اگر همیشه این سوال برایتان مطرح بوده که چه خودروهایی بیشتر در گوگل جستجو میشوند، در این مطلب با ما باشید تا فهرست نام این شرکتها را در اختیارتان بگذاریم.
آیا تا به حال از خودتان پرسیدهاید که در دنیا، نام کدام یک از شرکتهای خودروسازی بیشتر از همه در گوگل جستجو میشود؟ با توجه به اخباری که منتشر شده، حالا دیگر میتوان به این سوال پاسخ داد. در این دادهها که توسط Veygo (یکی از شرکتهای فعال در حوزه بیمه) منتشر شده، میزان جستجوهای انجام شده در سال 2018 مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس نام کشورها نیز طبقهبندی صورت گرفته است. در سال میلادی جاری، نام تویوتا در آمریکا بیش از شرکتهای خودروسازی دیگر جستجو شده است. البته لازم به یادآوری است که سال 2018 هنوز به پایان نرسیده، اما در هر صورت، علاقهمندان تاکنون جستجوهای خود را انجام دادهاند و اینها نتیجه، بررسیهایی است که تاکنون به دست آمده است.
البته، لازم به ذکر است که این سلطه تویوتا تنها در آمریکا نبوده است. این شرکت خودروسازی، در دنیا بیشترین میزان جستجو را در کشورهای مختلف در مجموع به خود اختصاص داده و میزان این جستجوها 57 کشور بوده است. بیامو با فاصلهای زیاد در مقام دوم قرار گرفته و 25 کشور به جستجوی نام این شرکت پرداختهاند و مرسدس بنز با فاصلهای نزدیک به بیامو در مقام سوم قرار گرفته و 23 کشور در مورد این برند در گوگل جستجو کردهاند. برند تسلا هنوز هم این روزها گزینهای بسیار مورد توجه است و میتوان متصور بود که کشورهای مختلف به جستجوی نام این شرکت بپردازند و تعداد کشورهای جستجوکننده در مورد این برند هفت کشور بوده است. از همه این کشورها جالبتر، چین است که در آن تسلا بیشتر از نامهای دیگر خودروسازان در گوگل جستجو شده است.
کشورهایی که مردمشان ترجیح دادهاند تا برندهایی از کشورهای دیگر را جستجو کنند نیز در این فهرست وجود دارند. شاید زرق و برق محصولی خارجی کافی باشد تا مردم یک کشور در مورد یک خودروی خارجی بیشتر در گوگل جستجو کنند. البته در این میان، نام برخی از کشورها از همه بیشتر باعث شگفتی است؛ به عنوان مثال، در ژاپن جستجوی بیشتری در مورد نام خودروی بیامو صورت گرفته، در حالی که در روسیه، برای نام هیوندای جستجو شده است.
تویوتا در هر ماه، به صورت میانگین جستجوهای بیشتری را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده و 7.8 میلیون جستجو برای نام این شرکت بوده است. هوندا چندان از رقیب خود عقب نیست و 7 میلیون در ماه برای این شرکت در گوگل جستجو شده و نام کمپانی فورد (که تنها خودروساز آمریکایی موجود در فهرست ده شرکت برتر است) در رتبه سوم قرار دارد و 6.4 میلیون جستجو در ماه برایش صورت گرفته است. لازم به ذکر است که کمپانی فورد در سال 2017، پیشتاز این فهرست بود. در ادامه تویوتا در مقام چهارم جستجوهای ماهیانه قرار دارد. نکته جالب توجه، نام برند لکسوس است که در سال 2017 در رتبه دوم قرار داشت، اما امسال، بعد از کمپانی مادر خود یعنی تویوتا قرار گرفته است. تنها نام عجیب این فهرست، لامبورگینی است که در کشورهای جنوب آسیا و همین طور آمریکای جنوبی و مرکزی بیشتر از نقاط دیگر دنیا مورد جستجو قرار گرفته است.
کلام آخر
البته فهرستی از نام خودروهایی که کمتر از همه جستجو شدهاند نیز منتشر شده است. پاگانی (Pagani) در انتهای این فهرست قرار دارد، اما برند آکورا (Acura) هم در آخرهای فهرست قرار دارد؛ البته این در صورتی است که تولیدکنندگان انبوه خودروها را در نظر بگیریم که تنها به بازار آمریکا محصول ارائه کردهاند. برند کرایسلر (Chrysler) نیز با فاصلهای نهچندان زیاد نسبت به بقیه در آخرهای لیست است.
همان طور که در تصویر بالا میبینید، کشور ما ایران در این نقشه به صورت خاکستری است و متاسفانه آماری از ایران در این مطلب وجود ندارد که احتمالا به خاطر تحریمهای بینالمللی است. اما شما میتوانید نظرات خود را در انتهای این مطلب بیان کنید. به نظر شما ایرانیها نام چه خودروهایی را بیشتر جستجو میکنند؟