فروش‌ها

13- موزه‌ی تاریخی بزرگ خراسان

اغلب ما، شهر مشهد را فقط به‌عنوان یک شهر مذهبی می شناسیم که کاملا اشتباه است. در مشهد جاهای دیدنی بسیار متعددی وجود دارد که یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد موزه‌ی تاریخی این شهر می باشند. از جمله تفریحاتی که می توانید در سفر خود به شهر مشهد داشته باشید بازدید از موزه‌های تاریخی، موزه‌های علمی، موزه‌های حیات وحش و باغ موزه‌های مشهد می باشد.

بهترین جاهای دیدنی مشهد
نمایی کلی از موزه بزرگ خراسان

یکی از مهم‌ترین موزه ‌های مشهد موزه بزرگ خراسان می باشد، که در نزدیکی پارک کوهسنگی واقع شده است. موزه بزرگ خراسان دارای 4 ورودی متفاوت است.

این موزه در سال 1393 در یک ساختمان 12طبقه افتتاح شد و بخش بزرگی با نام دکتر میرفندرسکی دارد. داخل موزه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و در تمامی بخش‌ها، مخازنی برای نگهداری از اشیای مختلف تاریخی را مشاهده خواهید کرد.

در بخش‌هایی از این موزه می‌توانید آثاری متعلق به دوران هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان را بیابید. در بخش‌های دوران اسلامی این موزه، می‌توانید شاهد قرآن‌هایی باشید که به ائمه‌اطهار منسوب هستند.

  • آدرس: مشهد، بوستان کوهسنگی، موزه بزرگ منطقه‌ای خراسان
  • شماره تماس: 05137269070
  • ساعت بازدید: جمعه تا چهارشنبه 9 صبح تا 7 عصر، پنجشنبه: 9 صبح تا 5 عصر

14- موزه‌ی مردم شناسی رباط ویرانی

بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب
موزه مردم‌ شناسی رباط ویرانی

از جمله موزه‌های علمی در مشهد که حتما توصیه می کنید در سفر خود از آن بازدید کنید موزه مردم شناسی رباط ویرانی می باشد.

این موزه در کل ۹ اتاق مختلف دارد که سقف های آن به صورت جناقی شکل طراحی شده اند و به صورت قرینه روبروی هم قرار گرفته اند. در این موزه آثار باستانی کشف شده در این منطقه نمایش داده می شوند.

  • آدرس: مشهد، ۱۰ کیلومتری جاده مشهد به شاندیز، ویرانی ۱۹
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۴۳۷۲۵۲۲
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر

15- موزه‌ی حیات وحش

جاهای دیدنی مشهد در شب
موزه حیات وحش باغ وکیل آباد

این موزه در پارک وکیل آباد مشهد واقع شده که حیوانات نادر و کم نظیری همچون گوزن، ببر، پرندگان در اندازه و حجم واقعی خود در این موزه تاکسیدرمی شده‌اند.

16- باغ موزه‌ی نادری

در این بخش می خواهیم شما را با معروفترین باغ موزه‌ی نادری مشهد آشنا کنیم.

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم
زوایای مختلفی از باغ موزه نادری

در این موزه که یکی از جاهای دیدنی مشهد می‌باشد آرامگاه نادرشاه در سال ۱۳۴۲ توسط هوشنگ سیحون طراحی شد و در کنار آن، دو تالار موزه هم برای گردشگران افتتاح شد.

تالا اول اسلحه‌های دوران مختلف ایران را به نمایش گذاشته‌اند که اکثر آنها در دوران افشاریه مورد استفاده قرار می گرفتند. همچنین در این موزه می توانید مجسمه نادرشاه افشار را به همراه سربازانش که توسط یکی از شاگردان کمال الملک ایجاد شده است، ببینید.

  • آدرس: مشهد، چهارراه شهدا، آرامگاه نادر شاه افشار، موزه نادر
  • تلفن: ۰۵۱۳۲۲۲۴۸۸۸ – ۰۵۱۳۲۲۱۵۴۶۸
  • ساعت کار موزه: شش ماه اول سال ۳۰: ۷ الی ۲۰ و شش ماه دوم سال از  ۳۰: ۷ الی ۱۷

17- پارک کوهسنگی 

از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب که می توانید اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید پارک‌های مشهد می باشند که در این بخش به معرفی مجموعه پارک‌های مشهد همچون پارک کوسهسنگی میباشند.

  • آدرس: مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی
  • تلفن: ۰۵۱۸۴۰۰۲۶۵

18- پارک مینیاتوری 

  • آدرس: مشهد، الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶
  • تلفن: ۰۵۱۳۵۲۴۴۲۲۰

19- پارک ملت

  • آدرس: مشهد، میدان آزادی

20- پارک سرشور

  • آدرس: مشهد، خیابان دانش غربی، داخل بازار سرشور

21- جنگل‌ جیغ مشهد

بهترین جاهای دیدنی مشهد
جنگل جیغ مشهد

یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران از بهترین جاهای دیدنی مشهد، جنگل جیغ می باشد. این جنگل بر اساس داستان‌های محلی، جنگلی نفرین شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است.

جنگل جیغ در روستای سربرج، در بخش طرقبه است و فاصله آن تا مرکز این شهر تنها ۳۲ کیلومتر است.

  • آدرس: جنوب مشهد، بخش طرقبه، دهستان طرقبه، روستای سربرج

22- باغ‌ گل مشهد

جاهای دیدنی مشهد
تصویری دیدنی از باغ گل‌های مشهد

یکی از خوش رنگ و لعاب‌ترین و زیباترین باغ های مشهد، باغ گل می باشد که در حدود 3 هکتار وسعت دارد. این باغ زیبا همانطور که از نامش پیداست نمایشگاه انواع مختلف گل‌ها و گیاهانی‌ست که هر کدام در نوع خود جذاب و دیدنی هستند.

انواع گل‌های پیازی، گل‌های فصلی، گل‌های دارویی، گیاهان پوششی، گل‌های برکه‌ای و… در این پارک زیبا کاشته می‌شوند پیشنهاد ما برای بازدید از این جای دیدنی در مشهد فصل بهار و اویل تابستان می باشد.

  • آردس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم 71 و 73
  • ساعت بازدید:  هر روز از 7 صبح تا 11 شب

23- دریاچه‌ بزنگان مشهد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم
معرفی دریاچه بزنگان

یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای مشهد دریاچه بزنگان می باشد. این دریاچه دیدنی در ۴۰ کیلومتری غرب مشهد در میان رشته کوه‌های بینالود قرار دارد و در  ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و مساحت آن ۱۵ هکتار است.

دریاچه بزنگان بخاطر آب و هوای کوهستانی و وجود آب فراوان دارای پوشش گیاهی خاصی است و به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی مشهد پتانسیل زیادی برای جذب گردشگران و تبدیل شدن به منطقه نمونه توریستی دارد.

24- آکواریوم‌ مشهد، از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

بهترین جاهای دیدنی مشهد
آکواریوم‌ شهر دریایی مشهد

این آکواریوم در محیطی سرپوشیده قرار دارد، از این رو گشت‌و‌گذار در آن در تمامی فصل‌های سال امکانپذیر می باشد. اما اگر می خواهید با سفر به این شهر دریایی لذت بسیاری ببرید باید زمان سفر خود را با شرایط آب و هوای مشهد مطابقت دهید. بنابراین، فصل بهار می توانید مناسبترین گزینه باشد.

در این آکواریوم زیباترین ماهی‌های آب‌شور نگهداری می‌شوند. کوسه ماهی، لاک‌پشت و مارماهی از گونه‌‌های دریایی جذابی است که در آکواریوم شهر دریایی خودنمایی می‌کنند.

آدرس: مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه چهارم
شماره تماس: ۳۷۱۱۳۰۱۳

25- باغ وحش‌ وکیل آباد مشهد

بهترین جاهای دیدنی مشهد
باغ وحش‌ وکیل آباد مشهد

یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مشهد باغ وحش وکیل آباد می باشدکه با گردآوری انواع و اقسام گونه های جانوری مختلف، تجربه متفاوتی در بازدید از مشهد را برای مسافران ایجاد کرده است.

  • آدرس: مشهد، انتهای بزرگراه وکیل آباد-جنب کوهستان پارک مشهد
  • شماره تماس: 05191021259
  • ساعت کاری: همه روزه 9 و جمعه ها 8 الی غروب آفتاب

26- رودخانه‌های مشهد

 بهترین جاهای تفریحی مشهد
معرفی رودخانه‌های اطراف مشهد

در این بخش از راهنمای بهترین جاهای تفریحی در مشهد و اطراف مشهد می خواهیم رودخانه‌هایی که در اطراف این شهر مذهبی وجود دارند را به شما معرفی کنید.

رودخانه بساروج (باش ساروق)
  • آدرس: مشهد، بخش احمد آباد، دهستان سرجام
 رودخانه کارده
  • آدرس: مشهد، بخش احمد آباد، دهستان کارده
رودخانه آغنج
  • آدرس: مشهد، بخش احمد آباد، دهستان سرجام
رودخانه بزوشک
  • آدرس: مشهد، بخش احمد آباد
رودخانه میامی
  • آدرس: مشهد، بخش رضویه، دهستان میامی

27- طرقبه مشهد

در میان جاهای دیدنی مشهد می‌توانیم به طرقبه اشاره کنیم. طرقبه در منطقه‌ای کوهستانی و فاصله 16 کیلومتری مشهد واقع شده است. شما به راحتی با خودروی خود می‌توانید در جهت جنوب غربی مشهد برانید و یا از طریق وسایل حمل و نقل عمومی عازم این مکان زیبا شوید. طرقبه مکان خوبی برای تفریحات مختلف است. وجود پیست اسکی، پیست اتومبیل‌رانی و سوارکاری در کنار مجموعه تفریحی چالیدره باعث می‌شوند که ساعات مفرحی را در طرقبه بگذارنید. شما می‌توانید با استفاده از تله‌کابین، قایق‌سواری و ماهی‌گیری خاطرات ماندگاری در ذهن بسازید.

28- شاندیز، از بهترین جاهای دیدنی مشهد

شاندیز یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ایران است که در فاصله 40 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. این شهر و اطراف آن تعداد قابل توجهی اماکن دیدنی دارند. مناطق ییلاقی شاندیز با آب و هوای معتدل در تابستان، فرصت مناسب گردش و تفریح را فراهم می‌آورند. پارک جنگلی، پارک کوهستانی، رصدخانه نجوم رضوی و سنگ نگاره شتر سنگ ار جمله اماکن دیدنی و مفرح شاندیز محسوب می‌شوند. این در حالی است که رستوران‌های خوش‌نام شاندیز، فرصت خوبی برای میل کردن غذا و رفع خستگی فراهم می‌آورند.

  • آدرس: مشهد، بزرگراه وکیل آباد، دوراهی شاندیز و طرقبه، جاده شاندیز

29- مقبره خواجه ربیع

مقبره خواجه ربیع که به دوران صفویه باز می‌گردد، به عنوان زیارتگاهی معروف شناخته می‌شود. معماری جالب بقعه و قرار گرفتن آن در میانه یک باغ، باعث شده که مردم از آن دیدن کنند. بی‌توجه به اینکه خواجه ربیع از افرادی بوده که به ترویج اسلام کمک زیادی کرده است. بلندای 18 متری آرامگاه که  روی بنایی هشت ضلعی قرار دارد. از طرفی گنبدی فیروزه‌ای با چهار ایوان مجزا به زیبایی مقبره افزوده‌اند. کتبه‌هایی با خط خوش از زمان شاه عباس و نقاشی‌هایی طلایی‌رنگ در دیواره داخلی ساختمان به زیبایی آرامگاه افزوده‌اند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که بازدید آن را از دست ندهید.

