پیام رسان واتساپ ویژگی جدید تصویر در تصویر برای پخش ویدیوهای اینستاگرام و یوتیوب را به نسخه بتای این اپلیکیشن در اندروید اضافه کرد.
آخرین نسخه بتای واتساپ در اندروید به ویژگی تصویر در تصویر برای پخش ویدیوهای اینستاگرام و یوتیوب مجهز شده است. این ویژگی در حال حاضر در نسخه iOS این اپلیکیشن پیام رسان از اوایل سال جاری عرضه شده بود و این تغییر جدید بدین معنا خواهد بود که کاربران اندرویدی نیز در آینده نزدیک، به این ویژگی دسترسی خواهند شد. با این حال زمان دقیق عرضه این ویژگی جدید در نسخه اندرویدی اپلیکیشن پیام رسان واتساپ هنوز مشخص نیست.
البته کاربران میدانند که این ویژگی درحال حاضر هنگامیکه دکمه پخش روی پنجره کوچک پیشنمایش ویدیوهای اینستاگرام و یوتیوب را میزنند، دردسترس است. بنابراین با زدن دکمه روی پنجره پیشنمایش، پنجره کوچکتر ویدیو موردنظر را پخش خواهد کرد. ویژگی تصویر در تصویر به کاربر واتساپ کمک میکند هنگامیکه در حال تماشای یک ویدیو هستند بتوانند به اپلیکیشن پیام رسان خود مراجعه کرده، پیامهای خود را خوانده و یا حتی به آنها پاسخ دهند.
البته این ویژگی ممکن است تا عرضه رسمی آن، تغییراتی پیدا کند؛ همچنین گفتنی است که این ویژگی تنها از ویدیوهای اینستاگرام پشتیبانی کرده و ویدیوهایی که در استوری اینستاگرام نمایش داده میشوند را پوشش نخواهد داد.
واتساپ در طول چند ماه گذشته ویژگیهای جالب و کاربردی متفاوتی را به اپلیکیشن پیامرسان خود اضافه کرده است. برای مثال این اپلیکیشن در ماه می، ویژگیهای جدید و کاربردی برای چتهای گروهی ارائه کرد که کمک میکرد مدیرگروه بتواند گروه خود را بهتر مدیریت و کنترل کند. یکی دیگر از ویژگیهای جالب و کاربردی که به واتساپ کمک میکند تا از تکثیر پیامهای غلط و نادرست جلوگیری کند ایجاد محدودیت فوروارد کردن یک پیام خاص است. درواقع تعداد گروههایی را که کاربر قادر است پیام موردنظر خود را در آنها ارسال کند، کاهش یافته است.
پیام رسان واتساپ همچنین ویژگی کارآمد دیگری را درراستای تعامل و ارتباط بهتر فروشندگان و خریداران بهصورت مستقیم، ارائه کرده است. با استفاده از این ویژگی، کاربر میتواند بهآسانی روی دکمه چت کلیک کرده و مکالمه خود را با آن شرکت آغاز کند. این درحالی است که تاجران و فروشندگانی که از پلتفرم واتساپ استفاده میکنند، به مشتریان خود در راستای حل مشکل، پاسخ دادن به سوال و یا خدمات یک محصول از طریق واتساپ پاسخ داده و به آنها کمک میکنند. این ویژگیها بخشی از تلاشهای فیسبوک در راستای کسب درآمد از سرویس پیامرسان خود است.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.