یکی از اعضای کمپانی ناشر بازی Metro Exodus در مصاحبهای از ویژگیهای جالب این بازی رونمایی کرد. او همچنین اعلام کرد که این بازی مراحل سندباکسی خواهد داشت که ساعتها بازیکنان را سرگرم خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر با ادامه مطلب همراه باشید.
سایت GamingBolt اخیرا فرصت مصاحبه با آقای هیو بینان (Huw Beynon)، مدیر برند جهانی کمپانی Deep Silver (کمپانی ناشر بازی Metro Exodus) را پیدا کرد؛ این سایت در این مصاحبه از این عضو کمپانی دیپ سیلور پرسید که بازی Metro Exodus نسبت به نسخههای پیشین خود، در چه زمینههایی بیشترین تغییر را تجربه کرده است. جواب آقای بینان بسیار جالب بود؛ او پاسخ داد که دو بازی اول مجموعه Metro، عناوین داستان محور و بسیار خطی بودند که از بازی Half-Life 2 الهام گرفته شده بودند، اما برخلاف آن دو، Metro Exodus پروژه بسیار بزرگتر و جاهطلبانهتری است.
بینان به سایت GamingBolt اینگونه میگوید:
ما در این بازی قرار است چهار فصل مختلف طبیعت را برای بازیکنان به تصویر بکشیم و بازیکنان را به مکانهایی ببریم که اکثر طرفداران سری مترو را شگفتزده خواهند کرد. همچنین، در زمینه طراحی، ما خلاقیت بسیاری را در ساخت بازی Exodus به خرج دادهایم. این بازی چند المان و مکانیک جدید را به بازیکنان معرفی میکند: اول از همه اینکه بازیکن در این بازی آزاد خواهد بود و این چیزی است که طرفداران مدتها بود از ما درخواست کرده بودند. توجه داشته باشید که داستان و مراحل بازی همچنان در ترتیب خطی پیش میرود: شما باید از یک مرحله بگذرید، اهداف آن را تکمیل کرده و به مرحله بعد مهاجرت کنید. ما همچنین چند مرحله بسیار بزرگ را طراحی کردهایم و آنها را «مراحل بقای سندباکس» نامیدهایم. تکمیل هر کدام از این مراحل، ساعات زیادی شما را سرگرم خواهد کرد. اگر بخواهید قسمتهای فرعی این مراحل را نیز تجربه کنید، ساعات بیشتری نیز سرگرم خواهید شد. همانطور که از نام این مراحل پیداست، این مراحل از المانهای سندباکس استفاده میکنند، بنابراین تجربه هر دفعه با دفعات دیگر متفاوت خواهد بود.
همچنین ما در این بازی، چرخه شب و روز و سیستم آب و هوای پویا را وارد کردهایم. شما میتوانید در بازی روزهای مختلفی (روزهای بازی) را در محیطهای بازی بگذرانید و در حیات وحش دنیای آن شکار کنید و به دنبال آیتمهای ارزشمند بگردید. شما در این بازی واقعا آزاد هستید تا هرکجا را که میخواهید بگردید و از شهر، هر طور که میخواهید لذت ببرید. این دو نکته مذکور پاسخ سوال شما و مهمترین و بزرگترین تغییراتی هستند که بازی Metro Exodus نسبت به بازیهای پیشین مجموعه مترو تجربه کرده است. همچنین باید بگویم که ما تغییرات بیشماری در موتور بازیسازی و تکنولوژی ساخت این سری ایجاد کردهایم و ویژگیهای کوچک جدید بسیاری نیز به این بازی اضافه شدهاند.
واقعا هرچه بیشتر در مورد بازی Metro Exodus میشنوم، بیشتر در موردش هیجانزده میشوم. ایده ترکیبکردن تجربه خطی و روایت محور دنیای سری Metro، با طراحی مراحل گستردهتر و بازتر، برای من بسیار اغوا کننده به نظر میرسد، حال بماند که این گستردگی به معنای محتوای بسیار بیشتر و غنیتر نیز هست. به نظر من کیفیتی که در موفقیت این بازی، مهمترین نقش را ایفا میکند، کیفیت گرافیکی یا فنی نیست، بلکه کیفیت محتوا است؛ همچنین سازندگان این بازی باید سعی کنند که آن سبک نیمه ترسناک و بقا محوری که دو بازی قبلی مجموعه را محبوب کرد، را نیز در این بازی حفظ کنند؛ من حس میکنم که آنها این کار را خواهند کرد. بازی Metro Exodus روز سوم اسفند ماه سال جاری، برای کنسولهای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از این بازی محبوب روسی و آخرالزمانی با پلازا همراه باشید. همچنین شما میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.