استفاده از هشتگ در اینستاگرام به گونهای مرسوم شده که امروزه در تمام پستهای آن یافت میشود. در این مطلب میخواهیم ببینیم هشتگ چیست و راهنمای جامع استفاده از هشتگ های اینستاگرام را به همراه معرفی برنامههای هشتگ اینستاگرام ارائه میکنیم.
هنگامی که صحبت از هشتگ در اینستاگرام میشود، به نظر خیلی از افراد، این موضوع بسیار پیچیده میآید. برخی از کاربران از آنها متنفرند و برخی دیگر بیش از حد از آنها خوششان میآید. اما آیا میدانستید که پستهای اینستاگرامی با حداقل یک Hashtag به طور میانگین 12.6 درصد بیشتر از پستهای بدون آن دیگران را به خود جذب میکنند؟
در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا به اطلاعات کاملی در مورد هشتگ در اینستاگرام دست یابید و بتوانید تعداد دنبالکنندگان و لایکهای خود را افزایش دهید. چگونگی گذاشتن هشتگ های اینستاگرام را به صورت راهبردی بیاموزید و قدمهای لازم را برای اجرای یک راهبرد هشتگ موثر یاد بگیرید تا در دسترسی به کمپینهای مارکتینگ مناسب اینستاگرامی موفق عمل کنید. در انتها هم به معرفی چند اپلیکیشن هشتگ اینستاگرام برای کمک به شما در این مسیر، میپردازیم.
آنچه در این مقاله میخوانید:
هشتگ چیست
هشتگ به زبان ساده همان علامت پوند یا # است که در شبکههای اجتماعی برای جلب توجه به یک موضوع، مرتب کردن یا ترویج و تبلیغ استفاده میشود. آنها برای اولین بار کار خود را در توییتر آغاز کردند تا پیدا کردن و فالو کردن موضوعات مختلف برای کاربران، راحتتر شود. احتمال میرود توییت زیر که توسط کریس مسینا ارسال شده، اولین کاربرد آن برای این هدف است. مسینا یک طراح و مشاور در دره سیلیکون است که وقتی این پیشنهاد را برای اولین بار به توییتر داده بود، با جواب رد آن مواجه شده بود، اما پس از تشویق به استفاده از آن در رویداد آتشسوزی در سن دیگو، کاربرد آن رواج پیدا کرد.
شما به هیچ نرمافزار یا تجربه خاصی برای استفاده از این قابلیتهای شبکههای اجتماعی نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که علامت # را قبل از کلمهای که تبدیل به هشتگ میکنید، بیاورید. تنها نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که نباید در آن از فاصله، علائم نگارشی مثل ویرگول یا علامت سوال و کاراکترها و علائم خاص استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از Hashtag و تاریخچه آن میتوانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.
چرا باید از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید؟
در ادامه ویدیو «آموزش استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام» را مشاهده می کنید.
ویژگیهای مختلف اینستاگرام به سرعت تکامل مییابند، اما چیزی که هیچ تغییری نکرده، اهمیت و ضرورت Hashtag است. در حال حاضر، تهیه کردن یک راهبرد موثر و مخصوص برای این مورد یکی از بهترین راههایی است که میتواند کاری کند تا پستهای اینستاگرامی شما توسط مخاطبین بیشتری مشاهده شود و با توجه به اینکه چگونه آنها را هدفگذاری میکنید، این به معنای علاقهمند کردن مخاطبین، افزایش تعداد دنبالکنندگان و همین طور مشتریان بیشتر است.
البته، این بدان معنا نیست که هشتگ های اینستاگرام نیز هیچ تغییری نکردهاند! تنها در یک سال گذشته، اینستاگرام دهها ویژگی جدید و همین طور قابلیتهای تازه و حتی امکان ردیابی بهتری را نیز ارائه کرده است. موارد زیر برخی از مهمترین آنها است:
موفقیت هشتگ اینستاگرام خود را با استفاده از آمار بازدید پست خود ردیابی کنید
این مورد یکی از دلایل آن است که کاربران میتوانند نسخه مورد استفاده خود را به پروفایل تجاری اینستاگرام تغییر دهند. این اپلیکیشن نوعی قابلیت آنالیز را اضافه کرده که با آن، کاربران میتوانند تشخیص دهند هشتگهای آنها تا چه میزان برای پستها بازدید به همراه آورده است.
برای دسترسی به این اطلاعات، یک پست را باز کنید و روی گزینه View Insights که در قسمت زیر آن قرار گرفته بزنید.
در صورتی که صفحه را به سمت بالا بکشید، به اطلاعات کاملی از آن پست دست مییابید، از جمله چگونگی دسترسی به آن، بازخوردها و همین طور، تشخیص این مسئله که افراد مشاهدهکننده پست شما، چگونه شما را یافتهاند.
از این پس میتوانید هشتگ های اینستاگرام را دنبال کنید
دنبال کردن یک Hashtag دقیقا مانند دنبال کردن صفحه کاربری یک کاربر است. هنگامی که موردی را یافتید که دوست دارید آن را دنبال کنید، صفحه آن را باز کرده و روی دکمه Follow یا دنبال کردن بزنید.
هشتگهای قابل کلیک کردن را به صفحه بیو اینستاگرام خود بیفزایید
به لطف بهروزرسانیهای جدید، حالا دیگر میتوانید هشتگها (و یا نام کاربری) قابل کلیک شدن را در صفحه بیو اینستاگرام خود اضافه کنید و این بدان معناست که امکان آن را دارید تا نوعی صفحه بیو معنادار برای خود تهیه کنید و این امر اکنون بیش از هر زمان دیگری ساده شده است.
نکته جالب در این مورد آن است که این قابلیت، صفحه بیو اینستاگرام شما را عملیاتیتر میکند و میتوانید هشتگهایی برای هر چیزی استفاده کنید تا محصول و یا پیام خود را بیشتر به چشم دیگران بیاورید.
تنها کافی است که علامت # را پیش از هر کلمهای در صفحه بیو به کار ببرید و آن کلمه به صورت خودکار تبدیل به یک لینک قابل کلیک شدن میشود و بازدیدکنندگان را به سمت آن رهنمون میکند.
هشتگ های اینستاگرام را به استوریهای خود اضافه کنید
این ویژگی همچون موارد دیگر آن قدرها هم جدید نیست، اما اینستاگرام اخیرا امکانی را اضافه کرده تا بتوان # را به استوریهای خود اضافه کرد و با همین ابزار، کاربران میتوانند کاری کنند که پیامشان بیشتر به چشم بیاید.
نکته جالب در این مورد آن است که همچون پستهای معمولی، هنگامی که یک Hashtag را در استوری اینستاگرام خود اضافه میکنید، آن مورد نیز از صفحه جستجو توسط کاربران دیگر قابل یافتن است. بنابراین، اگر کسی آن را جستجو کند، احتمالا استوری شما را در بخش استوریها در بالای صفحه مشاهده خواهد کرد.
هشتگ در اینستاگرام چگونه کار میکند؟
پیش از آن که بیش از این جلو برویم، اجازه دهید ابتدا کمی در مورد چگونگی کارکرد Hashtag در اینستاگرام صحبت کنیم. همچون توییتر و یا بسترهای شبکههای اجتماعی دیگر، هشتگ های اینستاگرام نیز از طریق مرتب و طبقهبندی کردن تصاویر و محتوای ویدیویی کار میکنند.
هر پست اینستاگرامی که شما ایجاد میکنید، میتواند با یک کپشن یا توضیح و تعدادی # (تا 30 مورد) همراه شود و آنها کمک میکنند که محتوای شما بیشتر مشاهده شوند.برای مثال، ممکن است یکی از صفحات مربوط به غذا تصویری از یک نوع سوپ بسیار خوشمزه را به صورت پست در میآورد، سپس هنگام آپلود کردن آن تصویر از تگهایی همچون superfoods ،cleaneating و vegansofig استفاده کند.
با استفاده از این سه گزینه، این تصویر برای آن دسته از کاربران که به دنبال غذای سالم هستند، به گونهای طبقهبندی میشود که میتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.
انواع مختلف هشتگ در اینستاگرام
هشتگ در اینستاگرام در انواع شکلها و اندازهها هستند و شناختن انواع مختلف و مخاطبین مرتبط با آنها برای تهیه کردن نوعی راهبرد تهیه Hashtag بسیار اهمیت دارد.
هشتگ برند شده
یک هشتگ برند شده نوعی است که منحصر به کسب و کار شماست. این مدل میتواند نام شرکت، نوعی برچسب و یا نام محصول یا کمپینهای مختلف باشد. این مدل همچنین میتواند نوعی باشد که هیچ ارتباطی با برند شما ندارد، اما همه چیزش با هویت برند شما مرتبط است!
در حالی که # عمومی به گونهای عمل میکند که پیام شما را بیشتر منتشر کند، موارد برند شده به این منظور طراحی شدهاند که موضوعاتی را به شما و مخاطبین شما متصل کنند. برای مثال، یکی از شرکتها میتواند از نوعی خاص استفاده کند تا آگاهی کاربران از برندش افزایش یابد و به دنبالکنندهها محیطی ارائه کند که محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارند.
این که دنبالکنندگان خود را وادارید که از Hashtag برند شده شما در پست خود استفاده کنند، در اینستاگرام بسیار مهم و کلیدی است. این بدان معناست که مردم عاشق محصول و یا خدماتتان هستند و میخواهند که دیگران نیز در این مورد اطلاعات کسب کنند!
هشتگهای عمومی
بهترین روش برای یافتن چنین موارد مرتبط، آن است که به دنبال انواعی بگردید که مخاطبین مورد نظر شما در حال حاضر به کار میبرند. هر قدر که گستره # شما محدودتر باشد، میزان درگیر کردن مخاطبین در آن بیشتر میشود.
هشتگهای کمپینی
در حالی که موارد برند شده و همین طور عمومی برای باقی ماندن طراحی شدهاند، انواع کمپینی معمولا دورهای کوتاهمدت دارند و تنها چند روز یا حتی یک فصل و یا سال اعتبار دارند.
دلیل کوتاهمدت بودن آن است که آنها به کمپینهای خاصی همچون عرضه یک محصول و یا معرفی شراکت میان دو شرکت مرتبط هستند. در نتیجه، کسب و کارهای مختلف، به شکلی گسترده، از نوعی Hashtag کمپینی استفاده میکنند که حتیالامکان فعالیتها در مورد آن کمپین را بیشتر کرده و سپس زمانی که آن کمپین پایان یافت، تبلیغ برای آن را متوقف میسازند.
چگونه هشتگ های اینستاگرام را مرتب کنیم؟
قبلا، مرتب کردن هشتگ در اینستاگرام با استفاده از صفحات گسترده یا Spreadsheet همچون گوگل شیتز صورت میگرفت. باید یک صفحه گسترده را با سربرگهایی همچون «هشتگ»، «دستهبندی»، «# موجود در پستها» و موارد دیگر تهیه و آن را با گزینههای موثر پر میکردید.
خوشبختانه حالا راه بهتری وجود دارد. به لطف قابلیت جدید Saved Captions، حالا دیگر میتوانید فهرست هشتگهای مختلفی را از حساب کاربری خود، بر اساس دستهبندیهای Hashtag مورد استفاده بسازید.
به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک برند مخصوص سفر و مسافرت دارید و اغلب تصاویر و پستهایی از مکانهای زیبا در سراسر دنیا به اشتراک میگذارید. به جای اینکه # مرتبط را برای هر پست حفظ کنید و یا سعی کنید که آنها را بیابید، میتوانید کپشنهایی را ذخیره کنید تا تمامی آنها دستهبندی شوند و سریعا بتوانید آنها را به کار بگیرید.
اگر قصد دارید عکسی را از ساحل یک دریا بگذارید، از آنجا که هشتگهایی را برای دستهبندیهای مختلف ذخیره کردهاید، میتوانید موارد مرتبط را برای ساحل، مسافرت، نام آن دریا، نام آن ساحل و موارد دیگر را با تنها فشردن یک دکمه اضافه کنید.
بعد از نوشتن کپشن، روی گزینه کپشنهای ذخیرهشده ضربه بزنید و سپس فهرست Hashtag مورد نظر خود را بیابید تا فورا آنها به کپشن شما اضافه شوند.
چگونه بهترین هشتگ های اینستاگرام را برای حساب کاربری خود بیابید؟
اگر میخواهید در مورد # خود موفق عمل کنید، باید در استفاده از انواع مختلف آنها راهبردی عمل کنید. در حالی که هشتگ های معروف اینستا میلیونها بار مورد استفاده قرار گرفتهاند، دلیلی نمیشود که شما هم با اضافه کردن مواردی همچون love و happy بازدیدهای زیادی را در پستهای خود دریافت کنید.
اما چگونه میتوان این موارد عالی، خلاقانه و منحصر به گروهی خاص را پیدا کرد؟ بهترین روش آن است که بررسی کنید و هشتگ های اینستاگرام مورد استفاده مخاطبین، رقبا و همین طور پیشروهای صنعت خود را پیدا کنید. هر قدر که این فهرست محدودتر باشد، کاربران شما بیشتر درگیر پستهای شما میشوند. با دیدن اینکه چقدر این گزینهها میتوانند تخصصی و انحصاری باشند، شوکه میشوید!
برای مثال، فرض کنید که میخواهید یک عکس از یک سگ نژاد بولداگ فرانسوی منتشر کنید. به جای این که از dogstagram استفاده کنید (که بیش از 70 میلیون پست در این باره وجود دارد) میتوانید از تگ frenchie (که بیش از 17 میلیون پست در موردش وجود دارد) و همین طور squishyfacecrew (با بیش از 3.6 میلیون پست) استفاده کنید تا مخاطبین هدفمندتری از کاربران را به سمت پست خود جلب کنید که عاشق بولداگهای فرانسوی هستند. این بهترین روش برای جلب مخاطبین هدفمند به سمت پستهای شما است.
در اینجا راههای یافتن هشتگ های برتر اینستا را به شما ارائه میکنیم.
مخاطبین خود را جستجو کنید
استفاده از #های تصادفی در انتهای پستهای اینستاگرامی چیزی نیست که باعث شود تا مخاطبین شما افزایش یابند. به جای این کار، به دنبال مواردی باشید که مخاطبین شما استفاده میکنند و ببینید که کدام یک از آنها مناسب محتوای شما هستند. گزینههایی که برای این کار انتخاب میکنید باید مرتبط و دارای آن دسته از کلمات کلیدی باشند که در واقع کاربران برای آنها جستجو کردهاند.
در مورد رقیبان خود تحقیق و جستجو کنید
راهکار عاقلانه آن است که همیشه در مورد هشتگ های پرطرفدار اینستا جستجو کنید که رقیبان شما مورد استفاده قرار میدهند. با این کار، میتوانید تعیین کنید که کدام یک از آنها بیشترین مخاطب را به خود علاقهمند میکنند.
با اینکه شاید نخواهید با آنها رقابت کنید، اما در نهایت میتوانید به این نتیجه برسید که مشتریان احتمالی شما در مورد چه موضوعاتی صحبت میکنند و چه تگهایی را مورد استفاده قرار میدهند. شاید هشتگ های برتر جدیدی را شناسایی کنید که بتوانید به مجموعه خود اضافه کنید.
در مورد افراد و شرکتهای پیشرو در صنعت تحقیق کنید
هشتگ های برتر مرتبط را بیابید
جستجو برای ترندهایی که مرتبط با Hashtag شما هستند، یکی از سادهترین و موثرترین راههایی است که میتواند اجتماع و گروه شما را افزایش دهد. به سادگی میتوانید Hashtag خود را درون قسمت جستجوی اپلیکیشن وارد و سپس گزینه برچسبها یا «Tags» را از منوی کشویی انتخاب کنید. در ادامه میتوانید هشتگ های برتر اینستا را که بیشتر با تگ شما مرتبط هستند را مشاهده کنید و همین امر راههای بیشتری را برای دستیابی، پایش و دخیل کردن گروه اجتماعی شما ارائه میکند.
همچنین میتوانید در میان پستهای مختلف که دارای #های مشابه با شما هستند، جستجو کنید. بدین ترتیب، شاید گزینههایی را پیدا کنید که بتوان آنها را در پستهای آینده مورد استفاده قرار داد.
هشتگ های معروف و پرطرفدار اینستا
در زیر میتوانید لیستی از هشتگ های معروف و پرطرفدار اینستا را که بیشترین استفاده را دارند، مشاهده کنید. البته آماری که در جلوی آنها آورده شده است، به سرعت در حال تغییر و افزایش هستند.
- love با یش از 1.8 میلیارد پست
- instagood با یش از 1.1 میلیارد پست
- fashion با بیش از 807 میلیون پست
- photooftheday با بیش از 792 میلیون پست
- beautiful با بیش از 657 میلیون پست
- art با بیش از 545 میلیون پست
- happy با بیش از 643 میلیون پست
- photography با بیش از 575 میلیون پست
- picoftheday با بیش از 569 میلیون پست
- cute با بیش از 564 میلیون پست
- follow با بیش از 557 میلیون پست
- tbt با بیش از 534 میلیون پست
- followme با بیش از 526 میلیون پست
- nature با بیش از 520 میلیون پست
- like4like با بیش از 515 میلیون پست
- travel با بیش از 494 میلیون پست
- instagram با بیش از 475 میلیون پست
- repost با بیش از 469.1 میلیون پست
- style با بیش از 469 میلیون پست
- summer با بیش از 452 میلیون پست
- instadaily با بیش از 439 میلیون پست
- selfie با بیش از 421 میلیون پست
- me با بیش از 420 میلیون پست
- friends با بیش از 395 میلیون پست
- fitness با بیش از 393 میلیون پست
بهترین شیوه استفاده از هشتگ های اینستاگرام
# اینستا در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، به ابزار قدرتمندی تبدیل میشود، اما در صورت استفاده نامناسب، ممکن است به عنوان اسپم به آنها نگریسته شود و حساب کاربری شما را خراب کنند. در اینجا توضیحاتی به شما ارائه میدهیم تا بتوانید بیشترین استفاده را از آنها ببرید.
چه زمانی باید از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟
در اغلب موارد میتوان از هشتگ های اینستاگرام استفاده کرد، خواه یک پست جدید باشد و یا استوری. اگر هدف شما این است که این پست یا استوری توسط افراد بیشتری مشاهده شود، باید از گزینههای مناسب استفاده کنید.
لازم به ذکر است که برخی مواقع وجود دارند که استفاده از Hashtag چندان ضروری نیست! اگر قرار است ماجرا یا داستانی شخصی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، نیازی به گذاشتن # نخواهید داشت.
این امر بیشتر در مورد استوریهای اینستاگرام صدق میکند تا در مورد پستهای معمولی (چون آنها به صورت کلی بیشتر به صورت گاه و بیگاه به اشتراک گذاشته میشوند)، اما در موارد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. در نهایت، بهترین کار آن است که موضوع و سبک هر پست خود را در نظر بگیرید و همچنین به این نکته نیز توجه کنید که چه چیزی را میخواهید به دست آورید و بعد میتوانید از #های مختلفی استفاده کنید.
چه تعداد Hashtag باید به کار ببریم؟
متاسفانه هیچ راه سریع و سادهای وجود ندارد که نشان دهد چه تعداد هشتگ باید مورد استفاده قرار دهید. در حالی که بسیاری از کارشناسان امر، توصیه میکنند که بیشترین تعداد ممکن را به کار بگیرید، چون فرصتهای بیشتری را به شما ارائه میدهند، اما برخی دیگر از کارشناسان توصیه میکنند که بین 5 تا 10 مورد کافی است.
همه نوع راهبرد و ایده را در مورد تعداد # مختلف شاهد بودهایم، اما در نهایت همه چیز به خود شما بستگی دارد. اگر بتوانید 30 هشتگ را پیدا کنید که کاملا با هر پست شما مرتبط باشند، در آن صورت میتوانید از آنها استفاده کنید. اما اگر با این تعداد راحت نیستید، میتوانید از تعداد کمتری استفاده کنید. همیشه میتوانید راههای مختلف را مورد استفاده قرار دهید و تعداد متفاوتی را به کار بگیرید تا بهترین بهره را از آن ببرید.
چه هشتگهایی را باید به کار بگیریم؟
مهمترین نکتهای که باید هنگام انتخاب در نظر داشته باشید، آن است که بدانید شما با این کار بینالمللی میشوید. درست انگار که از هشتگهایی استفاده میکنید تا مخاطب هدف شما در واقع به جستجو کردن و دنبال کردن شما بپردازد.
هنگام استفاده از هشتگ در اینستاگرام به یاد داشته باشید که آنها را باید در هر پست تغییر دهید تا از اسپمشدن آنها جلوگیری شود. همچنین از ساختن موارد عجیب و غریب مانند likeforlike و همچنین مواردی که بالای یک میلیون بار مورد استفاده قرار گرفتهاند، خودداری کنید، آنها به بالا رفتن تعداد دنبالکنندگان هدفمند شما کمکی نمیکنند. در عوض، به دنبال گزینههایی بسیار تخصصی بگردید که به صورت ویژه با محتوای هر پست شما مرتبط باشند. میتوانید از کپشنهای ذخیرهشده خود استفاده کنید تا فهرستی از هشتگهای چندگانه تهیه کنید که بر اساس موضوع و یا دستههای مختلف طبقهبندی شدهاند. فراموش نکنید که از هشتگهای برند شده در هر جایی که لازم است، استفاده کنید! اولین قدم برای آنکه دیگران هشتگ برند شده شما را به اشتراک بگذارند، آن است که خودتان از آن استفاده کنید.
چگونه تبدیل به ترند در یک هشتگ اینستاگرام شویم؟
اگر تابهحال به دنبال یک هشتگ خاص در اینستاگرام جستجو کردهاید، احتمالا با گزینه «پستهای برتر» در بالای صفحه نتایج جستجو روبرو شدهاید.
در گذشته، در اپلیکیشن اینستاگرام به این شکل بود که تنها 9 پست را برای هر Hashtag میشد مشاهده کرد، اما به لطف بهروزرسانی اخیر، هنگام جستجو برای یک مورد خاص، میتوانید از میان پستهای برتر و یا پستهای اخیر یکی را انتخاب کنید (به یاد داشته باشید که در نسخه دسکتاپ اینستاگرام، هنوز هم تنها 9 پست برتر قابل مشاهده است).
در صورتی که یک Hashtag وارد پستهای برتر شود، به راحتی توسط کاربران جدید قابل شناسایی خواهد بود. این امر، میتواند باعث شود تا پست شما به شکل گسترده در اینستاگرام دست به دست شود. اما چگونه میتوان این کار را انجام داد؟ بر اساس تجربیات به دست آمده، دو عاملی که بزرگترین نقش را در قرار دادن یک پست در میان پستهای برتر دارند عبارتند از: چه میزان افراد مختلف به این Hashtag علاقهمند شدهاند و این علاقهمند بودن کاربران با چه سرعتی صورت گرفته است.
پستهای برتر معمولا در عرض 24 ساعت اول بعد از انتشار در این جایگاه قرار میگیرند، بنابراین، لازم است تا لایکها و نظرات پست را همان ابتدا بعد از انتشار دریافت کنید. اگر بتوانید افراد زیادی را کمی بعد از انتشار در پست خود دخیل کنید، این امر به اینستاگرام این پیام را میدهد که پست شما کیفیت و محتوای جالبی برای کاربران دیگر دارد. در ادامه، فرمول ملحق شدن به پستهای برتر اینستاگرام را بیان می کنیم.
هشتگهای مناسبی را انتخاب کنید
اولین قدم در رسیدن به پستهای برتر، انتخاب هشتگهایی مناسب است که تبدیل به ترند شوند. اگر تعداد دنبالکنندگان حساب کاربری شما 10 هزار یا کمتر از این تعداد است، با استفاده از هشتگهای کوچکتر و در عین حال، بسیار هدفمند میتوانید به موفقیت دست یابید.
همان طور که پیش از این اشاره کردیم، ارتباط هشتگ شما با پستی که میگذارید، مهمتر از میزان محبوب بودن آن است. به جای اینکه از هشتگهای تصادفی برای تصاویر خود استفاده کنید، به دنبال این مسئله باشید که چه هشتگهایی در فضای تخصصی شما بیشترین موفقیت را دارند. بدین ترتیب، میتوانید با افراد خلاق دیگر در صنعت ارتباط برقرار کنید و ارتباطات شخصی خود را توسعه دهید.
میزان زیادی از علاقه را در مخاطبین خود ایجاد کنید
هنگامی که هشتگ مناسبی را انتخاب کردید، باید تا جای ممکن مخاطبین خود را بیشتر و با سرعت بالاتر به پست خود علاقهمند کنید. یکی از بهترین راهکارها آن است که زمانبندی پست گذاشتن را برای وقتی در نظر بگیرید که مخاطبین شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.
اگر هنگامی پست خود را منتشر کنید که مخاطبین شما بیشتر فعال هستند، این احتمال بیشتر وجود دارد که به آن پست علاقهمند شوند. این علاقهمند کردن به معنای آن است که پست اینستاگرامی شما تبدیل به یکی از فیدهای برتر کاربران میشود و از جنبهای دیگر، حتی کاربران بیشتری را به پست شما جلب میکند. این امر یک نوع روند دورهای است: هر قدر میزان علاقهمند شدن کاربران به پست شما بیشتر باشد، امکان دیده شدن آن نیز بیشتر میشود و درست از همان زمان که پست خود را در اینستاگرام منتشر میکنید، دیده شدن آغاز میگردد.
بهترین استراتژی های استفاده از هشتگ
تا کنون نکات بسیاری را در رابطه با استفاده از هشتگها و افزایش کارآیی و نقش آنان در بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدی شما در اینستاگرام، ذکر کردیم. اما استفاده هدفمندتر از هشتگها به خصوص در صفحات کاری برندها و محصولات، علم بیشتری نیاز دارد. این بار تنها استفاده از نکات مهم و الگوهای اینستاگرامی برای معرفی جهانی این صفحات کافی نیستند و باید اطلاعات خوبی از روانشناسی تبلیغات و مدیریت فروش داشته باشید. در همین راستا برندهای موفق از استراتژیهای ویژهای برای استفاده از هشتگ در پستهای خود بهره میبرند. این هشتگها گاه تبدیل به یک ترند میشوند، مخاطبان صفحه را با خود همراه میکنند و یا از یک رویداد یا اتفاق خبر میدهند. در ادامه این بخش به ذکر تاکتیکهای استفاده هدفمند از هشتگ میپردازیم.
شخصیسازی هشتگها
یکی از بهترین استراتژیهای استفاده از هشتگ در مورد پستهای تبلیغاتی برندها و محصولات مختلف، خلق هشتگهای شخصیسازی شده و به اصطلاح برندیزه شده هستند. این هشتگها معمولا نام برند مورد نظر را در دل خود دارند، معمولا کوتاه هستند و به راحتی در ذهن میمانند. این هشتگهای شخصیسازی شده معمولا باید در تمام پستهای روتین و معمولی که توسط صفحات مربوط به این برندها، به اشتراک گذاشته شدهاند، استفاده شوند تا با تکرار بیشتر در ذهن کاربران حک شوند.
تشویق دنبالکنندگان به بازنشر هشتگها
شاید تصور کنید که هشتگها تنها توسط صفحات برندهای معروف و یا کسب و کارهای مختلف استفاده میشوند و هشتگها تنها جنبهای یکطرفه دارند. اما این موضوع درست برخلاف استراتژیهای روانشناسی تبلیغات هستند. یکی از بهترین راهها برای بیشتر شناخته شدن هشتگهای تبلیغاتی و رواج بیشتر آنان در صفحات مجازی، درگیر کردن کاربران و دنبالکنندگان، با هشتگهای مرتبط با برند و محصول ارائه شده توسط شما است.
بارها دیدهایم که برندهای معروف با ایجاد کمپینهای تبلیغاتی، طرفداران خود را به استفاده از هشتگهای تبلیغاتی مرتبط تشویق میکنند. با این کار، دنبال کنندگان و مصرفکنندگان این محصول، با استفاده از این هشتگ، خود را عضوی از یک اجتماع و گروه میدانند. به عنوان مثال، برند لوازم خانگی Westelm از دنبالکنندگان خود تقاضا کرده تا تصاویری از نحوه استفاده خود از محصولات این برند را با هشتگ mywestelm در اینستاگرام، منتشر کنند.
استفاده از هشتگهای رویدادی
هشتگهای رویدادی، برخلاف سایر هشتگها، تاریخ آغاز و پایان دارند. به این معنی که در تاریخ مشخصی تولید شده، در طول مدت کوتاهی استفاده شده و پس از مدتی دیگر استفاده نمیشوند. این هشتگها برای خبر دادن از اتفاق و یا رویدادی متفاوت، استفاده میشوند. به عنوان مثال برندها برای خبر دادن از مراسم سالیانه یا رویداد معرفی محصولات جدید، از هشتگهایی استفاده میکنند، که علاوه بر همراه داشتن نام برند، از این مراسم خبر میدهند و به این نحو، توجهات را به خود جلب میکنند.
