اختصاصی پلازامگ: نقد و بررسی فیلم سراسر شب با بازی الناز شاکردوست

داستان فیلم سراسر شب / پوستر فیلم سراسر شب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سراسر شب اثری در ژانر درام به کارگردانی فرزاد موتمن است که اخیرا به صورت آنلاین اکران شده است. در این مقاله با نقد و بررسی فیلم سراسر شب ۱۳۹۶ همراه شما خواهیم بود.

فیلم سراسر شب اثری درام محصول سال 1396 به کارگردانی فرزاد موتمن، تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و نویسندگی زامیاد سعدوندیان و خود موتمن است. این فیلم آخرین اثر فرزاد موتمن نیست و این فیلمساز در سال 1397 فیلم کمدی چشم و گوش بسته را نیز ساخته بود که در اینجا می‌توانید نقد آن فیلم را نیز مطالعه بفرمایید. اما پخش آنلاین فیلم سراسر شب ۱۳۹۶ به تازگی در پلتفرم‌های معتبر آغاز شده است.

همچنین بخوانید :

در فیلم سراسر شب الناز شاکردوست و امیر جعفری به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آن درباره دختری به نام مهتاست که به دنبال پاسخ سوالاتی که دارد، یک شب را بیرون از خانه می‌گذراند. در ویدیوی بالا می‌توانید تیزر فیلم سراسر شب را تماشا کنید و با داستان و حال و هوای آن بیشتر آشنا شوید. با معرفی فیلم سراسر شب و نقد و بررسی آن در این مقاله از پلازا همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

داستان فیلم سراسر شب

در خلاصه فیلم سراسر شب باید بگوییم که داستان آن درباره دو خواهر به نام‌های مریم و مهتا است. این دو خواهر با اینکه از نظر ظاهری تا حدودی شبیه به هم هستند، اما در کل شخصیت‌ها و زندگی کاملا متفاوتی دارند. مریم سودای بازیگری در سر دارد و دختر زیبایی است که در تمام زندگی‌اش به دنبال جلب توجه دیگران بوده است. اما مهتا دختر ساده و باهوشی‌ست که در دانشگاه پزشکی می‌خواند. با این حال هر دوی آنها عاشق سینما هستند؛ مریم عاشق بازیگری و مهتا عاشق فیلم‌ها و کارگردان‌هایی خاص و فوق‌العاده.

تیزر فیلم سراسر شب / خلاصه فیلم سراسر شب

اما داستان فیلم ایرانی سراسر شب از جایی شروع می‌شود که مریم دو ماه است خوابیده و نمی‌خواهد بیدار شود. آخرین شخصی که مریم با او صحبت کرده فیلمسازی به نام داوود مرادی است. حالا مهتا به دنبال مرادی است تا بفهمد چه بلایی بر سر خواهرش آمده است.

 

بازیگران فیلم سراسر شب

در فیلم سراسر شب فرزاد موتمن بازیگران مطرحی همچون الناز شاکردوست، امیر جعفری و آزاده صمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این مقاله مروری بر بیوگرافی بازیگران خواهیم داشت و همچنین به بررسی شخصیت های فیلم سراسر شب می‌پردازیم.

 

الناز شاکردوست در نقش های مریم و مهتا

فیلم سراسر شب الناز شاکردوست

الناز شاکردوست بازیگر سینما و تئاتر، متولد 7 تیر 1363 در تهران است. شاکردوست بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در سال 1383 با نقش‌آفرینی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد وارد سینما شد. از دیگر فیلم‌های الناز شاکردوست باید به عناوینی چون قتل آنلاین محصول سال 1384، چند می‌گیری گریه کنی محصول سال 1384، اتوبوس شب محصول سال 1385، رسوایی محصول سال 1391، شبی که ماه کامل شد محصول سال 1397 و مطرب محصول سال 1397 اشاره کنیم.

الناز شاکردوست تابحال در تلویزیون حضوری نداشته و فقط در سریال قلب یخی برای شبکه نمایش خانگی بازی کرده است. در سال 1397 او سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بهترین بازیگر نقش اول زن را به خاطر بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار دریافت کرد. فیلم سینمایی سراسر شب اولین همکاری الناز شاکردوست و فرزاد موتمن محسوب می‌شود.

الناز شاکردوست چند سالی می‌شود که از بازی در فیلم‌های سطح پایین و به اصطلاح سخیف دوری کرده و در آثار شاخص و متفاوتی چون شبی که ماه کامل شد و خفگی به کارگردانی فریدون جیرانی حضور یافته است. امیدواریم که این هنرمند با انتخاب‌های بهتر همین رویه را ادامه دهد.

