Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

گوگل ترندز ؛ معرفی و آموزش استفاده از Google Trends

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

Google Trends یک سایت پویا بوده و برای شما کلماتی را که بیشترین آمار سرچ دارند، ارائه می‌کند و به شما برای انتخاب کلمات کلیدی جهت می‌دهد. در این مطلب به آموزش گوگل ترندز می‌پردازیم.

میلیاردها وبسایت اینترنتی در سراسر دنیا وجود دارد که حدود 2.5 میلیون آن‌ها در ایران هستند. اگر اهل وبسایت نویسی هستید یا کار تولید محتوای وبسایت خود را خودتان انجام می‌دهید، باید با سایت گوگل ترندز آشنا باشید. این وبسایت به شما آمار کلمات سرچ شده توسط کاربران را نشان می‌دهد و می‌توانید بفهمید که در موضوع نویسندگی شما بیشترین کلمات سرچ شده توسط کاربران در گوگل چه بوده‌اند. این آمار می‌تواند به شما در جهت گیری مقاله و تکرار کلمات کلیدی بسیار کمک کند و باعث شود که رتبه وبسایت شما در جستجو‌های کاربران در سایت گوگل ارتقا یابد و در صفحات اول سرچ گوگل ظاهر شوید. در این مطلب با آموزش گوگل ترندز و نحوه استفاده از این سایت همراه شما هستیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گوگل ترندز چیست؟

آموزش کار با گوگل ترندز

گوگل در تاریخ 5 آگوست سال 2008 (سه شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۸۷) سرویس Google Insights for Search را راه اندازی کرد. چند سال بعد و در تاریخ 27 سپتامبر 2012 (پنج شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۱) گوگل سرویس Google Insights را در سایت Google Trends ادغام می‌کند و گوگل ترندز این گونه شکل امروزی را به خود می‌گیرد. 

Google Trends یک وبسایت پویاست که محبوب‌ترین کلمات کلیدی جستجو شده را مورد بررسی قرار می‌دهد و آن‌ها را رتبه بندی می‌کند. موتور جستجوگر قوی گوگل با استفاده از چندین پارامتر مختلف داده‌ها را فیلتر می‌کند. در نگاه اول گوگل از طریق بررسی کلمات کلیدی و عباراتی که در کادر جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، نتایج را به شما نشان می‌دهد. از مهم ترین مزایای گوگل ترندز آپدیت خودکار آمار جستجو‌های کاربران است. این اطلاعات می‌تواند زمان به زمان و مکان به مکان مختلف باشد. یعنی می‌توانید بدانید به طور مثال در مورد موضوع حقوق بشر، در کشور ایالات متحده و انگلیس و استرالیا چه عباراتی بیشتر سرچ می‌شود.

آموزش گوگل ترندز

از دست آور‌د‌های جالب تحقیقاتی گوگل ترندز، می‌توان به نتیجه تحقیقات توبیاس پرایس، هلن سوسناها موات، یوجین استنلی و استیون آر اشاره کرد. این اشخاص با تحقیق و تفحص در مورد بیشترین واژه‌های سرچ شده در گوگل، در سال 2012 به این نتیجه رسیدند که مردم کشورهایی که دارای تولید ناخالص ملی بیشتری هستند، بیشتر وقت خود را صرف جست‌و‌جو در مورد مفاهیم مربوط به آینده می‌کنند تا مفاهیم مربوط به گذشته! این یافته‌ها که در مجله Scientific Reports منتشر شد، نشان می‌دهد که ممکن است بین رفتار آنلاین و شاخص‌های اقتصادی در دنیای واقعی ارتباط وجود داشته باشد.

چطور از گوگل ترندز (Google Trends) استفاده کنیم؟

گوگل ترندز ابزار نیمه حرفه ای برای SEO وبسایت شما نیست. برای کسانی که در زمینه تجارت الکترونیکی و دراپ شاپینگ فعالیت می‌کنند، گوگل ترندز می‌تواند یک ابزار بسیار مناسب باشد. شما با این ابزار می‌توانید رقیبان خود را با نظارت بر آن‌ها از گردونه رقابت با خود خارج کنید! در ادامه این مطلب قصد داریم آموزش ترندی گیری و آموزش کار با گوگل ترندز را به خوانندگان عزیز روشن کنیم. شما با فراگیری آموزش استفاده از گوگل ترندز و به کار بردن آن می‌توانید کسب و کار خود را بهبود بدهید و وبسایت خود را در میان دیگر وبسایت‌ها شاخص کنید.

استفاده از گوگل ترندز برای یافتن کلمات کلیدی با پیشرفت سریع

یکی از بهترین کاربردهای سایت گوگل ترندز یافتن کلمات کلیدی است که در طول زمان اقبال به جستجوی آن‌ها به مرور افزایش یافته است. در این کار می‌توانید بازه جستجوی خود را بین یک سال تا سال 2004 قرار دهید. همچنین می‌توانید نمودار فصلی آمار جستجوی کلمات مختلف را نیز بفهمید. در تصویر زیر می‌توانید نمودار آمار جستجوی عبارت Posture Corrector را از سال 2004 ببینید.

سایت گوگل ترندز

همان طور که می‌بینید تا چند سال گذشته آمار جستجوی این عبارت چندان چشمگیر نبود، اما اخیرا و با تغییر فرهنگ جوامع، آمار جستجوی عبارت Posture Corrector بسیار بسیار افزایش یافته است. دو نمودار زیر هم به ترتیب مربوط به عبارات Men’s Fashion و Fidget Spinners است. حتما محصول فیجت اسپینر را یک بار خریده‌اید! آمار جستجوی این محصول در اوایل سال 2017 که پیک فروش آن است، بسیار افزایش یافته و سپس با کاهش شدیدی رو به رو شده است.

پیدا کردن دسته بندی محصولات مشابه در مباحث مرتبط با موضوع جستجو

اکنون موضوعی را که اغلب عموم در مورد آن جستجو‌های زیادی دارند را یافته‌اید اما می‌خواهید با دیگر محصولات یا خدمات در زیر مجموعه این موضوع آشنا شوید. مثلا در این بخش آموزش کار با گوگل ترندز، محصول Fake Eyelashes (مژه مصنوعی) را مثال می‌زنیم. در سایت گوگل ترندز Fake Eyelashes را تایپ کنید و با اسکرول کردن به بخش‌های پایین‌تر صفحه، گزینه Related topics یا همان موضوعات مرتبط را پیدا کنید.

نحوه کار با گوگل ترندز

با توجه به تصویر بالا، دو محصول Nail (ناخن) و Eye shadow (سایه چشم) نیز در رابطه با محصول Fake Eyelashes پیدا می‌شود. این محصولات اکثرا با هم خریداری می‌شوند پس اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، بهتر است هر سه این محصولات را در کنار هم قرار دهید! البته توجه داشته باشید که این کلمات مربوط به هم همیشه هم مربوط به هم نیستند! به طور مثال اگر Kim Kardashian را در گوگل ترندز سرچ کنید، محصول Fake Eyelashes را مشاهده می‌کنید. کیم کارداشیان و مژه‌ مصنوعی خیلی با هم ارتباط ندارند، مگر این که مطلب شما در مورد مژه‌های مصنوعی کیم کارداشیان باشد!

استفاده از گوگل ترندز برای یافتن کلمات کلیدی

تصویر کنید که شما در فروشگاه اینترنتی خود محصول بلوز زنانه می‌فروشید و می‌دانید که بلوز زنانه اخیرا دارای اقبال جستجوی زیادی بوده است. این خبر خوبی است اما شما یک چیز دیگر هم باید بدانید. چگونه دسته بندی نام محصولات خود را انتخاب کنید و چگونه می‌توانید یک مطلب بهینه شده با موضوع بلوز زنانه بنویسید. یک راه خوب استفاده از بخش Related queries در کنار Related topics است.

 

روش کار با گوگل ترندز

همان طور که در تصویر می‌بینید، رنگ‌های مختلف بلوزهای زنانه جستجوهای مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. شما می‌توانید یک دسته بندی ذیل Black Blouses یا بلوز سیاه ایجاد کنید چرا که جستجوی این عبارت پراکندگی بسیار زیادی دارد. جستجوی زیاد به معنای تقاضای زیادتر است و تقاضای زیادتر هم احتمال فروش محصول شما را بیشتر می‌کند.

کسب و کار خود را در فروش‌های فصلی تبلیغ کنید

فروش‌های فصلی می‌تواند نقش مهمی را در کسب و کار شما ایفا کنند. شما می‌توانید در طول اوج تقاضاهای فصلی، فروش‌های فصلی بسیار زیادی را تجربه کنید. به طور مثال بر روی یک محصول تابستانی مثال می‌زنیم؛ محصول لباس شنای Padded Bikinis. تحلیل‌های نموداری نشان می‌دهند که این محصول نه تنها در تابستان، بلکه در زمستان هم محبوب است. اولین اوج از ژانویه آغاز می‌شود و تا ژوئن صعود آن ادامه دارد. در ماه نوامبر افت شدیدی را شاهد هستیم.

