Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

کاملترین راهنمای سفر به بابلسر | صفر تا صد سفر به شهر بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی دیگر از شهرهای شمالی ایران که در استان مازندران واقع شده است شهر بابلسر است که قصد داریم امروز در راهنمای سفر به بابلسر کمی در رابطه با این شهر و جاذبه‌های دیدنی آن برای گردشگری با شما صحبت کنیم. شهر شمالی و زیبای بابلسر بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار گرفته و از نظر جغرافیایی بابلسر در ۲۰ کیلومتری شهر بابل و کنار دریای خزر است. شهرت و محبوبیتی که این شهر شمالی به دست آورده است به خاطر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی آن نیست بلکه به خاطر امکانات رفاهی و اقامتی بسیار خوبی است که در این شهر وجود دارد تا گردشگران با اقامت در بابلسر احساس آسایش و راحتی کنند.

بابلسر از جمله شهرهای زیبای استان مازندران است که به خاطر تفریح و گردش قدمت بسیار بالایی دارد در این مطلب به معرفی جاذبه‌های دیدنی این شهر، سوغات بابلسر و غذاهای محلی آن اشاره خواهیم کرد. مرکز شهرستان بابلسر خود بابلسر است در میان رشته کوه البرز و حاشیه دریای خزر قرار گرفته و رودی به نام بابلرود از میان آن عبور کرده و آن را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است.

این شهر شمالی با فریدون کنار در غرب و با شهر بابل در جنوب همسایه است. فاصله شهر بابلسر تا تهران حدوداً ۴ ساعت می‌باشد. اگر تصمیم دارید که سفری یک روزه و یا چند روزه به شهر زیبای بابلسر داشته باشد نیاز است بدانید که شرایط آب و هوای این شهر به چه صورت است، بهترین زمان سفر به بابلسر و از همه مهمتر اینکه وسایل مورد نیاز برای سفر به بابلسر چه وسایلی هستند که شما به آن ها در طول سفر نیاز خواهید داشت.
با راهنمای سفر یک روزه به بابلسر ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

راهنمای سفر به شهر بابلسر

بابلسر یکی از شهرهای شمالی ایران است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر با داشتن آب و هوایی معتدل و زیبایی‌های طبیعی فراوان، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران است. این شهر شمالی سرسبز و با طراوت دارای چشم اندازهای فوق العاده‌ای می‌باشد. اگر قصد سفر به بابلسر را دارید حتماً لیست مراکز اقامتی بابلسر را از قبل برای خودتان تهیه کنید.

بابلسر ابتدا در شرق رودخانه بابلرود به صورت آبادی شکل گرفت در واقع قدمت این شهر به ۹۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در سال ۱۳۱۰ زمانی که نام  بار فروش به بابل تغییر یافت نام قدیمی این شهر نیز از مشهد سر به بابلسر تغییر پیدا کرد بعد از آن خیابان‌ها و ساختمان‌های بابلسر شکل جدیدی به خود گرفتند و شهر را به یک شهر توسعه یافته تبدیل کردند. بابلسر از حدود ۱۰۰ سال پیش یک بندر تجاری مطرح بود و از سال ۱۳۶۰ به سمت غرب توسعه پیدا کرد.

این شهر شمالی که در گذشته بخش شمالی شهرستان بابل به حساب می‌آمد به مرور زمان و بنا به تصمیمات حکومتی به یک بخش جدا تبدیل شد. امروزه بابلسر خود دارای بخش‌های مختلفی همچون روستاهای اجاک سر، ارمیچ کلا، ازن آباد، اسفندیار محله، افراتخت، اوکسر، ایسی کلا، بابل پشت و بالا احمد کلا می باشد.

آب و هوای بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ بهترین زمان سفر به بابلسر
شرایط آب و هوایی بابلسر

با توجه به این نکته که بابلسر یک شهر ساحلی است طبیعی است که همچون سایر شهرهای شمالی دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی باشد بدون شک تابستان‌های بسیار شرجی دارد.

در این بخش از راهنمای سفر یک روزه به بابلسر می خواهیم به شما دوستانی که علاقه مند هستید که به این شهر سر سبز شمالی سفری داشته باشید بگوییم که بهترین زمان سفر به بابلسر کدام یک از چهار فصل سال می باشد.

آب و هوای بابلسر در فصل بهار

راهنمای سفر به بابلسر/ مناطق ییلاقی بابلسر
بابلسر در فصل بهار

در فصل بهار، آب و هوای بابلسر معمولاً خنک و معتدل است. دمای هوا در این فصل معمولاً بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. اغلب روزها آفتابی و خنک و شب‌ها خنک و مطبوع است.این فصل همچنین با بارش‌های بارانی و رطوبت بالا همراه است که باعث شکوفه‌بازی و رشد گیاهان می‌شود.

آب و هوای بابلسر در فصل تابستان

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ سفر از تهران به بابلسر
تابستان بابلسر چگونه است؟

در تابستان، آب و هوای بابلسر معمولاً گرم و خشک است. در این فصل، دمای هوا معمولاً بین 25-35 درجه سانتیگراد قرار دارد. همچنین، در تابستان، بادهای خنک و خشکی نیز می وزد که به کاهش حرارت دما کمک می‌کند.

به علاوه، شهر بابلسر به خاطر اینکه در نزدیکی دریای خزر قرار دارد می‌تواند تاثیر مثبتی بر آب و هوای منطقه بگذارد. با این حال، همانطور که در همه شهرهای شمالی شاهد هستید ممکن است روزهایی با دمای بالاتر و هوای گرم‌تر نیز مواجه شوید.

آب و هوای بابلسر در فصل پاییز

راهنمای سفر به بابلسر/ بهترین ساحل بابلسر
بابلسر در فصل پاییز

در فصل پاییز، آب و هوای بابلسر نیز خنک و معتدل است اما با تغییرات قابل توجهی در دما مواجه است. در ابتدای فصل پاییز، هوا هنوز بهاری است و معمولاً بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است. اما در طول فصل پاییز، دما کاهش می‌یابد و به تدریج سردتر می‌شود. در این فصل  بارش‌های بارانی رخ می‌دهد و رطوبت هوا بالاست.

آب و هوای بابلسر در فصل زمستان

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ روستاهای گردشگری بابلسر
زمستان بابلسر

آب و هوای بابلسر در زمستان سرد و مرطوب است. دمای هوا در این فصل معمولاً بین 5 تا 15 درجه سانتیگراد است و ممکن است در برخی روزها به زیر صفر درجه سانتیگراد هم برسد.

بارش‌های باران و برف در این فصل رخ می‌دهد و رطوبت هوا بالاست. زمستان بابلسر همچنین با بادهای شدید و طوفانی همراه است.

بهترین فصل سفر به بابلسر

راهنمای سفر به بابلسر/ راهنمای سفر به بابلسر با ماشین شخصی
فصل سفر به بابلسر

بابلسر در فصول بهار، پاییز و زمستان تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد و هر فصل خود را با ویژگی‌های خاصی به نمایش می‌گذارد. بنابراین، برای سفر از تهران به بابلسر نیاز است تا بدانید که بهترین زمان سفر به بابلسر چه زمانی می باشد؟!

فصل بهار در بابلسر به عنوان یک فصل زیبا و شاداب شناخته می‌شود. در این فصل، طبیعت به زندگی می‌آید و درختان و گیاهان شروع به شکوفه‌بازی می‌کنند.

هوا در این فصل خنک و معتدل است و دماها معمولاً بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. روزها آفتابی و خنک و شب‌ها خنک و مطبوع است. بارش‌های بارانی در این فصل رخ می‌دهد و باعث رشد گیاهان می‌شود. فصل بهار فرصتی مناسب برای بازدید از باغ‌ها و پارک‌های زیبای بابلسر و روستاهای گردشگری بابلسر است و گردشگران می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی این شهر لذت ببرند.

