وبسایت متاکریتیک در تازهترین اقدام خود قابلیت امتیازدهی فوری به بازیها توسط کاربران را مسدود کرده است. با جزئیات خبر این محدودیت متاکریتیک همراه ما باشید.
اخبار تازه حاکی از آن است که وبسایت متاکریتیک توانایی امتیازدهی فوری بازی های ویدیویی به هنگام انتشار آنها را از کاربران خود گرفته است. این اقدام در راستای جلوگیری از انتشار سیلآسای امتیازدهی به بازی های ویدیویی بدون تجربه کردن آنها در این منبع صورت گرفته است. در واقع میتوان گفت وبسایت متاکریتیک با این اقدام خود به دنبال آن است که کاربرانش را تشویق کند قبل از امتیاز دادن به یک بازی آن را تجربه کنند.
بر همین اساس از این پس برای امتیازدهی به یک بازی جدید در وبسایت متاکریتیک باید 36 ساعت صبر کنید. این محدودیت متاکریتیک در راستای جلوگیری از کمپینهای امتیاز منفی صورت گرفته است. کمپینهایی که در طی آنها کاربران اغلب برای تنبیه یک کمپانی خاص به صورت دسته جمعی به بازی مورد نظرشان امتیاز منفی میدهند.
هم اکنون در وبسایت متاکریتیک اگر صفحه نقد یک بازی جدیدا منتشر شده را باز کنید با پیام «لطفا برای تجربه بازی کمی وقت کنار بگذارید» مواجه خواهید شد و تاریخ و زمان مشخصی نیز در این صفحه تعریف شده است که تنها پس از آن به عنوان یک کاربر قادر خواهید بود نقدی را برای بازی مورد نظرتان در این وبسایت منتشر کنید.
از جمله بازیهای جدیدی که مشمول این قانون و محدودیت متاکریتیک شدهاند میتوان به بازی Ghosts of Tsushima و بازی Paper Mario: The Origami King اشاره کرد. کاربران برای انتشار نقد برای این بازیها باید تا تاریخ 18 جولای (28 تیر) و ساعت 12 ظهر صبر میکردند. قانون جدید وبسایت متاکریتیک برای اولین بار توسط وبسایت PlayStation Universe و در طی هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت؛ اما این نشریه Forbes بود که امروز موفق شد توجه همگان را به سوی آن جلب کند.
اصطلاح بمب یا حمله منتقدین (Review bombing) در دنیای گیمینگ برای موقعیتی به کار میرود که در طی آن گروه قابل توجهی از کاربران به یک فروشگاه دیجیتال و یا وبسایت ارزیابی مراجعه میکنند تا به صورت دسته جمعی به محصولی مشخص امتیاز کم یا منفی دهند. این اقدام اغلب برای انتقام از یک کمپانی خاص و یا یک چهره انجام میشود.
از جمله مهمترین عناوینی که پیش از این دچار حمله منتقدین شده است میتوان به بازی The Last of Us Part II اشاره کرد که پس از انتشار خود در ماه ژوئن در وبسایت متاکریتیک توسط کاربران آن مورد حمله قرار گرفت.
جا دارد اشاره کنیم که وبسایت متاکریتیک تنها پلتفرمی نیست که با مشکلاتی از این دست روبهرو شده است و شبکههای دیگری همانند استیم (Steam) نیز قبل از این دچار حمله منتقدین شده بودند. در سال 2017 کمپانی ولو (Valve) نموداری منتشر کرد که مجموعه امتیازهای مثبت و منفی یک بازی ویدیویی در طول حیات آن را مورد بررسی قرار میداد.
کلام آخر
علاوه بر این، این کمپانی در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد به شناسایی بازیهایی که مورد حمله کاربران قرار گرفته است بپردازد و نقدهای نامرتبط را از شبکه خود مخفی کند. نظر شما در رابطه با این محدودیت متاکریتیک چیست؟ چگونه میتوان به شکلی کاربردی با این مشکل به مقابله پرداخت؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنتهای سایت با ما در میان بگذارید. با اخبار بازی همراه پلازا باشید.