Присоединяйтесь к 1win казино и наслаждайтесь азартными играми. Удобный вход, быстрая регистрация и множество бонусов ждут вас. Используйте промокоды для максимальных выигрышей. The Arabic word "سكس" (saks) is a transliteration of the English word "sex." It is derived from the way English pronunciation is adapted into Arabic script, reflecting modern linguistic borrowing. Bitpro Nexus Bitpro Nexus

راهنمای سفر به رشت | صفر تا صد سفر به شهر رشت

راهنمای سفر به شهر رشت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شهر زیبای رشت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است که هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی می باشد. شهر رشت دارای طبیعت بی‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری متعدد، سواحل نیلگون خزر و همچنین امکانات متنوع اقامت برای مسافران است. به همین خاطر است که شهر همیشه بارانی رشت محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران بدست آورده است. در راهنمای سفر به شهر رشت خود را برای چند روز طبیعت گردی زیبا آماده کنید.

طعم واقعی غذاهای لذیذ گیلکی را می‌توانید در راهنمای سفر یک روزه به رشت امتحان کنید. این شهر از شمال به دریای مازندران و مرداب انزلی، از غرب به صومعه سرا و فومن، از جنوب به رودبار و از شرق به آستانه اشرفیه محدود است. خوشبختانه مسیرهای دسترسی زمینی متعددی به این شهر وجود دارد که معروف‌ترین آن جاده قدیم قزوین به رشت می باشد که برای سفر از تهران به رشت گزینه بسیار مناسبی است. شهر رشت دارای فرودگاه بین المللی و راه آهن نیز می‌باشد. بنابراین اگر بهترین زمان سفر به رشت را انتخاب کرده اید و آماده سفر هستید می توانید با توجه به بودجه ای که دارید یکی از این راه را برای مسافرت خود به شمال ایران انتخاب کنید.

در این مطلب با راهنمای سفر به رشت همراه باشید تا هر آنچه باید قبل از سفر به این شهر سر سبز شمالی درباره سوغات، غذاهای محلی، جاهای دیدنی و تفریحی، آداب و رسوم و مناسب ترین مکان برای اقامت خود بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به شهر رشت

رشت، مرکز استان گیلان، سومین شهر گردشگر پذیر ایران است. شهر همیشه بارانی رشت به دلیل آب و هوای ناب، مناظر و چشم اندازهای بی‌نظیر و جاذبه‌های زیبا و متنوع مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته است. نکته بسیار جالب درباره شهر رشت این است که گردشگرانی که این شهر را برای سفر خود انتخاب می کنند یکی از مهم‌ترین دلایلشان علاوه بر طبیعت و آب و هوای این شهر، به خاطر غذاهای خوشمزه محلی‌اش است.

درباره رشت

راهنمای سفر به رشت/ سفر به رشت با قطار
معرفی شهر رشت

نام قدیمی رشت “دارالمرز” یا “دارالامان” بود و پیش‌تر به آن “بیه” نیز گفته می‌شد. در لغت نامه معنای بیه، رود و یا مصب بین دو رودخانه است و علت نامگذاری شهر نیز قرار داشتن آن بین دو رودخانه بوده است.

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای شمالی ایران، شهر رشت مرکز استان گیلان می باشد که از جمله مهمترین قطب های گردشگری در ایران نیز به شمار می آید.

این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است و به خاطر بارانی بودن شهر رشت در تمام فصول سال دارای قدمتی دیرینه، فرهنگی کهن و اصیل می باشد.

شهر در سواحل جنوبی دریای خزر واقع شده است که از شمال به دریا خزر و مرداب انزلی، از جنوب به رودبار، از شرق به آستانه اشرفیه و از غرب به صومعه سرا و فومن محدود می‌شود و به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی نزدیک به دریا خزر و رشته‌ کوه‌های البرز دارای آب و هوا معتدل و شرجی است.

آب و هوای رشت

راهنمای سفر یک روزه به رشت
آشنایی با آب و هوای رشت

آنچه که نیاز است برای سفر به شهر رشت بدانید اطلاع از این مسئله است که با توجه به شرایط آب و هوایی رشت بهترین زمان سفر به رشت چه زمان است؟!

شهر شت از جمله بزرگترین شهرهایی است که در سواحل جنوبی دریای خزر قرار دارد و از آب و هوای معتدل و شبه مدیترانه‌ای برخوردار است.

تابستان های رشت شرجی و بسیار گرم است و زمستان های آن سرد و مرطوب. این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و هم‌جوار بودن آن با دریای خزر و رشته کوه‌های البرز موجب شده در دسته شهرهای ایران قرار گیرد که بالاترین آمار بارش باران را دارد.

بیشترین میزان بارش در رشت در پاییز و کم‌ترین میزان بارش در تابستان است. میانگین دمای هوای رشت ۹/۱۵ درجه سانتی‌گراد برآورد شده است.

آب و هوای رشت در فصل بهار

بهترین زمان سفر به رشت
رشت در فصل بهار

در فصل بهار، هوای رشت معتدل و مرطوب است. در این فصل، دمای هوا در حدود ۱۵-۲۰ درجه سانتی‌گراد است. هوا در این فصل بیشتر ابری است و بارندگی‌ها نیز بسیار شایع هستند. این بارش‌ها باعث رشد گیاهان و افزایش سطح سبزه‌ها در منطقه می‌شود.

آب و هوای رشت در فصل تابستان

سفر از تهران به رشت
رشت در فصل تابستان

دمای هوا در این فصل حدود ۲۵-۳۰ درجه سانتی‌گراد است. این فصل نیز دارای بارش‌های فراوان است و همچنین رطوبت هوا بسیار بالاست. تابستان های رشت بسیار شرجی می باشد.

آب و هوای رشت در فصل پاییز

راهنمای سفر به رشت
پاییز در رشت چگونه است؟

در این فصل سال، هوای رشت معتدل و خنک است. دمای هوا در این فصل حدود ۱۵-۲۰ درجه سانتی‌گراد است. بارندگی‌ها در این فصل نیز بسیار شایع هستند و در برخی روزها هوا ابری است.

آب و هوای رشت در فصل زمستان

راهنمای سفر یک روزه به رشت
رشت در فصل زمستان

دمای هوا در این فصل حدود ۵-۱۰ درجه سانتی‌گراد است. بارش برف در این فصل نیز بسیار شایع است و منظره‌ای زیبا را به وجود می‌آورد. روزهای آفتابی در این فصل نیز بسیار کم هستند و بیشتر روزها هوا ابری است.

بهترین فصل سفر به رشت

راهنمای سفر به رشت
مناسبترین فصل برای سفر به رشت

با توجه به اطلاعات بالا متوجه شدیم که رشت در تابستان دارای آب و هوای شرجی با دمای 37 درجه سانتیگراد می باشد بنابراین نمی توان فصل مناسبی برای سفر به رشت باشد مخصوصا برای آن دسته از افرادی که طاقت گرمای شدید را ندارند. در زمستان هم دمای هوا تا منفی ۵ درجه کاهش می‌یابد.

بنابراین، بهترین زمان سفر به رشت از نظر آب و هوا، اوایل بهار (اردیبهشت) تا اواخر آن و اوایل پاییز است.

چگونه به رشت سفر کنیم؟

راهنمای سفر به شهر رشت
انتخاب بهترین مسیر برای سفر به رشت

در این بخش از راهنمای سفر به شهر رشت می خواهیم شما را با مسیرهایی که می توانید برای سفر از تهران به رشت انتخاب کنید بیشتر آشنا کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

سفر به رشت با هواپیما

سفر از تهران به رشت
هزینه سفر به رشت با هواپیما

از جمله راه های سفر از تهران به رشت، سفر با هواپیما می‌باشد که سریعترین و ایمن ترین روش مسافرت کردن می باشد. انتخاب این روش نسبت به سایر روش‌های برای مسافرت کمی گران قیمت می‌باشد.

سریعترین زمان پرواز در پرواز های مستقیم از مبدأ شهر تهران به مقصد شهر رشت 48دقیقه می‌باشد.

سفر به رشت با قطار

راهنمای سفر به شهر/ سفر به رشت با قطار
مزایای سفر به رشت با قطار

بعد از هواپیما، گزینه دیگری که می توانید برای سفر خود به رشت انتخاب کنید سفر به رشت با قطار می باشد که هزینه آن نسبت به هزینه سفر با هواپیما ارزانتر می باشد.

فاصله تهران تا رشت ۳۲۷ کیلومتر است. در حال حاضر دو قطار هر روز ساعت های ۷:۳۰ و ۸:۳۰ صبح از تهران به سمت رشت حرکت می کنند که هر دو متعلق به شرکت رجا هستند.

سفر به رشت با اتوبوس یا ماشین شخصی

بهترین زمان سفر به رشت
سفر به رشت با اتوبوس

بهترین، کم هزینه ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای سفر به رشت، سفر با اتوبوس یا اتومبیل شخصی می باشد. برای سفر به رشت با خودروی شخصی و از تهران، ۲ جاده پیش روی شما است. آزاد راه قزوین-رشت و جاده چالوس. با انتخاب مسیر اول ( آزادراه قزوین-رشت) از شهرهای مختلفی همچون: کرج، قزوین، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم باید عبور کنید تا به مقصد برسید.

برای رفتن به رشت از جاده چالوس باید اول وارد آزادراه تهران – شمال شوید که از ۲ مسیر اتوبان کرج و اتوبان همت قابل دسترسی است و بعد مسیر چالوس تا رشت را طی کنید. در این مسیر هم از شهرهای گچسر، مرزآباد، چالوس، سلمان شهر، تنکابن، رامسر، رودسر، لنگرود و لاهیجان عبور خواهید کرد تا به رشت برسید.

اقامت در رشت

راهنمای سفر به شهر رشت/ سفر به رشت با قطار
هزینه اقامت در رشت

شهر رشت در ایام مختلف سال از مسافران و گردشگران پر و خالی می‌گردد، به همین خاطر برای رفاه حال مسافرین برای هر بودجه‌ای هتل و اقامتگاه‌های متنوع وجود دارند.
هتل‌های لوکس رشت: هتل ۵ ستاره کادوس و هتل ۴ ستاره شبستان. هتل‌های ۳ ستاره ساحلی بهارستان، هتل پامچال و هتل آپارتمان صبوری.
مناسبترین هتل های رشت از لحاظ قیمت: هتل‌های ۲ ستاره هتل پارک، هتل اردیبهشت و هتل غدیر.

البته اگر دوست دارید در یک مکانی متفاوت در شهر رشت اقامت داشته باشید می توانید اقامتگاه های سنتی و بومگردی این شهر را برای اقامت در رشت انتخاب کنید.

هتل کادوس ⭐⭐⭐⭐⭐

هتل کادوس رشت
هتل کادوس رشت

این هتلی کی از بهترین و زيباترين هتل ۵ ستاره شهر رشت است. موقعیت مکانی بسیار خوبی که هتل کادوس رشت دارد باعث شده تا دسترسی بسیار خوبی به فرودگاه، اماكن تفريحی و تاريخی شهر رشت داشته باشد و این مسئله باعث شده تا این هتل پنج ستاره در میان مسافران محبویت زیادی پیدا کند.

  • آدرس: منظریه، هتل بزرگ کادوس
  • تلفن: 01333365070
  • وبسایت: kadus-hotel.ir

هتل شبستان ⭐⭐⭐⭐

هتل شبستان
هتل شبستان

از جمله بهترین هتل‌های 4 ستاره شهر رشت از نظر مسافران، هتل شبستان است که در سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز نموده است. این هتل چهار ستاره دسترسی آسانی به مراکز گردشگری شهر رشت از جمله موزه رشت، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، عمارت کلاه فرنگی، باغ قدیمی محتشم، مسجد چله خانه و پارک سبزه میدان دارد.

  • آدرس: رشت، فلکه گلسار، ابتدای خیابان بنت الهدی
  • تلفن: 01333110033

هتل پامچال رشت ⭐⭐⭐

هتل پامچال
هتل پامچال

اگر برای اقامت در شهر همیشه باران استان گیلان، یعنی شهر رشت به دنبال هتلی مناسب با کیفیت بالا می باشید پیشنهاد ما به شما هتل پامچال است که از جمله بهترین هتل های سه ستاره در این شهر به شمار می آید.

دسترسی بسیار خوبی که این هتل 3 ستاره به مرکز شهر  دارد و  همچنین فاصله نه چندان زیادی آن با اماکن تاریخی شهر رشت همچون بازار سنتی، موزه میراث روستایی گیلان و میدان تاریخی شهرداری رشت باعث شده که به عنوان بهترین هتل 3 ستاره شهر رشت معرفی شود.

  • آدرس: توشیبا، خیابان 15 خرداد
  • تلفن: 01333663822

رستوران های رشت

راهنمای سفر به رشت/ راهنمای سفر یک روزه به رشت
معرفی بهترین رستوران های رشت

در راهنمای سفر به رشت می خواهیم شما را با بهترین رستوران های این شهر که در آنجا هر نوع غذای محلی و غیر محلی را باکیفیت و طعم بینظیر می توانید میل کنید معرفی کنیم. به جرات می توان گفت: رشت بهشت کسانی است که دوست دارند طعم‌های جدید و منحصربه‌فرد انواع غذاها را امتحان کنند.

از جمله بهترین رستوران های رشت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

رستوران رازقی رشت

رستوران رزاقی
رستوران رزاقی

از جمله بهترین رستوران هایی که در سفر به شهر رشت می توانید برای صرف وعده های غذایی مختلف به آنجا مراجعه کنید رستوران رزاقی است. این رستوان در تمام ساعات روز آماده پذیرایی از میهمانان می باشد. منو غذایی رستوران رزاقی بسیار متنوع می باشد و از کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی هم برخوردار می باشند.

  • آدرس: گلسار، نبش کوچه ۱۲۳
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۶۰۰۰۰

رستوران شورکولی

رستوران شورکولی
رستوران شورکولی

این رستوران یکی دیگر از بهترین و مشهورترین رستوران‌های رشت است که با منوی متنوع غذاهای محلی و لذیذ از مسافران و گردشگران پذیرایی می کند.

رستوران شورکولی شهر زیبای رشت در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ در خانه‌ای محلی و ویلایی با حیاطی سرسبز راه اندازی شد. طراحی داخلی این رستوران بسیار خاص و زیبا می باشد و نظر هر مسافری که برای صرف غذا به این رستوران مراجعه می کند را به خود جلب می کند.

  • آدرس: رشت، گلسار، ابتدای بلوار توحید
  • شماره تماس: ۰۱۳۲۱۱۲۱۷۴۹

رستوران گیلان گراند

رستوران گیلان گراند
رستوران گیلان گراند

از دیگر رستوران های شیک و معروف شهر رشت می توان به رستوران گیلان گرند اشاره کرد که دارای فضایی مدرن و زیبا می باشد. منو غذایی این رستوران بسیار کامل است و با رفتن به این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی، غذاهای محلی و بین‌المللی  را نوش جان کنید.

در ضمن در رستوران گیلان گرند می توانید غذاهای محلی مانند ترشه‌تره، میرزاقاسمی، ترشه‌کباب و ماهی شور را امتحان کرده و از خوردن این همه غذای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

  • آدرس: رشت، گلسار، بلوار گیلان، نبش ۱۷۲.
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۴۰۶ و ۰۹۱۱۴۲۷۶۹۶۴

کباب مهدی

کبابی مهدی
کبابی مهدی

یکی از کبابی های معروف در شهر رشت، رستوران کباب مهدی است که به دلیل ویدئوهایی جذابی که از آشپزی‌های خود در اینستاگرام پخش کرده است شهرت بسیار زیادی به دست آورده است.

این رستوران از جمله رستوران های همیشه شلوغ شهر رشت است بنابراین، پیشنهاد می کنیم اگر در سفر به شهر رشت دوست دارید از غذاهای خوشمزه این رستوان نوش جان کنید حتما به موقع مراجعه کنید.

  • آدرس: رشت، خیابان نامجو، روبروی ورزشگاه عضدی
  • شماره تماس: ٠١٣٣٣٦١٩٧٦٥

خانه کنتاکی پلاس

خانه کنتاکی پلاس
خانه کنتاکی پلاس

در شهر رشت رستوران ها و فست فودهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود بهترین می باشند. از میان فست فودهای معروف شهر رشت می توان به معروفترین آنها یعنی خانه کنتاکی رشت اشاره کرد که در چهاراه گلسار واقع شده است.

کیفیت غذاهای این فست‌فود بسیار عالی است و از مواد اولیه مرغوب و روغن تازه در تهیه غذاها استفاده می‌شود. پیشنهاد ما این است که در این فست فودی معروف حتما سالاد مخصوص سرآشپز و پیتزای مخصوص را امتحان کنید زیرا که طعم بسیار فوق العاده و بی نظیری دارند.

  • آدرس: چهارراه گلسار، جنب فرمانداری
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۲۱۲۸۳۶۸

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به رشت

راهنمای سفر به شهر رشت/ سفر از تهران به رشت
جاذبه های دیدنی رشت

در ادامه راهنمای سفر به رشت شما را با دیدنی های این شهر آشنا خواهیم کرد. شهر رشت تنها دارای جاذبه‌های طبیعی و چشم اندازهای زیبا نمی‌باشد بلکه جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بسیاری را می توانید با سفر به شهر رشت دیدن کنید. جاذبه‌های طبیعی رشت همچون پارک جنگلی سراوان، دریاچه سقالکسار و تالاب عینک فوق‌العاده زیبا هستند و برای گذراندن یک روز تعطیلی در دل طبیعت مناسب‌اند.

از جمله جاذبه‌های تاریخی رشت هم می توان به میدان شهرداری، خانه سردار جنگل، سبزه میدان، موزه رشت، خانه سمیعی، خانه ابریشمچی، خانه قدیری رشت، مسجد سفید، عمارت کلاه فرنگی، بقعه دانای علی، موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای لات، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، مسجد صفی و کلیسای مسروپ که بسیار زیبا و دیدنی هستند اشاره کرد.

مراکز تفریحی در راهنمای سفر به رشت

راهنمای سفر به شهر رشت
شهر بازی سرپوشیده رشت

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی رشت که در پاراگراف قبل به آن ها اشاره کرده ایم مراکز تفریحی متعددی هم در شهر رشت وجود دارند که می‌توانید یک روز خود را در سفر به رفتن این مراکز اختصاص دهید.

مراکز تفریحی رشت شامل مجموعه‌ای از انواع سرگرمی‌های جدید است که به شدت مورد استقبال افراد و به خصوص جوان‌تر قرار گرفته. این مراکز تفریحی عبارتند از: پینت بال جنگل سراوان، قصر بازی، سینما میرزا کوچک خان، پارک دانشجو، شهر شادی و باشگاه کارتینگ.

مراکز خرید و بازارهای رشت

راهنمای سفر به رشت/ سفر به رشت با قطار
معرفی مراکز خرید و بازارهای رشت

خرید از بازارهای رشت حس و حال عجیبی را به وجود می آورند. بوی خوش سبزی های تازه محلی و انواع ترشی ها، بوی ماهی تازه دریای خزر، صدای آواز فروشندگان برای جذب مشتری.

علاوه بر بازارهای سنتی رشت، این شهر دارای پاساژ های متنوع زیادی می‌باشد که همیشه حرفی برای گفتن دارند. با سفر از تهران به رشت و گشت و گذار در این مراکز خرید و بازارها می توانید کالاهایی باکیفیت از برندهای مشهور را خریداری کنید.

آنچه در این بخش از راهنمای سفر به شهر رشت می‌خوانید، فهرستی جامع و کامل از بازارها و مراکز خرید رشت است.

بازار بزرگ رشت

  • آدرس: میدان شهرداری، خیابان امام
  • ساعت فعالیت: هفت صبح تا ۲۳

برج گلسار

  • آدرس: گلسار، بلوار توحید، ضلع جنوب غربی میدان غزنوی
  • ساعت فعالیت: ۹  صبح تا ۲۳

مرکز خرید گلسار

  • آدرس: بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۰۸
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت ۶ تا ۲۱

پاساژ نور

  • آدرس: بلوار لاکانی، علم الهدی

پاساژ پله‌برقی

  • آدرس: میدان شهرداری، خیابان شریعتی، خیابان شیک
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳

مرکز خرید منظریه

  • آدرس: بلوار منظریه، حد فاصل بلوار امام تا بلوار نامجو

هپی لند رشت

  • آدرس: ضلع غربی سبزه میدان، بین بانک دی و بانک رفاه
  • ساعت فعالیت: ۹:۳۰ تا ۲۲

سوغات رشت

راهنمای سفر یک روزه به رشت
معرفی سوغات رشت

یکی از مفرح‌ترین کارهایی که بیشتر گردشگران در طول سفر از تهران به رشت انجام می دهند و از مهیج ترین بخش‌های سفر نیز به شمار می آید گشت و گذار در بازارهای محلی برای خرید سوغات می باشد. خوشبختانه در شهر رشت برای خرید سوغات دستان کاملا باز است هم می‌توانید مجموعه ای از خوراکی های خوشمزه را به عنوان سوغات تهیه کنید هم می توانید از صنایع دستی این شهر برای سوغات انتخاب کنید.

سوغاتی های خوراکی رشت عبارتند از:

  • کلوچه
  • مربای بالنگ
  • رشته خوشکار
  • زیتون
  • رب انار
  • پنیر سیاه‌مزگی
  • نان تمیجان
  • کوکی رشتی
  • درار ( نمک سبز)
  • ماهی سفید
  • ماهی دودی

سوغات صنایع دستی رشت:

  • حصیر بافی
  • چموش دوزی
  • صندوق بولاکی
  • گمج
  • کولوشی جارو و بامبو بافی

غذاهای محلی رشت

راهنمای سفر به رشت/ بهترین زمان سفر به رشت
خوشمزه ترین غذاهای محلی رشت

اگر تا به جال سفری به شمال ایران و شهر رشت داشته باشید به خوبی این موضوع را می دانید که مردم رشت به غذا اهمیت بسیار زیادی می دهند. این شهر از آن دسته شهرهای شمالی می باشد که بیشتر گردشگران برای شکم گردی و امتحان غذاهای خوشمزه این شهر آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

فرهنگ غذایی غنی و تنوع بسیار بالای غذاها در رشت، باعث شده تعداد غذاهای محلی این شهر بسیار زیاد باشد. بیشتر از این در راهنمای سفر به شهر رشت شما را منتظر نمی گذاریم و به سراغ لیست بهترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی شهر باران می رویم.
  • کباب ترش
  • جوجه ترش
  • کته کباب
  • باقلا قاتق
  • سیر قلیه
  • غوره مسما
  • باقلا پلوسر یا سس پیله
  • میرزا قاسمی
  • ترش تره
  • واویشکا
  • کال کباب
  • کویی تره
  • فسنجان رشتی
  • شامی گیلانی
  • سیراویج یا سیرابیج
  • کوکو مرغ گیلانی یا چغرتمه
  • چوواش تره
  • اشپل کوکو

راهنمای سفر به رشت برای آشنایی با آداب و رسوم

راهنمای سفر به شهر رشت/ بهترین زمان سفر به رشت
فرهنگ و رسوم مردم رشت

در شهر رشت نیز همچون سایر شهرهای ایران عزیز آداب و رسوم خاصی جریان دارد. برخی از این آداب و رسوم مشابه با سایر آداب و رسوم مردم سراسر ایران می باشد و برخی دیگر مختص به خود رشت است.

یکی از این رسوم ها، مراسم گیشه بری یعنی بردن عروس به خانه داماد می‌باشد. اجرای این مراسم همراه با صدای نقاره و ترانه‌خوانی است.

