چرخ دستی خرید والمارت به سنجش ضربان قلب و سرعت خریداران خواهد پرداخت

والمارت / walmart
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

والمارت در حال طراحی و ارائه نوعی فناوری است که در دسته چرخ‌دستی‌های مخصوص مشتریان فروشگاه به کار می‌رود و به سنجش ضربان قلب و سرعت مشتری می‌پردازد.

آن روزها دیگر گذشته که با عجله وارد یک فروشگاه می‌شدید و یک جعبه شیر را بر می‌داشتید و بیرون می‌آمدید. حالا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر خلاف یک فروشگاه اینترنتی می‌خواهند تمامی حرکات شما را در فروشگاه‌ها بسنجند، از عادت‌های خرج کردن شما گرفته تا موقعیت جغرافیایی و همین طور میزان ضربان قلب‌تان را.

والمارت / walmart

والمارت در حال اجرایی کردن طرحی برای به‌کارگیری نوعی «دستگیره چرخ‌دستی ارسال‌کننده بازخورد بیومتریک» در چرخ‌دستی‌های مخصوص خرید است که می‌تواند ضربان قلب، دمای بدن و همین طور سرعت و میزان نیروی مشتری را هنگام حرکت در فروشگاه بسنجد.

پتنت این اپلیکیشن که در تاریخ 23 آگوست در اداره پتنت و ثبت اختراعات آمریکا ثبت شده، نشان می‌دهد که این چرخ‌دستی خرید ابتدا اطلاعات بیومتریک مشتری را به دقت می‌سنجد و سپس آن را با داده‌های ثبت شده در نقاط مختلف در طول حرکت در فروشگاه مقایسه می‌نماید.

والمارت

این داده‌ها در ادامه برای یک سرور مرکزی ارسال می‌شود و در صورتی که مشخص گردد مشتری رضایت چندانی از خرید خود ندارد، سرور مرکزی به مسئول فروش فروشگاه اعلام هشداری می‌فرستد تا به سمت او برود و در صورت لزوم به وی کمک‌ها و راهنمایی‌های لازم را ارائه نماید.

این روند نشان‌دهنده این مسئله است که تا چه حد فروشگاه‌های ما در دنیای امروز در حال تبدیل شدن به مکانی هوشمند هستند و چه سطحی از اطلاعات را می‌توانند جمع‌آوری کنند. مراکز خرید در سراسر دنیا در حال حاضر از نوعی بیکن‌های مجهز به بلوتوث برای ردیابی مشتریان در سراسر محیط استفاده می‌نمایند و فناوری‌های جدیدی همچون «تشخیص نوع نگاه مشتریان» حتی می‌تواند به شرکت‌ها نشان دهد که چه چیزهایی توجه مشتریان را در ویترین‌ها جلب کرده و یا اینکه به مجموعه‌ای از محصولات چه نوع نگاهی دارند.

برای والمارت که در حال سرمایه‌گذاری برای ردیابی محصولات عرضه‌کنندگان مواد غذایی است و به طراحی و ساخت فناوری‌هایی برای بررسی حالات مشتریان در فروشگاه‌ها می‌پردازد، این امر نشانه دیگری از تغییر و تحول در صنعت فروشگاه‌های دنیا است.

کلام آخر

چه کسی می‌داند که در آینده با چه فناوری‌هایی روبرو خواهیم شد؟ شاید تبلیغات هدفمند برای جلب توجه افراد در فروشگاه‌های والمارت برای حراج بعدی و یا استفاده از نوعی چرخ‌دستی خرید که می‌تواند تشخیص دهد تا چه حد برای خرید یک محصول عجله دارید؟ در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025