اگر به دنبال ایدههای مفید برای طراحی استوری و پست اینستاگرام هستید، در این مقاله، ما شما را با نکات طراحی استوری اینستاگرام آشنا میکنیم که میتوانید از امروز شروع به استفاده از آنها کنید.
بیش از 500 میلیون اکانت اینستاگرام هر روز از پست و استوری استفاده میکنند. یعنی افراد و مشاغل زیادی برای جلب توجه رقابت میکنند. بنابراین، اگر میخواهید فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید، باید راهی برای برجسته شدن در میان مردم پیدا کنید. اما چگونه؟ نکات، ابزارها و تاکتیکهای بی شماری برای طراحی سریع و آسان استوری و پست اینستاگرام وجود دارد. کدام یک را باید استفاده کنید و چگونه باید از آنها استفاده کنید؟ در ادامه با آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی همراه ما باشید.
فهرست عناوین مطلب:
نکات طراحی پست اینستاگرام
برای ایجاد یک برند قدرتمند، یک ظاهر خاص را حفظ کنید.
اگر برندهای برتر را بررسی کنید، خواهید دید که آنها ظاهر ثابتی را در تمام محتوای خود حفظ میکنند. حفظ یک ظاهر خاص میتواند به شما کمک کند که بیشتر توجه مردم را به خود جلب کنید و اعتبار ایجاد کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید همیشه عالی باشید. به سادگی در نحوه ارائه برند خود، ثبات را هدف قرار دهید. برای مثال برند قهوه Artisan Deathwish Coffee بهترین طرحهای استوری اینستاگرام را ندارد، اما ظاهر برند خود را در کل حفظ میکند.
از برنامههای طراحی پست و استوری اینستاگرام استفاده کنید
ابزارهای زیادی وجود دارد که طراحی پست و استوریهای اینستاگرام را آسانتر میکند.
برنامه Over: گرافیک زیبا و قرار دادن متن روی طرحهای استوری اینستاگرام، از ویژگیهای این برنامه هستند.
برنامه Canva: با استفاده از Canva به کتابخانه گسترده ای از گرافیک حرفه ای و طرح بندیهای پست و استوری اینستاگرام دسترسی داشته باشید.
برنامه Adobe Spark Post: با استفاده از این برنامه عکسهای خود را به سادگی ویرایش کنید و گرافیک را اضافه کنید.
برنامه StoryLuxe: در این برنامه فیلترها و قالبهای خیره کننده را برای سفارشی کردن پیدا کنید.
برنامه Unfold: با Unfold میتوانید سبک و کلاس خاص را به طرحهای پست و استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.
اگر میخواهید پستها و استوریهایی که برای اینستاگرام تهیه میکنید حتما به زبان فارسی باشد شاید در استفاده از این برنامهها به مشکل بربخورید. یکی از دلایل این مشکلات این است که این برنامهها نیاز به خرید نسخه پرمیوم دارند تا بتوانید از تمام امکانات آنها استفاده کنید. خرید نسخه پرمیوم برنامههای خارجی در ایران واقعا کار آسان و به صرفهای نیست.
از طرف دیگر برای طراحی پست اینستاگرام به زبان فارسی نیاز دارید که از فونتهای هیجان انگیز و زیبای زبان فارسی استفاده کنید که معمولا در این برنامهها موجود نیستند. البته طراحین برنامه نویسی کشورمان هم برای تهیه برنامههای طراحی پست . استوری اینستاگرام اقداماتی کردهاند و این برنامهها را میتوانید در گوگل پلی دانلود کنید.
برنامه استوری ساز: برنامه استوری ساز فارسی و پست ساز برای اینستا یکی از این برنامههاست که انواع فونتها و قالبهای استوری و پست اینستاگرام را به زبان فارسی در اختیار شما قرار میدهد. برنامه استوری ساز اینستا را میتوانید از این لینک دانلود کنید. این برنامه کاملا رایگان است ولی به خاطر سیستم ضعیف استفاده کردن از آن کمی تمرین میخواهد. البته قالبها و فونتهایی که برنامه استوری ساز در اختیار شما میگذارد میتواند در ابتدای کار پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.
اینستا تولز: یکی دیگر از برنامه های فارسی زبان که به شما کمک میکند طراحی پست و استوری اینستاگرام را به بهترین شکل انجام دهید اینستا تولز است. این برنامه نه تنها انواع فونتها و قالبهای فارسی را به شما ارائه میدهد، بلکه هشتگ گذاری و ترفندهای اینستاگرام را هم برای شما انجام میدهد.
