حتما این روزها امین حیایی در تبلیغات سس بیژن و یا نوید محمدزاده در تبلیغ سن ایچ را از تلویزیون دیدهاید. به همین بهانه در این مطلب به بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون پرداختهایم.
تبلیغات تلویزیونی توسط ستارههای دنیای سینما، موسیقی و ورزش یک امر مرسوم و البته درآمدزا در دنیاست. قطعا بارها سلبریتیهای خارجی مختلف را در قامت تبلیغکننده یک محصول از تلویزیون کشورشان مشاهده کردهاید، اما این بار اینجا میخواهیم درباره بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون کشورمان صحبت کنیم. البته علاوه بر حضور بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون، تعدادی از آنها در تبلیغات روی بیلبوردها هم فعالیت داشتهاند. قبل از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی، تبلیغات توسط بازیگران و سلبریتیها، مدت زیادی ممنوع بود، اما در سالهای اخیر منع قانونی حضور سلبریتیها و بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون برداشته شده است و این روش هم یک راه برای درآمدزایی سلبریتیهاست.
حضور امین حیایی در تبلیغ سس بیژن، نوید محمدزاده در تبلیغ سن ایچ، امیرحسین آرمان در تبلیغ پوشاک نمونههایی از جدیدترین فعالیتهای بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون است. با پلازا همراه باشید تا مهمترین بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون را با هم مرور کنیم.
آنچه در ادامه میخوانید:
- بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون
- امیرحسین آرمان
- نوید محمدزاده
- امین حیایی
- و…
- کلام آخر
بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون
تبلیغات حوزهای است که بسیاری از سلبریتیها در آن فعالیت دارند. بازیگران ایرانی نیز مثل تمام افراد مشهور ایران تاکنون در تبلیغات مختلف فعال بودهاند. در ادامه مطلب بازیگرانی که در سالهای اخیر در تلویزیون تبلیغ داشتهاند را مرور و دستمزد آنها را هم بنا بر شنیدهها بررسی کردهایم.
امیرحسین آرمان
- متولد: 14 آبان 1361 (37 سال)
- حوزه تبلیغات: پوشاک
- آثار مطرح: ممنوعه، مانکن
امیرحسین آرمان هم از آن سلبریتیهایی است که خیلی زود وارد حوزه تبلیغات و برندینگ شد. او بلافاصله پس از سریال محبوب و پرمخاطب مانکن با تیزرهای خوشساخت پوشاک ال سی من به میان آگهیهای بازرگانی تلویزیون آمد و از محبوبیتش در مانکن استفاده کرد تا در کنار بازیگری، از این طریق هم درآمدزایی کند. دستمزد امیرحسین آرمان برای تبلیغ لباسهای ال سی من نامشخص است و هنوز معلوم نیست که این همکاری ادامهدار خواهد بود یا خیر.
نوید محمدزاده
- متولد: 17 فروردین 1365 (34 سال)
- حوزه تبلیغات: آبمیوه و عطر
- آثار مطرح: خشم و هیاهو، ابد و یک روز، بدون تاریخ بدون امضا، متری شیش و نیم
نوید محمدزاده را به نوعی میتوان سوپراستار سینمای ایران دانست که در اوج محبوبیتش در سینما، وارد عرصه تبلیغات شده است. اغلب سلبریتیهای هنری و ورزشی بعد از پایان دوران اوجشان وارد حرفه تبلیغات میشوند، اما محمدزاده این قاعده را در ایران شکست و با حضور در تبلیغات تلویزیونی سنایچ و همچنین راهاندازی برند عطر نوید، فصل جدیدی در فعالیتهای حرفهای خود آغاز کرده است. گفته میشود دستمزد نوید محمدزاده در تبلیغ سن ایچ 800 میلیون تا یک میلیارد و دویست است و این به تیزرهای دیگری که قرا است ساخته شود بستگی دارد. همچنین نوید محمدزاده در تبلیغات این آبمیوه، قرار است به عنوان سفیر برند سنایچ فعالیت کند که برای این کار رقمی در حدود ده میلیارد برای مدتی طولانی (حداقل پنج سال) درخواست کرده است! برای خواندن بیوگرافی نوید محمدزاده میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.
امین حیایی
- متولد: 19 خرداد 1349 (50 سال)
- حوزه تبلیغات: سس
- آثار مطرح: دستهای آلوده، مزاحم، همسایهها، اخراجیها، ساخت ایران و عصر جدید
امین حیایی از دیگر بازیگران مطرحی است که وارد تبلیغات تلویزیونی شده است. او نیز همچون بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون، رقم دستمزد بالایی برای تبلیغ محصولات بیژن دارد. بنا بر شنیدهها دستمزد امین حیایی در تبلیغ سس بیژن و برای بازی در تیزرهای مربوط به این شرکت در حدود 600 میلیون تومان است. باید دید آیا با محبوبیت بیشتر حیایی در عصر جدید و همچنین به واسطه حضور متفاوت او در سریال آقازاده این همکاری با محصولات شرکت بیژن بیشتر هم میشود یا مقطعی و کوتاه مدت است. از اینجا هم میتوانید درباره سریال آقازاده بخوانید.
آتیلا پسیانی
- متولد: 10 اردیبهشت 1336 (63 سال)
- حوزه تبلیغات: چای
- آثار مطرح: رستگاران، چاردیواری، سرخپوست، غلامرضا تختی و کارگر ساده نیازمندیم
شاید به نظر بیاید حضور سلبریتیها در تبلیغات، محدود به جوانترهای این حوزه است، اما آتیلا پسیانی این گفته را به راحتی نقض میکند. پسیانی با سابقهای بسیار طولانی در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون، در کنار بازیگری و تدریس، وارد تبلیغات هم شده است. او هم مثل بسیاری از بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون سراغ محصولات غذایی رفته است. چای گلستان از معروفترین برندها در حوزه نوشیدنیهاست که تبلیغ خود را فعلا به دست آتیلا پسیانی داده است. گفته میشود پسیانی برای تبلیغات گلستان در حدود 500 تا 600 میلیون تومان دستمزد گرفته است.
برزو ارجمند
- متولد: 7 فروردین 1354 (45 سال)
- حوزه تبلیغات: غذای آماده
- آثار مطرح: مرد هزار چهره، ویلای من، قهوه تلخ
چهره نامآشنای طنزهای مهران مدیری این روزها در تلویزیون پشت میز آشپزخانه و در حال تبلیغ مواد غذایی ب. آ دیده میشود. از گوشه و کنار خبر میرسد که ارجمند برای تبلیغ این محصول در تلویزیون در حدود 300 تا 400 میلیون حقوق دریافت کرده است.
محمدرضا گلزار
- متولد: 1 فروردین 1356 (43 سال)
- حوزه تبلیغات: آبمیوه، پوشاک، ساعت، مسواک
- آثار مطرح: بوتیک، ساخت ایران، عاشقانه، سلام بمبئی
سوپراستار دهه هشتاد سینمای ایران چند سال قبل تبلیغ یک نوع آبمیوه را از تلویزیون برعهده داشت. البته گلزار به دلیل ظاهر و استایلش بسیار مورد توجه برنده های مختلف به خصوص پوشاک برای تبلیغات است، اما اغلب فعالیتهای تبلیغاتی او خارج از تلویزیون اتفاق میافتد و حتی اولین بیلبوردهای تبلیغاتی مربوط به فعالیتهای اوست. او یکی دو سال قبل با مسابقه برنده باش دوباره به تلویزیون آمد، اما به دلیل شبهاتی که درباره این مسابقه وجود داشت، پخشش متوقف شد تا بار دیگر سوپراستار سینمای ایران جایی در تلویزیون کشور نداشته باشد.
شقایق دهقان
- متولد: 4 اسفند 1357 (41 سال)
- حوزه تبلیغات: مایع ظرفشویی و نوشابه
- آثار مطرح: پاورچین، شبهای برره، ساختمان پزشکان، دزد و پلیس
ایفاکننده چند کاراکتر به یادماندنی تاریخ طنز تلویزیون این روزها در تلویزیون نوشابه بدون قند تبلیغ میکند. البته او قبل تر یک نوع مایع ظرفشویی تبلیغ میکرد که دیگر خبری از آن تبلیغ نیست و مشخص است که شقایق دهقان طرف قرارداد خود را تغییر داده است. شقایق دهقان با وجود اینکه همسرش مهراب قاسمخانی در تلویزیون ممنوعالتصویر است، اما خودش برای بازی و حضور در برنامهها و تبلیغات تلویزیون ممنوعیتی ندارد و هرازگاهی روی آنتن دیده میشود. شنیدهها میگویند دهقان برای تبلیغ نوشابه بدون قند لاکیدو در حدود 500 میلیون تومان دستمزد دریافت کرده است.
نیما فلاح و سحر ولدبیگی
- متولد: فلاح ( 4 دی 1350 – 48 ساله) و ولدبیگی (1 تیر 1356 – 42 ساله)
- حوزه تبلیغات: مواد غذایی (روغن سرخکردنی)
- آثار مطرح: مجموعه آثاری که با مهران مدیری همکاری داشتهاند!
این زوج پرانرژی و خوش خنده خیلی وقت است که دیگر در سریالها و فیلمهای سینمایی دیده نمیشوند و آخرین تصویری که مخاطب از آنها به خاطر دارد، مربوط به مجموعه کارهای مهران مدیری است. فلاح و ولدبیگی چند وقت قبل بصورت ناگهانی با تبلیغ روغن بهار روی آنتن تلویزیون دیده شدند و مدتی هم تیزر تبلیغاتیشان جزو آن تیزرهایی بود که زیاد پخش میشد، اما در حال حاضر خبری از آنها نیست!
بیژن بنفشه خواه
- متولد: 1 فروردین 1352 (47 سال)
- حوزه تبلیغات: سایت فروش بلیت هواپیما و قطار
- آثار مطرح: بدون شرح، مرد دوهزار چهره، قهوه تلخ، ساختمان پزشکان، پژمان و سری مجموعه لیسانسهها
بیژن بنفشهخواه که با بازیهای کمدی و درخشانش در یادها مانده هم جزو بازیگران ایرانی است که یکی دو سال قبل وارد حوزه تبلیغات شد. او نسبت به روش سایر بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون، روش متفاوتی برگزید و در تبلیغات یک سایت فروش بلیت حضور داشت. او در این تیزر در ذهن خود قصد مسافرت میکرد و سپس وارد همین سایت میشد و به دنبال بلیت مناسب هواپیما یا قطار میگشت. فعالیت تبلیغاتی بیژن بنفشهخواه مربوط به همین تیزر بود و پس از مدتی دیگر تیزری از او دیده نشد.
پژمان بازغی
- متولد: 19 مرداد 1353 (45 سال)
- حوزه تبلیغات: آژانس مسافرتی
- آثار مطرح: سربازهای جمعه، دوئل، مرد هزار چهره، مرد دوهزارچهره، ناهید، اسرافیل و کودک شو
پژمان بازغی هم جزو آن دسته از بازیگران ایرانی است که سالهاست در کنار بازیگری و اجرا، وارد عرصه تبلیغات شده است. بازغی زمانی در تلویزیون یک آژانس مسافرتی را کاملا ساده و بدون ادا و اصولهای مرسوم تبلیغ میکرد و حضورش بیشتر حضور بازیگر محور بود تا اینکه از برند او برای این تبلیغ استفاده شود. علاوه بر این مورد، بازغی در تبلیغات چرم و لباس هم حضور داشته است.
کلام آخر
در این مطلب نگاهی داشتیم به مهمترین بازیگران ایرانی در تبلیغات تلویزیون و به همین دلیل به ورزشکاران یا موزیسینهایی که سفیر برندی خاص در تلویزیون بودند یا تصاویرشان روی بیلبوردها و تبلیغات محیطی سطح شهر استفاده شده، اشارهای نکردهایم. برای مثال بهرام رادان، بهنوش بختیاری، پژمان جمشیدی، کمند امیرسلیمانی، الهام پاوهنژاد و زوج امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی از جمله دیگر هنرمندان دنیای سینما و تلویزیون هستند که وارد حوزه تبلیغات شدهاند. شما نیز درباره این مطلب نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به نظرتان آیا دستمزدهایی که در حوزه تبلیغات به سلبریتیها داده میشود معقول و منطقی است؟ آیا شما موافق حضور بازیگر محبوبتان در تیزرهای تبلیغاتی هستید؟