بازیگران فیلم سراسر شب

در فیلم سراسر شب الناز شاکردوست دو نقش را ایفا می‌کند؛ نقش دو خواهر به نام‌های مریم و مهتا. البته مریم حضور چندانی در داستان فیلم ندارد و ما بیشتر مهتا را می‌بینیم، اما موضوع اصلی فیلم سراسر شب ۱۳۹۶ درباره مریم است. مریم عاشق بازیگری است، اما گویا در آن استعداد چندانی ندارد و حالا دو ماه می‌شود که خوابیده و بیدار نمی‌شود. به همین دلیل مهتا به دنبال شخصی است که مریم آخرین بار با او صحبت کرده؛ فیلمسازی به نام داوود مرادی که در ادامه بیشتر درباره او خواهیم گفت.

 

امیر جعفری در نقش داوود مرادی

امیر جعفری متولد 10 شهریور 1353 در تهران و از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است. این هنرمند لیسانس مدیریت دارد و بازیگری را نزد مرحوم حمید سمندریان آموخته است. با فیلم نان، عشق و موتور 1000 به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال 1380 امیر جعفری وارد سینما شد و در همان سال در فیلم قارچ سمی به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور نیز بازی کرد. حضور امیر جعفری در تلویزیون نیز در همین سال 80 و با سریال بدون شرح به کارگردانی مهدی مظلومی رقم خورد.

بازیگران فیلم سینمایی سراسر شب

از دیگر آثار این بازیگر باید به فیلم‌هایی چون بی‌پولی محصول سال 1386، کیفر محصول سال 1388، سیزده محصول سال 1391، اکسیدان محصول سال 1395، زیر نظر محصول سال 1397 و سریال‌هایی چون کمربندها را ببندیم محصول سال 1383، میوه ممنوعه محصول سال 1386، چاردیواری محصول سال 1388، تعبیر وارونه یک رؤیا محصول سال 1394 و شهرزاد برای شبکه نمایش خانگی اشاره کنیم.

در فیلم سینمایی سراسر شب امیر جعفری نقش فیلمسازی به نام داوود مرادی را بازی می‌کند که مدتی است فیلم نساخته و مشغول نوشتن یک فیلمنامه است. شخصیت داوود مرادی در واقع به نوعی راوی کل فیلم هم محسوب می‌شود.

 

افسانه چهره آزاد در نقش طناز

بازیگران فیلم سراسر شب فرزاد موتمن

افسانه چهره‌آزاد بازیگر سینما و متولد 21 بهمن 1341 است. این هنرپیشه نیز بازیگری را زیر نظر مرحوم حمید سمندریان آموخته است و اولین فعالیتش مربوط به سال 1366 و بازی در سریال سال‌های بدون خانه می‌شود. همچنین او با فیلم‌هایی چون دندان طلا، دو همسفر و یکبار برای همیشه محصول سال‌های 1370 و 1371 وارد سینما شد.

چهره‌آزاد در سریال‌هایی چون فروشگاه، آشپزباشی، بیمار استاندارد، دلدادگان و کتونی زرنگی بازی کرده است. اخیرا نیز او در سریال هم گناه که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شد به ایفای نقش پرداخت. بوتیک محصول سال 1382، حوالی اتوبان محصول سال 1387، دهلیز محصول سال 1391 و قندون جهیزیه محصول سال 1393 از فیلم‌های سینمایی این بازیگر هستند.

افسانه چهره‌آزاد در فیلم سراسر شب نقش طناز که صاحب کافه آلفاویل است را بازی می‌کند. او به نظر زن دلسوزی می‌آید که البته رازهایی هم در زندگی‌اش دارد.

 

سینا حجازی در نقش علی نامور

بازیگران فیلم سراسر شب ۱۳۹۶

سینا حجازی متولد 17 مرداد 1359، ترانه‌سرا، نوازنده، خواننده و بازیگر است. سینا حجازی با اینکه فرزند صدرالدین حجازی، بازیگر ایرانی است، اما بیشتر از اینکه بازیگر باشد، خواننده است و در زمینه موسیقی فعالیت دارد. او تا کنون بیش از 60 تک آهنگ را منتشر کرده است. تنها فعالیت حجازی در زمینه بازیگری نقش آفرینی در همین فیلم سراسر شب فرزاد موتمن بوده است.

 

آزاده صمدی در نقش شهره

شخصیت های فیلم سراسر شب

آزاده صمدی متولد 17 دی 1357 در لاهیجان است. این بازیگر در سال 1385 و با سریال ما چند نفر وارد عرصه بازیگری شد و یک سال بعد با سریال راه بی‌پایان بیشتر به شهرت رسید. در سال 1389 نیز او با فیلم آفریقا به کارگردانی هومن سیدی به سینما راه یافت.

از دیگر آثار آزاده صمدی می‌توانیم به سریال‌هایی چون حیرانی، انقلاب زیبا، پشت بام تهران، دیوار به دیوار و فیلم‌های سیزده محصول سال 1391، فیلم 50 کیلو آلبالو محصول سال 1394، ساعت 5 عصر محصول سال 1395، مارموز محصول سال 1396 و زیر نظر محصول سال 1397 اشاره کنیم.

در فیلم سینمایی سراسر شب آزاده صمدی نقشی فرعی و نسبتا کوتاه دارد. او نقش دختری کتک خورده به نام شهره را بازی می‌کند که دنبال ضارب خود می‌گردد.

دیگر بازیگران فیلم سراسر شب ۱۳۹۶ عبارتند از:

  • مهدی سلطانی سروستانی در نقش شریفیان
  • سید امیرحسام شجاعی در نقش امیر
  • سحر نظام‌دوست در نقش گندم
  • احمدرضا هاشمی در نقش کارمند سوپرمارکت
  • ایلناز آذری در نقش رویا
  • دیانا روهنده در نقش دیانا

 

زمان اکران فیلم سراسر شب

پخش آنلاین فیلم سراسر شب / اکران آنلاین فیلم سراسر شب

اکران آنلاین فیلم سراسر شب از 3 آذر 1399 آغاز شد. امیدواریم برای تماشا و دانلود فیلم سراسر شب از پلتفرم‌های قانونی و معتبر استفاده کنید تا چرخه فیلمسازی در کشورمان خصوصا در این شرایط سخت تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیشتر از این لطمه نخورد.

 

نقد و بررسی فیلم سراسر شب

فرزاد موتمن کارگردان عجیب و ریسک پذیری است. کارگردانی که از تجربه ژانرهای مختلف نمی‌ترسد و از ساخت فیلم‌های درام عاشقانه تا جنایی و حتی کمدی را تجربه کرده است. اتفاقا آخرین فیلمی که از او اکران شده بود نیز یک کمدی متوسط به نام چشم و گوش بسته با بازی امین حیایی و بهرام افشاری بود؛ فیلمی که گرچه در آن لحظات کمدی خوبی هم پیدا می‌شد، اما در مجموع اثر به یاد ماندنی‌ای نبود. و حالا باز هم اثری نه چندان قوی از فرزاد موتمن عرضه شده است. این عنوان با اینکه قبل از فیلم چشم و گوش بسته ساخته شده بود، اما پخش آنلاین فیلم سراسر شب به تازگی شروع شده است.

هیچ صیادی در جوی حقیری که به گودالی می‌ریزد، مرواریدی صید نخواهد کرد…

نقد و بررسی فیلم سراسر شب

کل داستان فیلم سینمایی سراسر شب همانطور که از نامش بر می‌آید، در طول شب می‌گذرد. از همان ابتدای داستان متوجه می‌شویم که راوی آن امیر جعفری و شخصیتی که بازی می‌کند است. او می‌خواهد داستان مریم را برای ما تعریف کند؛ دختری که دو ماه است خوابیده، اما در انتهای داستان بیدار خواهد شد. ما در شب آخری که مریم در خواب است با خواهر او، مهتا همراه می‌شویم تا دلیل این خواب طولانی را پیدا کنیم. اما موتمن که خودش هم در نوشتن فیلمنامه این اثر دستی داشته، چقدر در ارائه داستانی منسجم و جذاب موفق بوده است؟

فیلم سراسر شب ۱۳۹۶ در برخی سکانس‌ها یادآور یکی دیگر از فیلم‌های موتمن که قطعا بهترین فیلمش هم بود می‌شود: فیلم شب‌های روشن محصول سال 1381 که دومین فیلم موتمن بود، اما همچنان خاطره شیرینش در یاد همه ما سینما دوستان باقی مانده است. شب‌های روشن هم بیشتر داستانش در شب می‌گذشت و پر بود از پیاده‌روی‌های شبانه و جذاب. در فیلم سراسر شب هم شاهد چنین پیاده‌روی‌هایی هستیم، پیاده‌روی‌هایی که گرچه برخی دیالوگ‌های مهم فیلم را در بر دارند، اما در نهایت به نظر بی مورد و اضافه می‌آیند.

من بزرگ هستم، این فیلمان که کوچیک شدن…

شخصیت های فیلم سراسر شب

نکته آزاردهنده دیگری که در فیلم وجود دارد استفاده زیاد از نقل قول‌ها و دیالوگ‌های فیلم‌های معروف است. در فیلم شب‌های روشن هم شاهد نقل قول‌های زیادی، خصوصا شعر از کتاب‌های مختلف بودیم، اما آنجا حداقل این نقل قول‌ها کارایی معقولی داشت و از داستان بیرون نمی‌زد. حتی اگر در فیلم سراسر شب وظیفه واگویی این دیالوگ‌ها را تنها یکی از شخصیت‌ها بر عهده می‌گرفت، می‌شد آن را جزئی از شخصیت‌پردازی آن کاراکتر دانست، اما متاسفانه بیشتر از یک کاراکتر از این نقل قول‌ها استفاده می‌کنند که همین هم باعث تضعیف فیلمنامه و اصالت آن شده است. در واقع موتمن قطعا سینمای ناب و کلاسیک را می‌شناسد، اما از روش مناسبی برای ادای دینش به سینما استفاده نکرده است.

من 900 کیلومتر راه اومدم که این آتیشو واست روشن کنم…

نکته دیگری که درباره فیلم سینمایی سراسر شب باید به آن اشاره کنیم استفاده از موسیقی غربی و جوان پسند در فیلم است که سعی شده به گونه‌ای خلاقانه از آن بهره بگیرند. اما حتی حضور سینا حجازی و اجرای او در فیلم هم چیزی به داستان اضافه نمی‌کند و در واقع بر کیفیت فیلم نمی‌افزاید.

خرده روایت‌های داستان هم چندان جواب نمی‌دهند؛ خصوصا داستان زنی که کتک خورده است (با بازی آزاده صمدی) که حتی از خرده روایت هم پیش‌تر می‌رود و بخش زیادی از فیلم را در بر‌می‌گیرد. اما تا انتهای فیلم نیز در حد یک روایت نصفه و نیمه باقی می‌ماند و کاملا از داستان و فضای اصلی اثر بیرون می‌زند.

دانلود فیلم سراسر شب / معرفی فیلم سراسر شب

می‌دونی، عشق با دوری و ندیدن از بین نمی‌ره. مردم خدا رو دوست دارن بی اینکه ببیننش…

در آخر باید بگوییم که فرزاد موتمن هم همانند شخصیت داوود مرادی در فیلمش اولین بار است که دست به قلم شده و در نوشتن فیلمنامه فیلمش همکاری داشته است. شاید او هم باید همانند مرادی چند سالی را صرف نوشتن این قصه می‌کرد تا بلکه در نهایت به اثری شاخص همچون شب‌های روشن می‌رسید و می‌درخشید. اما متاسفانه فیلم سراسر شب تا انتها نیز در تاریکی شب باقی می‌ماند و حتی در روشنایی پایان فیلم نیز اثری از درخشش و روشنایی در آن پیدا نمی‌شود.

 

کلام آخر

در این مقاله با نقد و بررسی فیلم سراسر شب فرزاد موتمن همراه شما بودیم؛ فیلمی درام و محصول سال 1396. به تازگی اکران آنلاین فیلم سراسر شب هم آغاز شده است و شما می‌توانید به صورت قانونی این فیلم را در پلتفرم‌های آنلاین پخش فیلم تماشا کنید. البته همانطور که در این مقاله خواندید، فیلم سینمایی سراسر شب در حد و اندازه فیلم‌های خوب موتمن مانند شب‌های روشن و خداحافظی طولانی نیست، اما با این حال تماشای آن خالی از لطف نیز نخواهد بود.

فیلم سراسر شب فرزاد موتمن / دانلود فیلم ایرانی سراسر شب

نظر شما درباره فیلم سراسر شب ۱۳۹۶ چیست؟ در مورد داستان و شخصیت های فیلم سراسر شب چه فکر می‌کنید؟ آیا این اثر شما را راضی کرد؟ شما کدام یک از فیلم‌های فرزاد موتمن را بیشتر دوست داشته‌اید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402