اینستاگرام کمکم در حال تبدیلشدن به بستری موفق برای کسب درآمد الکترونیک است. با ما همراه باشید تا با پنج راه کسب بیشتر درآمد از اینستاگرام آشنا شده و از این قافله عقب نماننید.
فروش خود را با اینستاگرام متحول کنید
اینستاگرام به مکانی برای تماشای عکسهای جذاب و خواندن نقلقولها مشهور است و در اکثر موارد شرکتهای تجارت الکترونیک سرمایهگذاری چندانی بر این بستر نکردهاند. اما این اپلیکیشن روزبهروز ویژگیهای جدیدی اضافه کرده و بیشازپیش در زندگی مخاطبان جای گرفته است و درنتیجه ارزش تجاری این اپلیکیشن روزبهروز روشنتر میشود. همچنین به نظر میرسد که بهزودی ویژگیهای جدیدی نیز برای خرید به این اپلیکیشن اضافه خواهند شد.
در ماه مارس سال گذشته اینستاگرام یک قابلیت بسیار مهم برای استفادهی تجاری از آن اضافه کرد. با استفاده از این ویژگی کاربر میتواند مستقیماً از طریق پست فروشنده، خرید کند. پس هرچند که اینستاگرام جایی است برای وقتگذرانی روزانه، اما کمکم در حال تبدیلشدن به یک بازار تجارت الکترونیکی است.
برندهایی که سریعتر از دیگران با قابلیتهای تجاری این اپلیکیشن منطبق شوند، میتوانند صفحهی اینستاگرامی پربینندهتر و فروش بالاتری داشته باشند.
باوجود ترافیک بالای اینترنت و برخورد روزانهی هرکدام از ما با هزاران فروش اینترنتی، بازاریابی برای یک سایت اینترنتی بسیار سختتر از ارتقای سطح یک فروشگاه اینستاگرامی است. حقیقت این است که قبل از شروع فروش اینستاگرامی لازم است از آمادگی زیرساختی خود برای فروش اطمینان حاصل کنید. پس با ما و پنج راه برای کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام همراه باشید.
موارد لازم برای شروع:
آخرین نسخهی اینستاگرام
پروفایل تجاری
دارا بودن کاتالوگی از محصولات
فروش کالاهای فیزیکی که با قوانین اینستاگرام سازگاری داشته باشند.
1- در اینستاگرام باید محتوایی عالی داشته باشید
جلبتوجه مردم به محتوای یک صفحه اینستاگرامی کار آسانی نیست و داشتن محتوایی متوسط در سال 2018 دیگر کارآمد نخواهد بود. به همین دلیل لازم است تا برای عکاسی از محصولات خود هزینه کرده و یک عکاس نیمهوقت استخدام کنید. عکسهای خوب به صفحهی اینستاگرام شما جلوهای جذاب و حرفهای میبخشد. اینستاگرام خود را به شکلی ارتقا دهید که صفحهی اصلی سایت فروشگاهتان را ارتقا میدهید.
2- کپشن هایی جذاب داشته باشید
کپشن های پستهایتان، نوعی سرمایهگذاری هستند. این کپشنها چه علمی، طنز یا تکاندهنده، لازم است تا اصیل، جالبتوجه و مربوط به پست باشند. از لحنی استفاده کنید که با خریداران بالقوهی آن کالا مطابقت داشته باشد و احتمال لایک، کامت گذاشتن و به اشتراکگذاری پست و نهایتاً خرید را افزایش دهد.
3- از هشتگهایی خوب و بهینه استفاده کنید
4- خریدار میتواند مستقیماً از طریق پستهای شما خرید کند
تگ کردن پستهایتان با برچسبهای فروش، به خریدار این امکان را میدهد تا با لمس پستهای شما، مستقیماً وارد صفحهی خرید کالا شود. اما دقت کنید که تمام پستهای خود را تگ نکنید، طبق تجربه تگ کردن 40 الی 50 درصد پستها، بهترین بازدهی را خواهد داشت.
5- اکنون زمان درگیری با پستهای مربوط به هشتگهایتان است
اکنونکه چهار مورد گفتهشده را انجام دادهاید، وقت آن است تا هشتگهای مورداستفادهی خود را جستوجو کرده و روزانه 100 الی 200 پست دیگری که با همان هشتگها، هشتگگذاری شدهاند را لایک کرده و زیر هر پست کامنت بگذارید. به این شکل ترافیک لازم برای صفحهی اینستاگرامی خود را جذب میکنید.
در بالا فقط 5 راه برای گسترش و ارتقای فروش در اینستاگرام گفته شد. با توجه به افزایش روزافزون ویژگیهای اینستاگرام، مطمئناً راههای مؤثر دیگری نیز برای ارتقای سطح فروش وجود خواهد داشت.