با توجه به زمزمههایی از نسل بعدی کنسولها و دموی خارقالعاده و شگفت انگیز Cyberpunk 2077 ، سایت Gamingbolt بابت توانایی سختافزارهای نسل حاضر برای اجرای بهینه این عنوان، مصاحبهای با طراحی ارشد بازی ترتیب داد.
پس از کلی شایعه و بیانیه از شرکتهایی مثل سونی در مورد سختافزار نسل بعد، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 هنوز با اقتدار برترین پلتفرمهای حال حاضر دنیا هستند. هر دو کنسول در زمان انتشار نسبت به قدرت کارت گرافیکهای کامپیوترهای شخصی، ضعیف تلقی میشدند. البته از آن زمان تاکنون بازیهایی چون Forza Horizon 4 ،Uncharted 4: A Thief’s End و God of War را تجربه کردیم که همگی از برکت همین نسل بودند.
بنابراین با وجود شک و شبهههای فراوان مبنی بر عرضه بازی Cyberpunk 2077 سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) برای سخت افزارهای نسل بعدی، بازی همچنان برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی در نظر گرفته شد. سایت Gamingbolt این فرصت را داشت تا با مایلز توست، طراح اصلی بازی مصاحبهای داشته باشد و نظرش را در مورد چالشهای پروسه ساخت بپرسد.
کلام آخر
آیا این موضوع حقیقت داشت که Cyberpunk 2077 روی کنسولهای نسل حاضر قابل اجرا نیست؟ توست به سادگی پاسخ داد: «عناوین تازه منتشر شده، به ما ثابت کردند که نسل حاضر همچنان از قدرت سختافزاری بالایی برخوردار است و من هنوز هم از کارهایی که میتوانیم انجام دهیم، شگفت زده میشوم».
آیا کنسولهای فعلی میتوانند از پس تعداد NPCهایی که در دموی بازی شاهد بودیم برآیند؟ توست گفت: «با نگاه به بازیهایی که در اوایل این نسل منتشر شدند و مقایسهشان با شاهکارهای فوقالعاده شگفتانگیز اخیر، تفاوتهای عجیب و چشمگیری را شاهد هستیم. با این حال سازندگان همیشه از منابع کافی برخوردارند. راه جدید و مناسبتری برای استفاده و بهینهسازی ابزارهایی که همیشه با آنها کار کردهایم، خواهیم یافت.»
باید گفت این بهینهسازی از مراحل اولیه ساخت، هدف Cyberpunk 2077 بوده است. حتی سیدی پراجکت رد یک تیم برنامهنویسی را وقف کار روی بهینهسازی بازی کرد. اکنون تنها این سوال باقی میماند که آیا بازی در سال 2019 منتشر خواهد شد یا خیر. منتظر اخبار بیشتر از ما باشید، اگرچه که انتظاری طولانی خواهد بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.