اپل با افزایش متوسط قیمت آیفون‌ ها، درآمدش را افزایش می‌ دهد

اپل آیفون / iPhone
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپل که همیشه به تعداد فروش محصولاتش افتخار می‌کند قصد دارد بدون اعلام تعداد فروش محصولات، با افزایش متوسط قیمت فروش آیفون‌ها به رشد درآمد برسد.

اپل همواره به تعداد فروش محصولات خود افتخار می‌کند. در حال حاضر با توجه به افزایش رقابت در عرصه گوشی‌ و وجود محصولات با کیفیت با قیمت پایین در بازار، نوساناتی در فروش بوجود آمده است اما کمپانی اپل توانسته با افزایش متوسط قیمت فروش تولیداتش میزان فروش خود در بازار را ثابت نگه دارد و درآمد بیشتری کسب کند. شرکت اپل پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه آخر سال خود اعلام کرد که قصد دارد برای رسیدن به رشد درآمد صرفا روی افزایش متوسط قیمت فروش آیفون‌ها و افزایش درآمد خدماتش متمرکز شود و دیگر تعداد فروش محصولاتش را اعلام نخواهد کرد.

سامیک چاترجی (Samik Chatterjee) تحلیلگر جی پی مورگان (JPMorgan) در یک گزارش سرمایه‌گذاری عنوان کرد که کمپانی اپل «مجددا موفق شده است» تا مردم را بسمت خرید گران قیمت‌ترین مدل‌های آیفون جدیدش سوق دهد. آیفون 10 اس (iPhone XS) و آیفون 10 اس مکس (iPhone XS Max) دو مدل تازه این کمپانی  هستند که قیمت بالایی دارند. همزمان درآمدهای بخش خدمات اپل از جمله اپ استور (App Store)، اپل موزیک (Apple Music) و آی کلود (iCloud) تا نزدیک به 10 میلیارد دلار رشد داشته است.

iPhone / آیفون

رابرت سیرها (Robert Cirha) از گوگنهایم (Guggenheim) نیز همین دیدگاه را دارد. وی می‌گوید که تصمیم اپل، مبنی بر عدم انتشار فروش آیفون، مک (Mac) و آیپد (iPad) ابهاماتی را برای کاربران بوجود آورده و مشتریان فکر می‌کنند که این شرکت چیزی را از آن‌ها پنهان می‌کند و قصد دارد که پول بیشتری از آن‌ها بگیرد. کمپانی اپل همواره بخاطر قیمت بالای محصولاتش مورد انتقاد قرار دارد؛ محصولاتی که پاییز امسال مجدد افزایش قیمت داشتند بطوریکه ارزان‌ترین آیفون جدید با قیمت 749 دلار عرضه شد.

براساس شنیده‌ها سهام اپل بعد از اعلام تعداد فروش آیفون‌ها در سه ماهه اخیر نزدیک به ۷ درصد کاهش داشته است اما با افزایش قابل توجه متوسط قیمت آیفون‌ها از ۶۱۸ دلار به ۷۹۳ دلار این کمپانی به درآمد ۶۲.۹ میلیارد دلاری رسیده است؛ یعنی نزدیک به ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته. به همین دلیل اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند تا بجای اعلام تعداد فروش محصولات‌شان، درآمد خود را اعلام کنند. جین مانستر (Gene Munster) از لوپ ونچرز (Loup Ventures) نیز معتقد است که اپل برآن است تا سرمایه گذاران کل این کسب و کار را یک خدمات و سرویس ببینند نه یک نوسان سه ماهه. او می‌گوید:

روش گزارش‌دهی جدید اپل، وال استریت (Wall Street) را مجبور کرده تا کسب و کار این شرکت را بعنوان یک سرویس ثابت و درحال رشد بکار بگیرد که نهایتا به نسبت قیمت بالاتر هر سهم به سود هر سهم ختم می‌شود.

این تحلیلگر خاطرنشان می‌سازد که متوسط رشد آیفون در چند ماهه اخیر تنها 1 درصد بوده که برحسب تعریف متوسط رشد 1 درصد ثابت محسوب می‌شود.

سخن پایانی

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵
۴
۳
۲
۱
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025