گوگل ترندز برای ایران

با این اطلاعات شما می‌توانید کمی قبل از رسیدن به اوج جستجو و درخواست، محصول خود را تبلیغ کنید. اما به این فکر کنید که در ایام غیر تعطیلات و آخر فصل‌ها چه چیزی را می‌توانید زیاد بفروشید! پیژامه‌ها می‌‌توانند گزینه مناسبی باشند. Pyjamas را جستجو می‌کنیم. سپتامبر تا دسامبر فروش این محصول به اوج خود رسیده است. شما می‌توانید شکاف بین خریدهای فصولی را با محصولاتی مثل پیژامه پر کنید!

گوگل ترندز در ایران

استفاده از Google Trends برای تازه سازی محتوای خود

بازاریابی محتوا به فروشندگان آنلاین کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری در وبسایت خود داشته باشند و مشتریان بیشتری را جذب کنند. بنابراین ایجاد محتوای مناسب برای وبسایت شما می‌تواند به رشد شغلی شما کمک کند. یکی از راه‌های افزایش بازدید و در نتیجه ارتقا فروش، تازه سازی محتوا یا Content Freshness است. اما تازه سازی محتوا چیست و گوگل ترندز چه نقشی را در آن ایفا می‌کند. مثلا عبارت How to fix a bike را جستجو می‌کنیم:

آموزش ترندی گیری

ژوئن و ژوئیه دو ماه اوج برای جستجوی این عبارت است. اگر رتبه وبسایت شما شروع به تنزل کرد، شما می‌توانید با توجه به این نقاط اوج، شروع به تازه سازی محتوای خود باشید. مثلا اگر یک فروشگاه لوازم دوچرخه دارید، تا فرارسیدن ماه می می‌توانید به فکر تازه سازی محتوای خود باشید تا با این کار به صدر جستجوها بازگردید. این استراتژی را در مقالات خود با اصول سئو آمیخته کنید تا شاهد رشد بسیار زیادی در وبسایت خود باشید.

تولید محتوا پیرامون موضوعات داغ روز

در صفحه ابتدایی وبسایت Google Trends بخشی به نام Trending Searches وجود دارد. این بخش داغ ترین موضوعات جستجو شده در آن برهه زمانی است. می‌توانید این موضوعات داغ را در تایم فریم‌های هفتگی یا روزانه هم ببینید. امروزه اخبار مربوط به سلبریتی‌ها در صدر اخبار داغ قرار دارند اما موضوعات مقطعی دیگری هم وجود دارند که می‌تواند قابل توجه باشد. مثلا در تاریخ 27 فوریه سال 2019 (چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷) واژه Momo Challenge بیش از 5 میلیون بار جستجو شد. واژه‌های Kids و Parents نیز در جستجو‌های مرتبط این موضوع بوده‌اند.

آموزش ترندی گیری

در حال حاضر دومین رده بیشترین جستجو مربوط به واژه Tesla (در بریتانیا) است. اگر فروشگاه لوازم خودرویی در بریتانیا دارید، ترجیح می‌دهید این روزها از کدام برند جنس بیاورید!؟ جواب شما را گوگل ترندز می‌دهد!

پیدا کردن موضوعات پرطرفدار در هر منطقه

وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود، هر شخص با توجه به منطقه زندگی خود تصمیم به انتخاب موضوع می‌گیرید. 325 میلیون نفر در کشور ایالات متحده ساکن هستند. قطعا منطقه به منطقه سلایق، فرهنگ و علایق خرید فرق می‌کند. به طور مثال در نمودار زیر بین دو شهر لوئیزیانا و نیویورک در زمینه خرید محصول گوشواره‌های طلایی (Gold Earrings) مقایسه‌ای انجام می‌دهیم.

آموزش ترندی گیری

 

حجم جستجوی واژه Gold Earrings در نیویورک در حال افزایش است (تصویر زیر). این یعنی چه؟ یعنی اگر قصد فروش یا تبلیغات برای این محصول را دارید، بهتر است نیویورک منطقه مورد هدف شما باشد. شما می‌توانید مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا هر کدام را با دقت بررسی کنید. با این کار می‌توانید محصولات خود را با کمترین معطلی به فروش برسانید.

آموزش گوگل ترندز

موقعیت رقبای خود را با استفاده از گوگل ترندز با خود مقایسه کنید

در وبسایت Google Trends می‌توانید رقبای تجاری خود را دنبال کنید و موقعیت آن‌ها را نسبت به خود بسنجید. در این مورد بیایید دو کمیک Marvel Comics و DC Comics را مقایسه کنیم و عملکرد آن‌ها را مورد سنجش قرار بدهیم.

