ایجاد چک لیست در اکسل با 5 روش ساده

ایجاد چک لیست در اکسل با 5 روش ساده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایجاد چک لیست در اکسل میتواند مزایای بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد که از این ویژگی امکان استفاده در خواربار فروشی تا ساخت چک لیست و یادداشت های روزانه را خواهید داشت که به نوعی مدیریت کار خوبی برایتان بشمار خواهد آمد.

با یادگیری ساخت چک لیست میتوانید تعداد زیادی از برنامه های خود را به صورت آنلاین در اکسل مدیریت کنید. در این زمینه الگوهای بسیاری برای شما درنظر گرفته شده است که در Microsoft Excel میتوانید از آنها استفاده کنید. آموزش چک باکس در اکسل شامل 5 روش ساده بوده که در این بخش سعی کردیم تمام موارد را به صورت تصویری و با عکس به شما آموزش دهیم تا مشکلی از این بابت برایتان وجود نداشته باشد.

فهرست مطالب

ایجاد چک لیست در اکسل

معمولا اشخاصی که از کارهای روزمره بسیاری برخوردار هستند و یا سعی دارند کارهای خود را به شکل برنامه ریزی شده پیش ببرند به سراغ آموزش چک باکس در اکسل می آیند. تفاوتی ندارد که شما به چه دلیل وارد این مقاله شده اید و از چه نسخه از Microsoft Excel استفاده میکنید زیرا این آموزش برای اکسل 2007 تا اکسل 2022 کارایی داشته که در این زمینه میتوانید مشکلات خود را باما در میان بگذارید تا ساده ترین روش حل آنرا برایتان ارسال کنیم. جهت معرفی و بررسی روش ها باما همراه باشید.

1. علامت تیک در کیبورد با استفاده از منوی Developer

در اکسل با منوی دولوپر میتوانید یک چک باکس جدید راه اندازی کنید که این مورد به صورت پیش فرض فعال نبوده و باید از تنظیمات برنامه آنرا فعال کنید که به دلیل تغییر دادن نسخه 2010 به بعد و قبل برنامه دو آموزش جداگانه را برایتان قرار داده ایم:

ساخت چک لیست در اکسل 2010 به بعد:

1. علامت تیک در کیبورد با استفاده از منوی Developer 

  • برای شروع وارد منوی فایل و سپس Options شوید.
  • در ادامه وارد شدن به بخش Excel Options بدنبال گزینه ای بنام Customize Ribbon باشید.
  • چک باکس دولوپر را در کنترل Tabs اصلی فعال کنید یا تیک آنرا بزنید.

ساخت چک لیست در اکسل 2007:

2. ایجاد چک لیست در اکسل به صورت دستی

  • با کلیک بر روی دکمه Microsoft Office → Excel Options، کادر گفتگویی بنام Excel Options را باز کنید.
  • حال روی گزینه ای بنام Popular کلیک کنید.
  • برگه Show Developer را در کادر چک لیست فعال کنید و تیک آنرا بزنید.
  • تمام

2. ایجاد چک لیست در اکسل به صورت دستی

2. ایجاد چک لیست در اکسل به صورت دستی2. ایجاد چک لیست در اکسل به صورت دستی

در این بخش با نحو وارد کردن چک لیست به صورت دستی آشنا خواهید شد که روند آن مانند تصویر فوق بوده است.

  • در این بخش به سادگی میتوانید موارد مدنظر خود را به اکسل وارد کنید و آنها را مدیریت و یا حذف نمایید. علاوه براین موارد قادر خواهید بود تا با درگ و دراپ ردیف ها آنها را مرتب نمایید که در این زمینه محدودیتی سدراه شما نخواهد بود. اگر در مسیر انجام اینکار با مشکلی مواجه شدید در بخش نظرات میتوانید باما در ارتباط باشید.

3. ایجاد Checklist در نرم افزار اکسل با ساخت کادر لیست

ساخت چک لیست در اکسل 2007 :

برای افزودن یک چک باکس جدید میتوانید مسیر زیر را دنبال کنید:

  • وارد تب Developer در منوی بالایی صفحه شوید.
  • سپس روی منوی کشویی Insert کلیک کنید تا محتوای آن به نمایش در بیاید.
  • حال روی چک باکس و علامت دلخواه کلیک نمایید تا در کادر سلولی مدنظر شما به صورت فهرست وار قرار گیرد.
  • بدنیست بدانید در این زمینه میتوانید از کنترل دکمه رادیویی نیز استفاده کنید.

این روش برای لیست های ساده مفید بوده که با استفاده از آن به آسانی میتوانید برچسب های خود را مدیریت و یا حذف کنید. همچنین میتوانید یک کنترل چک باکس را به تنهایی در معرض دید قرار دهید که این مورد بستگی به نیاز شما خواهد داشت. با ساخت یک چک باکس میتوانید باقی موارد را به صورت کپی و جایگزین نمودن انجام دهید. همچنین میتوانید از بخش Excel Fill Handle برای کشیدن و رها کردن چک باکس در تمام لیست استفاده کنید.

4. ساخت علامت تیک در ورد به شکل ویژه

4. ساخت علامت تیک در ورد به شکل ویژه

در این بخش اکسل یکسری ویژگی های خوب را برای شما درنظر گرفته که با استفاده از آن که به صورت اختیاری بوده میتوانید چک لیست ویژه خود را طراحی کنید که در این زمینه امکان انتخاب رنگ و استایل را خواهید داشت. برای تغییر چک باکس مسیر زیر را دنبال کنید:

  • روی چک باکس خود راست کلیک و از کادر محاوره ای آن روی Format Control کلیک نمایید.
  • سپس د ر صفحه باز شده شاهد ویژگی های مربوط به چک باکس خواهید بود که در این بخش میتوانید رنگ ها و اندازه و حالت پیشفرض آنرا دستخوش تغییرات خود قرار دهید. جدا از این مورد بخش های دیگری نیز برای شما درنظر گرفته شده است که بسته به نیاز خود میتوانید از انها استفاده کنید.

5. اجرای چک لیست به صورت ساده

5. اجرای چک لیست به صورت ساده

برای راه اندازی چک لیست و مشاهده آن میتوانید از روش زیر کمک بگیرید :

  • در این بخش امکان چاپ نمودن چک لیست را خواهید داشت که برای نمایش آن میتوانید از قلم نیز استفاده کنید. با یک انتخاب ساده و کلیک میتوانید تیک موارد دلخواه را فعال کنید.

آموزش چک باکس در اکسل به پایان رسید که در این زمینه سعی کردیم به نکات خوبی اشاره داشته باشیم.

سخن پایانی

برای ایجاد چک لیست در اکسل 5 روش مختلف را برایتان بازگو نمودیم که اگر با هریک از روش های فوق مشکلی دارید و یا برایتان به شکل دیگری نمایش داده میشود کافیست سوال و مشکل خود را در بخش نظرات برایمان ارسال کنید. همچنین میتوانید نظر خود را در خصوص آموزش چک باکس در اکسل بیان کنید و راهکار های پیشنهادی خود را برایمان به اشتراک بگذارید که اینکار سبب رشد بهتر مقاله خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
رضا رحمان
.
30 مرداد 1402، 18:03
پاسخ
0
0
ببخشید خسته نباشید آیا در اکسل گوشی میتونیم چک باکس درست کنیم؟
جدول فروش فیلم ها