کمپانی FromSoftware در کنفرانس مایکروسافت در E3، از بازی Sekiro: Shadow Die Twice رونمایی کرد. هماکنون تعدادی از اعضای ارشد تیم سازندگان این بازی، ویژگیها و تفاوتهای این بازی با مجموعه Dark Souls را برای ما آشکار ساختند.
بالاخره در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3، کمپانی FromSoftware از جدیدترین بازی خود یعنی Sekiro: Shadow Die Twice رونمایی کرد. از همان زمان رونمایی، طرفداران به این موضوع فکر میکردند که این بازی چه تفاوتی با مجموعه بازیهای Dark Souls خواهد داشت.
در مصاحبهای در نمایشگاه E3 2018، تهیه کننده و ناشر بازی Sekiro: Shadow Die Twice بترتیب آقایان رابرت کانکی (Robert Conkey) و یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao)، در مورد تفاوتهای این بازی با سری بازیهای Dark Souls صحبت کردند و توضیح دادند که چه عواملی این بازی را از دیگر بازیهای ساخته کمپانی FromSoftware متمایز میسازد.
این موضوع که شما در این بازی میتوانید مخفی شوید نیز یک مکانیزم کاملا جدید در گیمپلی بازی بوجود میآورد و در این بازی روشهای زیادی برای درگیر شدن با دشمنان و رسیدن به هدف وجود دارد که استفاده از هر روشی کاملا به تصمیم شما بستگی دارد. شما میتوانید تصمیم بگیرید که بصورت مخفیانه وارد کمپ دشمنان شوید و هدف خود را به انجام برسانید، یا با سروصدا به دل دشمنان بزنید و لت و پارشان کنید. البته با توجه به اینکه تمام بازیهای ساخته دست کمپانی FromSoftware نمادی از سختی گیمپلی در صنعت بازیهای ویدیویی هستند، هردوی این روشها به احتمال زیاد آنطور که بنظر میرسد ساده نباشند.
همچنین در بازی Sekiro: Shadow Die Twice شخصیت اصلی بازی یک دست پروتزی (دست مصنوعی) پیشرفته دارد که ابزارهای فراوانی روی آن سوار هستند و با دست دیگر خود شمشیر یا دیگر ابزار جنگی را در دست میگیرد. آن دست پروتزی شخصیت اصلی، قابلیتها و ویژگیهای بسیاری دارد که تنوع زیادی را به سیستم مبارزات و بطور کلی به مکانیک بازی اضافه میکند. سازندگان این بازی میگویند که ترکیبی از ضربات شخصیت اصلی که Arm-tool Combos نام دارد، آسیب زیاد و ویژهای را به دشمنان وارد میکنند، نحوه عمل این ترکیب ضربات هم به این صورت است که شما ابتدا با دست ابزارهای موجود در دست پروتزی ضربهای وارد میکنید و سپس بلافاصله با شمشیر خود به هدف حمله میکنید. برای مثال اگر شما با استفاده از ابزار آتش موجود در دست پروتزی خود حمله کنید و سپس با شمشیر حمله کنید، شمشیر شما شعلهور میشود و برای مدت کوتاهی میتوانید آسیب آتشین به دشمنان خود وارد کنید و آنان را نیز شعله ور کنید و بسوزانید. تمام این ویژگیها و مکانیزمها نیز نسبت به دیگر بازیهای ساخته دست کمپانی FromSoftware کاملا جدید هستند.
همچنین آقای کیتائو تاکید کرد که شما در این بازی به معنای واقعی میتوانید در سه بعد حرکت کنید و این حرکت سه بعدی (یعنی نه تنها حرکت افقی، بلکه حرکت رو با بالا یا پایین و عمودی) با پریدن و قلاب چنگکیتان (Grappling Hook) میسر میشود.
یکی دیگر از تفاوتهای بازی Sekiro با مجموعه Dark Souls، این است که شما در آن مجموعه باید برای کارکتر خود کلاس خاصی تعیین کنید، اما در بازی Sekiro تنها یک کلاس وجود دارد و آن هم کلاس نینجاست. همچنین در این بازی دیگر سیستم جزئیات آماری وجود ندارد و پارامترهای شخصیت شما (مانند قدرت سلاح، زره، سرعت و…) با اعداد توصیف نمیشوند، و بازی برپایه سیستم جدیدیست که سازنده میگوید هنوز وقت آن نرسیده که این موضوع را توضیح دهد. در این بازی شما ویژگیهای کاراکتر خود را در ابتدای بازی تعیین نمیکنید، بلکه ویژگیهای کاراکتر شما در طول بازی شکل خواهد گرفت. شما در حین پیشرفتتان در طول بازی میتوانید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی را ارتقا دهید و سبک بازی خود را چگونه بسازید.
همچنان مانند سری بازیهای Souls، کشتن دشمنان و موجودات تهاجمی باعث میشود تا قدرت شما افزایش پیدا کند، همچنین در این بازی آیتمهای جدید بسیاری برای یافتن و تواناییهای بسیاری برای آموختن وجود دارد.
همچنین بازی Sekiro مانند سری بازیهای Dark Souls، در جهانی با مناطق مختلف وسیع که با هم متصل هستند جریان دارد و بازیکنان باید تصمیم بگیرند که به کدام سو بروند و الزامی وجود ندارد که یک بازیکن در طول یک بار به اتمام رساندن این بازی، تمام مناطق را تجربه کند و موجودات و باسهای درون همه آنها را شکست دهد. ضمنا موتور (engine) این بازی، همانیست که برای ساخت بازیهای مجموعه Dark Souls از آن استفاده شد. بنابراین میتوان انتظار داشت که فیزیک این بازی به سری Dark Souls شباهتهای داشته باشد.
آخرین جزئیاتی که سازندگان برای ما آشکار ساختند این بود که Sekiro نام کاراکتر اصلی بازی نیست، بلکه این کلمه بیشتر او را توصیف میکند. کلمه Sekiro در زبان ژاپنی به معنای «گرگ تک دست» است.
در ابتدا قرار بود که نام این بازی تنها Sekiro باشد؛ اما پس از آنکه کارگردان این بازی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، در مراسم The Game Awards در دسامبر سال پیش، از عبارت «Shadows Die Twice» استفاده کرد، طرفداران به این عبارت خیلی علاقهمند شدند و تیم سازنده بازی این عبارت را نیز به عنوان بازی اضافه کردند.
کلمه Shadows به معنای سایهها و استعاره از نینجاهای موجود (همان بازیکنان) در دنیای بازیست و عبارت Die Twice نیز به معنای «دوبار مردن» است و به این موضوع اشاره دارد که بازیکنان در این بازی به میزان زیادی خواهند مرد. اینگونه بود که عبارت «سایهها دوبار میمیرند یا Shadow Die Twice» به عنوان بازی اضافه شد.
کلام آخر
بازی Sekiro: Shadow Die Twice در اوایل سال 2019 برای کنسولهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی، عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی و مطلع شدن از اخبار آن با پلازا همراه بمانید.
همچنین شما میتوانید این بازی را از همین الان در سایت آمازون پیشخرید کنید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.