مایکروسافت از سرفیس‌های کوچکتر و ارزانتر خود رونمایی می‌کند

سرفیس بوک 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

براساس خبرهای منتشر شده در منابع مختلف، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت خود را برای راه اندازی خط تولید جدیدی از دستگاه‌های خانواده سرفیس با نمایشگر کوچک‌تر و البته قیمت پایین‌تر آماده می‌کند.

شانزدهم ماه می، پایگاه خبری بلومبرگ گزارش کرد که مایکروسافت قصد دارد تبلت ‌هایی با قیمت ۴۰۰ دلار را در پایان نیمه دوم سال ۲۰۱۸ رونمایی کند. همچنین خبرهای مشابهی در همین رابطه از سایر منابع مختلف نیز منتشر شده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال ساخت یک دستگاه از خانواده سرفیس بوده که بدون کیبورد و کاور، قیمتی برابر با ۳۹۹ دلار خواهد داشت. طبق اخبار منتشر شده، این دستگاه دارای پردازنده اینتل Core m و ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

 Surface book

دستگاه سرفیس پرو مایکروسافت (پنجمین و آخرین سری از نسل سرفیس) با داشتن پردازنده اینتل سری Core m3، سه گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع جامد) هم اکنون با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می رسد. 

مطالب زیادی درباره اندازه احتمالی صفحه نمایش از منابع گوناگون شنیده می شود — برخی از این منابع همان گزارش بلومبرگ را تایید می کنند — که اندازه ضفحه نمایش تقریبا برابر ۱۰ اینچ خواهد بود. یکی از منابع خبری مدعی شده که مایکروسافت دست کم یک مدل دستگاه رده پایین از خانواده سرفیس را در ماه جولای ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد. با این حال اخبار متناقضی درباره نام‌ گذاری این محصول جدید وجود دارد که روشن نیست آیا مایکروسافت می‌خواهد از نام گذاری سرفیس پرو پیروی کند و یا اینکه از نام گذاری با برندی تازه و دیگر از خانواده سرفیس سود خواهد برد. ناگفته نماند که در پرسشی که از مایکروسافت درباره این محصول رده پایبن صورت گرفت هیچ پاسخی دریافت نشد و این کمپانی در این رابطه سکوت کرد.

بزرگ ترین پرسش در مورد سری جدید از دستگاه های خانواده سرفس این است که چرا مایکروسافت پس از اشتباه و شکست بزرگ ۹۰ میلیون دلاری خود درباره دستگاه های سرفیس RT دوباره قصد دارد به بازار تبلت ها/کامپیوتر های شخصی رده پایین ورود کند؟ بیشترین احتمال در این باره می تواند این باشد که مایکروسافت می خواهد در کمپینی که برای مقابله با آیپد و به کمک دستگاه هایی مانند سرفیس استودیو و سرفیس بوک به راه انداخته آیپد را نشانه بگیرد. 

Surface

اما آیا پیش از این شرکای تجاری مایکروسافت چنین چیزی را هدف نگرفته اند؟ مسولان رسمی مایکروسافت دلیل رونمایی از سرفیس را ارائه طبقه‌ای جدید از دستگاه های محاسباتی که تاکنون ساخته نشده‌اند و فراهم کردن سخت افزار برایشان کار سختی است عنوان می‌کنند. 

تولید کنندگان اصلی تجهیزات مایکروسافت جهت فراهم کردن کامپیوترهای شخصی رده پایین و با هزینه کم برای کروم بوک ها و آیپدها به ویژه جهت مصرف در زمینه های آموزشی موفق نبوده اند. در ماه های اخیر رشد سهم آموزشی ویندوز با هزینه اپل تمام شده است. اما در بازار آموزشی ایالات متحده همچنان کروم بوک ها پیشتاز هستند. 

روشن نیست که آیا این دستگاه های جدید و رده پایین سرفس مایکروسافت افزون بر بازار آموزشی می تواند در بازار موسوم به «کارگران رده بالا» را هم نشانه بگیرد یا نه. 

مایکروسافت در حال یافتن راه هایی برای گسترش حضور خود در این حوزه از خدمات مشتری / تعامل با مشتری است و روی سیستم  عضویت در مایکروسافت باندل ۳۶۵ F1 نیز حساب باز می کند که از ویندوز ۱۰، آفیس ۳۶۵ و انترپرایز موبایلیتی + مسائل امنیتی تشکیل شده است و به عنوان بخشی از استراتژی نرم افزار / خدمات این کمپانی محسوب می شود. 

شاید مایکروسافت می خواهد با اریه یک دستگاه سرفس رده پایین به شرکای تجاری اش در حوزه کامپیوترهای شخصی راهی را برای فروش دستگاه های ارزان تر، و سبک تر که به صورت پیش فرض عضویت در مایکروسافت ۳۶۵ باندل را در خود دارند را نشان دهد. این شبیه به توجیهی است که مایکروسافت برای فروش لپ تاپ سرفس ارایه کرده بود: تا به تامین کنندگان اصلی تجهیزاتش نشان دهد که آن ها می توانند لپ تاپ های اعلا بسازند که ویندوز ۱۰ اس را بر روی خود نصب دارند.

با این همه، لپ تاپ‌های سرفیس تاکنون برگ برنده فروش برای ردموندی‌ها نبوده اند.  

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها