سبیری، صحرای سینا، کوه اورست و برف سنگین همگی در مرکز تست شرکت فورد

فورد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تست و آزمایش خودروهای شخصی در کارخانه معمولاً زمان بر، پرهزینه و نیازمند امکانات خاصی است. این کار در آزمایشگاه‌هایی انجام می‌شود که بتوانند همه شرایط جاده همانند جاده‌های یخ‌زده تا گرمای صحرا را شبیه‌سازی کنند. حال شرکت فورد در اقدامی جدید تواسنته تحول بزرگی در این رابطه ایجاد کند.

شرکت فورد کاری کرده که آزمایشگاه‌های تست خودرو را با یک تحول بزرگ مواجه شوند. کارخانه توسعه خودروهای فورد در کلن آلمان، قدم بزرگی در زمینه تست خودرو برداشته است. کارخانه قرار نیست که خودروها را به قطب شما یا صحرای گرم ببرد، ولی آنچه که از ویدیوها دیده می‌شود، تست خودروی آن‌ها بی‌شباهت به این کار نیست.

برای تشریح این مرکز به سراغ تونل باد خواهیم رفت که می‌تواند بارش برف‌های سنگین و همچنین اوضاع جوی 5200 متری بالای زمین که ارتفاع کمپ شمالی، اورست است را شبیه‌سازی کند. مطمئناً اگر شما و خودروتان را در این ارتفاع پیدا کنند، دلیل این اتفاق را پیچیدن یا نپیچیدن یک دور برگردان برآورد خواهند کرد. همچنین این مرکز می‌تواند محیطی با تغییرات دمایی -10 درجه سانتی‌گراد تا 55 درجه سانتی‌گراد را شبیه‌سازی کند. همچنین می‌تواند در هر حالتی رطوبت هوا را تا 95 درصد افزایش دهید. بر اساس گفته‌های شرکت فورد، این مرکز می‌تواند ده خودرو را هم‌زمان با هم در شرایط مختلف بررسی کند.

جو باکج، معاون رئیس بخش توسعه محصولات فورد در اروپا می‌گوید:

 طیف گسترده‌ای از این آزمایش‌ها به خریداران خودروهای فورد این اطمینان را خواهد داد که آن‌ها در محل زندگی خودشان با خرید کردن خودروهای فورد دچار مشکل خواهند شد. هر چهار گوشه‌ این ساختمان، مشابه چهار گوشه زمین است. وقتی از گوشه‌ای به گوشه دیگر می‌روید همه‌چیز در مورد آب و هوا تغییر می‌کند. مهندسان ما سعی دارند که خودروهای پیشرفته خودمان را به زودی در این مکان تست کند.

فورد

مهندسان خودرو در فورد در شرایط مختلف آب و هوایی عملکرد داخلی و خارجی خودرو را می‌سنجند. خودرو در آب و هوای بسیار سرد یا گرم تست می‌شود تا از عمل کردن صحیح، تهویه، موتور، فن‌ها، سیستم برق‌رسانی و دیگر قسمت‌های حساس اطمینان حاصل شود. وجود اتاق برف برای اندازه‌گیری زمان یخ‌زدگی شیشه‌ها و تست عملکرد درب‌های هیدرولیکی خودرو است. همچنین تونل باد علاوه بر اندازه‌گیری ایرودینامیک خودرو به مهندسان این امکان را می‌دهد که درهای خودرو تا چه حد می‌تواند شدت باد را تحمل کند. در آب و هوای بارانی، باید همه جای خودرو درزگیری شده باشد تا قطره‌ای آب به داخل نفوذ نکند.

مایکل استاپ، مدیر پروژه، مرکز آزمایش‌های آب و هوایی فورد در اروپا می‌گوید:

ما اکنون می‌توانیم بگوییم که برف‌پاک‌کن، سیستم گرمایشی و همچنین باز شدن درها در خودروهای فورد، زمانی که شرایط همانند قطب هم باشد جوابگو هستند. از طرفی در شرایط مخالف، گرمای شدید هم موتور فورد می‌تواند بدون داغ کردن مسیرهای طولانی را طی کند. داشتن این آزمایشگاه، رؤیای مهندسان بود.

شبیه‌ساز آب و هوایی، مقدار زیادی برق مصرف می‌کند. میزان برق مصرفی موتور توربین اصلی 11 مگاوات برآورد شده است که برای برق‌رسانی به یک شهر کوچک 2400 نفری کافی است؛ اما نکته قابل‌توجه این است که همه این انرژی از انرژی‌های نجدید پذیر که در اسکاندیناوی وجود دارند تأمین می‌شود.

در ادامه می‌توانید کلیپی از شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی را در مرکز آزمایش شرکت فورد مشاهده می‌کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها