تعداد زیادی از کاربران iOS 11 در توییتر گزارش دادهاند که بیش از یک روز است نتوانستهاند به برخی از سرویس های اپل از جمله اپ استور و اپل موزیک دسترسی داشته باشند. اپل وجود این مشکل را تایید کرده است.
دلیل این امر هنوز کاملا روشن نیست، اما به نظر میرسد مشکلاتی در دسترسی به سرویسهای اپل شامل اپ استور و اپل موزیک برای دستگاههایی با نسخه iOS 11 وجود دارد.
در شبی که اپ استور برای برخی از کاربران از کار افتاد، گزارشهای زیادی در اینباره در توییتر منتشر شد و این کاربران گزارش دادند که بیش از یک روز است که نتوانستهاند به اپ استور دسترسی داشته باشند. طبق این گزارشها میتوان گفت که این مشکل خاص مربوط به iOS 11 است.
تاپیکی نیز در انجمن جیلبریک سایت ردیت وجود دارد که گزارشهای زیادی در مورد مشکلات اتصال در آن وجود دارد و به نظر میرسد این مشکلات تنها در دستگاههایی با نسخه iOS 11 وجود دارد. تعداد قابل توجهی از کاربران iOS 11 اقدام به جیلبریک کردهاند، در حالی که جیلبریک iOS 12 هنوز به صورت گسترده انجام نگرفته است. به نظر نمیرسد که حداقل در این مرحله، مشکل محدود به دستگاههای جیلبریک باشد.
تعدادی از این کاربران توانستند با برگرداندن تاریخ دستگاه خود به بیست و نهم ژانویه، به اپ استور دسترسی داشته باشند. این امر نشان میدهد که احتمالا مشکل از گواهینامههای امنیتی منسوخ شده در سرویس اپل باشد، اما در حال حاضر نمیتوان با قطعیت این موضوع را تایید کرد.
البته نظریه توطئه پیشرو در رسانههای اجتماعی این است که شرکت اپل عمدا سرویسها را بر روی نسخه iOS 11 غیرفعال کرده است تا کاربران را تشویق کند نسخه سیستم عامل خود را به iOS 12 ارتقا دهند. بعید به نظر میرسد این انگیزه حقیقت داشته باشد، چون دلیلی ندارد اپل دسترسی مردم به سرویسهای درآمدزای خود را به چنین دلایلی قطع کند.
کلام آخر
پس از انتشار این اخبار، اپل از کار افتادن اپ استور، آیتیونز استور و اپل موزیک را تایید کرد. شرکت اپل همچنین اشاره کرد، علاوه بر کسانی که نمیتوانند به این سرویسها دسترسی داشته باشند، بقیه کاربران نیز ممکن است در دسترسی به این سرویسها، کندی سرعت داشته باشند. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.