طبق اعلام سم لیک، کارگردان معروف صنعت بازیسازی، بازی مکس پین 2 (Max Payne 2) آخرین نسخه از این سری خواهد بود که توسط استودیو رمدی انترتینمنت ساخته شده است.
در حال حاضر، استودیو رمدی انترتینمنت (سازنده بازیهای موفق Max Payne ،Alan Wake و Quantum Break)، بر روی بازی علمی-تخیلی و شوتر Control کار میکند؛ نویسنده و کارگردان این بازی خالق شخصیت Max Payne، سم لیک (Sam Lake)، خواهد بود. اخیراً، وبسایت Screenrant در رابطه با موضوعات مختلفی با سم لیک صحبت کرده است ولی یکی از موضوعات جالبتوجه، شکافی 9 ساله بین مکس پین 2 که سال 2003 منتشرشده بود و مکس پین 3 که تا سال 2012، روشنایی روز را ندید، است.
این مؤسس فنلاندی در مورد شرایط منحصربهفرد ایجادشده در حین ساخت مکس پین 2 توضیحاتی داد و همچنین اشاره کرد که آیا استودیو رمدی میتواند، ادامهای برای این عنوان بسازد. بههرحال، همانطور که در سکانس پایانی مکس پین 2 نوشته بود:
ماجراجوییهای مکس پین در شب ادامه خواهد داشت.
استودیو رمدی، همیشه به شکل یک استودیو مستقل به راه خود ادامه داده است؛ هرچند که در طول حیات خود با استودیوهای مانند مایکروسافت (ناشر بازی Quantum Break و Alan Wake) و استودیو 505 Games (ناشر جدیدترین بازی این استودیو یعنی Control)، نیز همکاری کرده بود ولی موفقترین همکاری که این استودیو با دیگر کمپانی داشته برمیگردد به اوایل دهه 2000 میلادی، زمانی که استودیو Remedy در حال ساخت بازیای بود که قرار بود برای همیشه در قلب بازیکنان جای بگیرد و آنهم چیزی نیست جز بازی زیبایی مکس پین.
حالت روایت داستان بازی Max Payne، به شیوه فیلمهای نوآر (یک کلمه فرانسوی به معنی سیاه) بود و از طرفی دیگر، بهراحتی میتوان ردپای آثار فیلمهای اکشن کارگردان معروف چینی، جان وو (John Woo) را در این بازی و مخصوصاً در مواقع استفاده حالت صحنه آهسته بازی، پیدا کرد. محبوب بودن بازی Max Payne دلیل دیگری هم دارد و آنهم به خاطر حضور قدرتمند و صدای تأثیرگذار جیمز مک کافری (James McCaffrey) بود. جالب این است که بدانید، مدل و شخصیت مکس پین بر اساس سم لیک ساختهشده بود. بعد از عرضه موفقیتآمیز بازی مکس پین در سال 2001، بهسرعت استودیو تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) دستور داد که ادامه بازی ساخته شود.
بسیاری از طرفداران سری اعتقاد دارند که بازی مکس پین 2، بهتر از آن چیزی بود که پیشبینی کرده بودند؛ روایت داستان بهتر شده بود، گرافیک قدرتمند در زمان خود، اکشن نفسگیر و بدون وقفه دلایلی است که طرفداران را شیفته بازی کرده بود. متأسفانه، بازی مکس پین 2، حتی بهخوبی نسخه اول خود به فروش نرفته بود و طرفداران خود را آماده کردند که بازی به استراحت طولانیمدت برود؛ بههرحال، حقیقت چیز دیگری بود که سم لیک در این باره گفت:
وقتیکه بازی اول عرضه شده بود، حقوق این سری به استودیوهای راک استار گیمز (Rockstar Games) و تیک-تو اینتراکتیو فروخته شد و در بخشی از این معامله، دو استودیو تعهد دادند که ما (استودیو رمدی) ادامه بازی را بسازیم؛ بنابراین، موقعیت از این بهتر نصیب ما نمیشد. ما به مکس پین علاقه زیادی داریم و ایدههای زیادی برای ساخت ادامه بازی داشتیم؛ ساخت ادامه بازی از بسیار از جهات، بسیار سرگرمکننده و جالب بود. اما در همان زمان بود که احساس کردیم، این آخرین مکس پین خواهد بود که ما بر روی آن کار میکنیم. طی یک روز احساسی و ناراحتکننده، ما با مکس پین خداحافظی کردیم ولی بهعنوان خالق بازی میگویم که بازی، به دست استودیو کار بلدی افتاده است.
سم لیک در جواب به این سؤال که زمانی متوجه شدید که راکستار گیمز کار بر روی Max Payne 3 را شروع کرده است چه احساسی داشتید؟ گفت:
دوستان راکستار، دان هاوسر (Dan Houser) و باقی بچهها، در زمان ساخت مکس پین 3 بود که تماس گرفتند و گفتند که آیا دوست دارید که قسمتهای از بازی را انجام دهید و نکات مدنظر خود را با ما به اشتراک بگذارید؟ به نظر من حرکت بسیار عالیای از طرف استودیو بود و ما باکمال میل این کار را انجام دادیم. این بازی بهطورکلی، متعلق به راکستار بود و وقتیکه قسمتهای از بازی مکس پین 3 را دیدیم، بسیار شگفتزده شدیم؛ استودیو واقعاً مسیر درستی را برای بازی انتخاب کرده بود.
سخن پایانی
اگر بازی Max Payne 3 را انجام داده باشید، بهراحتی متوجه میشوید که برخلاف دو قسمت قبلی این سری که در شبهای برفی نیویورک (یکی از دلایل محبوب بودن بازی) گذشته بود، داستان بازی Max Payne، این بار در روزهای روشن و شهر سائوپائولو از کشور برزیل اتفاق میافتد؛ اگر موارد اشارهشده را به کنار بگذاریم، راکستار گیمز، چنان اکشن نفسگیری را درون بازی گنجانده بود که تا مدتها در صدر پرفروشترین بازیها قرارگرفته بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.