چگونه میتوانید Hashtag اینستاگرام برند شده منحصر به خود را بسازید
همان طور که تاکنون توضیح دادیم، هشتگهای برند شده، راه بسیار خوبی برای آغاز گفتگو با دنبالکنندگان و افزایش دسترسی به محتوای شما است. معمولا، طرفداران کسب و کار شما از این تگهای شده شما برای به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط با دنبالکنندگان خود استفاده میکنند. به همین خاطر، آنها گزینهای عالی برای ساخت محتوای تهیه شده توسط کاربران یا همان UGC هستند.
هشتگ برند شده میتواند خیلی ساده نام شرکت، نوعی برچسب و یا نام محصول یا کمپینهای مختلف باشد. این مدل همچنین میتواند به گونهای باشد که هیچ ارتباطی با برند شما ندارد، اما همه چیزش با هویت برند شما مرتبط است!
هشتگهای برند شده را میتوان برای افزایش اطلاعات کاربران در مورد آن برند مورد استفاده قرار داد و یا برای نمایش محصولات و خدمات به کار گرفت؛ اما در واقع، روشهای بسیار موثرتری وجود دارد که کسب و کارهای مختلف میتوانند آنها را به کار بگیرند تا تلاشهای مارکتینگ آنها با موفقیت همراه شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم.
محتوای تهیه شده توسط کاربر را جمعآوری کنید
محتوای تهیه شده توسط کاربران یا همان UGC نوعی رقابت ایجاد میکند و این امر دلیل خوبی هم دارد: این محتواها بامزه، محبوب و عالی هستند و میتوانند مخاطبین را بیشتر به خود علاقهمند و همچنین مخاطبین جدید را به سوی خود جذب کنند. نوعی رقابت ایجاد کنید که در آن دنبالکنندهها تصاویری را آپلود کنند و هشتگ برند شده شما را در پستهای خود به کار بگیرند.
الهامبخش گروه خود باشید
اینستاگرام یک نوع اجتماع به شمار میرود که با استفاده از قدرت داستانسرایی بصری ساخته شده است. این بستر جایی است که مردم از سراسر دنیا لحظات خود را از نگاه دوربین به اشتراک میگذارند. یک هشتگ برند شده اینستاگرام با ایجاد نوعی مقصد برای افراد مختلف، میتواند اجتماع شما را بر این دارد تا محتوای زیبا و معناداری را به اشتراک بگذارند.
دنبالکنندگان خود را به پشت صحنه برند خود ببرید
از یک Hashtag شخصیسازی شده برای رویداد خود استفاده کنید
اگر میزبانی یک رویداد مهم را بر عهده دارید، هشتگی را از قبل انتخاب کنید و دنبالکنندگان خود را تشویق کنید که محتوایی خاص را در مورد آن در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این امر باعث میشود تا علاقهمندی و شراکت کاربران در مورد آن افزایش یابد و همچنین سبب میگردد تا تمامی پستهایی که با آن برچسبگذاری شده در صفحه هشتگ ظاهر شوند.
محصولات جدید خود را تبلیغ کنید
هر قدر که پروژههای Hashtag فعال از نظر محبوبیت گسترش مییابند، داشتن یک نمونه برند شده فعال که مشتریان شما واقعا به دنبالش باشند همچون یافتن گنج در اینستاگرام است. با استفاده از هشتگهای مناسب در پستهای خود، میتوانید به صورت موثر به افراد جدیدی که به محصولات شما علاقهمند هستند، دست یابید. نکته کلیدی در استفاده از آنها این است که نه تنها تصاویر و کسب و کار شما را توصیف کنند، بلکه کاربران را برای خرید نیز قانع کنند.
استفاده از هشتگ در اینستاگرام به صورت راهبردی، راهی بسیار موثر برای ارتباط با مشتریان است و باعث میشود که دنبالکنندگان محتواهایی در مورد شما بسازند و همین طور ارتباطاتی طولانیمدت با شرکای موثر ایجاد میکنند.
5 اپلیکیشن هشتگ اینستاگرام برای اندروید و آیفون
با استفاده از 5 برنامه هشتگ اینستاگرام که در ادامه معرفی خواهیم کرد، میتوانید محبوبترین هشتگ های اینستاگرام را پیدا کنید.
اپلیکیشن هشتگ اینستاگرام Hashtag Inspector – Instagram
برنامه هشتگ Hashtag Inspector به شما دسترسی به هشتگ های اینستاگرام منحصربهفردی را میدهد. این برنامه را میتوانید علاوه بر اینستاگرام برای سایر شبکههای اجتماعی هم استفاده کنید. این اپلیکیشن هشتگ میتواند تمامی هشتگهای محبوب را پیدا کرده و تحلیلهای مربوط به آنها را انجام دهد. یک موتور جستجو هم برای راحتی کار برای انجام جستجوی دستی برای هشتگ های اینستاگرام در نظر گرفته شده است. شما میتوانید هشتگهای خود را هم اضافه کرده و در یک بخش مجزا برای استفاده در زمانی دیگر، ذخیره کنید. این برنامه هشتگ اینستاگرام به زبانهای دیگری هم ترجمه شده است و میتوانید هشتگهای زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما همچنین میتوانید از سازنده هشتگ موجود در این برنامه هم استفاده کنید.