آموزش گوگل ترندز

نکته جالب در سال 2004 این است که این دو کمیک در ابتدا همانند یکدیگر کار می‌کردند و Marvel کمی جلوتر بود. اما از سال 2013 جهش معنادار Marvel را شاهد هستیم. شما با این بخش از سایت گوگل ترندز می‌توانید تا 5 عبارت جستجوی مختلف را با هم مقایسه کنید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه یک قدم جلوتر از رقبا هستید و اگر آن‌ها در حال پیشرفت سریع‌تر نسبت به شما هستند، استراتژی‌های خود را تغییر بدهید.

استفاده از وبسایت Google Trends برای دیگر سایت‌ها مانند یوتیوب

علاوه بر موارد بالا، شما می‌توانید از وبسایت Google Trends برای بهبود رتبه بندی و دسترسی خود در رسانه‌های اجتماعی، به ویژه YouTube نیز استفاده کنید. بعد از یک جستجوی سطحی در مورد کلمه Fashion یا مد، متوجه شدیم که عبارت Fashion Trends هر سال در گوگل سرچ زیادی دارد.

آموزش گوگل ترندز

در ماه ژانویه این عبارت جستجوی زیادی داشته است. البته سالی که یک کلمه کلیدی اضافه می‎شود، گوگل آن را در ابتدای سال به عنوان یک عبارت محبوب می‌شناسد اما با این حال پس از بازگشت به YouTube و جستجوی عبارت fashion trends 2019 متوجه مطلب جالبی شدیم.

آموزش گوگل ترندز

تمام فیلم‌ها در سال 2019 منتشر شده‌اند؛ اما چرا این موضوع جالب است. وبلاگ نویسان و کسانی که ویدیو به اشتراک می‌گذارند، قبل از شروع سال جدید محتوا ایجاد می‌کنند تا بتوانند شروع خوبی داشته باشند. اما می‌بینیم که محتواهایی که منتشر نیز شده‌اند، دارای رتبه بندی خوبی در سال 2019 هستند. بنابراین، اگر قصد دارید یک ویدیو با محوریت روندهای مد در سال 2019 ایجاد کنید بهترین انتخاب شما این است که فیلم را در ژانویه منتشر کنید تا از داده‌هایی که در Google Trends پیدا کرده‌اید استفاده کنید. مثلا به تصویر نگاه کنید.

آموزش کار با گوگل ترندز

می‌بینیم که در پایان سال 2017 کاربران یوتیوب شروع به جستجوی کلمه کلیدی fashion trends 2018 می‌کنند و یک افزایش نیز در ماه ژانویه دیده می‌شود. اگر شما یک لیست ایمیل دارید و تصمیم بگیرید که در ماه مارس و سپتامبر با تبلیغات زیاد دوباره محبوبیت ویدیوی خود را افزایش دهید، گوگل این حرکت شما را رصد می‌کند و در ازای آن به شما پاداش می‌دهد و رتبه ویدیوی شما را ارتقا می‌بخشد.

استفاده از گوگل ترندز برای انتشار بهترین تبلیغات Google Shops

از گوگل ترندز برای تعیین بهترین زمان برای ایجاد تبلیغات Google Shopping هم می‌توانید استفاده کنید. با استفاده از ویژگی‌ Google Trends’ Google Shopping می‌توانید اطلاعات مفیدی بدست آورید. به تصویر زیر نگاه کنید:

آموزش کار با گوگل ترندز

بین دو ماه فوریه و ژوئن، جستجو‌های زیادی برای لباس‌های سفید در سایت‌های مختلف انجام شده است. علی رغم افت ناچیز در ماه اگوست، دو ماه دیگر یعنی سپتامبر و اکتبر، شاهد افزایش جستجوها در Google Shopping هستیم. اگر خرده فروش لباس هستید، با این داده‌ها بهترین زمان را برای تبلیغات لباس‌های سفید خود در اختیار دارید. به یاد داشته باشید که در هر منطقه که هستید، اطلاعات مربوط به همان منطقه را مورد بررسی قرار بدهید.

آموزش کار با گوگل ترندز

گوگل ترندز می‌تواند به شما دید مناسبی برای کسب و کارتان بدهد. می‌توانید در بهینه کردن وبسایت خود برای موتورهای جستجوگر (SEO) از کلمات کلیدی محبوب وبسایت Google Trends استفاده کنید و اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، در فروش‌های مقطعی و فصلی بهترین استراتژی را اتخاذ کنید. امیدواریم این آموزش گوگل ترندز برای شما کاربردی باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402