در این مراسم ترانه هایی خوانده می شود و فضای دل‌نگرانی تازه‌عروس را تداعی می‌کند که دوران دختری و زندگی در خانه‌ی پدری تمام‌شده است و زندگی جدیدی آغاز می‌شود که در طول این مراسم همه برای عروس آرزوی خوشبختی می‌کنند.

برخی از مناطق این رسم را هم دارند که در خانه پدر عروس نهالی را در می آورند و آن را در خانه جدید عروس و داماد مجدد می کارند یا اینکه در برخی مناطق دیگر مادر عروس پای مرغ و خروسی را که از مادر داماد گرفته است با ابریشم‌های رنگی به هم می‌بندد و این مرغ و خروس را همراه عروس به خانه‌ی داماد می‌فرستند.

مراکز درمانی رشت

راهنمای سفر یک روزه به رشت
بیمارستان پارس رشت

در این بخش از راهنمای سفر یک روزه به رشت، اسامی مراکز درمانی و بیمارستان های رشت را در اختیارتان قرار داده ایم.

بیمارستان نیروی دریایی ولیعصر عج

آدرس: رشت، پل عراق . خیابان پاسداران
شماره تماس: 01333335335

بیمارستان امیرالمومنین

آدرس: رشت، خیابان امام خمینی ( ره ، میدان دکتر حشمت ، خیابان 17 شهریور
شماره تماس: 01333238306

بیمارستان قائم رشت

آدرس: رشت ، بلوار شهید افتخاری
شماره تماس: 01333565018

کلینیک شبانه روزی امام سجاد

آدرس:  رشت ، نامجو ، نرسیده به ورزشگاه شهید عضدی
شماره تماس: 01333182936

کلینیک شبانه روزی امام رضا

آدرس:  رشت ، امین ضرب ، جنب منطقه نظامی ، روبروی بوستان ملت
شماره تماس: 01333728115

داروخانه شبانه روزی گلسار

آدرس: رشت، گلسار – ابتدای خیابان نواب
شماره تماس: 01333115020

شماره تلفن های ضروری در راهنمای رشت

لیست شماره تماس های ضروری در شهر رشت به شرح زیر می باشد.

کد استان گیلان: 013

آتش نشانی: 125

اطلاعات راه ها: 141

اطلاعات پرواز: 199

پلیس: 110

راهنمایی ورانندگی: 197

فرودگاه رشت : 24444

سوالات متداول راهنمای سفر به رشت

دیدنی های شهر رشت کجا است؟

از دریاچه سراوان و تالاب عینکی گرفته تا بناهای تاریخی مانند بازار بزرگ، مسجد صفی و خانه ابریشمی.

فصل مناسب برای سفر به رشت چه فصلی است؟

فصل بهار و اول پاییز (مهر و آبان) بهترین زمان سفر به رشت است.

مدت زمان سفر هوایی از تهران به رشت چند ساعت است؟

مسافت هوایی از تهران به رشت ۲۴۰ کیلومتر حدودا 50 دقیقه می باشد.

سخن پایانی

یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری در شمال ایران، شهر رشت است که در تمام ایام سال مملو از مسافر و گردشگر می باشد. این شهر برای تفریح و گردش محبوبیت بسیار زیادی در میان توریست های داخلی و خارجی بدست آورده است. تا جایی که اغلب افرادی که به این شهر همیشه بارانی سفر می‌کنند جذب غذاهای خوشمزه و محلی شهر رشت شده اند و اصلی ترین دلیل آنها برای سفر به رشت، رفتن به بهترین رستوران های رشد و میل کردن غذاهای محلی می باشد.

رشت دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد و از جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار زیادی برخوردار است. با سفر به شهر رشت و دیدن جاذبه های زیبای این شهر از خرید سوغات برای دوستان و اقوام غافل نشوید. این شهر سر سبز شمالی دارای سوغاتی های بسیار متنوع از خوراکی های خوشمزه گرفته تا صنایع دستی بسیار زیبا می باشد.

به نظر جذاب ترین قسمت سفر به شهر رشت کدام قسمت است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402