یاهو ایمیل های کاربران را برای فروش به تبلیغ کنندگان بررسی می‌کند

یاهو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

براساس گزارش وال استریت ژورنال، یاهو با بررسی و اسکن ایمیل های کاربران خود، داده‌های به دست آمده از آن را به تبلیغ‌ کنندگان می‌فروشد. در این بین، یاهو در ضمن تایید این موضوع، توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

ایمیل

درحالی‌که بسیاری از سرویس دهندگان ایمیل، ایمیل‌های کاربران را جهت فروش داده‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی بررسی می‌کنند، تنها تعداد اندکی از سرویس‌های ایمیل وجود دارند که از این کار امتناع می‌ورزند. از آن جایی که ما سال‌های سال است با سرویس ایمیل یاهو آشناییم باید بگوییم، این شرکت نیز جزو آن دسته از سرویس‌های ایمیلی است که داده‌های کاربران را برای کسب درآمد به تبلیغ کنندگان می‌فروشد. در این راستا گزارشی ادعا می‌کند که یاهو به منظور فروش داده‌ها به تبلیغ‌کنندگان، به اسکن ایمیل‌های کاربران می‌پردازد.

ایمیل یاهو

براساس گزارش وال استریت ژورنال که به تازگی منتشر شده، Oath که شرکت مادر یاهو است، در حال مذاکره با شرکت‌های تبلیغاتی در یک سرویس جدید است که با توجه به آن، بیش از 200 میلیون اینباکس اسکن شده و داده‌های آن به این شرکت‌های تبلیغاتی و تبلیغ‌کنندگان عرضه خواهد شد.

گفتنی است، شرکت Oath ادعای اسکن ایمیل کاربران را تایید کرده اما بیان داشته که تنها ایمیل‌های مربوط به تبلیغات که معمولا توسط خرده‌فروشان ارسال می‌شوند، اسکن می‌گردند. الگوریتم‌هایی که این ایمیل‌ها را اسکن می‌کنند، تبلیغاتی را در آینده به کاربران نشان خواهند داد که داده‌های آن‌ها از بررسی ایمیل‌ها بدست آمده بوده است. در این راستا تبلیغ‌کنندگان با خرید داده‌ها از شرکت Oath علاقه‌مندی‌های کاربران و بازار هدف خود را شناسایی می‌کنند.

غیرفعال کردن بررسی ایمیل توسط یاهو

در این راستا، این شرکت ادعا کرده است که الگوریتم اسکن ایمیل‌ها، ایمیل‌های شخصی کاربران را بررسی نخواهد کرد. از طرف دیگر هیچ کدام از اطلاعات شخصی کاربران نیز در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این و از همه مهم‌تر کاربران نیز می‌توانند این مورد را مدیریت کرده و اجازه دسترسی یاهو و یا هر شرکت دیگری به بررسی ایمیل‌ها را لغو کنند. در این راستا اگر شما هم جزو کاربرانی محسوب می‌شوید که نگران دسترسی یاهو به ایمیل‌هایشان هستند می‌توانید به صفحه Ad Interest Manager بروید. در این صفحه باید از بخش Your Advertising Choices گزینه Opt Out را انتخاب کنید. حالا به سربرگ On Yahoo رفته و در آنجا نیز گرینه Opt Out را انتخاب کنید. با اجرای این دستورات، دسترسی به علاقه‌مندی‌های شخصی شما توسط الگوریتم یاهو محدود خواهد شد. همچنین این مورد برای کاربرانی که از سرویس پولی یاهو استفاده می‌کنند و ماهیانه مبلغ 3.49 دلار را برای شارژ حساب خود می‌پردازند، فعال است.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها