اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید قطعا برای پیشبرد هدف های خود از تبلیغات آنلاین استفاده می کنید. روند و سرعت رشد یک کسب و کار اینترنتی در واقع به میزان تبلیغات آن کسب و کار بستگی دارد. یکی از ابزار هایی که راه چند ساله را یک شبه برای ما کوتاه می کند گوگل ادز است. با تبلیغ در گوگل و پرداخت هزینه ها می توان به راحتی در نتایج جست و جو بالا آمد و این یعنی فروش بیشتر. اما چه چیز این استراتژی تبلیغاتی را اینگونه محبوب کرده است ؟ در ادامه با ما همراه باشید.
چه چیز تبلیغات گوگل را اینقدر موثر کرده است؟
میزان تاثیر تبلیغ در گوگل بر همه ثابت شده است اما اینکه چه چیز این تبلیغات را اینگونه موثر کرده است نیاز به توضیحات بیشتری دارد. گوگل با استفاده از روش های مختلف تبلیغات مانند تبلیغ در یوتیوب، تبلیغ در نتایج جست و جو و تبلیغات نمایشی و … کسب و کار شما را دقیقا جلوی چشم مخاطب شما قرار می دهد و چه کسی بهتر از گوگل به اطلاعات این مخاطبان دسترسی دارد؟
در واقع بر خلاف تمام تبلیغات دیگر، گوگل ادز کسی را برای خرید از شما متقاعد نمی کند. اما تبلیغ شما را به کسانی نشان می دهد که پیشتر تصمیم به استفاده از خدمات یا محصولات داشته اند اما نمی دانند که از کجا و چگونه خرید کنند. با استفاده از این نوع تبلیغ شما مشتری را در بهترین زمان جذب می کنید. زمانی که می داند می خواهد خرید کند اما هنوز فروشنده ی خاصی را مد نظر ندارد. نا گفته نماند، قطعا دیگر فاکتور ها نظیر طراحی سایت خوب، تجربه کاربری و قیمت ها بر میزان این اثربخشی و جذب تاثیر گذار خواهد بود.
ریمارکتینگ را جدی بگیرید
یکی از قابلیت های جالبی که باعث موفق بودن کمپین های تبلیغاتی گوگل برای فروش بیشتر می شود، امکان استفاده از ریمارکتینگ است. ریمارکتینگ چیست؟ یه راه سریع برای بازگرداندن مشتری ها یا بازدید کنندگان قبلی به سایت. جریان به این صورت است که یک بازدید کننده به سایت شما می آید و به هر دلیلی از شما خرید نمی کند یا سبد خرید خود را تکمیل نمی کند. بازدید کننده به سایت دیگر می رود و تبلیغ شما به او نمایش داده می شود، این تبلیغ یک نوع یاد آوری است برای بازگشت آن ها به سایت شماست و بسیاری از شرکت ها از جمله آژانس تبلیغات آنلاین افراک بر روی ارائه ی این نوع از تبلیغات فوکوس کرده اند.
چگونه کار با گوگل ادز را شروع کنیم؟
تبلیغ در گوگل برای شما جایی نمایش داده می شود که در حالت عادی نمی توانستید در آنجا باشید. کار با این پلتفرم مشکل نیست، اما نیاز به دانش های اولیه و آشنایی با مباحث مارکتینگ دارد. با ورود به پنل گوگل ادز می توانید کمپین های مناسب به کار خود را انتخاب کنید و آن را شروع کنید. اما به طور کلی دو مشکل برای شروع کار با گوگل ادز وجود دارد. مساله اول این است که فرد برای شروع کار با گوگل ادز باید اطلاعات دقیقی از نحوه ی کار با این پلتفرم بداند و نداشتن تخصص در این زمینه باعث از دست رفتن بودجه های تبلیغاتی خواهد شد و دیگر مساله این است که در ایران به دلیل محدودیت دسترسی به حساب های خارجی امکان شارژ حساب وجود ندارد و شما نمی توانید خود این کار را انجام دهید.
برای حل این مشکلات در حال حاضر راه هایی وجود دارد. اگر با نحوه ی راه اندازی کمپین ها آشنا نیستید، می توانید از خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ مانند افراک استفاده کنید و اما اگر به به کار با گوگل ادز مسلط هستید و تنها در پرداخت و شارژ اکانت خود مشکل دارید، ایرانیکارت خدمات پرداخت ارزی را در کمترین زمان برای شما انجام می دهد.