روزگار خودروهای GTI و Jatta مدل موتور بنزینی که از جمله محصولات شرکت فولکس واگن هستند، به سر آمده و نسل آینده این خودروها دیگر از نوع موتور احتراقی نخواهند بود.
فولکس واگن طی سالیان اخیر اوضاع و احوال سختی با موتورهای احتراق داخلی داشته و حالا تصمیم به ایجاد تغییرات گسترده در این مدلها دارد. بر اساس گزارشی که بلومبرگ روز سه شنبه منتشر کرد، تبدیل خودروهای معمولی به نمونههای برقی و صرف هزینههای زیاد برای ایجاد تغییر در موتورهای دیزلی بسیار سخت است و به نظر میرسد که فولکس واگن این آمادگی را دارد تا همزمان با عرضه نسل بعدی خودروهای خود، خودروهای خنثی و بدون کربن را حذف نماید.
اگر این خبر برای شما بسیار عجیب به نظر میرسد، باید بگوییم که واقعا این گونه است؛ به خصوص وقتی این مسئله را در نظر بگیریم که فولکس واگن تا امروز فعالیت چندانی در حوزه تولید خودرهای برقی انجام نداده و خودروی ای گلف (e-Golf) یک استثنا است.
مایکل یاست، مدیر راهبردی فولکس واگن در کنفرانسی در آلمان گفت:
همکاران ما روی آخرین پلتفرمی کار میکنند که مونواکسید کربن خالص نیست. ما به تدریج در حال حذف کردن موتورهای احتراقی هستیم تا در آینده نزدیک، به صورت کامل این خودروها را حذف کنیم.
گروه فولکس واگن سرمایهگذاری زیادی بالغ بر 50 میلیارد دلار انجام داده تا مجموعه محصولات خود را با تحولی اساسی روبرو نماید. در واقع، آئودی به تازگی اعلام کرده که 16 میلیارد دلار سرمایهگذاری انجام داده و تا سال 2023 قصد دارد 20 مدل خودروی برقی را عرضه کند و پورشه نیز به تازگی خودروی برقی مدل تایکان (Taycan) را به عموم معرفی کرد.
کلام آخر
به همین خاطر، اگر از جمله طرفداران مدل GTI جدید هستید، حسابی به گوش باشید. احتمالا به زودی مدلهایی جدید از این سری خودروها روانه بازار میشود و احتمالا طرفداران این شانس را خواهند داشت تا مدلی با حجم باتری بیشتر را در اختیار داشته باشند. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.
