Threads که توسط Meta توسعه یافته و به حساب اینستاگرام شما پیوند داده شده است، یکی از رقبای توییتر است. اما تفاوت Threads با توییتر در چیست؟ در این مقاله مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر را خواهید خواند.
شبکه اجتماعی تردز توسط متا، همان شرکت پشت فیسبوک و اینستاگرام توسعه داده شد و مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، مدعی شد که پنج میلیون نفر در چهار ساعت پس از راهاندازی آن در روز پنجشنبه، ثبتنام کردهاند. اما تردز در مقایسه با توییتر چه چیزی را ارائه میدهد؟ ما قصد داریم برخی از تفاوت های بین تردز و توییتر را بررسی کنیم تا ببینیم آیا واقعاً ارزش تبلیغات را دارد یا خیر. با پلازا همراه باشید.
فهرست مطالب:
جدول مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر
تردز | توییتر |
---|---|
نیاز به اکانت اینستاگرام دارد. | به ایمیل یا شماره تلفن نیاز دارد. |
از دسکتاپ قابل دسترسی نیست. | با مرورگر دسکتاپ قابل دسترسی است. |
دایرکت یا پیام رسان مستقیم ندارد. | دایرکت یا پیام رسان مستقیم دارد. |
از گیف پشتیبانی نمیکند. | از گیف پشتیبانی میکند. |
هر پست میتواند حداکثر 500 کاراکتر داشته باشد. | هر توییت میتواند حداکثر 280 کاراکتر داشته باشد. |
تبلیغ ندارد. | تبلیغ دارد. |
ویژگی Trending ندارد. | ویژگی Trending دارد. |
مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر
اینستاگرام تردز بهتر است یا توییتر؟ در اینجا قصد مقایسه این دو اپلیکیشن را داریم. با همراه باشید تا به این سوال و مقایسه امکانات توییتر و تردز پاسخ دهیم.
1. Threads به یک حساب کاربری اینستاگرام نیاز دارد
Threads یک برنامه متا است. این شرکت همچنین مسئول میزبانی از برنامههایی از جمله فیس بوک، مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ است. برای ثبت نام در Threads باید از قبل یک حساب کاربری اینستاگرام داشته باشید، با گزینه ای که میتوانید اطلاعات مهمی مانند احراز هویت، بیوگرافی و دوستان خود را از اینستاگرام به Threads وارد کنید.
توییتر برای ثبت نام فقط به آدرس ایمیل یا شماره تلفن نیاز دارد و ذاتاً به دیگر پلتفرمهای رسانه اجتماعی مرتبط نیست.
2. مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر: Threads برنامه دسکتاپ ندارد
Threads در حال حاضر تنها به عنوان یک برنامه در دستگاههای Android و iOS در دسترس است، به این معنی که فقط میتوانید در گوشیهای هوشمند و تبلتهایی مانند گوشیهای هوشمند به آن دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که شما نمیتوانید از Threads در رایانههای شخصی رومیزی و لپتاپها استفاده کنید، که اگر این روش اصلی شما در استفاده از رسانههای اجتماعی باشد، ممکن است مشکل بزرگی باشد.
توییتر این محدودیت را ندارد، هم به عنوان یک برنامه (در اندروید و iOS) و هم از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است، بنابراین همچنان میتوانید در مک و رایانه شخصی وارد پلتفرم شوید.
3. Threads از GIF یا پیام های مستقیم پشتیبانی نمی کند
Threads در هنگام راهاندازی بسیاری از ویژگیهای اساسی را ندارد. این شامل عدم وجود دایرکت یا ارسال پیام مستقیم است، به این معنی که شما نمیتوانید به طور خصوصی با سایر کاربران صحبت کنید. تصور میکنیم متا روی این ویژگی کار خواهد کرد، زیرا در اینستاگرام در دسترس است.
Threads همچنین هنگام ایجاد یک پست جدید از GIF پشتیبانی نمیکند. در حال حاضر، فقط میتوانید از متن، تصویر و ویدیو در پستها استفاده کنید. باز هم، ما انتظار داریم که تا زمانی که متا این ویژگی را به پلتفرم جدید اضافه کند، زمان باقی است، اما نشان میدهد که این سرویس فاقد قابلیتهای زیادی است که از سوی توییتر ارائه میشود و این فرق اینستاگرام تردز با توییتر است.
4. مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر: تردز تعداد کلمات بیشتری دارد
متا تایید کرد که تعداد کاراکتر در پستهای Threads حداکثر 500 کاراکتر خواهد بود. در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا کاربران تأیید شده به محدودیت کاراکتر بالاتری دسترسی خواهند داشت یا خیر، اما میدانیم که کاربران تأیید شده اینستاگرام به طور خودکار در Threads نیز تأیید شده اند.
توییتر اخیراً با سرویس اشتراکی خود جنجال به راه انداخته است و کاربران را ملزم به پرداخت هزینه ماهانه برای دریافت تیک آبی میکند. کاربران تایید نشده در توییتر میتوانند حداکثر 280 کاراکتر پست کنند، در حالی که حسابهای تایید شده می توانند حداکثر 25000 کاراکتر در هر پست داشته باشند.
5. Threads بدون تبلیغات است
یکی از تفاوت های Threads با توییتر در تبلیغات است. از آنجایی که این پلتفرم هنوز در مراحل ابتدایی خود است، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که برای مدت طولانی به همین شکل باقی بماند. متا اعلام کرده است که تبلیغات ممکن است در مرحلهای روی پلتفرم ظاهر شوند که با تبلیغات نمایش داده شده در برنامههایی مانند فیسبوک و اینستاگرام مطابقت دارد.
توییتر تبلیغاتی را در پلتفرم خود در قالبهای مختلف ارائه میکند. تبلیغات در توییتر با نماد «Promoted» ظاهر میشوند. حتی کاربرانی که تایید شدهاند، تبلیغات را در توییتر مشاهده میکنند و آن را به بخشی حیاتی از پلتفرم تبدیل میکنند.
6. توییتر دارای ویژگی Trending است
Threads در حال حاضر یک برنامه کاملاً ساده است و هیچ راهی برای دیدن موضوعات یا کاربران پرطرفدار ندارد. هنگامی که ثبت نام می کنید، با تجربه اسکرول استاندارد در اکثر برنامههای رسانههای اجتماعی و همچنین نوار جستجو مواجه میشوید.
توییتر به دلیل ویژگی Trending خود که موضوعات محبوب را در منطقه شما و در سراسر جهان نمایش میدهد، به خوبی شناخته شده است. یافتن کاربران جدید به لطف این ویژگی بسیار آسان شده است، اما انتظار میرود که Threads برنامه خود را در طول زمان اصلاح کند تا جستجوی موضوعات و کاربران جدید را آسان تر کند. این نیز یک تفاوت Threads با توییتر است که دیدید.
سخن پایانی
اگرچه، توییتر و Threads روی کاغذ یکسان به نظر میرسند، اما آنها برای یک کاربر یک تجربه کاملاً متفاوت هستند. با این حال، همچنین بسیار مشهود است که Threads یک برنامه در حال پیشرفت است. نظر شما در مورد این دو برنامه چیست؟ شما کدام یک از آنها را ترجیح میدهید؟ دیدگاههای خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا بهاشتراک بگذارید.