پاییز نیز در بابلسر با طبیعت خیره‌کننده خود حرفی برای گفتن دارد. در ابتدای این فصل، هنوز هوا بهاری است اما به مرور زمان، دما کاهش می‌یابد و به تدریج سردتر می‌شود. در این فصل، رنگارنگ شدن برگ‌های درختان و تغییرات زیبای طبیعت، بابلسر را به یک مقصد جذاب برای علاقه‌مندان به مناظر طبیعی تبدیل می‌کند.

با تمام این اوصاف می توان گفت: آب و هوای بابلسر معتدل و مرطوب با تابستان های شرجی و گرم و زمستان های سرد و پربارش می باشد. از این رو مناسبترین و بهترین زمان برای سفر به بابلسر دو فصل بهار و پاییز می باشد.

چگونه به بابلسر سفر کنیم؟

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ مراکز اقامتی بابلسر
بهترین وسیله حمل و نقل برای سفر به بابلسر

سفر به بابلسر، با استفاده از راه‌های مختلف امکان‌پذیر است. در راهنمای سفر به بابلسر، چندین روش سفر به این شهر شمالی از جمله سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی را مورد بررسی قرار داده و درباره هر یک از این راه ها اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان عزیزی که می خواهید سفر از تهران به بابلسر را با خیالی آسوده انجام دهید قرار داده ایم.

سفر به بابلسر با هواپیما

راهنمای سفر به بابلسر/ وسایل مورد نیاز برای سفر به بابلسر
پرواز هوایی بابلسر

بابلسر دارای فرودگاه بین‌المللی است که از طریق پروازهای داخلی و بین‌المللی قابل دسترس است. شما می‌توانید از فرودگاه‌های بزرگ تهران به بابلسر پرواز کنید. این روش سفر سریعترین و راحت‌ترین روش است و بسته به شهر مبدأ پرواز، زمان سفر ممکن است متغیر باشد.

سفر به بابلسر با قطار (مسیرهای ریلی)

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ سفر از تهران به بابلسر
هزینه سفر به بابلسر با قطار

برای سفر به بابلسر با قطار باید بگوییم که خوشبختانه این شهر شمالی دارای یک ایستگاه قطار است که با قطارهای داخلی و بین‌المللی قابل دسترسی است.

بنابراین اگر تصمیم دارید که در هزینه سفر خود صرفه جویی کرده و یا از پروازهای هوایی وحشت دارید می توانید با استفاده از قطار، از مناطق مختلف کشور به بابلسر سفر کنید. زمان سفر با قطار بسته به مسیر و فاصله میان شهرها متغیر است.

سفر به بابلسر با اتوبوس یا ماشین شخصی (مسیرهای زمینی)

راهنمای سفر به بابلسر/ راهنمای سفر به بابلسر با ماشین شخصی
مزایای سفر به بابلسر با اتوبوس یا ماشین شخصی

اتوبوس‌های مسافرتی زیادی وجود دارند که به این شهر سفر می کنند. شما می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس شهرهای مختلف برای سفر به این شهر بلیط تهیه کنید. این روش سفر از نظر هزینه نسبتاً اقتصادی است و در صورت عدم دسترسی به سایر راه‌های حمل و نقل، یک گزینه مناسب است.

در صورتی که تمایل دارید با خودروهای شخصی خود به بابلسر سفر کنید باید در راهنمای سفر به بابلسر به این مسئله اشاره کنیم که، مسیرهای اصلی که به بابلسر منتهی می‌شوند عبارتند از: جاده شمالی تهران-مازندران، جاده آمل-بابلسر و جاده قائمشهر-بابلسر.

با انتخاب این روش برای سفر خود، می‌توانید به آسانی به مقصد خود برسید و همچنین در طول مسیر از چشم‌اندازهای زیبای استان مازندران لذت ببرید.

اقامت در بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ روستاهای گردشگری بابلسر
بهترین اقامت در بابلسر

برای سفر به بابلسر آیا فکر اقامت خود را کرده اید؟ می خواهید در روستاهای گردشگری بابلسر اقامت داشته باشید یا ترجیح می دهید به مناطق ییلاقی بابلسر بروید.

بابلسر هم از جمله شهرهای شمالی ایران است که هر ساله میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیار زیادی می باشد از این رو با احداث هتل ها، ویلاهای زیبا، هتل آپارتمان و حتی اقامتگاه های سنتی سعی کرده است تا یک محل اقامت مناسب و راحت را برای مسافران خود فراهم آورد.

برای داشتن اقامتی راحت و آسوده در شهر بابلسر و انتخاب بهترین مراکز اقامتی بابلسر باید به موارد متعدد زیادی همچون هزینه اقامتگاه ها و دسترسی آسان و راحت آن ها به مراکز خرید، مراکز تفریحی و جاهای دیدنی بابلسر توجه زیادی داشته باشید.

در راهنمای سفر به شهر بابلسر برای اینکه شما را از استرس یافتن مکانی مناسب برای اقامتتان در بابلسر رها کنیم در ادامه به چند مورد از بهترین اقامتگاه های این شهر اشاره کرده ایم.

مجتمع توریستی تفریحی میزبان

مجتمع توریستی تفریحی میزبان

یکی از بهترین هتل‌های شهر بابلسر برای اقامت مجتمع توریستی تفریحی میزبان است که از جمله بهترین هتل‌ها 5 ستاره بابلسر به شمار می‌آید. این مرکز اقامتی از سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز  کرده است و دارای ۱۳ طبقه با ۱۶۶ واحد اقامتی و در مجموع ۲۴۸ تخت است. تنوع اتاق‌های این هتل بسیار بالا است و شامل: اتاق‌های پانوراما، کانکت، سوئیت های یک خوابه و دوخوابه لوکس و پرزیدنت است که برای هر سلیقه مناسب می‌باشد.

در مجتمع توریستی تفریحی میزبان شهر بابلسر هفت رستوران مختلف وجود دارد که با سرو غذاهای ایرانی، محلی و فرنگی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

هتل جهانگردی خزرشهر

هتل جهانگردی خزرشهر

این هتل یکی از بهترین هتل‌های 3 ستاره بابلسر است که جهت ارتقاء کیفیت و خدمات بهتر در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده است. هتل جهانگردی خزرشهر بابلسر دارای ۲۸ ویلا می‌باشد که به صورت تک واحدی در محوطه وسیع و سرسبز مجتمع بنا شده است و فاصله بسیار کمی تا ساحل دریای مازندران دارد.

  • آدرس: خزر شهر، کیلومتر ۶ جاده بابلسر به فریدونکنار
  • تلفن: 01125221713​​​​​​​

مجتمع ساحلی قناری

مجتمع قناری

اگر برای اقامت در بابلسر به دنبال مکانی خاص و متفاوت هستید، پیشنهاد ما به شما مجتمع ساحلی قناری است. این مرکز اقامتی وسعتی ۵/۲۵ هکتار  دارد و در کیلومتر ۱۳ جاده بابلسر به ساری احداث شده است.

  • آدرس: کیلومتر ۱۳ جاده بابلسر به ساری، جنب دانشگاه آزاد واحد جویبار، منطقه نمونه گردشگری ساحل قناری

رستوران های بابلسر

راهنمای سفر به بابلسر/ مراکز اقامتی بابلسر
بهترین رستوران های بابلسر

از بهترین رستوران هایی که در بابلسر وجود دارد می توانیم به رستوران بهار نارنج اشاره کنیم. در این رستوران می‌توانید غذاهایی باکیفیت عالی و حجم مناسب نوش جان کنید.

اگر هم دوست دارد که غذای خود را در یک محیطی متفاوت و خاص میل کنید، مثلا در نزدیکی ساحل که بتوانید علاوه بر غذا خوردن از دیدن چشم انداز فوق العاده دریا هم لذت ببرید پیشنهاد ما به شما کافه رستوران ماتیسا بابلسر می باشد در این رستوران غذاهای خوشمزه و باکیفیتی سرو می‌شود و بعضی روزها نیز موسیقی زنده اجرا می‌کنند.

اما، برای خوردن پیتزا و برگر خوشمزه و انواع غذاهای ایتالیایی هم پیشنهاد ما، رستوران ایتالیایی پیرو در بابلسر می باشد.