مشکل بزرگ این برنامه این است که هیچ امکاناتی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار نمیدهد و برای استفاده و یا حتی امتحان کردن امکانات آن باید مبلغ اشتراک ماهیانه را پرداخت کنید. افرادی که تجربه استفاده از این برنامه را دارند به وجود باگهایی در سیستم اشاره میکنند. ولی به عنوان کاربر تازهکار اینستاگرام میتوانید نیازهای خود را برآورده کنید. برای دانلود برنامه اینستا تولز میتوانید از این لینک استفاده کنید.
از قالبهای طراحی پست و استوری اینستاگرام استفاده کنید.
تعداد بیشماری از طراحان حرفهای در حال حاضر تعداد بیپایانی از قالبهای طراحی جذاب استوری اینستاگرام ایجاد کردهاند. شما میتوانید این قالبهای استوری اینستاگرام را در اکثر برنامههای طراحی پیدا کنید. این قالبهای اینستاگرام میتوانند به شما در صرفهجویی در زمان کمک کنند و در عین حال ظاهر برند حرفهای و ثابتی داشته باشید.
دانلود قالبهای طراحی پست و استوری اینستاگرام در سایتهای ایرانی و خارجی کار خیلی سختی نیست. با یک جستجوی ساده میتوانید قالبهای مورد علاقه خود را دانلود کرده و با استفاده از برنامههای ویرایش عکس آنها را طبق نیازهای خود ویرایش کنید. بیشتر این قالبها را میتوانید با پسوند ai و psd دانلود کنید و به راحتی آنها را با استفاده از برنامه های فوتوشاپ و Adobe Illustrator ویرایش کنید.
از ابعاد مناسب طراحی استوری اینستاگرام استفاده کنید
گاهی اوقات طراحی استوری اینستاگرام بر روی گوشی هوشمندتان ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر سعی دارید ویدیویی با ظاهری حرفه ای ایجاد کنید. بنابراین، ممکن است بخواهید از کامپیوتر خود استفاده کنید. در این صورت، باید مطمئن شوید که از ابعاد مناسب استفاده میکنید. بهتر است استوریهای اینستاگرام را با عرض 1080 پیکسل در ارتفاع 1920 پیکسل طراحی کنید. این ابعاد دارای نسبت تصویر 9:16 هستند.
یک فونت زیبا انتخاب کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، ثبات برای ایجاد یک ظاهر برند قوی حیاتی است. در نتیجه، انتخاب فونتی که نشان دهنده برند شما باشد و سپس به آن پایبند باشید، کمک میکند. وبسایتهایی مانند Font Pair، Font Joy، Canva Font Combinations را بررسی کنید تا یک فونت عالی برای طرحهای استوری اینستاگرام خود پیدا کنید. علاوه بر این، اگر به فونتها علاقه دارید، میتوانید از یک برنامه طراحی استوری اینستاگرام مانند Font Candy در iOS یا Font Style Candy در Android استفاده کنید تا در متن خود واقعاً خلاق شوید.
البته فونتهای محبوب ایرانی هم در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرند. بسیاری از این فونتها رایگان هستند، اما برای تهیه برخی از آنها هم باید مبلغی را پرداخت کنید. پکهای فونت فارسی را میتوانید به صورت کلی از وبسایتهای ایرانی دانلود کنید بعد این فونتها را به برنامه فوتوشاپ خود اضافه کرده و از آنها استفاده کنید.
یک پالت رنگ برای برند ایجاد کنید
رنگهای مختلف احساسات متفاوتی را بر میانگیزند. در نتیجه، آنها میتوانند بر احساس مردم نسبت به برندها، محصولات و خدمات تأثیر بگذارند. آنها حتی میتوانند بر تصمیماتی که میگیریم هم تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که برندها هنگام انتخاب رنگ برای استفاده در ارتباطات بازاریابی خود بسیار استراتژیک هستند. بنابراین، اگر میخواهید پست و استوری های اینستاگرام را طراحی کنید که از بقیه متمایز باشد، باید یک پالت رنگ عالی انتخاب کنید.
به همه رنگها دسترسی داشته باشید
هنگامی که از ویژگی طراحی یا متن در برنامه اینستاگرام استفاده میکنید، میتوانید 27 رنگ موجود در پایین صفحه را مشاهده کنید. بخش جالب اینجاست: شما محدود به این 27 رنگ نیستید. به سادگی انگشت خود را روی هر یک از این رنگهای موجود نگه دارید تا از بین کل طیف رنگ انتخاب کنید. همچنین اگر نمیتوانید رنگ مورد نظر خود را بدست آورید، همیشه میتوانید از ابزار انتخاب رنگ در پایین سمت چپ صفحه استفاده کنید. فقط روی آن ضربه بزنید و یک رنگ از رنگهای تصویر خود را انتخاب کنید.
از تصاویر خیره کننده در طراحی های پست و استوری اینستاگرام خود استفاده کنید
برای طراحی استوری اینستاگرام خود نیازی به تکیه بر تصاویر گرافیکی یا کلیپهای ویدئویی ندارید. کمی آن را با هم ترکیب کنید و از چند تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید. اما چگونه میتوانید بدون استخدام یک عکاس، از تصاویر حرفه ای در طراحی های پست و استوری اینستاگرام خود استفاده کنید؟ فقط از عکسهای استوک رایگان استفاده کنید. وبسایتهای زیادی وجود دارند که تصاویر رایگان را برای استفاده تجاری ارائه میکنند، مانند Shopify Burst و Unsplash.
ایجاد عناصر متحرک
اگر میخواهید استوری های اینستاگرامی را طراحی کنید که فوق العاده چشم نواز باشند، سعی کنید از انیمیشنها و عناصر ویدیویی استفاده کنید. اما اگر اهل ساخت انیمیشن نباشید و نتوانید آن را به کار بگیرید چه؟ بسیاری از برنامهها، ایجاد عناصر طراحی متحرک را آسان میسازند، مانند Over، Mojo، Adobe Spark و Pixaloop.
گرافیک هیجان انگیز و هنری
وقتی نوبت به طراحی پست استوری های اینستاگرام میرسد، نور، زرق و برق، فیلترها و جلوههای glitch تنها برخی از گزینههای خلاقانه موجود هستند. برای اجرای جلوههای نور، برنامه VSCO را امتحان کنید و از A Design Ki برای طراحی یا نوشتن با دست استفاده کنید. همچنین، با استفاده از برنامههایی مانند Enlight Photofox و Prisma Photo Editor، در تصاویر خود خلاق باشید.
از GIF و استیکر در طراحی پست و استوری اینستاگرام خود استفاده کنید
اینستاگرام یک کتابخانه کامل از استیکرها و گیفها دارد که میتوانید از آنها برای جذابتر کردن طرحهای استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. گیف یا استیکر میتواند به زنده کردن طرحهای استوری اینستاگرام شما کمک کند. با این حال، اگر از تعداد زیادی از آنها استفاده کنید، طراحی شما ممکن است نامرتب یا غیرحرفه ای به نظر برسد.
طراحی جذب کننده
اگر طراحی های پست و استوری اینستاگرام شما باعث جذب بینندگان نشود، مهم نیست که چقدر زیبا هستند. به عبارت دیگر، طرحهای استوری و پست اینستاگرام شما باید به بینندگان احساس مشارکت و ارزش بدهد. بنابراین، اگر طرحهای استوری اینستاگرام شما زیاد هنرمندانه نیستند، نگران نباشید. فقط مطمئن شوید که طرحهای شما مخاطبان هدفتان را درگیر میکند.
کلام آخر
با توجه به اینکه همه افراد هر روز پست و استوری اینستاگرام را به اشتراک میگذارند، متمایز شدن از دیگران میتواند سخت باشند. در هر صورت باید تلاش کنید که پیام مورد نظر خود را به مخاطب برسانید و با طراحی مناسب، آن را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. طراحی پست و استوری اینستاگرام به صورت حرفهای دردسرهای زیادی میتواند داشته باشد و وقت زیادی از شما میگیرد. اما روشهای سادهتری هم در دسترس هستند.
برای مثال میتوانید پکیج محتوای آماده اینستاگرام را تهیه کنید که حاوی آموزش های مختلف، 700 قالب آماده پست اینستاگرام، 3400 پست استوری آماده مناسبت ها و اعیاد، 1100 موزیک آماده و 1500 صفحه کپشن های آماده است. برای مثال پکیجهای آماده وبسایت کاربر مجازی هر آنچه برای طراحی حرفهای پست و استوری اینستاگرام نیاز دارید را در اختیار شما میگذارد. تجربه شما در طراحی پست و استوری اینستاگرام چگونه است؟ آیا از این خدمات استفاده کردهاید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.