عزم یوتیوب برای بهینه‌سازی تبلیغات درآمدزا

یوتیوب / youtube
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هر ماه 1 میلیارد و 800 میلیون کاربر یوتیوب به طور فعال وارد حساب کاربری خود می‌شوند و ویدیو تماشا می‌کنند. اما این شرکت به تازگی در زمینه برقراری تعادل بین آگهی دهنده‌ها و آپلود کننده‌ های فایل دچار مشکل شده است.

می توان یوتیوب را بزرگترین شرکت ویدیویی جهان قلمداد کرد. هر ماهه 1.8 میلیارد کاربرد دارای حساب کاربری،‌ از یوتیوب بازدید می کنند، و این عدد شامل افرادی که بدون لاگین شدن ویدیو های این شبکه عظیم خدماتی را تماشا می‌کنند،‌ نمی‌شود.  مدیر عامل یوتیوب، سوزان وجیکی، هر ساله در رویدادی به نام Brandcast در ملاقات با آگهی دهنده‌ها به معرفی نقاط قوت این سایت و برنامه‌های مختلف آن می‌پردازد.

خانم وجیکی،‌ هفته گذشته در برنامه سخنرانی  خود در نیویورک به آگهی دهندگانی که با نام Newfront شناخته می‌شوند،‌ اظهار داشت:

رشد و توسعه هم برای من و هم برای تمامی کارمندان یوتیوب به شدت مهم است. هیچ روش تضمین شده‌ای در مورد چگونگی اداره پلتفرم‌های بازی مثل سرویس ما در مقایس بزرگ وجود ندارد. بسیار مهم است که ما در سمت مثبت تاریخ قرار بگیریم.

بیش از یک سال است که یوتیوب، با مشکل برقراری تعادل بین نیازهای آگهی دهنده‌ها و انتظارات کاربران آپلود کننده برای برخورداری از آزادی و خلاقیت در عمل،‌ دست به گریبان است. سال گذشته میلادی،‌ اعتراضاتی نسبت به پخش شدن آگهی‌ها در ویدیوهای توهین آمیز منجر به تحریم یوتیوب، از جانب آگهی دهنده‌ها شد. هنگامی که یوتیوب، به طور تهاجمی شروع به برداشتن تبلیغات از ویدیوهای حساسیت برانگیز کرد، نتیجه عصبانیت آپلود کننده هایی بود که قدرت درآمد زایی خود را از دست داده بودند. رویدادی که آنها از آن با عنوان «آخر الزمان تبلیغات» یاد می کردند.

در هر دقیقه 400 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود و کنترل این شرکت بر سو استفاده‌ها را با مشکل مواجه کرده است. اما همین مقیاس است که باعث شده این سایت به فضایی جذاب برای تبلیغ دهندگان بدل شود و این تبلیغات منبع درآمد یوتیوب هم هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها