طراحی سایت فروشگاهی این روزها که استفاده مردم از اینترنت بسیار بیشتر شده، یکی از اهداف اصلی کسب و کارها است. اما برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شود. در ادامه ما به صورت مختصر 5 نکته اصلی را که برای ایجاد یک وبسایت فروشگاهی نیاز دارید را آورده ایم. همراه ما باشید.
فهرست عناوین مطلب:
نکات طلایی طراحی سایت فروشگاهی
در اینجا پنج نکته حیاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت کند، آورده شده است:
طراحی پاسخگو و سازگار با نسخه موبایل
مردم بیش از هر زمان دیگری با تلفن همراه خود در اینترنت گشت و گذار می کنند. طبق آمار Statista.com،53.9 درصد از فروش آنلاین فروشگاه اینترنتی خرده فروشی ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه است. با توجه به اینکه اکنون بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه می آید، بسیار مهم است که وب سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شود.
یک وب سایت سازگار با موبایل به گونه ای ساخته و بهینه شده است که هر بازدیدکننده ای، صرف نظر از دستگاه تلفن همراه، می تواند از تمام قابلیت های وب سایت استفاده کند. این شامل موارد زیر در وب سایت است:
- به سرعت بارگیری شود: این به ویژه برای بازدید کنندگانی که از شبکه تلفن همراه و دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند بسیار مهم است
- خواندن آسان همه بخش های وبسایت: صفحه نمایش تلفن همراه یک پنجم صفحه نمایش رایانه های رومیزی است
- پیمایش آسان: منوهای دستگاه های تلفن همراه فضای محدودی دارند، بنابراین باید به راحتی قابل لمس باشند.
- از استفاده از فلاش اجتناب می کند: محتوای مبتنی بر فلاش ها سازگار با موبایل نیست. اگر می خواهید از انیمیشن استفاده کنید، از روش های دیگری مانند HTML استفاده کنید
تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا
گنجاندن تصاویر و ویدیوهای درجه یک در هنگام طراحی سایت فروشگاهی شما به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را به طور حرفه ای تبلیغ کنید و قابلیت استفاده وب سایت را بهبود می بخشد.
علاوه بر این، میزان توجه به محتوا توسط مصرف کننده و مشتریان فروشگاه های اینترنتی متوسط در حال کمتر شدن است و به استراتژی های بازاریابی جدید نیاز دارد. به نظر می رسد روند رو به رشد توجه کاربران در اینترنت مربوط به ویدیوها است. طبق آمار Hubspot ، 73٪ از بازدیدکنندگانی که ویدیوهای محصولات شما را تماشا می کنند، و سپس خرید می کنند و 71٪ از خریداران، ویدیو را به سایر محتوای بازاریابی ترجیح می دهند، این خود باعث می شود ویدیو به یکی از مهم ترین عناصر فروش در یک وب سایت فروشگاهی آنلاین تبدیل شود.
برای کمک به مخاطبان خود در داشتن یک پیش ذهنیت از کالا، سعی کنید از زوایای مختلف تصاویر و ویدیوهای باکیفیت از آن ها بگیرید. اگر نمیتوانید، یک فرد حرفهای را استخدام کنید، نگران نباشید اگر امکان هزینه زیادی ندارید مقاله های زیادی در دنیای وی درباره نحوه گرفتن عکسهای باکیفیت از محصول با استفاده از گوشی هوشمند وجود دارد. استفاده از حالت پرتره آیفون را برای عکاسی از محصول و حتی عکس های هد شات حرفه ای بسیار نتایج خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از آن لذت ببرید و خلاق باشید!
به خاطر داشته باشید که اندازه های گرافیکی بزرگ می توانند صفحاتی با بارگذاری آهسته ایجاد کنند. طبق نتایج نظرسنجی، بیش از نیمی از بازدیدکنندگان وب سایت انتظار دارند که یک صفحه در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود. با استفاده از استراتژی های بهینه سازی عملکرد تصویر و صفحه می توان از این موضوع جلوگیری کرد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، در مورد چگونگی افزایش سرعت سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
ناوبری کاربر پسند، جستجو و فیلتر محصول
اگر مشتریان نتوانند به سرعت چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، بازی تمام شده است و آن ها از وبسایت شما خارج می شوند بدون اینکه خریدی انجام شده باشد. هدف اصلی ناوبری وب سایت فروشگاهی آنلاین سادگی است. اگر وب سایت شما دارای گزینه های متنوع منو، ویژگی های جستجوی گسترده و فیلتر محصول باشد، مشتریان زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف خواهند کرد.
ناوبری – منوهایی که استفاده از آنها ساده است و به مشتریان امکان می دهد دسته بندی های محصولات و مرور آن ها را می دهد، اجزای حیاتی هر طراحی UX در فروشگاه آنلاین هستند.
جستجو – از قابلیت جستجو استفاده کنید تا به مشتریان اجازه دهید محصولات را بر اساس پارامترهای مختلف (در صورت وجود) جستجو و فیلتر کنند. سعی کنید یک کادر جستجو به سربرگ و پاورقی وب سایت خود اضافه کنید.
فیلتر محصول – فیلترهای محصول را اضافه کنید تا مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. برخی از محبوب ترین گزینه های فیلتر به شرح زیر است:
- نوع محصول (مانند زنانه، مردانه، پیراهن، شلوار، کفش، لوازم جانبی)
- حدود قیمت
- رنگ
- اندازه
- برندها
- رتبه بندی ها
قانون طلایی ناوبری خوب این است که مصرف کنندگان شما نباید زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد چگونگی رسیدن به مقصد کنند. با کمی آسان تر کردن جستجوب آنها، در دراز مدت نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.
بخش پرسش و پاسخ
ایجاد یک صفحه پرسشهای متداول باعث صرفهجویی در زمان مصرفکننده و تیم شما میشود، زیرا تنها با مرور صفحه پرسشهای متداول میتوان به سؤالات اساسی پاسخ داد. خط مشیهای سفارشات، حمل و نقل و بازگشت، و همچنین اطلاعات تماس، همگی باید در صفحه پرسشهای متداول درج شوند.
علاوه بر این، ارائه پاسخ به سوالات متداول در وب سایت شما به افزایش شهرت وب سایت شما در بین بازدیدکنندگان سایت کمک می کند. مصرف کننده در صورتی که به شرکت اعتماد داشته باشد تمایل بیشتری به خرید کالا دارد. از هر فرصتی برای اثبات حسن نیت خود و ایجاد اعتماد نهایت استفاده را ببرید. در نهایت، برای دسترسی آسان، به صورت یک لینک به صفحه سؤالات متداول خود در پاورقی یا منوی اصلی قرار دهید.
توضیحات جذاب محصول
بهترین توضیحات، در واقع به نوعی است که محصول مستقیماً مخاطبان هدف شما را مورد خطاب قرار می دهد. علایق آنها چیست، آیا آنها چگونه قرار است با محصول ارتباط برقرار کنند؟ هنگام نوشتن توضیحات محصول از این اطلاعات استفاده کنید.
علاوه بر این، توضیحات واضح مشتریان را قادر می سازد تا تصور کنند که از کالاها در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. تخیل مصرف کنندگان در مورد داشتن چیزی تأثیر زیادی بر تصمیم خرید آنها دارد. برای اطلاعات بیشتر، می توانید در سطح وب به جستجوی راه های خلاقانه برای نوشتن توضیحات محصول بپردازید.
کلام آخر
این روزها فروش اینترنتی به واسطه فراگیر شدن اینترنت در دنیا آسانتر از قبل شده است زیرا در کنار درآمد بالا مدیریت آن بسیار آسانتر است. در این مطلب به بررسی 5 نکته مهم برای طراحی سایت فروشگاهی پرداختیم. رعایت هر یک از این نکات می تواند نقش اساسی درهرچه موفق تر عمل کردن فروشگاه آنلاین شما داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فروشگاه اینترنتی لینک زیر را دنبال کنید:
اطلاعات بیشتر