اکبر جوجه بابلسر

  • آدرس: بابلسر، بین پاسداران 34 و 36
  • تلفن: 01135289292

رستوران میزبان

  • آدرس:  بابلسر، خیابان امام خمینی، نبش خمینی ۶
  • تلفن: 0115234968

رستوران بهار نارنج

  • آدرس:  بابلسر، پاسداران

رستوران ایتالیایی پیرو

  • آدرس:  اتوبان درياكنار به سمت بابلسر
  • تلفن: 01135289998

جاهای دیدنی در سفر به بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ بهترین ساحل بابلسر
جاهای دیدنی بابلسر

یک نکته بسیار جالب در راهنمای سفر به بابلسر اینکه این شهر پیش از انقلاب ۵۷ یکی از مقاصد مهم گردشگران خارجی به حساب می‌آمده.

به همین خاطر است که بابلسر مراکز تفریحی و گردشگری متعددی دارد در ادامه به مهمترین جاهای دیدنی بابلسر که یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های شمالی ایران است اشاره خواهیم کرد.

منطقه ساحلی میرود

راهنمای سفر به بابلسر/ بهترین ساحل بابلسر
معرفی منطقه ساحلی میرود

بهترین ساحل بابلسر، ساحل میرود می باشد. این ساحل از زیباترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی‌های بابلسر می باشد. از همه مهمتر اینکه منطقه ساحلی میرود دارای مجتمع‌های اقامتی متعددی است که همین موضوع، اقامت گردشگران را در این منطقه بسیار آسان‌تر می‌کند.

این منطقه در فاصله ی دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر، واقع شده است که یک منطقه سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم اندازی زیبا و خیره کننده می باشد.

پل معلق فلزی بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ مناطق ییلاقی بابلسر
پل معلق فلزی از جاذبه های دیدنی بابلسر

این پل از جمله مشخصه های اصلی شهر بابلسر به حساب می آید که در سال ۱۳۱۳، پیش از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین آلمانی و سوئدی روی بابلرود ساخته شد.

طول این پل در حدود ۸۰ متر و عرض آن هشت متر و ارتفاع آن ۱۶ متر است.

مراکز تفریحی در سفر به بابلسر

راهنمای سفر به بابلسر/ بالن سواری در بابلسر
معرفی مراکز تفریحی بابلسر

بابلسر از جمله شهرهای زیبا در شمال کشور می باشد که امکانات تفریحی و گردشگری بسیار زیادی را برای مسافران خود تهیه کرده است. در این بخش می‌خواهیم کمی درباره مراکز تفریحی بابلسر برایتان صحبت کنیم.

در حقیقت باید بگوییم که با سفر به بابلسر علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، می‌توانید به تفریحات جذابی هم مشغول شوید و سفری فراموش‌نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

شهربازی آلپ

راهنمای سفر به شهر بابلسر

از بهترین مراکز تفریحی بابلسر می توان به شهربازی آلپ اشاره کرد که با مساحت 6000 متر مربع بزرگترین شهر بازی و مجموعه سرگرمی و رفاهی تفریحی در بابلسر می باشد و دارای فضای امن و مناسب برای تمام سنین است.

این مجموعه تفریحی یک مکان خوب و عالی برای تفریحات هیجانی شماست.

پارک شورا

راهنمای سفر به بابلسر
نمایی از پارک شورا بابلسر

در کنار بابلرود و محل ورود رود به دریا، پارک شورای بابلسر ساخته شده است.

قایق های موتوری هایی در کنار رود آماده هستند که ارائه دهنده تورهای قایق سواری روی رودخانه و یا دریا به گردگشران می باشند.

مراکز خرید و بازارهای بابلسر

راهنمای سفر به بابلسر/ راهنمای سفر یک روزه به بابلسر
لیست مراکز خرید و بازارهای بابلسر

یکی از تفریحات مسافرت خریدن کردن از مراکز و بازارهای سنتی و مدرن می باشد. شهر بابلسر به دلیل اینکه گردشگران زیادی دارد از مراکز خرید بسیاری برخوردار است. وقتی به شهر زیبایی همچون بابلسر سفر می‌کنیم و از جاذبه‌های طبیعی آن لذت می‌برید بد نیست چند ساعتی را هم به گشت و گذار در مراکز خرید و بازارهای زیبای این شهر اختصاص دهید.

از جمله به نام ترین و شناخته شده ترین مراکز خرید بابلسر عبارتند از:

مرکز خرید اکسین بابلسر

مرکز خرید اکسین بابلسر

بابلسر مراکز خرید بسیار خوب و مدرنی که مرکز خرید اکسین یکی از آنها می باشد. این مرکز خرید که در سال 1396 شروع به کار کرده است و تاکنون مورد استقبال مردم بومی و توریست های زیادی قرار گرفته است.

در این مرکز خرید شما می توانید هر کالایی که می خواهید را با قیمت بسیار ماسب تهیه کنید زیرا که تنوع کالاهای مرکز خرید اسکین بابلسر بسیار زیادی است.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، جاده بابلسر-فریدوکنار، روبروی خیابان ورودی کنار دریا

مرکز خرید اروپا

مرکز خرید اروپا

از بزرگ ترین مراکز خرید در بابلسر می توان به مرکز خرید اروپا اشاره کرد که در 6 طبقه و مساحتی 22 هزار متر مربعی ساخته شده است. مرکز خرید اروپا به خاطر معماری فوق العاده ای که دارد به عنوان یکی از مدرن‌ترین وزیباترین مراکز خرید بابلسر شناخته شده است.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان طالقانی

مجتمع تجاری پرشیا

مجتمع تجاری پرشیا

این مجتمع تجاری در مسیر فریدونکنار به بابلسر، در محدوده منطقه توریستی دریاکنار واقع شده است و  از جمله بهترین مراکز خرید بابلسر است که نمایندگی هایی از برندهای مختلف و غرفه‌هایی با انواع اجناس با کیفیت بالا و قیمت مناسب در آن فعالیت دارند

مجتمع تجاری پرشیا دحال حاضر دارای یک فاز است و فاز دوم آن در دست احداث می باشد.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، جاده بابلسر-فریدوکنار، روبروی خیابان ورودی کنار دریا

فروشگاه خانواده برتر

فروشگاه خانواده برتر

یکی از محبوب ترین فروشگاه ها در بین مردم بابلسر، فروشگاه خانواده برتر است. در این فروشگاه کیفیت اجناس، قیمت مناسب و تنوع کالا حرف اول را می‌زند و به همین دلیل است که در بیم مردم بابلسر و گردشگران بسیار محبوب شده است.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، روبروی خزر شهر شمالی، جنب درب دریاسر

مجتمع تجاری رویال مال

مجتمع تجاری رویال مال

از جمله خاصترین و بهترین مراکز خرید شهر بابلسر، مرکز خرید تجاری رویال مال است که با تعداد ۵۵۰ واحد تجاری دارای بخش‌های مختلفی همچون شهربازی، فودکورت، رستوران مجلل، کافه تریا مرکزی و پارکینگ ۱۰۰۰ واحدی نیز می‌باشد.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، روبروی شهرک دریا کنار

فروشگاه ایران کتان

فروشگاه ایران کتان

این مرکز خرید از بهترین شعب ایران کتان در مازندران و جاده بابلسر به فریدونکنار می باشد که در آنجا می‌توانید انواع و اقسام پوشاک، کفش و برخی اکسسوری ها با کیفیت خوب را تهیه کنید.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، کیلومتر ۴ جاده بابلسر-فریدون کنار، روبروی شهرک دریاکنار

بازار روز قدیم و جدید بابلسر

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان شهید رجایی، بین خیابان طالقانی ۵ و خیابان شهید رجایی

سوغات بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ روستاهای گردشگری بابلسر
معرفی سوغات بابلسر

بدون شک سفر کردن به شهرهای شمالی ایران بدون خرید سوغات چندان لذتی نخواهد داشت. بابلسر هم از آن دسته شهرهای شمالی است که وقتی به آنجا سفر می کنید امکان ندارد که دست خالی به شهر خودتان بازگردید.

