با ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام میتوانید بهشکل حرفهای تری کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی گسترش دهید. در این مطلب از پلازا، نگاهی داشتیم به نحوه بیزینسی کردن پیج اینستاگرام و امکاناتی که در این نوع حساب دریافت میکنید.
بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟ این نوع حساب اینستاگرام در سال 2016 معرفی شد. از آن زمان بسیاری از مشاغل تصمیم به تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس گرفتند. با استفاده از بیزینس اکانت اینستاگرام میتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و فالوورهای بیشتری به دست آورید. بیش از 25 میلیون شرکت در سراسر جهان در حال حاضر از اینستاگرام برای تجارت استفاده میکنند و بیش از 200 میلیون کاربر هر روز حداقل از یک پروفایل تجاری بازدید میکنند. اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوبترین برنامههای موجود در رسانههای اجتماعی است و استفاده از آن به عنوان راهی برای تبلیغات یک شرکت و یا نامتجاری میتواند گزینه بسیار خوبی باشد. پس اگر به دنبال راهی مطمئن و موثر برای تبلیغ و یا گسترش کسب و کار هستید، این مقاله آموزش حساب کاری اینستاگرام را از دست ندهید.
فهرست مطالب
آموزش ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام
اگر قبلا یک اکانت اینستاگرام برای خود ساخته باشید، میدانید که ساخت و تنظیم آن چقدر آسان است. خوشبختانه، روند تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس نیز به همین سادگی است. در این قسمت تمام مراحل ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام را به شما آموزش میدهیم.
برای اینکه یک حساب حرفه ای اینستاگرام داشته باشید، ابتدا باید یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی ایجاد و سپس آن را به بیزنس تغییر دهید. پس از ساخت حساب، به پروفایل خود بروید و روی آیکون منو همبرگری در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.
حالا از فهرست ظاهر شده، Settings را انتخاب کنید.
در صفحه بعدی، Account را لمس کنید.
حالا به انتهای فهرست بروید و گزینه آبی رنگ Switch to professional account را لمس کنید.
در صفحه بعدی روی Continue بزنید. در صفحه زیر، دستهبندی مربوط به حوزهای که در آن فعالیت میکنید را از فهرست پیدا و سپس روی Done بزنید.
در صفحه بعدی، از شما پرسیده میشود که قصد تولید محتوا دارید یا میخواهید یک پیج کسب و کار داشته باشید. گزینه Business را انتخاب و روی Next بزنید. در صفحه بعدی اطلاعات تماس پیج مثل ایمیل و شماره تلفن و همچنین آدرس کسب و کار را میتوانید وارد کنید. با فعال کردن گزینه Display contact info، این اطلاعات توسط کاربرانی که از صفحه بازدید میکنند قابل دیدن خواهند بود.
در صفحه بعدی میتوانید حساب فیسبوک خود را هم به اکانت بیزنس خود پیوند دهید. در غیر این صورت روی Don’t connect a Facebook page now بزنید تا به مرحله بعدی بروید. سپس تازه فرایند ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام شما شروع خواهد شد. در کادر اول و با انتخاب Get Inspired، میتوانید صفحات سایر کسب و کارها را دنبال کنید. با انتخاب Grow Your Audience میتوانید دوستان خود را برای دنبال کردن صفحه دعوت کنید.
با انتخاب گزینه Share Content to View Insights میتوانید محتوای جدید ارسال کرده تا به یکی از امکانات بیزینس اکانت اینستاگرام، یعنی تجزیه و تحلیل بازخورد پستها و آمار بازدید آنها دسترسی پیدا کنید. برای رد کردن همه این مراحل میتوانید روی آیکون ضربدر در بالای صفحه بزنید.
حالا بیزینسی کردن پیج اینستاگرام شما به پایان رسیده و میتوانید کار خود را شروع کنید. همچنین برای حذف بیزینس اکانت اینستاگرام خود نیز میتوانید مانند یک حساب عادی اقدام کنید. ما پیشتر در یک مطلب جداگانه به طریقه انجام اینکار، اشاره کرده بودیم.
ترفند های اینستاگرام بیزینس
با تبدیل بیزینس اکانت اینستاگرام، شما میتوانید به امکانات اضافهای نسبت به حسابهای معمولی دسترسی داشته باشید. در ادامه نگاهی داریم به این امکانات و کاربرد هرکدام از آنها.
1. تجزیه و تحلیل حساب کاربری (Instagram insights)
اینستاگرام روشی را برای تجزیه و تحلیل و آمار عملکرد کاربران در بیزینس اکانت فراهم کرده است. پیش از معرفی این ویژگی، نظارت بر عملکرد و تحلیل حساب کاربری برای کسب و کارها یک مشکل بزرگ محسوب میشد و به همین دلیل اینستاگرام، قابلیت Insights را برای کسب و کارها و کاربران دارای بیزینس اکانت ارائه کرد.
قابلیت Instagram Insights کلیه اطلاعات ضروری که باید در مورد حساب کاربری و نحوه عملکرد پستهای خود بدانید را به شما ارائه میدهد. این قابلیت کمک میکند تا دریابید چه محتوایی با استقبال کاربران روبهرو شده است و چه محتوایی، بازخوردهایی خوبی در حساب کاربری شما ندارند. ویژگی Insights اطلاعاتی را در درباره دنبال کنندگانتان به شما میدهد تا بتوانید مطابق با علایق و سلایق آنها محتواهای کاربردی و جالب به اشتراک بگذارید.
قابلیت Insight عملکرد شما در اینستاگرام را در طی هفته گذشته، تغییر تعداد دنبالکنندگان، تعداد پستها، بازخوردها، میزان دسترسی و تعداد بازدید از پروفایلتان را به شما نشان میدهد. این ویژگی همچنین آمار جمعیت شناختی دقیقی از دنبال کنندگان شما مانند جنسیت، سن، شهرها و کشورهای محل زندگی آنها و زمانی که آنها بیشترین فعالیت را در صفحه شما داشتهاند را به نمایش میگذارد. به طور کلی با استفاده از این قابلیت میتوانید تمام فعالیتها و بازخوردهای موجود در بیزینس اکانت خود را تحت نظر داشته باشید.
2. زمانبندی پستها
شاید یکی از مهمترین تنظیمات بیزینس اکانت اینستاگرام، امکان زمانبندی پستها باشد. با این کار میتوانید در زمانهایی که سرتان خلوت است، پستها را آماده و آنها را برای انتشار در ساعتهای مدنظرتان، زمانبندی کنید. البته این قابلیت بهصورت پیشفرض در دسترس نیست و تنها با پلتفرمهای مدیریت حسابهای شبکه اجتماعی قابل استفاده است.
3. دسترسی به افزونههای خرید اینستاگرام
اگر از طریق حساب حرفه ای اینستاگرام خود محصولاتی را بهفروش میرسانید، میتوانید در پستهای معرفی هر محصول، برچسب خرید آنها را نیز اضافه کنید تا کاربران مستقیما از همان جا خرید خود را انجام دهند. البته این ویژگی در ایران قابل دسترسی نیست.
4. افزودن دکمه کانتکت (Contact) در حساب کاربری
این ویژگی، یکی از قابلیتهای مفیدی است که فقط برای بیزینس اکانتها در دسترس است که امکان افزودن دکمه کانتکت یا مخاطب به پروفایل شما است. شما اطلاعات تماس خود را در این گزینه وارد میکنید و وقتی شخصی بر روی آن دکمه کلیک کند، میتواند به شما ایمیل دهد، با شما تماس تلفنی برقرار کند و یا موقعیت مکانیتان را در نقشه پیدا کند. این کار ارتباط کاربران با شما را بسیار سادهتر میسازد.
با استفاده از این ویژگی، افرادی که از پروفایل شما بازدید میکنند برای برقراری ارتباط با شما نیازی به ترک صفحه اینستاگرامتان ندارند. درعوض، آنها به سادگی میتوانند یکی از اطلاعات تماسی که در اختیار آنان قرار دادهاید را انتخاب کرده و سریعا با شما ارتباط برقرار کنند. اما اگر مشتریان تمایل داشتند که از صفحه شما خارج نشوند، میتوانند از طریق دایرکت (Direct) به شما پیام بدهند.
5. تبلیغات در اینستاگرام (Instagram Ads)
تبلیغات اینستاگرام یکی از ویژگیهایی است که پس از تغییر حساب بیزینس اینستاگرام در اختیار شما قرار میگیرد. در مواقعی که به پلتفرمهای دیگری برای تبلیغات محصولات و خدمات خود نیاز داشته باشید، تبلیغات اینستاگرام در اختیار شما قرار دارد و میتوانید به سادگی از آن استفاده کنید.
ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام بسیار ساده است. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و به دنبال راهی برای توسعه نامتجاری خود میگردید، ساخت بیزینس اکانت میتواند یکی از بهترین گزینههای پیشنهادی برای شما باشد. اگر تاکنون برای شرکت خود حساب تجاری نساختهاید، همین حالا نسبت به بیزینسی کردن پیج اینستاگرام اقدام و از قابلیتهای کاربردی آن بهرهمند شوید.