مزدا نام تجاری MX-6 را ثبت کرد اما آیا از آن استفاده خواهد کرد؟

mazda rx vision concept / خودروی مفهومی مزدا RX ویژن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اخیراً کمپانی مزدا نام تجاری MX-6 را به ثبت رسانده که به اذعان کارشناسان به معنای تولید یک مدل کوپه‌ی جدید است. آخرین خودروی مزدای مدل MX-6 در سال 1992 تولید شده بود.

ما با شنیدن این که مزدا در حال حاضر قصد ندارد مدل هاچ‌بک یا خودرو اسپورت جدیدی با موتور دوار (موتور دوار یا وانکل نوعی از موتورهای احتراق داخلی است که با استفاده از یک دایره خارج از مرکز فشار را تبدیل به نیروی چرخشی می‌کند) را روانه بازار کند، کاملاً ناامید شدیم؛ اما شاید دلیل خوبی برای آن وجود داشته باشد. در واقع اگر همه‌ چیز به خوبی پیش برود، به زودی شاهد یک کوپه مدل MX خواهیم بود.

مزدا با همکاری اداره ثبت اختراعات ژاپن برند تجاری MX-6 را به ثبت رسانده است که می‌تواند در اتومبیل‌ها، قطعات و لوازم جانبی آن‌ استفاده شود. این نام تجاری در 16 اکتبر امسال به ثبت رسید و برای اولین بار توسط وبسایت AutoGuide.com فاش شد.

در واقع MX-6 نام مدل قدیمی مزداست که بین سال‌های 1987 تا 1992 در کلاس خودروهای کوپه تولید می‌شد. نسل اول MX-6 علی‌رغم ظاهر شیک خود نتوانست انتظارات را برآورده کند و فروش کمی داشت. نسل دوم Mx-6 نیز هرگز نتوانست رضایت خاطر کاربران‌اش را آن طور که پیش از این و در دیگر مدل‌های مزدا صورت گرفته بود، جلب کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت مزدا در پایان نسل دوم MX-6 تولید شش ساله‌ی برند MX-6 را قطع کرد و هرگز تا به امروز سراغ آن نرفته است.

هر چند که ثبت یک نام تجاری لزوماً به این معنا نیست که یک خودرو اسپورت جدید در راه باشد، اما حداقل نشانه‌ای‌ست که از خبرهایی در آینده ندا می‌دهد. مزدا نیازمند پاسخی درخور به نسل جدید خودروهای اسپورت رقبای ژاپنی و اروپایی خود است و احیای MX-6 می‌تواند تنها گزینه‌ی پیش‌رو باشد.

چیزی که به طور حتم مشخص است، عدم استفاده‌ی این کمپانی از موتور دوار در این خودرو است. موضوعی که در مصاحبه با آکیرا ماروموتو مدیرعامل جدید مزدا به طور کامل رد شد. او هم چنین تأیید کرد مزدا هیچ برنامه‌ای برای یک خودروی الکتریکی اسپور ندارد، بنابراین گزینه‌ی آماده‌ی ارائه‌ای هم در کار نیست.

کلام آخر

آن چه ما دل‌مان می‌خواهد و آرزوی موفقیت‌اش را می‌کنیم یک MX-6 دو در اسپورت است که با الهام از مفهوم RX-Vision (تصویربالا) و توسط یک موتور احتراق داخلی سنتی طراحی شده است. می‌دانیم که مزدا همچنان به موتورهای احتراق داخلی متعهد است چرا که اصلاً اعتقادی به این که وسایل الکتریکی جایگزین جهانی هستند، ندارد. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها