بخش مهمی از موفقیت یک برند از طریق تعامل با مشتریانش به دست می آید. مشتریان دوست دارند از خدمات و محصولاتی برندی استفاده کنند که در آن خود و نیازشان به طور کامل دیده و شنیده شود. بازاریابی پیامکی راهکار ساده و دو طرفه ای برای ارتباط با مشتری و بازگرداندن آن ها برای خرید مجدد است.
اگر به دنبال روشی برای افزایش سود کسب و کار خود در زمان کوتاه و با صرف هزینه اندک هستید با ما همراه باشید. در این مقاله به شما میگوییم که چطور با ارسال پیامک می توانید فروش کسب و کار خود را افزایش دهید و چه روش هایی برای برقراری ارتباط با مشتریان وجود دارد.
فهرست عناوین مطلب:
لزوم ارسال پیامک برای کسب و کارها
کسب و کارها برای توسعه و افزایش سهم بازار خود، باید انواع روش های تبلیغاتی و بازاریابی را امتحان کنند. اجرای اصولی آن و هدف قرار دادن جامعه مورد نظر، مهم ترین راه برای بهبود فروش و توسعه کسب و کارها است.
بازاریابی پیامکی به دلیل سطح دسترسی افراد جامعه به تلفن های همراه و هزینه های پایین راه حل ساده و کم هزینه برای هدف قرار دادن مخاطبان است.
بر خلاف شبکه های اجتماعی که امروزه خیلی از کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از آن استفاده می کنند، پیامک نیازی به اینترنت ندارد در صورت قطعی یا هرگونه مشکلی ارتباط شما با مشتریان از میان نمی رود.
ارتباط دو طرفه یکی دیگر از ویژگی های بازاریابی پیامکی است که به واسطه ی استفاده از sms panel صورت می گیرد و علاوه بر ارسال پیامک به مشتریان، امکان دریافت پیام از آن ها را نیز فراهم می کند. اگر تصمیم دارید برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش خود اقدامی انجام دهید در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه روش هایی را برای برقراری ارتباط با مشتریان به شما معرفی می کنیم.
ارسال پیامک نظرسنجی
مشتریان در مجموعه شما جایگاه ویژه ای دارند. آنها کسانی هستند به کسب و کار شما هویت می بخشند و شما را به دوستان خود معرفی می کنند. راضی نگه داشتن مشتریان و توجه به نیازهای آن ها مهم ترین راه برای جذب مشتریان جدید و همچنین ایجاد مشتریان وفادار است. از طریق پیامک، نظرسنجی برگزار کنید تا مشتریان تنها در ظرف چند ثانیه نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند و به این وسیله خدمات خود را بهبود ببخشید.
برگزاری مسابقات پیامکی
برای نزدیک شدن به مشتریان می توانید یک مسابقه پیامکی ایجاد کنید. شاید به نظر برسد که این روش دیگر قدیمی شده اما بر خلاف تصورتتان برگزاری مسابقه هنوز یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتریان و ایجاد تجربه خوب برای آن ها است. برگزاری مسابقه پیامکی جدا از حس خوب بهترین راه برای جمع آوری اطلاعات مشتریان در هر کسب و کاری است.
تبلیغات مستمر
برندسازی و معرفی محصولات شما جدا از بحث تبلیغات با ایجاد اعتبار بخشی به مجموعه شما می تواند فروش را افزایش دهد. با تبلیغات پیامکی انبوه می توانید به مشتریان و همچنین مخاطبان هدف شما که ممکن است زنان، مردان، منطقه ای خاص و … باشند برند و محصولات خود را معرفی کنید. از انواع روش های ارسال می توان به ارسال پیامک بر اساس کدپستی، منطقه، سن و جنسیت، مشاغل و… در انواع مختلف پنل های اس ام اس اشاره کرد.
ارائه کد تخفیف و اطلاع رسانی جشنواره ها
ترغیب مشتریان به خرید دوباره از طریق برگزاری حراج فصلی، کمپین، جشنواره ها و… یکی از ساده ترین روش های ریتنشن مارکتینگ است. تخفیف ارسالی شما در پیامک ممکن است در حد اطلاع رسانی یا ارائه کد تخفیف شخصی سازی شده باشد.
راه اندازی خبرنامه پیامکی
با عضویت در خبرنامه پیامکی به مشتریانی که دوست دارند تا از اطلاعات و تغییرات مجموعه شما به صورت لحظه ای آگاه شوند پیامک ارسال کنید. شما می توانید لیستی از راهنماها، پیامک های مناسبتی، تبریک تولد و … را در بازده های زمانی و به صورت خودکار به مشتریان ارسال کنید.
ارتباط دو طرفه با مشتری
تجربه خرید خوب با ایجاد حس مثبت در افراد، شانس خرید را در دفعات بعدی افزایش می دهد. برای ایجاد تجربه کاربری مناسب با اطلاع رسانی از روند خرید، مواردی چون پیگیری سفارشات، ارسال مرسوله ها و را… به مشتریان ارسال کنید.
بهترین پنل اس ام اس برای ارسال پیامک کدام است؟
سامانه های پیامکی متفاوتی وجود دارند که سرویس اس ام اس به کسب و کارها ارائه می دهند که از نظر خدمات و ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند. از مهم ترین ویژگی هایی که باید در هنگام خرید پنل اس ام اس باید به آن توجه کنید:
- پوشش دهی تمامی اپراتورها
- امکانات سامانه
- پشتیبانی
- بانک شماره موبایل جامع
- امکان دریافت گزارش
- محیط کاربری ساده
- فایل راهنما
مدیانا برترین سامانه پیامکی در کشور
سامانه پیامکی مدیانا، حرفه ای ترین سرویس ارائه دهنده ی خدمات اس ام اس است که بیش از 200000 کسب و کار کوچک و بزرگ را به ابزار پیامک مجهز کرده است. 10 سال سابقه فعالیت تخصصی در این حوزه باعث شده که این سامانه تمامی امکانات لازم برای هر نوع کسب و کاری را در اختیار کاربران خود قرار دهد و قوی ترین پشتیبانی را در بین سرویس های ارائه دهنده خدمات پیامکی داشته باشد. از امکانات سامانه پیامکی مدیانا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پشتیبانی 24 ساعته
- بانک جامع شماره موبایل 1400
- وبسرویس تخصصی پیام کوتاه
- ارائه خطوط خدماتی
- قابلیت ترک کردن لینک
- ارائه گزارش ارسال
جمع بندی
در این مقاله به اهمیت ارسال پیامک برای فروش بیشتر و روش هایی برای ترغیب مشتریان به خرید پرداختیم. ارسال کد تخفیف، خبرنامه پیامکی، ارسال پیامک های مناسبتی، نظرسنجی و… از انواع روش هایی هستند که می توان برای ارتباط با مشتریان و ترغیب آنها برای خرید مجدد استفاده کرد. در ادامه سامانه پیامکی مدیانا را به عنوان برترین سامانه پیامکی کشور در سال 1401 به شما معرفی کردیم. اگر تصمیم دارید از پیامک برای افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید به راحتی می توانید پنل پیامکی مورد نیاز کسب و کار خود را به صورت رایگان از طریق سامانه پیامکی مدیانا دریافت کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت مدیانا پنل پیامکی را دریافت کنید یا با شماره 54968000 021 تماس بگیرید و مشاوره رایگان را دریافت کنید.
