Sekiro: Shadows Die Twice با محافظه‌ کاری بیشتری از المان‌ های فانتزی استفاده خواهد کرد

Sekiro: Shadows Die Twice
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هیدتا میازاکی، کارگردان Sekiro: Shadows Die Twice در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این بازی در المان‌های فانتزی غوطه‌ور نخواهد شد و المان‌‌ها در این بازی، محافظه‌کارانه بکار خواهند رفت.

بازی بعدی کمپانی فرام سافت‌وِر (From Software)، سازنده سری Dark Souls، که Sekiro: Shadows Die Twice نام دارد، نسبت به دیگر بازی‌های این کمپانی در دهه اخیر بسیار متفاوت بنظر می رسد؛ مخصوصا این بازی در زمینه ظاهر و اتمسفر با سری Dark Souls و بازی BloodBorne (ساخته‌های قبلی کمپانی فرام‌ سافت‌ور) بسیار تفاوت دارد. اتمسفر این دو ساخته پیشین کمپانی فرام سافت‌ور، تاریک و به اصلاح گاثیک (Gothic) بود و داستان این بازی‌ها در دنیایی فانتزی جریان داشت، اما بنظر می‌رسد که بازی Sekiro: Shadows Die Twice اتمسفر روشن‌تری داشته باشد و بیشتر به واقعیت و وقایع تاریخی پایبند باشد.

Sekiro: Shadow Die Twice

با این وجود، همانطور که پیشتر سازندگان بازی Sekiro به ما گفتند، این بازی همچنان از المان‌های فانتزی در داستان خود استفاده خواهد کرد و همواره کاملا به وقایع تاریخی پایبند نخواهد بود. اما لازم به ذکر است که المان‌های فانتزی در این بازی بسیار محافظه‌کارانه بکار خواهند رفت؛ ولی در هر صورت مطمئن باشید که در این بازی المان‌های تخیلی و فانتزی غایب نخواهند بود.

هیدتا میازاکی (Hideta Miyazaki) شخصیت مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، مدیرعامل کمپانی فرام سافت‌ور و کارگردان بازی Sekiro در مصاحبه‌ای با مجله Edge (شماره 332ام، سپتامبر 2018) این‌گونه بیان کرد:

ما در این بازی کاملا به واقعیت پایبند نخواهیم بود، البته مهم است که به میزان زیادی پایبندی‌مان را به وقایع تاریخی حفظ کنیم، اما ما نمی‌خواهیم یک ترسیم تاریخی از دوره سِنگوکو (Sengoku) را برای بازیکنان به نمایش درآوریم. ما با بازی‌های قبلی‌مان بسیار در المان‌های فانتزی غوطه‌ور شدیم و در سبک فانتزی به اندازه کافی کند و کاو کردیم؛ با این حال این دفعه می‌خواهیم این المان‌ها را با وقار بیشتری در بازی Sekiro بکار ببریم و به‌ قولی محافظه‌کارانه‌تر از این المان‌ها استفاده کنیم.

اما من به شما اطمینان می‌دهم که تمام دشمنان شما در طول بازی انسان نخواهند بود، در دنیای بازی Sekiro: Shadows Die Twice موجوداتی فراتر از انسان‌ها و موجودات حتی کمی ماورالاطبیعی نیز وجود خواهند داشت. برای اینکه این موجودات غیرطبیعی را در این بازی، فانتزی‌تر، افسانه‌ای‌تر و حتی عجیب‌وغریب‌تر جلوه دهیم، پس زمینه بازی را بسیار واقع‌گرایانه‌تر از بازی‌های قبلی‌مان ساخته‌ایم.

اصلا نگران چه هستید؟ همین موضوع که کاراکتری که شما در بازی کنترلش می‌کنید پس از مردن می‌تواند دوباره زنده شود، وجود این المان‌های فانتزی را تصدیق می‌کند و با این اوصاف بازی Sekiro قرار نیست صددرصد به واقعیت پایبند باشد. مگر اینکه واقعا در دوران سنگوکو سامورایی‌هایی بوده‌اند که پس از مرگ زنده می‌شدند و من از وجودشان خبر ندارم!

Sekiro: Shadow Die Twice

در همین مصاحبه، میازاکی به چند سوال دیگر جالب دیگر نیز پاسخ داد؛ زمانی که از او پرسیده شد که بیشتر دوست دارد برروی دنباله فرانچایزهای موجود کار کند یا فرانچایز جدیدی را استارت بزند، او گفت که هردو را به یک اندازه دوست دارد. او ادامه داد که هردوی این امور فرصت‌های متفاوتی را برای ابراز خلاقیت در اختیارش می‌گذارند؛ یکی از این دو، راه را برای یاد گرفتن چیزهای جدید هموار می‌کند و دیگری به او و تیمش اجازه می‌دهد که بازی‌هایی که تاکنون خلق کرده‌اند را تازه کنند و بهبود ببخشند.

میازاکی دقیقا این گونه پاسخ داد:

شخصا من هیچ‌کدام از این دو را به دیگری ترجیح نمی‌دهم. در واقع انتخاب یکی از این دو امر، توسط بیزینس و کاری که دلمان می‌خواهد انجام دهیم، بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هر کدام از این دو امر، ویژگی‌های خاص خود را دارند. ساختن فرانچایز و آی‌پی جدیدی مانند Sekiro به من و تیمم اجازه می‌دهد تا خلاقیت بیشتری را به خرج دهیم و ایده‌های جدیدی را آزمایش کنیم. اما ساخت یک دنباله بر فرانچایز موجود نیز به همان اندازه جالب است، زیرا به من اجازه می‌دهد ایده‌های موجود را صیقل دهم، برخی المان‌ها را بهبود بخشم و چیزهایی که از اضافه نکردن‌شان به بازی پشیمان بودم را نیز به دنباله آن بازی اضافه کنم. بعنوان یک سازنده بازی و بازیکن، می‌گویم که هردوی این امور سطحی مساوی‌ از خلاقیت را در اختیارم می‌گذارند و من هردوی آنها را به یک اندازه دوست دارم.

اخیرا نیز میازاکی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که دوست دارد همزمان دو پروژه را کارگردانی کند؛ در حال حاضر او مشخصا کارگردان بازی Sekiro: Shadows Die Twice است و همزمان با کارگردانی این بازی، هدایت پروژه‌ دیگری به نام Deracine برای پلتفرم PSVR را نیز بر عهده دارد که این بازی اواخر این سال میلادی (پاییز امسال) عرضه خواهد شد.

کلام آخر

بازی Sekiro: Shadows Die Twice اوایل سال 2019 (زمستان سال شمسی جاری)، برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. برای اخبار بیشتر از این بازی با پلازا همراه بمانید؛ همچنین شما می‌توانید در بخش نظرات، ما را از دیدگاه‌های خود آگاه کنید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها