Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

اینفلوئنسر کیست؟ چگونه Influencer شویم و کسب درآمد کنیم؟

Influencer - اینفلوئنسر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدتی است که عنوان اینفلوئنسر (Influencer) در اینترنت و فضاهای مجازی بسیار دیده می‌شود. اما اینفلوئنسر کیست؟ در این مطلب قصد داریم توضیحات کاملی در مورد این واژه و انواع آن و همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ به شما ارائه کنیم.

اگر در سایت‌های مختلف دقت کرده باشید، در چند سال اخیر واژه‌ای تحت عنوان اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار در میان کاربران اینترنتی جا افتاده که شاید معنای آن را ندانید. یکی از دلایل پررنگ شدن این عنوان گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و نفوذ آنها به زندگی افراد است. در این مطلب از پلازا قصد داریم تا به صورت کامل معنی این واژه را برای شما تعریف کنیم و توضیح دهیم که شغل اینفلوئنسر (Influencer) چیست.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم اینفلوئنسر ویدئوی زیر را نیز تماشا کنید:

فهرست مطالب:

اینفلوئنسر کیست؟

در معنی influencer می‌توان گفت که اینفلوئنسر شخصی است که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است. همچنین معنی کلمه اینفلوئنسر را می‌توان به این صورت تعریف کرد: «شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.»

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

البته، در میان کارشناسان حوزه مارکتینگ اجتماعی، تعریف واحد در مورد معنا و مفهوم Influencer وجود ندارد. برخی از کارشناسان این حوزه اینفلوئنسر را شخصی می‌دانند که روی یک سازمان و مشتریان احتمالی‌اش تاثیر دارد. برخی دیگر از کارشناسان نیز عقیده دارند که این واژه به افرادی گفته می‌شود که ارتباطات بسیار خوب و ذهن کاملا بازی دارند و می‌توانند باعث ایجاد نوعی ترند در جامعه شوند؛ هر چند که این ویژگی‌ها با توجه به بازارهای هدف حوزه‌های مختلف ممکن است تفاوت داشته باشد.

شغل اینفلوئنسر چیست

شغل اینفلوئنسر چیست؟

بخش‌های فعالیت Influencer ممکن است بسیار گسترده باشد. افراد حوزه مارکتینگ از قدیم و به صورت سنتی آن دسته از اینفلوئنسرها یا بازاریابی تأثیرگذار را هدف قرار می‌دهند که به سادگی قابل شناسایی باشند؛ از جمله افراد فعال در مطبوعات، آنالیزورهای صنعتی و همچنین مسئولین اجرایی رده بالا.

برای بسیاری از شرکت‌ها که در زمینه فروش محصولات به صورت مستقیم به مشتریان و از طریق خرده‌فروشی فعالیت دارند، اینفلوئنسر کسی است که برای خریدار محصولات و کارمندان آن شرکت شناخته شده است. از نظر بسیاری از شرکت‌هایی که با روش بنگاه به بنگاه یا B2B فعالیت می‌کنند، گستره Influencer ممکن است بسیار گسترده و متنوع بوده و شامل افرادی همچون مشاوران، قانونگزاران دولتی، فعالان حوزه مالی و اعتباری و همین طور بخش‌های مرتبط شود.

انواع اینفلوئنسر

حال که با معنای اینفلوئنسر آشنا شدیم، در ادامه این مقاله باید به این نکته اشاره کنیم که یک Influencer به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود. به این ترتیب، بهتر است تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر را نیز در این زمینه بدانید. لازم به ذکر است که آخرین دسته از همه مهم‌تر قلمداد می‌شود:

  • سلبریتی ها
  • متخصصین
  • بلاگر
  • میکرو اینفلوئنسر

در ادامه با هر کدام از این دسته‌ها به صورت مجزا می‌پردازیم.

چگونه Influencer شویم

سلبریتی ها

مارکتینگ اینفلوئنسر از ابتدا از طریق تایید آدم‌های مشهور و سلبریتی گسترش یافت. شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف طی سالیان متمادی به این نتیجه رسیدند که وقتی یک سلبریتی محصول آنها را تبلیغ کرده و یا مورد تایید قرار می‌دهد، فروش آنها افزایش می‌یابد. هنوز هم تعداد زیادی از شرکت‌ها، به خصوص برندهای معتبر و رده بالا هستند که از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر استفاده می‌کنند.

در اینجا مشکل بسیاری از برندها آن است که برای اینفلوئنسر مارکتینگ، تنها تعداد محدودی از سلبریتی‌ها هستند که تمایل به همکاری در چنین کمپین تبلیغاتی و Influencer شدن دارند و آن‌ها هم احتمالا چندان ارزان نیستند. البته در این میان، استثناهایی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال، شرکتی محصولی تولید می‌کند که یک سلبریتی به آن علاقه داشته و از آن استفاده می‌کند. در آن صورت، سلبریتی مورد نظر احتمالا آماده خواهد بود تا به مخاطبین خود بگوید تا چه حد محصول مورد نظر خوب است و در مورد آن چگونه فکر می‌کند. در حال حاضر، بسیاری از موسیقیدان‌ها هستند که بابت نواختن آلات موسیقی ساخت برخی از شرکت‌ها به آنها سود می‌رسانند.

سلبریتی های اینفلوئنسر

یکی از مشکلات استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر، نبود اعتبار و اعتماد در میان مخاطبین یک محصول است. جاستین بیبر احتمالا به حد کافی برای تاثیرگذاری در زمینه کرم رفع آکنه و جوش مناسب باشد، اما برای آنهایی که به دنبال خرید خانه برای دوران بازنشستگی خود هستند، چندان گزینه مناسبی نیست.

سلبریتی‌ها ممکن است هواداران و فالوورهای بسیار وسیع و با تعداد بسیار بالایی داشته باشند، اما این مسئله که آنها تا چه حد روی افراد دنبال‌کننده خود تاثیرگذار هستند، جای بحث و تردید دارد.

متخصصین

متخصصین صنعت و رهبران حوزه فکر و اندیشه از احترام زیادی برخوردار هستند و این مسئله به خاطر کیفیت، موقعیت و یا تجربه آنها در حوزه فعالیت و کارشناسی‌شان است. این احترام، اغلب به خاطر جایی است که آنها برایش کار می‌کنند. برای مثال، روزنامه‌نگاری که برای یک روزنامه معروف کار می‌کند، شاید در مورد موضوعاتی که درباره‌شان مطلب می‌نویسد، اطلاعاتی کافی نداشته باشد، اما آن قدر خوب بوده که برای چنین روزنامه معتبری کار می‌کند و به همین دلیل قابل احترام است.

چنین کارشناسان و متخصصینی عبارتند از:

  • روزنامه‌نگاران
  • افراد دانشگاهی
  • متخصصین صنعت
  • مشاوران حرفه‌ای

Influencer - اینفلوئنسر

تأثیرگذاری روزنامه نگاران

اگر بتوانید توجه یک روزنامه‌نگار را که در یک روزنامه ملی و معتبر کار می‌کند، به محصول خود جلب کنید و کاری کنید که او در مورد محصول و شرکت شما در مقاله‌اش چیزهای خوبی بگوید و به اصطلاح از آنها تعریف کند، در آن صورت از آن شخص به عنوان Influencer استفاده می‌کنید؛ درست مانند کسی هستید که از یک بلاگر و یا کارشناس شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در این موقعیت، یک نوع پاداش اضافه نیز وجود دارد و آن است که روزنامه‌نگار مربوطه احتمالا به صورت رایگان برای شما می‌نویسد.

بلاگرها و افرادی که تولید محتوا می‌کنند، اغلب با پیشروهای صنعت و همین طور رهبران اندیشه کار می‌کنند و چندان غیرطبیعی نیست که ببینیم آنها در پست‌های بلاگ خود از آن محصول و یا سرویس تعریف کنند و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی نوعی کمپین تبلیغاتی راه بیندازند. امروزه دیگر مرز میان رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی کنونی در حال از بین رفتن است.

بلاگر

وبلاگ‌نویسی مدتی است که با اینفلوئنسر مارکتینگ ترکیب شده است. بلاگ‌های بسیار مشهوری در اینترنت وجود دارد. در  صورتی که یک بلاگر به شکلی مثبت در یکی از پست‌هایش از محصول شما تعریف کند، در آن صورت ممکن است این مسئله به آنجا برسد تا مخاطبین آن شخص، محصول مورد نظر را امتحان کنند.

بسیاری از بلاگرها توانسته‌اند کاربران زیادی از حوزه‌های خاص را جذب کنند. برای مثال، بلاگ‌های بسیار تاثیرگذاری در زمینه‌های توسعه شخصی، مالی و اعتباری، سلامت، نگهداری کودکان، موسیقی و موضوعات بسیار زیاد دیگر از جمله خودِ بلاگ نویسی وجود دارند. ویژگی مشابهی که همه بلاگ‌های موفق دارند، احترامی است که از سوی کاربران و خوانندگان خود کسب کرده‌اند.

بلاگ های تأثیرگذار

البته که یک بلاگ تنها نوع محتوای محبوب در اینترنت نیست. نمونه دیگر و بسیار محبوب موجود در فضای اینترنت ویدئو است. در این مورد، هر سازنده ویدئو به جای آنکه برای خودش سایت داشته باشد، کانالی در یوتیوب می‌سازد. برندهای معتبر اغلب با سازندگان ویدئوهای محبوب در یوتیوب همراه می‌شوند.

البته که بلاگرها و یوتیوبرها به ندرت تنها به مخاطبین کنونی خود اکتفا می‌کنند تا به سایت آنها سر زده و محتوای آنها را ببینند. آنها معمولا پست‌ها یا ویدئوهای جدید و بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند که بدین ترتیب، این بلاگرها و سازندگان محتواهای اینترنتی به میکرواینفلوئنسر نیز تبدیل می‌شوند.

Influencer - اینفلوئنسر

 

میکرو اینفلوئنسر

میکرو اینفلوئنسرها مردمی عادی هستند که به خاطر دانش خود در زمینه‌ای خاص معروف شده‌اند. بدین ترتیب، آنها معمولا تعداد زیادی دنبال‌کننده از آن حوزه را به سمت خود جذب می‌کنند. البته، تنها تعداد دنبال‌کننده نیست که میزان تاثیرگذاری را نشان می‌دهد و رابطه و کنش میان یک میکرو اینفلوئنسر و دنبال‌کنندگانش، این مسئله را به نمایش می‌گذارد.

این امکان وجود دارد که یک میکرواینفلوئنسر از وجود یک شرکت بی‌خبر باشد و آن شرکت به او دسترسی یابد. در این صورت، شرکت مورد نظر ابتدا باید با توجه به ارزش آن اینفلوئنسر او را برای تبلیغش متقاعد کند. میکرو اینفلوئنسرها رابطه‌ای خاص با دنبال‌کنندگان خود ایجاد کرده‌اند و مسلما دوست ندارند که هوادارنشان آن‌ها را در حال تبلیغ چیزهای بی‌ارزش ببینند.

ارتباط میان میکرواینفلوئنسر و مخاطبین برند

این مسئله به معنای آن است که هر نوع رابطه میان میکرو اینفلوئنسرها و برندهای مختلف با توجه به مخاطبینی که آن میکرواینفلوئنسر دارد، شکل می‌گیرد و این افراد اغلب در مورد برندی که با آن کار می‌کنند بسیار باوسواس عمل می‌کنند. برخی از میکرواینفلوئنسرها خوشحال هم می‌شوند که به صورت رایگان یک برند را تبلیغ کنند؛ در حالی که برخی دیگر، ممکن است هزینه‌ای را برایش طلب کنند. سوای بحث مالی، یک اینفلوئنسر خیلی به ندرت راضی می‌شود تا یک برند نامناسب را برای مخاطبین خود معرفی کند.

طبیعت تاثیرگذاری مدام در حال تغییر است. میکرواینفلوئنسرها در حال تبدیل شدن به آدم‌هایی محبوب و مشهور هستند. برخی از آنها به حدی مشهور می‌شوند که شهرت آنها همچون سلبریتی‌ها می‌شود. این امر همچنین در مورد نسل جدید و امروزی بسیار صدق می‌کند و این به خاطر مدت زمانی است که آنها به جای فعالیت‌های ورزشی و تماشای تلویزیون، در فضای اینترنت سپری می‌کنند.

در کل باید گفت که میکرو اینفلوئنسرها در حال تبدیل شدن به افراد تاثیرگذار نسل آینده هستند. فضای اینترنت سبب شده تا گروه‌های کوچک بسیار زیادی در فضای مجازی ایجاد شوند. حتی اگر شما طرفدار یک موضوع کاملا پیش پا افتاده باشید، ممکن است آن موضوع در فیسبوک و دیگر فضاهای مجازی دارای طرفدارانی برای خود باشد.

 

Influencer - اینفلوئنسر

تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

بلاگر و اینفلوئنسر هر دو در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی بین آن‌ها وجود دارد:

بلاگرها:

  • افرادی هستند که محتواهای تخصصی در یک حوزه خاص تولید می‌کنند و معمولا این محتوا را در پلتفرم‌هایی مانند وبلاگ‌ها، یوتیوب یا اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.
  • تمرکز اصلی بلاگرها روی تولید محتوای آموزشی، خبری یا الهام‌بخش است.
  • بلاگرها معمولا در یک زمینه تخصص دارند، مانند سفر، آشپزی، فناوری یا سبک زندگی.
  • هدف اصلی اغلب ارائه اطلاعات مفید و جذاب به خوانندگان است و نه تاثیرگذاری بر تصمیمات آن‌ها یا تبلیغ یک برند یا یک محصول.