برنامه هشتگ اینستاگرام Leetags
برنامه هشتگ اینستاگرام Leetags به شما اجازه میدهد تا به صورت جامع، شبکههای اجتماعی را بررسی و تحلیل کنید. شما میتوانید بفهمید که مخاطبان چگونه با هشتگها تعامل دارند. با Leetags میتوانید ترندها و تمهای جدیدی را از طریق کنترل پنل کاربری ایجاد کنید و در آنجا کامنتهایی که هشتگ شما را ذکر کردهاند را هم ببینید. این اپلیکیشن هشتگ اینستاگرام برای ابزارهای تحلیلی خود، از یادگیری ماشین بهره برده و به درک مضامینی که هشتگها در آنها استفاده شده است، کمک میکند.
برنامه Top Tags for Likes
اگر میخواهید در اینستا محبوب شوید، باید به صورت پیوسته از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید. مشکلی که در این میان وجود دارد، سختی وارد کردن دستی هشتگها است. برنامه هشتگ اینستاگرام Top Tags for Likes این مشکل را حل کرده است. بعد از نصب این اپلیکیشن، به کیبورد اینستاگرام سوییچ کنید و دسته و هشتگهایی که به عکس شما مربوط هستند را انتخاب کنید. با این برنامه میتوانید منشن را هم در اینستاگرام زیر نظر بگیرید. شما میتوانید پنل برنامه را به راحتی برای خود شخصیسازی کرده و اطلاعات کاملی از هشتگها را در آنجا مشاهده کنید. پنل، نتیجه کارهای شما را در 24 ساعت گذشته به همراه نمودارها نشان میدهد. شما میتوانید از اطلاعات پنل استفاده کرده و مضامینی که هشتگ های اینستاگرام در آنها استفاده شدهاند را بهتر درک کنید.
اپلیکیشن هشتگ اینستاگرام Hashme Hashtag Generator
Hashme Hashtag Generator سرویسی برای زیر نظر گرفتن چندجانبه شبکههای اجتماعی است و هشتگ های اینستاگرام را به صورت زنده تعقیب میکند. شما میتوانید با این برنامه اطلاعاتی درباره دادههای جستجوی آنلاین به دست بیاورید و همچنین هر روز، خلاصهای از اطلاعات هشتگ روز قبل را هم مشاهده کنید. تحلیل دادههای مختلف مانند مراجع مثبت و منفی و دریافت آمارهای داخلی درباره رهبران عقیده، از دیگر قابلیتهای Hashme Hashtag Generator است. با این نرم افزار رایگان خواهید توانست اصلیترین کارکردهایی که از چنین برنامههایی انتظار میرود را در اختیار داشته و محبوبیت حساب کاربری خود را افزایش دهید؛ همچنین خبری از تبلیغات نیست.
برنامه هشتگ Auto Hash
اپلیکیشن Auto Hash به شما اجازه میدهد تا به دنبال هشتگ های اینستاگرام مختلف بگردید و به صورت زنده به بحثهایی که پیرامون آنها رخ میدهد، گوش فرا دهید. ابزار اصلی این برنامه، دادههای مربوط به 2 سال گذشته را در بیش از 190 زبان مختلف ردیابی میکند و تمامی شبکههای اجتماعی و وبلاگهای محبوب را برای انتخاب اطلاعات، به کار میگیرد. با برنامه هشتگ اینستاگرام Auto Hash وقتی تصویری را آپلود میکنید، اپلیکیشن آن را تحلیل کرده و بر اساس ساختاری که دارد، فهرستی از هشتگها را ارائه میکند. این اپلیکیشن، بخشی مربوط به هشتگهای محبوب هم دارد و در این بخش میتوانید هشتگ های اینستاگرام محبوب خود را تنها با زدن یک دکمه، وارد کنید.
استفاده درست از هشتگ های اینستاگرام میتواند به شما در افزایش محبوبیتتان در این شبکه اجتماعی بیفزاید. در این مطلب سعی کردیم راهنمای جامعی از نحوه استفاده از این هشتگها را ارائه کرده و هشتگ های محبوب اینستاگرام را هم معرفی کنیم. در انتها هم 5 پرنامه هشتگ اینستاگرام را معرفی کردیم که میتوانید با استفاده از آنها، سرعت پیشرفت خود در اینستا را افزایش دهید. شما چه توصیههایی برای استفاده از هشتگ های اینستاگرام دارید؟ دیدگاههای خود را میتوانید در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.
فکر نمیکنم که همچین قابلیتی داشته باشه اینستا.. اصولا هر اتفاقی که توو استوری میزاریم اصلا قابلیت سرچ ندارن و درستش همینه به نظرم.. هشتگ هم فقط تو پیچ های پابلیک هست که قابلیت سرچ داره
ممنون از همراهیتون دوست گرامی... در پاسخ به سوال شما باید گفت که اگر حساب کاربری شما در حالت خصوصی باشه، خیر. اما اگر حالت عمومی باشه، استوری شما توی قسمت سرچ اینستا قابل جستجو هست.