  • آدرس: مشهد، بلوار 22 بهمن، بلوار خواجه ربیع، خیابان مادر، آرامگاه خواجه ربیع

30- آرامگاه نادرشاه

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مشهد که دیدن آن خالی از لطف نیست، آرامگاه نادر شاه افشار است. نادر شاه افشار پادشاه ایرانی است که در زمان حکومت خود، مشهد را به عنوان پایتخت ایران برگزید. این پادشاه تلاش زیادی برای کشورگشایی داشت. در اواخر عمر نیز مقبره‌ای خانوادگی ساخت که بعد از چندین بار جابجایی جنازه او، نهایتاً قوام السلطنه در مقبره نادری، برای او آرامگاهی جدید ساخت. اکنون بیش از یک قرن است که این آرامگاه قدمت دارد. در ضمن مردم از آن به عنوان یک مکان دیدنی، بازدید می‌کنند. به خصوص که همانطور که قبلاً در بخش موزه نادری نیز اشاره کردیم، بازسازی آرامگاه نادرشاه در فاصله سال‌های 1336 تا 1342، جذابیت دیداری بیشتری به آن افزوده است.

  • آدرس: مشهد، چهارراه شهدا، موزه نادری، آرامگاه نادر شاه افشار

سوالات متداول بهترین جاهای دیدنی در مشهدکدامند؟

اماکن و بناهای مذهبی مشهد کدامند؟

حرم مطهر، پیر پالاندوز، خواجه مراد، خواجه ربیع، گنبد سبز، مسجد گوهرشاد، امامزاده یاسر و ناصر و غیره

کدامیک از موزه های مشهد برای بازدید بهترین گزینه می باشند؟

موزه آستان قدس، موزه نادری، موزه آرامگاه فردوسی، موزه آیین‌های پهلوانی، موزه بزرگ خراسان و غیره.

معروفترین پارک‌های مشهد کدام پارک‌ها هستند؟

پارک ملت، پارک ملی چهل بازه، پارک وکیل‌آباد، پارک امت، کوهسنگی، پارک پردیس قائم، پارک میرزاکوچک خان جنگلی، پارک خورشید، پارک حجاب، پارک باباقدرت.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین جاهای تفریحی در مشهد | آشنایی با ۴۰ مکان تفریحی ...
fereshteh beheshti11 مرداد 1402 13:00
thumbnail
راهنمای کامل سفر به مشهد | آشنایی با دیدنی‌ها و سوغاتی‌های ...
fereshteh beheshti01 مرداد 1402 13:00
thumbnail
بهترین هتل های مشهد | ۱۶ هتل معروف مشهد برای اقامت
fereshteh beheshti30 تیر 1402 18:00

جمع بندی

سفر به مشهد تنها مقصدی برای زیارت کردن نیست، این شهر دارای جاهای دیدنی بسیار زیادی می باشد از مساجد، و اماکن مذهبی گرفته تا موزه، باغ وحش، جاهای طبیعی و دیدنی بسیار زیبای دیگر.

در مطلب فوق لیست بیشتر جاهای دیدنی مشهد با آدرس برایتان گردآوری کرده ایم تا در سفر به این شهر مذهبی بهتر و راحتر به بهترین جاهای دیدنی مشهد دسترسی داشته باشید.

آنچه که در این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم، مجموعه ای از مساجد، معابد، کلیساها، جاهای طبیعی، آکواریوم، دریاچه و موارد متعدد بسیار دیگری هستند که در دسته بندی جاهای دیدنی مشهد قرار دارند و بازدید از آن ها می تواند اطلاعات شما را درباره این شهر مذهبی و توریستی بیشتر کند.

شما کدام یک از این جاهای دیدنی مشهد را بیشتر میپسندید و قصد دارید از کدامیک از این جاهای دیدنی در مشهد دیدن کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402