آموزش اکتیو کردن آفیس؛ نحوه فعال سازی مایکروسافت آفیس در ویندوز

آموزش اكتيو كردن آفيس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از آنجایی‌که لایسنس نرم‌افزار آفیس همانند ویندوز، بایستی از مایکروسافت خریداری شود و ما در ایران این امکان را نداریم؛ در صورت دانلود و نصب آفیس، پس از مدتی غیرفعال خواهد شد. در این مقاله به بررسی موضوع آموزش اكتيو كردن آفيس خواهیم پرداخت و در ادامه نیز نحوه فعال سازی مایکروسافت آفیس را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا شما نیز نیازمند آموزش اکتیو کردن آفیس هستید؟ در رابطه با اکتیو کردن نرم افزار آفیس اطلاعات چندان زیادی ندارید؟ نمی‌دانید که از طریق چه روش‌هایی می‌توان به فعال سازی آفیس پرداخت؟

اگر شما نیز جز افرادی هستید که از کامیپوتر استفاده می‌کنید مطمعنا تا به حال نام مجموعه آفیس را شنیده‌اید، یا از نرم افزا‌رهای این مجموعه استفاده کرده‌‌اید. نرم افزار آفیس، جز برترین و مشهورتربن نرم افزارهای دنیا به شمار می‌آید که کاربرد بسیار گسترده‌‌ای را نیز به خود اختصاص داده است. به طوری اکثر کاربران به صورت گسترده از این مجموعه استفاده می‌کنند. نرم افزار آفیس دارای یک محدوده زمانی خاص است که پس از اتمام این محدودیت زمانی بایستی آن را فعال سازی کنید. به طور معمول محدودیت زمانی آفیس معادل ۳۰ روز است و پس از اتمام آن باید به فعال سازی نرم افزار بپردازید.

فهرست مطالب

آفیس چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درمورد آموزش اكتيو كردن آفيس صحبت کنبم در ابتدا لازم است که بدانیم آفیس چیست و چه کاربردی دارد؟ مجموعه آفیس جز برترین محصولات شرکت مایکروسافت است که از محبوبیت زیادی در میان کاربران برخودار است. اگر شما جز افرادی هستید که با رایانه سروکار دارید مطمعنا تا به حال نام نرم افزار آفیس را شنیده‌اید. مجموعه آفیس  یک مجوعه گسترده از برنامه‌های مختلف است که هریک کاربرد خاصی دارند. به طور معمول مجموعه برنامه‌های آفیس به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • برنامه‌های اداری
  • برنامه‌های سرویس دهنده
  • برنامه‌های اینترنتی

به طور معمول بیشترین استفاده از برنامه‌های آفیس مربوط به دسته اول یعنی برنامه‌های عادی است. اکثر کاربران برای انجام فعالیت‌های مختلف از این دسته از مجموعه آفیس استفاده می‌کنند و می‌توان گفت که این دسته، جز پرکاربردترین دسته بندی مجموعه نرم افزار‌های آفیس به شمار می آید.

مدت زمان استفاده رایگان از مجموعه آفیس ۳۰ روز است و پس از اتمام این مدت باید به فعال سازی و یا اکتیو آفیس بپردازید. در ادامه ما به نحوه فعال سازی مایکروسافت آفیس می پردازیم. اما قبل از اینکه بخواهیم درمورد آموزش اكتيو كردن آفيس صحبت کنیم، لازم است تا روش اطلاع از فعال بودن و با نبودن آفیس را یاد بگیریم.

از کجا بدانیم نرم افزار آفیس فعال است یا خیر؟

اطلاع از فعال بودن و یا نبودن نرم افزار آفیس از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، زیرا ممکن است که مدت زمان استفاده رایگان از نرم افزار آفیس تمام نشده باشد و شما به اکتیو کردن آفیس نیاز نداشته باشید. پس بهتر است که قبل از استفاده از آموزش اكتيو كردن آفيس، از فعال بودن و یا نبودن آن اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار بایستی مراحلی را که در ادامه ذکر میکنیم به ترتیب انجام دهید.

آموزش اكتيو كردن آفيس

در ابتدا بایستی یکی از نر افزارهای آفیس را مانند نرم افزار ورد اجرا کنید و به قسمت File در برنامه وارد شوید. پس از ورود به قسمت منو، از میان گزینه‌های موجود در قسمت File بر روی گزینه Account کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه، در سمت راست برای شما یک باکس ایجاد می‌شود که در آن یک پبغام وجود دارد. اگر پیغامی که در این باکس مشاهده می‌کنید به صورت Activation Required باشد یعنی آفیس شما فعال نیست و نیاز به Product key برای آفیس دارید.

آموزش اكتيو كردن آفيس؛ نحوه فعال سازی آفیس در ویندوز 11

اگر شما نیز به دنبال یادگیری آموزش اكتيو كردن آفيس هستید در ادامه با ما همراه باشید. زیرا در ادامه به بررسی چندین روش کاربردی در رابطه با نحوه فعال سازی مایکروسافت آفیس می‌پردازیم که ممکن است برای شما مفید باشد. لازم به ذکر است که برای اکتیوکردن آفیس بدون نرم‌افزار باید کلید فعال‌سازی را به‌صورت قانونی خریداری کنید.

1. آموزش اكتيو كردن آفيس 2016 در ویندوز 10 با استفاده از نرم افزار Lite KMSAuto

یکی از برترین و آسان‌ترین روش‌های اکتیو آفیس، استفاده از نرم افزار KMS است، نحوه فعال سازی آفیس با KMS بسیار راحت است که در اینجا به بررسی مرحله به مرحله آن می‌پردازیم.

اکتیو کردن آفیس با استفاده از نرم افزار Lite KMSAuto

  • نرم افزار را نصب کنید و وارد آن شوید.
  • در همان صفحه اصلی که برایتان باز می‌شود بر روی گزینه Activation کلیک کنید.
  • در مرحله بعد دو گزینه برای شما ایجاد می‌شود که بایستی گزینه Activate office را انتخاب کنید.
  • با کلیک بر روی این گزینه، شمارش معکوس شروع می‌شود که بایستی برای شروع فرایند اکتیو آفیس دوباره بر روی همان گزینه قبلی کلیک کنید و منتظر بماند تا فرایند اکتیو آفیس پایان باید.
  • اگر مراحل ذکر شده را به درستی انجام داده باشید عبارت Successful Activation را مشاهده می‌کنید.
  • این پیام به معنای موفقیت آمیز بودن فعال سازی نرم افزار آفیس است.

2. آموزش اكتيو كردن آفيس در ویندوز 10 با استفاده از نرم افزار Microsoft Toolkit

نحوه فعال سازی آفیس در ویندوز 7 یا 10 از طریق Microsoft Toolkit به شرح زیر است.

نحوه فعال سازی مایکروسافت آفیس

  • نرم افزار را نصب کنید و وارد آن شوید.
  • بر روی لوگوی آفیس در کنار Settings کلیک کنید.
  • سر برگ Activation را انتخاب کنید.
  • در مرحله پایانی برای اکتیوکردن آفیس ازطریق Microsoft Toolkit، روی گزینه سبز رنگ EZ-Activator کلیک کنید تا آفیس شما فعال شود.

سخن پایانی

برای فعال سازی آفیس روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. در این مقاله به آموزش اكتيو كردن آفيس پرداختیم و نرم افزارهای مرتبط برای انجام این کار را معرفی کردیم. با استفاده از مطالبی که درمورد نحوه فعال سازی مایکروسافت آفیس شرح دادیم، می‌توانید به راحتی به انجام کار خود بپردازید. اگر شما نیز نیازمند اکتیو کردن آفیس هستید، به شما توصیه می‌کنیم که مطالعه مطالب ذکر شده را از دست ندهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها