این روزها پیج های اینستاگرامی بسیار زیادی را مشاهده میکنید که در زمینه فروش محصولات، ارائه خدمات و یا آموزش فعالیت دارند و درامد زیادی از این طریق کسب میکنند.
شبکههای اجتماعی جایگاه ویژه ای در استراتژی کسب و کارها پیدا کرده اند، اما افراد بسیاری از صاحبان مشاغل در این زمینه از حساب اینستاگرامشان به عنوان مرکز اصلی تجارت خود استفاده میکنند و ارزشی برای طراحی سایت قائل نیستند و از اهمیت داشتن وب سایت در کنار پیج اینستاگرام خود غافل هستند.
داشتن وب سایت بهترین بستر برای فروش محصول و یا ارائه خدمات بوده و با توجه به امکاناتی که دارد کمک به فروش بهتر، حرفه ای تر و مدیریت ساده تر میکند. فرایند ارائه محصول، فروش محصول و پشتیبانی کاربران را برای مدیران کسب و کار آنلاین ساده تر کرده و باعث پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد.
پس بهتر است وب سایت مرکز اصلی کسب و کار آنلاینتان بوده و شبکه های اجتماعی نظیر: پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و … بستری برای کمک به کسب و کار آنلاین شما باشد.
در این مقاله به دلایل اهمیت داشتن وب سایت در کنار پیج اینستاگرام از نگاه شرکت توسعه سامان نیماد، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در کرمان میپردازیم و به بررسی 5 دلیلی که طراحی سایت به پیشرفت کسب و کار اینستاگرامی شما کمک می کند خواهیم پرداخت.
فهرست عناوین مطلب:
ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مشتری با داشتن وب سایت
با داشتن وب سایت به کسب و کارتان هویت داده و باعث بالا رفتن اعتبار کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان خود خواهید شد.
بدون شک وجود سایت در کنار پیج اینستاگرام این حس را به مشتری القا میکند که این کسب و کار قانون مند است و حرفی برای گفتن دارد، چراکه طراحی سایت و راه اندازی آن مستلزم صرف هزینه است و همچنین کار تخصصی میباشد ولی راه اندازی پیج اینستاگرامی به راحتی انجام میشود.
تصور کنید با دو پیج رو به رو شده اید، که هر دو پیج یک محصول را ارائه میدهند و هر دو پیج به یک میزان مخاطب و فالوور دارند. یک پیج برای کسب و کار خود وب سایت دارد و در سایت خود محصولات را معرفی و فروش را از طریق سایت انجام میدهد، ولی دیگری خیر، انتخاب شما کدام گزینه است؟
صد درصد پیجی را انتخاب میکنید که قوی تر فعالیت میکند و برای کسب و کار خود اهمیت بیشتری قائل میشود.
مالکیت وب سایت متعلق به خودتان است
مالکیت وب سایت به شما تعلق دارد و در آن تنها به محصولات، خدمات و مطالب مرتبط حوزه کاری شما پرداخته میشود و آن را با افراد دیگری شریک نیستید.
خیالتان از اعتباری که کسب کردید راحت است و اعتبار و ادامه فعالیت شما مشروط به شرکت دیگری نیست. تصور کنید اینستاگرام، تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری بنا به هر دلیلی تعطیل شود و یا حتی کشور ایران را تحریم کند و باز حتی ممکن است که خود ایران آن شبکه اجتماعی را فیلتر کند، به این فکر کردهاید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
تمام مخاطبان خود را از دست خواهید داد، زحماتی که برای تولید محتوا و مدیریت پیج کشیده اید هدر خواهد رفت و در کسب و کار خود شکست خواهید خورد.
حتما قطع شدن ناگهانی تلگرام را به خاطر دارید، خیلی از کسب و کارها انتظارش را نداشتند و با افت شدید فروش مواجه شدند و یا شیوع ویروس کرونا که برای خیلی از کسب و کارهای سنتی تبدیل به کابوس شده بود.
اما در وب سایت، مالکیت با شماست و اطلاعات محصولات، مشتریان و … نزد شما قرار دارد و خیالتان از بروز این اتفاقات راحت خواهد بود.
فرایند فروش و پشتیبانی اتوماتیک و 24 ساعته
در وب سایت محدودیت زمانی نخواهید داشت و به صورت 24 ساعته میتوانید اقدام به فروش محصولات و خدمات خود کنید. کاربر در هر ساعت از شبانه روز میتواند سفارش خود را ثبت و هزینه آن را پرداخت کند.
اما در پیج اینستاگرام فروش منوط به فعال بودن ادمین و پاسخگویی او است و در پیج های بزرگ که روزانه فروش زیادی دارند ادمین ها در طول روز با حجم زیادی از دایرکت سروکار دارند و این وقفه زمانی گاها باعث میشود کاربری که قصد خرید داشته منصرف شود.
وب سایت مهمترین بستر فروش و بازاریابی بوده؛ چراکه حتی درصورتی که به طور مداوم کاری برایش انجام ندهید، باز هم 24 ساعت کل هفته، ماه و سال، فعال میباشد.
همچنین با داشتن وب سایت تمامی فرایند ثبت سفارش و پرداختی ها به صورت آنلاین و خودکار انجام خواهد شد و نیاز نیست شما مداوم پشت سیستم و یا گوشی بدست بوده و پاسخگوی کاربرانتان باشید.
اهمیت سئو در سایت
یکی از جذاب ترین نکات داشتن وب سایت حضور سایت شما در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل بوده، که این امکان در پیج های اینستاگرامی وجود ندارد. یعنی اینکه کپشن های پست هایی که در اینستاگرام منتشر میکنید در نتایج گوگل نمایش نمیدهد، درصورتی که روزانه خیلی افراد با سرچ در گوگل به دنبال نیاز خود هستند و شما این سهم از کاربر را از دست خواهید داد.
اما با داشتن سایت و انجام خدمات سئو، سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان رتبه گرفته و در نتایج بالای گوگل خواهد بود و در طول روز افراد زیادی از سایت شما بازدید میکنند و در نهایت منجر به خرید خواهد شد.
جمع آوری اطلاعات کاربران
یکی از بزرگترین نقطه ظعف های شبکه های اجتماعی در بخش فروش این است که شما نمیتوانید اطلاعاتی از کاربران خود ذخیره و بانک اطلاعاتی از آنها، اطلاعات تماس و علاقه مندیشان تهیه کرده تا آنها را به مشتریان دائمی خود بدل کنید.
اما در وب سایت اطلاعات مخاطبان و خریدارن سایتتان در دیتابیس ذخیره میشود و شما به اطلاعات تماس آنها دسترسی داشته و میتوانید در فواصل مختلف زمانی آنها را از تخفیف ها و شرایط فروش ویژه آگاه کنید تا مجدد از سایت شما خرید داشته باشند.
حتی در سایت میتوانید با توجه به رفتارهای مختلف کاربران، از علاقه مندی های آنها با خبر شده و مخاطب هدف خاص در بازاریابی داشته باشید.
نتیجه گیری
شبکه های اجتماعی نقش زیادی پیشرفت کسب و کارهای آنلاین داشته و دارند و ما نیز منکر این موضوع نیستیم. هدف ما از این مقاله این بوده است که به اهمیت وب سایت و نیاز اساسی آن پی برده تا کسب و کار اینترنتی تان را از طریق وب سایت مدیریت کنید.
در صورتی که برای پیج اینستاگرامی خود نیاز به طراحی سایت داشتید، با شرکت نیماد تماس حاصل فرمایید.