بازی City of Brass که توسط استودیوی Uppercut Games، سازندگان اسبق Bioshock ساخته و در دسترسی زودرس قرار داشت، به شکل کامل وارد استیم شد. به تازگی تریلری از گیم پلی بازی منتشر شده که شما را با مکانیک مبارزات آشنا می کند.
بازی City of Brass تداعیکننده نسخه سهبعدی Spelunky با تمی عربی است. با ورود به کلان شهرهایی که دائماً در حال تغییر هستند، گنج به دست می آورید، آیتم های مختلف می خرید، تله کار می گذارید، شلاق می زنید و دشمنانتان را با شمشیر قلع و قم می کنید (فقط یادتان باشد با سیستم مرگ دائمی اگر بمیرید، دیگر راه برگشتی نخواهید داشت.) بازی یک سالی می شود که در دسترسی پیش از موعد (Early Access) به سر می برد و هم اکنون با بروزرسان 1.0 که باسفایت نهایی را به بازی اضافه میکند در استیم قرار گرفته است.
همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید، احتمالاً شلاق بخش مهمی از ملزوماتتان باشد و بوسیله اش می توانید برای فرار از مهلکه دشمنانتان را گیج کنید. از قرار معلوم میتوانید با اضافه کردن تأثیرات ثانویه قدرت این شلاق را ارتقا دهید؛ به عنوان مثل دشمنانتان را منجمد کنید یا آنها را آتش بزنید. به نظر میرسد که چنین ویژگی از طریق جینی ها (همان موجوداتی که آرزو برآورده می کنند) درون بازی امکان پذیر باشد که می توانند با شما معامله کرده یا آرزویتان را برای افزایش قدرت برآورده سازند.
در عین حال برخلاف Spelunky، وقت زیادی برای فکر کردن در City of Brass نخواهید داشت. زمان همیشه به ضررتان است، به این معنا که اکثر اوقات بین یک سری مینی باس در حال حرکت هستید. با دشمنان زیادی در آن واحد روبرو می شوید و باید با پرش یا سر خوردن از خطرات محیطی مثل سیخ یا تیغه های متحرک جانتان را نجات دهید. ضرباهنگ بازی بسیار بالا به نظر می رسد.
بروزرسان 1.0 علاوه بر اضافه کردن باس فایت نهایی، فهرست بلند بالایی از تغییرات را به همراه دارد و بسیاری از باگ های بازی را نیز برطرف می کند. بازخورد کسانی که بازی را تجربه کرده اند تا کنون مثبت بوده است و از تیمی که Submerged را ساخته غیر از این هم انتظار نمی رود. City of Brass هم اکنون در استیم به قیمت 19.99 در دسترس است.