اینفلوئنسرها:

  • افرادی هستند که از طریق ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خود، قدرت تاثیرگذاری بر تصمیمات و رفتار آن‌ها را دارند.
  • تمرکز اصلی آن‌ها ایجاد اعتماد و تعامل با دنبال‌کنندگان است تا از این طریق برندها یا محصولات را تبلیغ کنند.
  • برخلاف بلاگرها، اینفلوئنسرها ممکن است در چند حوزه فعالیت داشته و محتوای آن‌ها بیشتر به سبک زندگی و ارتباط مستقیم با مخاطبان وابسته باشد.
  • هدف اصلی اینفلوئنسرها معمولا تبلیغ محصولات، معرفی برندها یا تاثیرگذاری بر مخاطبان است.

چگونه Influencer شویم و کسب درآمد کنیم؟

حال که با تعریف و انواع Influencer آشنا شدید، شاید شما هم برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه اینفلوئنسر شویم و یا شاید دلتان بخواهد تا به یک آدم تاثیرگذار و به اصطلاح Influencer تبدیل شوید و از این راه کسب درآمد کنید و به اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازید.

1. انتخاب حوزه تخصصی (Niche)

  • حوزه خاص خود را پیدا کنید. چیزی را انتخاب کنید که علاقه زیادی به آن دارید و این امکان را دارید تا در آن حرفی تازه و جدید و یا خارق‌العاده بزنید. در این مورد همچون یک کارشناس عمل کنید.
  • حال، دو، سه و یا (در نهایت) چهار کانال موجود در شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که می‌توانید آنها را پوشش دهید. آیا با ساخت ویدئو راحت هستید و یا مطالب محتوامحور و نوشتنی؟ در مورد نوع محتوایی که می‌خواهید تولید و منتشر کنید، به خوبی فکر کنید. آیا مطالب شما بیشتر از نوع رسانه‌ای و مناسب فیسبوک هستند یا از نوع تصاویر و مخصوص اینستاگرام؟ شاید هم در زمینه ساخت ویدئو در یوتیوب فعالیت می‌کنید (که چالش‌برانگیزترین و در عین حال اگر در آن موفق باشید، موفقیت‌آمیزترین روش است)؟
  • نوعی نقشه راه برای تولید محتوا تعیین کنید. اولویت‌های اطلاعاتی مداوم شما چه مواردی هستند؟ افراد چرا باید برای دنبال کردن شما علاقه‌مند شوند؟ مسلما باید ارزشی را تعیین کنید.

2. شناخت مخاطب هدف

برای موفقیت، باید دقیقا بدانید چه کسانی مخاطبان شما هستند.

  • سن، جنسیت، علایق، مشکلات و نیازهای آن‌ها را مشخص کنید.
  • از ابزارهایی مثل نظرسنجی یا تحلیل داده‌های پلتفرم‌ها برای شناخت بهتر استفاده کنید.
  • با شناخت مخاطبان، می‌توانید محتوایی تولید کنید که با نیازهای آن‌ها همخوانی داشته باشد.

3. ایجاد محتوای با کیفیت

کیفیت محتوا، مهم‌ترین عامل در جذب و حفظ دنبال‌کنندگان است.

  • از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت استفاده کنید.
  • داستان‌سرایی کنید و محتوایی خلق کنید که الهام‌بخش یا آموزشی باشد.
  • خلاقیت داشته باشید و از تکرار پرهیز کنید.

4. استفاده از پلتفرم‌های مناسب

پلتفرمی را انتخاب کنید که با نوع محتوای شما و مخاطبانتان هماهنگ باشد.

  • برای محتوای تصویری، اینستاگرام و Pinterest مناسب هستند.
  • برای ویدئوهای بلند، یوتیوب بهترین گزینه است.
  • برای محتوای متنی، ایکس را در نظر بگیرید.
  • توجه داشته باشید که فعالیت همزمان در چند پلتفرم مختلف، این امکان را به شما می‌دهد تا با کاربران بیشتری تعامل داشته باشید.

5. تعامل و ارتباط با دنبال‌کنندگان

ارتباط نزدیک با مخاطبان، یکی از راهکارهای کلیدی برای ایجاد یک محیط دوستان با دنبال‌کنندگان وفادار است.

  • به نظرات و پیام‌های مخاطبان پاسخ دهید.
  • سوال بپرسید و آن‌ها را درگیر محتوای خود کنید.
  • از دنبال‌کنندگان ایده‌های جدید بخواهید یا نظرشان در مورد محتوای قبلی را بپرسید.
  • برگزاری لایو، نظرسنجی یا چالش‌های جذاب می‌تواند نرخ تعامل شما را با دنبال کنندگان افزایش دهد.

7. تحلیل داده‌ها و بازخوردها

برای بهبود محتوای خود، به صورت منظم باید داده‌های پست‌های قدیمی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

  • از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مانند اینسایت اینستاگرام، Google Analytics یا YouTube Analytics استفاده کنید.
  • ببینید چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را دارد و کاربران بیشتر از آن استقبال می‌کنند.
  • بازخوردها را جدی بگیرید و در صورت نیاز، تغییرات لازم را برای جلب نظر کاربران اعمال کنید.

8. ماندگاری و مدیریت برند شخصی

ساختن برند شخصی قوی و حفظ کردن آن اعتبار آن برای موفقیت در دراز مدت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • اهداف خود را به‌صورت شفاف تعریف کنید.
  • صداقت داشته باشید؛ بیشتر مخاطبان به این ویژگی اهمیت زیادی می‌دهند.
  • از اقدامات جنجال‌برانگیز یا انتشار پست‌هایی که می‌تواند به اعتبار شما آسیب بزند، خودداری کنید.
  • کار خود را به صورت مداوم انجام دهید. محتوای شما باید به گونه‌ای باشد تا افراد را به خود جذب کند، این نکته را در نظر داشته و در آن مداومت به خرج دهید. اگر می‌دانید که چه نوع پیامی را منتشر کنید، در آن صورت روی آن متمرکز شوید و در عین حال گاهی اوقات هم به چیزهای جدید برای عرضه فکر کنید.
  • با افراد و برندهای دیگر موجود در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید. به صحبت با آن‌ها، رد و بدل کردن لایک و نظر و همین طور ارائه ایده بپردازید. در این زمینه همواره توجه کافی داشته باشید.
  • جامعه خود را شکل دهید. آدم‌های جدید را دعوت کنید. به فروم‌ها، گروه‌ها، صفحات هواداری و موارد دیگر که با موضوع شما مرتبط هستند رفته و به دعوت از افراد بپردازید.

9. استفاده از استراتژی‌های رشد و تبلیغ

  • خودتان را تبلیغ کنید؛ البته اصلا صحبت ما این نیست که در مورد خود مبالغه کنید، بلکه تولید یک محتوای مناسب و خوب خودش بهترین تبلیغ است. شما تنها باید مخاطبین خود را در این زمینه راهنمایی کنید. محتوای خود را در هر جایی که ممکن است جالب به نظر برسد، به اشتراک بگذارید.
  • همواره به عرضه نوعی محتوای دارای ارزش بپردازید.
  • همکاری با سایر اینفلوئنسرها و برندها را در نظر بگیرید.
  • به حوزه کاری خود توجه کرده و در آن زمینه خودتان را رشد دهید. سپس به عنوان مولف سعی کنید که دانش خود را در آن زمینه بالاتر ببرید. مگر اینکه بخواهید تبدیل به یک سلبریتی شوید. در آن صورت تمامی نکات قبلی را فراموش کرده و سعی کنید بدرخشید.

سوالات متداول

1. اینفلوئنسر چیست؟

شخصی که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است.

2. اینفلوئنسر کیست؟

شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

بازاریابی کالا یا خدمات از طریق اینفلوئنسرها برای تأثیرگذاری بر یک سازمان و مشتریان احتمالی آن است.

سخن پایانی

در نهایت در پاسخ به سوال «اینفلوئنسر کیست؟» می‌توان گفت اینفلوئنسرها افرادی هستند که به واسطه ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خود، قدرت تاثیرگذاری زیادی به دست آورده‌اند. آن‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله مد، فناوری، سفر یا آموزش فعالیت می‌کنند و نقش مهمی در جهت‌دهی به مخاطبان خود دارند. این روزها که تبلیغات به روش‌های منسوخ قدیمی، جذابیت کمتری برای مخاطبان دارد، اینفلوئنسرها به عنوان چهره‌های کلیدی در بازاریابی مدرن شناخته می‌شوند. امیدواریم که توانسته باشیم مفهوم اینفلوئنسر و این شغل را برای شما به خوبی توضیح دهیم. اگر می‌خواهید به چنین کسی تبدیل شوید، همین امروز اقدام کنید!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402