برای تهیه و خرید سوغات از این شهر همچون سایر شهرهای مازندران می توانید خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل: انواع ترشیجات، کلوچه و شیرینی‌های سنتی، ماهی، میوه و سبزیجات، زیتون، برنج و … را به‌عنوان سوغاتی، برای خود و عزیزانتان بخرید.

غذاهای محلی بابلسر

راهنمای سفر به بابلسر/ مناطق ییلاقی بابلسر
لیست غذاهای محلی بابلسر

اغلب غذاهای شمالی در تمام شهرهای شمال ایران طبخ می‌شود و برخی از غذاها مختص یک منطقه و شهر است. در بابلسر هم یک سری غذاهای محلی خوشمزه وجود دارد که مختص به همین شهر شمالی می باشد. از جمله خوشمزه ترین غذاهای محلی بابلسر می توان به غذاهای زیر اشاره کرد.

  • مرغ شکم‌پر
  • ماهی شکم‌پر
  • کدو بره مازندرانی
  • خورشت ناردون
  • آش ترش
  • شامی بابلی
  • مالابیج
  • نازخاتون
  • باقلا وابیج
  • آغوز مسما

سفر به بابلسر برای آشنایی با آداب و رسوم

راهنمای سفر به شهر بابلسر/ بهترین زمان سفر به بابلسر
آداب و رسوم بابلسر

مردم بابلسر هم همچون سایر شهرهای مازندران از جمله رامسر در اواسط مرداد ماه، جشنی به نام نوروز دارند که با رسیدن اولین محصول برنج زودرس، پس از جمع آوری و برداشت، با همان برنج غذا درست می کنند و پایان کار را در خارج از روستا جشن می گیرند.

از دیگر آداب و رسوم بابلسر مراسم نوروز خوانی می باشد که برای برگزاری این مراسم نوروز خوانان معمولاً پانزده روز قبل از فرا رسیدن نوروز به روستاها می آیند و با خواندن ابیاتی در مدح ائمه از آوازهای محلی، مژده سال نو را به آنها می گویند.

مراکز درمانی بابلسر

راهنمای سفر به شهر بابلسر
آشنایی با مراکز درمانی بابلسر

در این بخش از مقاله مربوط به راهنمای سفر به بابلسر می خواهیم شما را با چند مورد مراکز از درمانی این شهر آشنا کنیم تا خدای نکرده درصورتیکه با اقامت در بابلسر برایتان مشکلی پیش آمده به راحتی به این مراکز دسترسی داشته باشید.

بیمارستان شهید رجایی بابلسر

آدرس: بابلسر، خ شریعتی

تلفن: 5231517

بیمارستان شفا بابلسر

آدرس: بابلسر، خ امام خمینی

تلفن: 5238040

سوالات متداول

بهترین تفریحات لاکچری کدامند؟

شنا، جت اسکی، قایق‌سواری، موتورسواری روی شن

جاذبه های دیدنی بابلسر در بهار کجاست؟

در فصل بهار، بابلسر دارای بهترین و مطبوع‌ترین هواست و تفریحات آبی و دریایی در این شهر، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

بهترین مناطق بابلسر کدامند؟

شهرک‌های ساحلی خزرشهر و دریاکنار و منطقه توریستی کرفون، جزو بهترین مناطق بابلسر هستند.

سخن پایانی

در مطلب فوق تحت عنوان راهنمای سفر به شهر بابلسر بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی بابلسر، سوغات، غذاهای محلی مراکز تفریحی و اقامتی را به شما معرفی کردیم. این شهر ساحلی با وجود آب‌وهوای مطبوع، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی مناسب و شهرک‌های ساحلی لوکس مثل خزرشهر، به یکی از محبوب‌ترین شهرهای مازندران برای سفر، تبدیل شده است.

اگر تا کنون به بابلسر سفر کرده اید ، به نظر شما کدام ساحل بابلسر برای اقامت مسافران مناسب تر است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402